Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Hoi Babsie,

Ik ben zeker wel van plan naar DD te gaan hoor, ookal zegt mijn FA dat hij zeker weet dat dr. scholtes mij niet kan en wil helpen. Alleen zit ik op het moment met mijn studie. Eigenlijk zou ik nu ongeveer afgestudeerd zijn maar door de hele toestand heb ik weer last van mijn depressies en paniekstoornis gekregen. Vandaar dat ik het hele afstuderen even een half jaartje uit heb moeten stellen. Ik hoop nu Juni of September af te studeren en het liefst meteen daarna naar DD te gaan. Via een ander topic heb ik al vernomen dat de wachttijd nu ongeveer 3 en een halve maand is. Dus ik ben van plan ruim van te voren te bellen...!!
    Ik ga pas over op ECD wanneer ik echt alles heb geprobeerd...

2. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Natasja: Ok, ik snap helemaal dat je even helemaal jezelf bent kwijt geraakt na die verschrikkelijke uitslag.
    Maar als ik heel eerlijk ben vraag ik me af of je die tijd nog wel hebt... Toen ik voor het eerst op dit forum schreef vroeg iemand zich af waarom ik mijn lage amh mijn tijd verdeed met iui. Ik kon beter meteen voor ivf of icsi gaan nu er nog een kansje was. Het kwam hard aan, ik was daar nog helemaal niet aan toe. Maar achteraf besef ik dat het wel waar is. Ipv nog een reeks van 6 iui's erachter aan te plakken ga ik nu starten met ivf of icsi in DD. Dus ondanks dat je er misschien kwa gevoel nog niet helemaal klaar voor bent zou je je kunnen afvragen of je hier later geen spijt van krijgt. Dit zijn kostbare cyclussen, die je de laatste maanden hebt. Ik heb wel eens glezen dat je voorrang kunt krijgen in DD als jij je fsh en amh doorgeeft. Weet niet of dit klopt maar heb wel ervaren dat ze met je mee willen denken.

3. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vanmorgen naar Genk geweest voor de tweede echo. Ik was eigenlijk overtuigd dat ik helemaal stilstond en dat de poging gecanseld zou worden. Tot onze grote verbazing zat er toch eentje! Normaal heb ik twee of drie, maar toch...
    En net belde ze nog dat ik de dosis Menopur niet op hoef te hogen.
    Maandag terugkomen.

En ik ben vandaag met Dhea gestart. Ben benieuwd hoe ik het er op ga doen.

Wishfullthinking, hoe was jouw echo?

4. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grrr, waarom lukt het me niet mezelf aan te leren om mijn stukjes voor het plaatsen op spelfouten te controleren ipv daarna....

