Het is wel erg rustig hier... Zal ons maar weer even uppen.... Herfst, dus je mag wel verder in Gent, begrijp ik dat nu goed? Wie is je behandelend arts daar? Zou zeker aangeven dat je voor cetrotide wil gaan. Ik doe het daar ook beter op. In Gent staan ze echt wel open voor je eigen ervaring, mening, al moet je daar soms wel stellig in zijn. Voordeel van cetrotide is dat follikels pas geremd worden vanaf dag 8 of wanneer ze 14mm zijn. Hoeveel spoot jij de vorige keer nu? Ben zelf deze ronde erg eigenwijs geweest en heb het Düsseldorf schema een beetje gehanteerd. Zonder de prof (Gent) te verwittigen. Erg eigenwijs, maar wel met meer follikels dan eerder het geval was... Zie mijn eigen topics maar om meer te lezen. Maar, dit voorleggen in Gent heeft geen zin, want zij zullen uitleggen waarom dit volgens hun theorie geen effect heeft... Vandaar mijn eigenwijsheid... Ieoor hoe maak jouw buikje het? Marjah, hoe is met de kapotte Phone? En nog nieuws mbt adoptie? Hoe voel je je verder? Koosjematroosje, zomaar een knuffel voor dagen die tegen zitten... Ik bekijk je mooie aftelbanner altijd met een glimlach... Babsie, hoe voel jij je? Ook spannend weer? Gabrie, voel jij je weer iets beter? Ik heb een theorie over 2013. 13 is voor iedereen ongeluksgetal. Behalve voor hen voor wie de 10 voorafgaande jaren al ongeluk hebben gehad. Voor deze mensen zal 2013 een geluksjaar worden. Dus ook voor jou... Mooie theorie hé. Moet werken, vind ik... Maartje, zwaaai.... Rest, zwaaai... Mijn update weer in mijn blogje. Heb nu dus 9 kanshebbers! So far, so good... Maar het blijft een energievretende afvalrace... Truste! X
@ herfst: welkom terug! Wat heftig allemaal. Maar wel fijn dat je nog een kans krijgt. Niet akkoord gaan met deca! Bij mij heeft het niks dan ellende gebracht. Ik heb er zo'n beetje een studie van gemaakt op internet ervaringen te lezen van vrouwen die zowel met als zonder geprobeerd hebben en de opbrengst is meestal veel beter zonder deca, vooral bij low-responders. Wilde even checken hoe het met jouw amh nog eens zit maar mijn i pad werkt even niet mee. Ga er vanuit dat het laag is aangezien je ook op dit forum schrijft... Succes!
@ juul: heb net nog effe je blog gecheckt. Goed gedaan zeg! Opbrengst om jaloers op te zijn. Heb jij op eigen initiatief nog puregon gespoten naast de menopur zonder medeweten van de arts? Heb ook nog een lading puregon liggen namelijk. Is die ook nog ergens goed voor de icsi pogingen over een aantal maanden (die natuurlijk nooit gaan plaatsvinden. Hier echt de meest voorspoedige poging die ik ooit heb gehad. Twee of 3 follikels die groeide als kool op 1 ampul menopur, hoefde niet bij te spuiten. Vervolgens inseminatie op dag 12 ( vandaag). Ik heb zoals ik al op je blog schreef ook heel eigenwijs mijn eigen plan getrokken met de pregnyl. De inseminatie ging ook van een leien dakje. Normaal een hoop gehannes met een gekantelde baarmoeder enzo maar dit keer duurde het nog geen minuutje. Het kan niet anders dan dat wij een positieve kerst hebben met kerst, toch???? (Ik probeer de positieve instelling deze maand, valt het op?)
