Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik hoop het ook.. Als ik andere meiden lees ben ik erg kort gestimuleerd. Zaterdag eerste x gonal en de vrijdag erop al de laatste.

Was het bij jullie ook zo kort?

Wij hebben wel besloten niet meer voor proef aan onderzoeken mee te doen.

2. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    ik weet nog wel dat met 150 gonal f 14 dagen heb geprikt hebt

3. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aha, duidelijk, van beide. Ik werd ook wat langer gestimuleerd hoor. Maar ik heb van nature ook late eisprong op dag 17/18. Duurt ff, maar dan heb je ook wat, ofzo......

4. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Dat is twee keer zo lang als bij mij. Ik had van de 9 eitjes er 7 die er goed uitzagen dus ook niet slecht. Het emc, zei ons dat ze tussen de 3_10 streven per poging. Hoe dan ook, hoop dat Gent langer stimuleert en met andere medicijnen.

Hoe dan ook, moet maar wachten wat mijn amh is.

Vind het super eng toch wel en ben slecht in wachten..maar heb geen keuze ben ik bang.

Vinden jullie het wachten nou ook zo erg?

5. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Ja pfff, dat wachten is nog het ergste... Ik zit nu ook al weer weken in spanning voor m'n zusje...!!
    Morgen om 10:30 eindelijk het verlossende woord ;)

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Zout je zusje ook in de mmm?

7. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Ik moet ook toegeven dat toen ik uiteindelijk voor mezelf hoorde hoe laag mijn AMH was, ik er pas achter kwam hoeveel hoop ik nog had opgebouwd dat alles toch niet zo ernstig zou zijn als de FA de eerste keer had gezegd n.a.v. mijn extreem hoge FSH.
    Voor mij verging toen ff opnieuw mijn wereld zeg maar... Wat was ik daar kapot van zeg :(
    Vandaar dat ik denk ik zo ontzettend met de uitslag van m'n zusje bezig ben de hele tijd...

8. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Mijn zusje moet zich laten onderzoeken door wat er bij mij aan de hand is. Vaak als er bij een vrouw zo jong POF wordt geconstateerd is de kans groot dat een eventueel zusje of zus hetzelfde probleem heeft...!!

9. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Natasja, heeft jouw menstruatie nog goed doorgezet?

Ik ervaar dat wachten went. Ik heb nu het idee dat de menopur dit keer niet aanslaat. Ik denk dat mijn lichaam nog van slag is van afgelopen poging, die was toch anders dan anders...
    Ik zou balen als er helemaal niks gebeurd is en het langer gaat duren of de poging gecanceld wordt, maar verder denk ik dan: 'ach'.... Ik flip daar niet meer zo op als de eerste jaren in mmm. Dat stukje 'controle' heb ik grotendeels los kunnen laten....

10. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Natasja, ik snap dat je daar veel mee bezig bent. Ga voor je duimen dat je zusje het niet heeft.

@babsie, wij hebben pas één poging gehad dus ik moet nog wennen. Aan het wachten op een kleintje doen we al langer.. Wel respect voor jullie, ik heb nu al stress, een jarenlange mmm is echt heftiger dan mensen denken

11. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Ja heeft weer goed doorgezet, pas vandaag dat echt de allerlaatste restjes bruin zijn zeg maar. En is de 6e dag vandaag. Normaal altijd 5 dagen... Nu echt 4 dagen goed veel gevloeid en begon gisteren pas echt minder te worden en in de loop van de dag naar bruin te gaan.
    Én begin meteen weer gevoelige borsten te krijgen vandaag... :$
    Begin toch te denken dat er misschien nog een 3e keer achteraan komt aangezien dit de vorige keer ook zo was...!!

Het enige waar ik me zorgen om maak is dat die pijn in m'n zij niet weggaat... Al 2 weken last van, momenten dat het echt pijn doet... Morgen ga ik ook even aan die arts vragen of hij hier misschien even naar moet kijken of dat ik misschien ff langs de HA moet.
    Vraag me ook wel af wat hij gaat zeggen van mijn onverwachte menstruaties...

Poppetje, bedankt...!!

12. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poppetje: maar jij wacht ook al lang! Veel te lang... Een mislukte poging went overigens nooit....

Natasja: ben ook benieuwd wat de dokter er van zegt. Ik hoop ontzettend dat er weer en eisprong volgt deze maand. Benut je kans dubbel en dwars mocht dit gebeuren, hè!

13. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Natasja,

Succes met de uitslag van je zusje vandaag. Hou hoop meid mijn zus heeft het namelijk niet gelukkig!

14. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    vanaf deze kant ook heel veeeeeeel s6 natasja...
    hopelijk ontspringt je zusje de dans;)
    dus alweer 6 dgn ongi geweest??
    lijkt wel of er steeds meer regelmaat in komt:(

babsie mijn DHEA was 7,8.. dat was ook prima volgens DD
    terwijl ik ergens gelezen heb (geschreven door kiekske) dat ze tegen haar hadden gezegd dat 9 een goed uitgangspunt is??
    dus tja het kan weer eens alle kanten op:D

over je vraag of je het door mag gebruiken tijdens IUI weet ik zo niet..
    maar ik kan morgen de vraag wel ff stellen aan dokter S hoelang ik die DHEA nog moet slikken.. kijk als hij zegt gewoon doorslikken tijdens behandelingen.. dan weet jij ook genoeg ja;)

hier morgen dus naar DD..
    2e gesprek.. en uitgangs echo-tje..
    hoewel ik pas eind volg week ongi word als ik van mijn varierend cyclus uitga

bittersweet: ik neem mijn denkbeeldige petje voor je af..
    knap van je dat je besloten hebt om nog ff te wachten met de volgende ECD poging..hopelijk ook de laatste poging dat het geluk ook eens aan jouw zijde mag zijn;)

poppetje: fijn dat je FSH laag is maar net zoals de anderen zeggen hoeft dat niet te betekenen dat je AMH goed is
    (al hoop ik het natuuurlijk wel)
    450 eh is idd veel aan stimulatie..
    hier was 250 de max..
    heb je ook op DHEA laten prikken??
    ik begreep dat je er al uit jezelf mee begonnen was toch??

15. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @wishfullthinking, slik idd al DHEA, 50 mg per dag. sinds vorige week dinsdag. Plus de rest van de vitaminen (D, visolie, multivitaminen en foliumzuur). Als je ziet wat ik in de ochtend slik, lach je je rot :S.

Mijn DHEA heeft ze niet geprikt volgens mij, wel AMH maar heb ik pas over een week of twee, althans volgens mij. Maar mogelijk laat België bepaalde dingen toch weer prikken in hun eigen lab.

Goed nieuws van PNO, voor de ICSI hoef ik vooraf toch geen toestemming te vragen bij Gent, ze hebben een contract met Gent. Dat scheelt weer tijd.. :)

Natasja, heb je al nieuws????? Ga duimen dat jouw zusje net als de zus van bittersweet geluk heeft!

17. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    tja over de hoeveelheid pillen die je moet slikken kan ik mee praten.. smorgens 5 en saafs 6.. ben al meerdere maanden junk:p
    maarja alles voor een goed doel denk ik maar;)

natasja al nieuws???
    zo de middag dienst in tot 23:00.. dus lees je reactie pas morgen avond na reisje DD:cool:

bittersweet.. tuulk laat ik weten hoe het gegaan is;)
    als het morgen niet is dan wel zaterdag oke??

18. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Hé meiden,

Bedankt voor jullie medeleven...!!

Tja de uitslag was niet goed maar ook niet heel erg slecht... volgens de FA. Mijn zusje heeft een AMH van 0,4... Hij zei heel duidelijk dat ze hier nu niet meteen van in de stres moet schieten. Hij zei meteen dat als ze 40 jaar oud was, het bij deze afgelopen zou zijn voor haar maar omdat ze pas net 25 is, zijn volgens hem de kansen nog niet verkeken. Ook wist hij dat ze een paar maanden terug ook officieel begonnen waren met proberen zwanger te raken en zei dat hij anders dus zou zeggen dat ze daar nu direct mee zouden moeten beginnen. Hij zei ook nadrukkelijk dat de kans groot is dat ze over 5 jaar waarschijnlijk te laat zijn.
    Ze moeten nu eerst een half jaar flink aan de klus en als ze dan nog niet zwanger zijn, moet ze terug komen en gaan ze ook even naar de zwemmers van mijn zwager kijken. Dit om dan uit te kunnen sluiten dat er niet toevallig bij hem ook een probleem is en dat zo haar kostbare tijd door de vingers weg glipt. Gelukkig zou mijn zwager op zijn 35e volgens hem nog super vruchtbaar zijn dus daar hopen we maar op...!!