5. Herfst80

Herfst80 Lid

4 okt 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    He dames,

Ik meld me weer even..;) Ik zie dat er veel nieuwe dames actief zijn...Ik sta even stil op dit moment (of nouja, ben in afwachting)..In deze tijden ben ik meestal wat minder actief met schrijven, maar lees wel elke avond mee...en typen op een iphone gaat mij ook niet zo goed af..
    Alles is zo herkenbaar...ik leef met jullie allen mee.. In tegenstelling tot wat ik hier vooral lees zoek ik het contact met vrienden met kinderen juist op. Niet altijd verstandig, maar mijn vrienden betekenen veel voor mij en ik zou het erg moeilijk vinden deze minder te zien omdat het soms (erg) moeilijk is geconfronteerd te worden met hun kindergeluk. Aan de andere kant; hun kindergeluk brengt mij ook veel. Soms daag ik mezelf net iets teveel uit (zoals de intocht van sinterklaas, of een kinderverjaardag) en dan stort ik achteraf in de auto wel een beetje in...Zo heeft ieder weer z'n manier om er mee om te gaan..
    Ik hoop begin februari weer af te reizen naar Gent voor een icsi poging (voor wie nu denkt wie was je ook al weer en wat had je ook al weer..;) amh<0.01 fsh 19, weinig follikels (tussen 0-3) bij uitgangsecho, 3 x iui, 1x ivf 2 eicellen geen bevruchting, 1 poging icsi 1 follikel maar geen eicel, uitbehandeld in NL). Wacht mijn volgende menstruatie af en indien er een goede uitgangsecho is (>2 follikels) aan de slag.
    Merk dat de situatie verslechterd; geen overgangsklachten, maar cycli worden korter, desondanks mag ik dan weer wel blij zijn dat ik nog een cyclus heb...heb nog steeds elke maand een pos ovutest, maar de laatste 3 maanden idd vroeg, op dag 8 een positieve test, ik word ook netjes 15 dagen erna ongesteld...maar heel licht en heel kort..dus vermoedelijk wel een eisprong maar de vraag is of de kwaliteit gezien de cyclusduur en lichte menstruatie goed is...
    Natasja, begrijp je zorgen rondom je zusje...pittig om te horen..nav mijn situatie zijn mijn beide zusjes getest en blijken beide bij de club te horen... Bij ons is er dus sprake van een erfelijke factor helaas...
    Ik wens jullie allemaal succes met wat er komen gaat, blijf trouw meelezen en hoop binnenkort weer wat meer (en hopelijk positief) nieuws te melden te hebben.

Grtjs Herfst

6. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    dames hier weer thuissssssssssss... pfff was me het ritje wel weer..
    maar alles voor een goed doel... netjes 2 uur en 10 min per enkele reis gereden ..gelukkig geen files!!!

uitgangsecho gehad en we kunnen starten bij de aankomende ongi..
    (eind volgende week ofzo;))

tot nu toe lagen er 2 links en 2 rechts klaar..(ons bunt zuunig:p)

kunnen dat er trouwens nog meer worden??
    ik dacht dat je altijd eerst ongi moest worden en dat ze het dan pas goed kunnen zeggen?? maar ik kan het verkeerd hebben???

hier dus 6 spraytjes suprefact, menopur 225 en puregon 225 per dag..

wij hebben samen met DokterS besloten dat we na punctie gaan beslissen wat het beste is...
    we willen alle 3 het maximale uit de minimale eicellen halen natuurlijk..

als dokter S na potje inleveren IMSI nodig vind.. prima
    AH of Embryoscope toepassen.. wij zijn het er mee eens;)

hij zei eerst maar een kijken of je follikels willen groeien en dat zien we snel genoeg..
    OKE:p

zo nu eerst ff genoeg mij..over op jullie:p

@natasja..
    :$ 0,4??? bij je zusje en dan ook nog zeggen ga eerst maar eens een half jaar zelf proberen??? (sorry wat een hork:()
    pfffffffff ik snap zulke mensen niet..
    net zoals babs zegt slecht advies en zeer zeker geen kostbare tijd meer verspillen;)
    maar wat zul je geschrokken zijn??..
    en dan haar ook nog met jou vergelijken.. of steeds zij zeggen.. sorry maar dat kun je niet maken als HA.. spijt me zeer maar vind dit wel erg denegerend:$..
    hoe voel je je nou??(en je zusje??)
    kun je het een beetje bol werken in dat koppie van je??
    ik denk aan je!!... dikke KNUF

@babsie..
    Ik zie dat jij ook geweest bent vandaag??
    dus bij jou is er toch ook 1 te vinden??.. wel opluchting of niet??
    omdat je zelf dacht dat de boel afgeblazen zou worden??
    hopelijk maakt ie van het weekend een groei spurtje..
    was jij trouwens nou nog met IUI-D bezig??

7. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    @herfst80: knap van je, dat jij die kinderen juist zelf opzoekt. Ik herken het instortmomentje in de auto achteraf maar al te goed...

Ik werk met kinderen. Het gekke is dat ik daar niet zo'n moeite mee heb, maar zodra ik ze samen met hun ouders zie (allemaal leeftijdsgenoten natuurlijk) confronteerd het wel.