Go go Babsie! Ik doe wel even positief mee hoor. Enne, 2/3 follikels met iui is perfect. En dat op 1 ampul menopur en iui al op dag 12. Dit klinkt zeer voorspoedig! En ja, mijn eigenwijsheid was geheel eigen initiatief op basis van ervaringsdeskundig advies van meerdere kanten. Maar dit ga jij niet nodig hebben hoor . Truste! X
Hi, @ Babsie; zeker een mooi aantal voor IUI, good luck! En mijn amh is idd teleurstellend laag, er is niet eens een getal aan te geven, <0,1 moet ik het helaas mee doen.. @ Juulzon; hoop op zo'n mooie score als die van jou...ziet er positief uit tot nu toe voor je..maar goed..ooit in een ver ver verleden dacht ik dat ivf hormonen spuiten, follikels aanprikken, eiellen bevruchten, en embryo terugplaatsen was...dat er tussen de de eerste echo en de ww na een terugplaatsing zo'n 7 stappen zitten die elk zenuwslopend en onvoorselbaar zijn, had ik toen niet gedacht..maar elke positieve stap is er een, hoop dat je straks bovenaan de trap staat (zeg maar).... Nadat ik zelf keihard van de trap gedonderderd was en ik ook de trap niet meer op leek te mogen komen gisteren dus toch weer in G geweest.. Las in de auto onderweg de blog van Juul en dacht dat het wel erg toevallig zou zijn als we elkaar per ongeluk zouden treffen...de twee keer dat ik nu geweest ben, zit ik met alleen maar NLse dames in de wachtruimte..me dan ook afvragend of we elkaar wel eens tegengekomen zijn op het internet..Doorlezend was Juul denk ik inmiddels weer terug toen ik in de namiddag arriveerde.. Behandelend arts is Dr. vdkrckhvn...voor een afspraak met Dr. de S moest ik voor mijn gevoel te lang wachten...moet zeggen dat deze man ook alleraardigst was..(had wat negatieve berichten gelezen).. Kreeg als eerste (uiteraard) de boodschap dat de kans op een zwangerschap zeer minimaal is...maar goed...we konden in overleg over de medicatie..en eigenlijk was (bijna) alles wel goed...dat vind ik dan ook altijd wel weer apart want waar doe je dan goed aan.. Maar goed...300 Menopur met Cetrotide is het geworden...starten op basis van de uitgangsecho (>2 follies)...spannend...vooral omdat ik vrees dat ik een korte cyclus heb deze maand..en het lab dicht is tussen kerst en o&n...dus deze maand zal ws overgeslagen moeten worden...en ik wil zo graag..maar goed..misschien moet ik niet zo zeuren...ik mag de trap weer beklimmen...misschien moet ik daar eerst maar blij mee zijn.. Marjah, Ieoor, Gabrie, Bittersweet, Maartje en de anderen...hoe gaat het met jullie??
Heej lieve meiden, Jemig...eeuwen geleden dat ik hier postte..😔 Ik leef wel ernstig met jullie mee!! Juultje met de superopbrengst, Ieoortje, Babsi, gogo Herfts ook.. Ik ben officieel door alle formailiteiten heen en mijn dossier ligt in Bulgarije..ik ben in verwachting, lange dracht maar dan heb je ook wat!! Liefs, Koosje
Herfst, ik was idd in Gent in de vroege ochtend... Maar, ik zou je dringend adviseren ook eigenwijs te zijn... Lees het Gent gangers topic maar eens goed.. Dus naast de menopur ook 150 eh puregon of gonal spuiten, al zegt Gent dat het geen verschil maakt... Bij mij wel en bij 2 anderen, Armani en Kiekske, uiteindelijk zijn zij overigens naar Düsseldorf en Serum gegaan, ook: beide zijn nu zwanger en hadden meer eitjes dan voorheen... Ken jouw verhaal nu even niet uit mijn hoofd, maar check het Gent topic en pik eruit wat voor jou zou kunnen gelden... Ik haal deze ronde alles uit de kast, baat het niet schaadt het niet, wat eigenwijs... Heb de antibiotica achter de rug, gebruik nu prednisolon ivm mijn hoge ANA waarde (immuunsysteem) en fraxiparine (bloedstolling), dit in overleg met de prof. Maar ook op protocol van Serum estradiol voor nog beter baarmoederslijm en hcg injecties 1500. De prof wilde dit laatste ipv utro, maar ik ga gewoon beide doen, kan geen kwaad. Dus hoop dat dit voor mij het toverrecept is. En zo niet... Hoop ik op een cryo... En zo niet... Eeeh... Wordt het ingewikkeld mbt relatie... Zover kijk ik niet vooruit, ga er nu voor... Maar, jij ook succes deze ronde meis! Duimen aan! Koosjematroosje, heb het idee dat ik je (jullie) verwaarloos met al mijn egoverhalen.... Sorry, noem het kokervisie ... Maar denk wel vaak aan jullie... Aan jou... Zigeunerkindje wacht al ergens op jou... Dat vind ik zo bijzonder. Mijn gevoel zegt dat het wel eens het komende jaar kan gebeuren... Stel je voor. Heb dat gevoel bij Marjah ook. Raar... Denkaanje!!! Gabrie, als ik zwanger was, zou ik met alle liefde als ik meerdere cryos zou hebben er 2 aan je geven. Zou wel grappig zijn, komt er een blond blauwogig kindje uit bijvoorbeeld ! Hoe is het verder met je? Indien ik niet meer voor poging hoef, droomdroom, heb ik het hele snoeppakket voor je liggen... Marjah, doe jij rustig aan dit weekend??? Moet van mij . Denkookaanjou.. Ieoor, jij ook, qualitytime met je mannetje...knuffel Babsie, hoe is het met je positieve flow? Vond hem heel overtuigend overkomen . Duim voor roze kerstengel... Bittersweet, hoe gaat het met jou meis? Maartje, zwaaaaaaiiii! Ik ga nu even ogen dicht doen, op weg naar de punctie... Later meer....