We schrokken dus allebei in eerste instantie wel toen hij zei een AMH van 0,4. Maar hij deed erg z'n best om haar gerust te stellen. Een beetje jammer dat dat een beetje ten koste van mij ging maar ja, dat had hij geloof ik zelf niet in de gaten. Hij zei dus meerdere keren van die dingen als "een AMH van 0,4 is niet zo hopeloos als die van mensen zoals haar..." (Hij vermelde ook trouwens dat mijn AMH dus kleiner was dan 0,1, zo had ik dat toen niet begrepen), "Vaak kunnen mensen zoals jij nog geholpen worden in tegenstelling tot mensen zoals zij...", "mensen zoals zij dit.." en "mensen zoals zij dat...".
    Pff, dacht ik een keer mezelf niet zo slecht te hoeven voelen als ik daar was, omdat het een keer niet over mij ging maar ik voelde me steeds kleiner worden op die stoel... :(

Ook heb ik hem dan even verteld dat ik dus ineens 2 keer ongesteld ben geweest. Hij reageerde precies zoals ik had verwacht. Dat kon inderdaad weleens gebeuren maar het veranderd helemaal niets... Het heeft ook geen nut om nu opnieuw naar mijn hormoonwaarden te kijken o.i.d.
    Daarnaast vertelde ik hem dat ik dus al ruim 2 weken zo'n pijn in m'n zij heb maar ook daar hoef ik me volgens hem geen zorgen over te maken. Maar toen bood hij dus wel aan om een inwendige echo te doen om te kijken of er een eitje klaar lag. Alleen daar overrompelde hij me nogal mee. Aangezien ik de afgelopen week ongesteld was had ik me dus daar niet geschoren en vanochtend vroeg (toen dat in de planning stond) had ik er uiteindelijk geen tijd meer voor... Dus ik sloeg het eigenlijk meteen af. Zou me echt een ongeluk schamen... Vriendlief en zusje verklaarde me na de hand voor gek dat ik dat dus heb laten schieten voor wat uit de kluiten gewassen stoppels op de muts :) :) :)
    Maar ik heb met hem afgesproken dat ik sowieso zelf binnenkort een afspraak maak, als de pijn in de zij aanhoudt. En ook als dat niet zo is wil ik toch binnenkort dat hij nog eens kijkt daar binnen.

Zo, das een beste lap tekst geworden ;) :D

19. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    0,4, jeeee. Heftig! Zelf proberen? Dames, help me even, is dat niet heel slecht advies? Ik zou als ik haar was gisteren nog naar DD Of Gent bellen en geen kostbare tijd meer verloren laten gaan.

Maar wat verschrikkelijk voor je dat die arts jou steeds als voorbeeld nam. Het lijkt me enorm pijnlijk. Alsof jij er inmiddels wel overheen zou zijn dat het bij jou zo laag was. Wat ontzettend ongevoelig. Ik zou die man daar zeker nog op aanspreken op een later tijdstip.
    En je zus heeft gelijk, had die nou echo gedaan!!! Als er een follikel had gezeten had hij mooi verbaasd staan kijken en wist jij meteen hoe je ervoor staat deze maand. Dus ik zeg, scheren, je mooiste setje aan (aangezien je dat van belang vindt :)) en morgen bellen of zijn aanbod nog geldig is.

Ik moet overigens vaak aan je denken. Het lijkt me echt vreselijk om zo'n verdict te krijgen op jouw leeftijd. Maar het valt me toch op dat jij er ondanks je verdriet niet voor kiest om een afspraak te maken in het buitenland. Mag ik vragen hoe dat komt? Geloof je er zelf niet meer in? Wilt je vriend misschien niet? Is het je te veel? Of heeft het een financiële oorzaak?

20. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    @wishfullthinking: wow, dan is mijn dhea dus inderdaad heel laag. Eigenlijk ben ik er wel blij om. Dan kan het misschien ook wel enorm veel effect hebben als ik die pillen ga slikken, of denk ik dan te simpel? Ik heb al heel lang het gevoel dat er iets niet klopt met mijn bijnieren, al voor dat ik de mmm inging.

Heel veel succes morgen! Ik ga nu naar bed want ook wij mogen morgen weer om 5.00 uur op voor de tweede echo!
    Laat je weten hoe het was?

Deel Deze Pagina