Wel geruststellend gevoel dat je in ieder geval nog een eigen cyclus hebt. Slik jij trouwens ook Dhea? Hou je ons op de hoogte in Februari?

@wishfullthinking: je komt heel positief over. Heb je een goed gevoel over deze poging?
    Goed om te weten dat we voor de tweeling kunnen gaan!
    Heb jij nog gevraagt of je dhea in de ww door kunt slikken?

Ja, ik ben ook blij met mijn follikel! Ik ga er deze maand ook utrobollen bij gebruiken, die heb ik nog liggen. Onze arts vindt dat geloof ik onzin maar de assistente gaf mij groot gelijk. Baat het niet dan schaadt het niet', zei ze. Misschien is het net wat ik nodig heb...
    Wij doen inderdaad iui-d. Wij gaan in Duitsland ook icsi-D doen.

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Natasja, valt toch een beetje tegen voor je zus. Maar wat een L%L hoe hij tegen jou doet. Hij mag wel wat normaler doen. Snapt die man niet dat het zo al rot genoeg voor jou is? Botte hork!

Babsie, het geeft rust zeker nu weer echt te mogen starten? Het wachten tot blijft gewoon rot..

Wishfullthinking, wel lekker dat je nu bjna mag starten. Wat jij hebt, zou ik ook hebben hoor, pas maar toe wat je nodig acht, dokter :)

Hier nog steeds alles hetzelfde, aan het wachten tot de intake bij Gent, nog 4 weken!

9. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    @babsie..
    dokter S zei dat je de DHEA kunt doorslikken totdat je een positieve zwangerschaps test in handen hebt.. dus dat geldt dan ook voor jou:p
    gewoon doorgaan met alle vitaminen enz enz..
    Ik hoop maandag op een mooie Follie voor je;)
    dat de IUI maar snel gepland mag worden..
    Trouwens je weet dat de DHEA minimaal 6/8weken nodig heeft om resultaat te boeken??
    iig voor je poging in DD heb je het dan al lang genoeg geslikt
    maar hopelijk is die niet nodig en heb je aan je laatste IUI-D genoeg;)

dames wie kan me hier antwoord op geven???...
    bij de echo vandaag lagen er 2 rechts, 2 links klaar..
    maar ik moet nog ongi worden(eind volgende week ongeveer)
    kunnen er nog meer bij komen na ongi..
    of blijft het bij dit aantal wat ze vandaag gezien hebben??

ik zit trouwens ook nog te denken aan kinder aspirine.. mocht het uberhaubt tot een TP komen..
    heeft iemand hier ervaring mee??
    anders toch nog ff met dokter S over hebben

10. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    De DHEA slik ik ook al sinds vorige week dinsdag en over 4 weken heb ik de intake in Gent. Gent zei dat ik niet op voorhand hoefde te beginnen maar ben eigenwijs geweest en toch gestart met 50 mg per dag.

Hoop volgende week of die week erop mijn AMH te weten. Spannend weer. Wat is normaal voor de AMH waarde?

11. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wishfullthinking: dank je! Het kunnen inderdaad nog meer follikels worden naar wat ik heb begrepen. Sommige zijn met het blote oog niet te zien en die ontpoppen zich dan wanneer je gaat stimuleren.
    Ik heb voor aankomende poging ook kinderaspirine in huis gehaald. Ook onder het mom van 'baat het niet dan schaadt het niet'. Maar ik vanmiddag ff gegooled en ik lees heel veel verschillende dingen. Diverse inderzoeken geven aan dat het de innesteling echt niet helpt bevorderen. Sommige artsen beweren dat het zelfs wel kan schaden. Er zijn ook vrouwen die denken dat ze daardooor zwanger zijn geraakt en artsen die er zeker wel heil in zien. Dus...wat is nou wijsheid?