Juul, Heb net gereageerd in je topic..ik was geraakt door je voorspelling dat t allemaal wel eens sneller zou kunnen gaan dan de tijd die er nu officieel voor staat bij mij. Dat gaf mij het tranen-want-ik-ben-zo-opgelucht-dat-nu-eindelijk-zo-ver-is gevoel..gek genoeg was ik deze week ineens bezig met een gedeelte al opruimen in mijn logeer/studeerkamer die straks een kinderkamer wordt..terwijl ik dat aan het doen was wist ik dat dat ok was ondanks dat t nog lang duurt..ik vind wanneer t meisje of jongetje ook gaat komen dat er alvast een plekje moet zijn, een liefdevol plekje, ook een plek nu waar ik mij stilletjes al een beetje kan verbinden met hem/haar. Zo fijn! Hij/zij loopt al ergens rond..dat vind ik ook bijzonder, zet zijn/haar eerste stapjes wellicht, doet haar eigen ding in haar eigen kleine grote toddlerwereldje..wat had ik daar nu al graag deel van uit gemaakt, hem op willen pakken en knuffelen bij een val, samen zingen bij t naar bed brengen, haar het strand laten zien..ach zoveel...ze is zo welkom in mijn leven en in mijn hart. Fijn weekend lieve meiden!! Xx
Mijn uitgebreide update staat op mijn blogje, maar om ons topic maar weer even te uppen... Had het heel graag anders gezien, maar... Van de 12 eicellen bleken er 7 rijp. Dit komt wel weer overeen met de echo van donderdag, waarbij er 8 grote follikels te zien waren en 1 die al erg groot was... Van de 7 eicellen zijn er 4 bevrucht. De andere bleken niet in staat om tot bevruchting te komen... Dus, 4 bevruchtingen uit 12 eicellen. Net zoiets als de vorige keer, toen was het 2 uit 6. En nu, nu maar heel hard hopen dat er wat moois ontstaat as dinsdag. Blijft wel weer erg spannend... Ben zo bang dat het bijvoorbeeld geen goede kwaliteit is ofzo. Deze afvalrace blijft iedere keer zo killing... Waarom kunnen er geen garanties bestaan?! Duimen maar weer aan... Hoe is het met de rest? Lekker weekend?
Oo liefie...wat ontzettend spannend weer zeg!! Ik hoop t heel erg, lekker onder je dekentje op de bank meis, heel dikke knuf Xx
@ Juul: Oh, wat spannend! En nu maar bidden, kaarsjes branden en jezelf in opperste staat brengen voor terugplaatsing! Ik vroeg me nog af hoe die utrobolletjes werken. Ik heb een hele zak in mijn kast liggen van die afgebroken ivf-pogingen. Wanneer deze poging niet slaagt wil ik ze bij de volgende (en laatste) iui-poging gaan gebruiken. Op welke dag moet ik daar mee starten? Dag van pregnylspuit of dag van inseminatie? @koosje: wat heerlijk dat je jezelf nu toe kunt staan te dromen, ofwel, je te verheugen! Mooi om te lezen dat je dit ook zo intens en bewust doet! Je rolt zo echt een rode loper uit voor je kindje... Ik zit op dag 4/5 na eisprong (di op woe nacht gehad). Het is moeilijk om zo standvastig vertrouwen te blijven houden, neig toch steeds naar mezelf indekken... Op naar de zwaarste week van de poging! Wanneer de menstruatie zich dit keer niet aandient moeten we op 26 december naar België voor een hcg test. Ik heb daar zo'n romantisch beeld bij: Mijn lief en ik, samen al vroeg in de auto door de sneeuw. En dan samen in een donker, bijna uitgestorven ziekenhuis met een enorme smile op onze koppen ons melden bij bloedafname. Zucht... Normaal sta ik mezelf niet eens toe om daar beelden bij te maken. Ach, pijn gaat het toch doen als het weer mislukt... Ook dat kan ik trouwens erg goed visualiseren. Ik met een gezicht waar de donder en blixem op te lezen staat, kwaad voor de spiegel omdat die rotmenstruatie nu ook nog mijn huid en haar veknalt met die rotkerst. Samen opgefokt in de auto terwijl het regent dat het giet. Snauwend op mijn lief omdat die vrijwel iedereen die zich op de weg durft te bevinden uitscheld (zijn manier om de teleurstelling te verwerken). Vervolgens bij familie binnenlopen, net te veel wijn drinken, 's avonds op de terugweg instorten en hysterisch in huilen uitbarsten. Hmmm, doe mij die eerste versie maar...
Hoi dames, Ik heb een paar vraagjes voor de poffertjes. Zijn er ook dames die een lange periode geen menstruatie hebben gehad en daarna ineens weer wel...?? Ik was dus na het stoppen met de pil in Januari niet meer ongesteld geweest. Maar vanavond was ik net helemaal opgedoft om met me jongste stiefzoon mee te gaan naar zijn kerstuitvoering en dacht ik ga nog even snel naar de wc... helemaal doorgelekt Was 20 minuten ervoor nog naar de wc geweest en was er niets aan de hand... Had deze maand idd ook voor het eerst in een half jaar weer last van m'n hormonen en het leek ook net of ik een eisprong zou krijgen maar geloofde er niet in en had net een paar dagen nergens geen last meer van. Ik ben dus compleet overrompeld.... Toevallig een maand geleden nog bij de FA geweest (pas over een half jaar weer een afspraak) en toen zei ik al dat ik ineens weer gevoelige borsten had en onverklaarbare hoofdpijn. Toen zei hij dat het normaal was nog weleens last te hebben van hormoonschommelingen en dat het ook best nog wel een keer voor kon komen dat er een "verdwaalt" eitje zou springen. Zowel mijn zusje en mijn beste vriendin zeiden als eerste dat ik morgen naar mijn arts moet bellen. Maar heeft dit wel nut...?? De arts heeft namelijk niet gezegd dat als ik ooit nog eens zou menstrueren dat ik dan nog eens langs zou moeten komen. Gaat het feit dat ik nu ongesteld ben geworden een groot verschil maken voor mijn hormoonwaarden...?? In Juni had ik een FSH van 74 en in September een FSH van 45 en AMH 0,1. En zou een eventuele echo nu een ander beeld kunnen geven dan een half jaar geleden...?? Is het een slecht teken dat ik meteen helder rood bloedverlies heb...?? Voor dat ik aan de pil was en tijdens het pil gebruik had ik altijd eerst een dag lichtelijk bruinverlies en nu is het meteen volle bak helder rood. Betekend dit dat mijn lichaam er toch nog niet helemaal mee klaar is, of is dit gewoon een laatste stuiptrekking...?? Of zijn dit juist de vragen die ik aan die arts moet stellen. Pff ik weet het ff niet meer, ben echt compleet overdonderd...
Hallo PP-United! Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik heb zojuist (even tussen neus en lippen door) gehoord van mijn gyn. dat ik met de leeftijd van 25 jaar een amh waarde heb van 0,9! Ik ben er nog steeds mee bezig het een plekje te geven en het valt me zwaar moet ik zeggen. Ook door de koele manier van vertellen (ik moest er zelf achteraan om de uitslag te krijgen) en de weinige info die ik er bij kreeg. Mag ik mij als gestressed groentje bij jullie voegen? Ik las dat jullie al doorgewinterde MMM-vechters waren met een lage amh en jullie zijn dan ook het enige clubje tot nu toe met dit specifieke 'mankement' die ik kon vinden. Pleeeeeeeeaaaaaaaaseeeeeeeeee (op mn knietjes) Ik ben al 3 jaar bezig, heb 4 IUI's achter de rug en na voortdurend cysten te hebben na de IUI heb ik doorgedramd dat ik IVF. wilde. Nu heb ik pas de 1e gehad maar vlak voor de punctie zijn we overgegaan tot een IUI vanwege de slechte score (3 follikels en 1 cyste die achteraf toch geen cyste bleek) met 175 puregon. Nu heb ik mijn 3 pogingen nog en sta ik eigenlijk vlak voor mijn 2e IVF poging maar nu gaan ze echt over tot de punctie, wat voor score ik ook heb. Ik start nu met 300 puregon en als ik niet meer als 3 follikels krijg dan ben ik uitbehandeld. Ik krijg dan geen IVF meer en dat maakt me ontzettend zorgen. 1 stomme kans en that's it! wij kunnen het niet verkroppen en gaan daarna ook voor een second opinion naar het buitenland. We hebben hier en daar al mails gestuurd om te polsen en ze willen ons daar onze resterende 2 IVF's nog geven. Maar nu eerst deze zenuwslopende race voor meer eitjes dan 3!!! (word nu al gek!) Als jullie nog vragen hebben stel gerust en hopelijk mag ik met jullie meekletsen. Natasja84, jou laatste zin vond ik zo'n mooie 'afscheid nemen van iemand die al jaren in je hart leeft maar nooit echt heeft bestaan' wow. (herkenning!)
MI87, helaas welkom hier... Wat een ***nieuws om op koele wijze te krijgen . Ik ga je even bombarderen met vragen en goedbedoelde opmerkingen... -bij welk ziekenhuis loop je? - waarom blijf je daar? - zou als ik jou was zeker een 2nd opinion aanvragen in Düsseldorf of Gent.... - en ja, nu al, want weet niet welk zorgverzekeringspakket je hebt? - overweeg over te stappen naar een zorgverzekering die 4 pogingen, inclusief buitenland, vergoed... - er zijn zat meiden die zwanger zijn geworden met een laag Amh, neem ons Maartje hier en Nathalie... - wat was je fsh? Zegt ook veel... - is bij je man alles wel in orde? En zo zijn er nog veel, veel meer vragen... Maar kort door de bocht, ik zou niet zoveel goed gevoel hebben bij deze arts als ik het zo lees to be honoust... Succes meis... En vraag hier maar raak. Liefs! Natasja, ook al een heel traject achter de rug en dan zulke bloedresultaten... Wil je liever niet... . Aan jou eigenlijk dezelfde vragen cq opmerkingen als aan MI87.. Behalve dan je fsh. Mijn cyclus is eigenlijk heel regelmatig, maar mijn Amh en fsh zijn relatief ook redelijk voor mijn leeftijd (ben 36 en Amh is op zijnnlaagt 1,2 en op zijn hoogst was het afgelopen zomer 3,5, hoogste fsh was 10, alleen mijn eicelkwaliteit is niet top... Wel ok, maar heb bijvoorbeeld nog maar 1x een cryo gehad). Dus over die uitblijvende bloedingen kan ik niet uit ervaring praten, maar misschien andere meiden hier wel...? Wens ook jou heel veel sterkte in dit oneerlijke traject... We all share the feeling.... Dikke knuffel. Baby, oooooh, wat herken ik jouw schrijfsel weer. Had zo een gedachte van mij kunnen zijn. Jij zit op 2e kerstdag in de auto, ik op oudejaarsdag... Steljevoordatwealletweeblijterugmogenrijden.... Spuit jij nu ook hcg ter ondersteuning? Want anders kun je dus gewoon al eerder een testje wagen... Dat hanteer ik eigenlijk altijd: bij bruinverlies en krampen op de bloedprikdag en een omowitte test, reis ik niet af naar Gent... Alleen voor mij gaat deze noemer niet echt op dit jaar, omdat ik op 26 dec nog een hcg 1500 injectie ter ondersteuning moet zetten, dus mijn test de 31e vals positief kan zijn... Maar, ik ga uiteraard testen de 31e. En als ie omowit is, dan reis ik mooi niet naar Gent, maar ga ik voor mijn Plan B (zie mijn topicje) of... Nou ja, daar wil ik nu in het kader van Wishful Thinking, visualiseren en The Secret gewoon nog even niet aan. Deze Emmy's moeten blijven... Of een ervan... En bij jou wordt het ook tijd voor Die Big Smile... En eigenlijk voor al onze lieve poffertjes en pannenkoeken hier.... Nog plannen voor dit weekend meiden? X
Heey Babsie en Juul: als eerste ga ik ff zeggen dat ik ontzettend voor jullie duim. Wat zal het mooi zijn om dat stille donkere ziekenhuis te verlaten en de zon tegemoet te rijden, als je het telefoontje krijgt dat het posi is (en dat de test, die je waarschijnlijk al eerder gedaan hebt, en waar twee strepen te zien waren, ook echt werkelijkheid is). Natasja; ik had helemaal geen eisprong meer en dus ook amper bloedingen. Alleen op medicatie gebeurde er nog wel eens wat. Maar door een homeopaat, die mijn hormoonhuishouding heeft opgekrikt, ben ik nu weer gewoon eisprongen en menstruatie aan het hebben . I denk dus ook zeker dat het kan. Als je hormoontjes ineens weer even mee willen werken en er ligt een eitje klaar wat nog gevoelig is voor die hormoontjes, dan kan het zomaar zijn dat die springt. Dus geen zorgen! de huisarts kan hier niks mee... Je hebt gewoon weer even een cyclus. Je bent dus niet echt helemaal klaar, maar een stuiptrekking is het waarschijnlijk wel. Al kun je nog vele stuiptrekkingen krijgen en hopelijk met regelmaat. Ik weet niet of je er blij mee bent... Soms is het fijn om te accepteren dat je geen cyclus meer hebt. En is het heel verwarrend om ineens wel een cyclus te hebben. Als je geen cyclus hebt, dan wil je er een. Maar als het zo ver is.... Althans, zo was het bij mij. Ik ben nu blij met mijn hervonden cyclus, niet dat ik denk dat ik kans maak, maar om mijn lijf die iets minder snel echt in de overgang raakt met alle nare dingen die daar bij horen (botontkalking etc). M; ik sluit me aan bij grote vriendin juul! Wat een idioten zijn het soms in die ziekenhuizen. Waarom niet even meedenken en meehelpen, ondanks dat het ziekenhuis slechtere slagingspercentages krijgt.Het gaat verdorie om dromen van mensen. De ideeen van mensen, die ze soms van kinds af aan al hebben. Waarom zo ongevoelig? Groot gelijk van second opinions, hoor. Gewoon doen. Ik zou bijna weten in welk ziekenhuis en bij welke gyn je loopt . Die van mij was nl ook zo "lekker" hard. Aan de andere kant was z bij mij heel duidelijk en dat gaf me ook weer een enorme kracht, waar ik nog steeds de vruchten van pluk. (okee ik heb alles intussen gedaan (door ivf-en en ecd-en) waarvan zij dacht dat het toch geen nut had, maar ze heeft ons zeker verder geholpen ((ad)optie). Ik hoop dat je met 300 IU bakken vol eieren hebt en dat je een vriezertje vol kan aanleggen. Ik zal voor je duimen! Wanneer ga je beginnen? kussie
Hoi dames, Bedankt voor het medeleven en mee denken...!! Ik heb uiteindelijk besloten voor nu in ieder geval nog geen contact op te nemen met mijn arts. Ik wacht eerst even af of het iets 1maligs is of dat het vanaf nu vaker voor gaat komen. De FA zou waarschijnlijk toch zeggen dat er niets veranderd. Hij heeft bij elk gesprek heel duidelijk gezegd dat wat er ook gebeurd, het toch einde verhaal voor me is en dat ik alleen nog maar in aanmerking kom voor/kans maak met ECD. Toen ik aangaf meiden te hebben gesproken die o.a. Met vit D en DHEA hun AMH omhoog hadden gebracht, lachte hij dit ook weg en zei dat dit volledige onzin was... Een gemene manier om geld te verdienen aan stelletje die ten einde raad zijn... Volgens hem kon het ook best nog weleens voorkomen dat ik een eisprong zou krijgen maar dit zouden dan eitjes van zo'n slechte kwaliteit zijn, dat er toch geen bevruchting plaats zou vinden. Hij heeft ook als advies gegeven evt. Weer aan de pil te gaan zodat ik ook geen valse hoop zou kunnen krijgen...?? Persoonlijk ben ik van mening, dat hij vooral denkt aan de slagingskansen van het zkh en zijn persoonlijke reputatie. ECD heeft het meeste kans van slagen dus andere opties komen te vervallen. Zijn voorkeur ligt bij ECD in Spanje... Dus als het fout gaat komt dit door hun, als het goed gaat heeft hij dit allemaal geregeld...!! Misschien ben ik te achterdochtig hoor maar dit is mijn gevoel hierover. En misschien is dat nog steeds het onbegrip dat ze bij mij niet eens 1 behandeling hebben geprobeerd en ik nooit een kans heb gekregen... Zelf ben ik wel onzettend blij dat ik nu toch, na zo'n 11 maanden en 2 weken ongesteld ben geworden. Vond het erg moeilijk te accepteren dat alles op mijn 28e (jaar geleden pas 27 natuurlijk) al helemaal stil zou liggen daar binnen. Ik ga me nu niet in het hoofd halen dat nu ineens alles weer goed gaat komen hoor. Maar toch is het een feit dat ik van 0,niks kans naar 0,heel erg weinig kans ben gegaan. Dat is toch iets
Natasja, nog even korte reactie op die lompe arts van jou... Mijn ervaring is dat Amh wél kan veranderen. Heb het zelf aan den lijve ondervonden en een vriendin van mij. Daarnaast zegt alleen Amh niets. Zou echt echt echt voor een 2nd opinion gaan, tenzij jouw gevoel dit kan accepteren. Kan me best boos maken om zo weinig medeleven in dit zware en confronterende traject. Fijn weekend allemaal!!! Xxxx
Hoi Juulzon, Dat is dus wat ik ook al van meerdere heb gehoord. Vandaar dat ik aan mijn eigen arts ben gaan twijfelen. Ik ben echt blij dat er hier op het forum tenminste meiden zijn die de ervaring hebben met zulke (NLse) artsen. Wanneer ik mijn gedachten bijvoorbeeld met mijn vriend of zusje deel (die nou ook bij dezelfde arts onder behandeling staat, om te controleren of ze niet hetzelfde probleem heeft), zeggen zij dat ik gewoon op mijn arts moet vertrouwen omdat de man er voor geleerd heeft en de ervaring heeft Ik heb dan ook besloten om binnenkort een intake in DD aan te vragen. Ookal zegt mijn arts bekend te zijn met dr. Scholtes en er zeker van te zijn dat hij mij niet wil en kan helpen...!! Ondanks dat mijn vriend er van overtuigd is dat mijn FA de waarheid heeft gesproken, staat hij gelukkig wel achter me wanneer ik naar DD wil gaan. Het is voor hem ook niet makkelijk om te zien hoeveel verdriet en onzekerheid ik heb. Jullie ook een fijn weekend...!!
Hoi Natasja wat rot om te horen dat er zo met jou en de ideeën die je aandraagt wordt omgegaan! Wil je laten weten dat bij mij de dhea wel degelijk resultaat heeft gehad, samen met de vit d etc. Düsseldorf hielp mij met mijn amh van 0,17 zonder enige twijfel. Met als resultaat dat ik nu 27 weken zwanger ben. Ik zou er zeker naartoe gaan voor een second opinion. Ik was door de Nederlandse artsen ook als kansloos bestempeld by the way. Succes!
Hoi Yvonne, Ten eerste heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap...!! En fijn om te horen dat ze jou wel hebben willen helpen in DD. Ik ben ook wel van mening dat mijn FA ook niet voor hun kan beslissen of ze me wel of niet willen helpen. Het feit dat ik al bijna een jaar niet had gemenstrueerd gaf mezelf ook wel de twijfel of ze me wel kunnen helpen. Maar aangezien ik eergisteren tegen alle verwachtingen in toch ongesteld ben geworden, geeft me toch weer een klein beetje hoop dat ze me misschien in ieder geval een kans willen geven...!!