Een pilletje meer of minder maakt in principe ook niet meer uit hè, ik heb een heuse pillendoos voor mijn dosis...

Poppetje: op de site van freya staan de normaalwaardes wel ergens en volgens mij heeft Natasja ook een grafiekje geplaatst in de afgelopen dagen, moet je ff een paar dagen terug...

12. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet je die dhea trouwens nog op een bepaalt moment van de dag slikken? En als ik 2x 25 gram slik, zouden die dan tegelijkertijd mogen?

13. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Jeetje, als ik google, een vrouw tot 38 zou boven de 2,2 moeten zitten als alles goed is. Nou dan hou ik me maar vast..

Volgens het tabelletje van Natasja zit mijn FSH lager, die is 6 en mag 7,5 zijn, mijn AMH zou dan 1,7 moeten zijn.. TJa ben uiteraard geen jonkie meer met mijn 35 :$

14. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Wishfulthinking

Wat een positief verhaal en idd 4 follies die klaarliggen daar zullen we het mee moeten doen. Het is een uitgangswaarde dus hoeft nog niet zozeer iets te zeggen kunnen er best nog meer worden. Zou best kunnen zijn dat er achter de andere follikels ook nog wat zit die kunnen ze niet altijd zien! Heel veel succes met de eerste prikken. Waneer moest je nu ook alweer terug?
    En je vraag over kinderaspirine ik heb het de laatste keer ook geslikt alleen wel 100 mg mar lees ook meiden die 80 slikken raak een beetje in de war wat is nu goed weten iemand hoeveel mg je max mag slikken?

All
    Dhea waar hebben jullie het besteld? Is het nu trouwens alleen bruikbaar bij vruchtbaarheidsbehandelingen of kan het ook nog via de natuurlijke weg nuttig zijn? Zou het kunnen proberen in de maanden dat ik even rust heb toch?

15. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Natasja,

Meis ik schrik toch wel hoor van de erg lage amh van je zus. Weet je wat zij van plan is verder? Gaat ze nog een second opinion aanvragen? Als ik haar was zou ik echt geen half jaar wachten.
    Pff en dan de arts die kan echt niet zo tegen je doen hoor wat een ongevoelige z*k!

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik bij Vitamarket.net, en dan puritans pride. Ik had ze vrijdag laat in de middag besteld en het werd dinsdag al bezorgd! ik ben het zonder dat een arts het al onderzocht had gaan gebruiken, ik dacht.. baat het niet.. schaadt het niet!

17. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0

18. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    2x foliumzuur, Visolie, vitamine D3, multivitamine, tarwekiemolie, DHEA.. tja eh.. voel me in de ochtend echt een pillenjunk;)

Overigens ook wel goed, ik doe nu overdag Dieet Pro, hoop dat er voor Gent nog een kg of 8, ik moet er nog in totaal 12 af voordat mijn BMI helemaal goed is.. Lijnen blijft ook een eeuwige strijd bij mij!:cool:

19. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Oke poppetje,

Herkenbaar trouwens van het afvallen is bij mij al vanaf mijn pubertijd een strijd! Dieet pro is het een beetje lekker? Zijn shakes toch? Mag je dan ook 1 maaltijd per dag eten? Oja tarwekiemolie ga ik ook nog maar even bestellen baat het niet schaden zal het idd niet;).
    Hebben jullie geen bijwerkingen van de dhea?

20. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    De tarwekiemolie is heel goedkoop bij de Kruidvat, niet duur bestellen!!! En zijn kleine ronde capsules, lekker makkelijk door te slikken. Visolie koop ik altijd als ze ergens in de aanbieding zijn, nu heb ik ze van de hema, 3 halen, 2 betalen. DHEA is bij vitamarket niet duur, maar je betaald wel 8 euro verzendkosten.

tja heb het ook al vanaf mijn pubertijd hoor. Zijn de shakes lekker, op zich te doen, maar niet vullend, ik eet er overdag alleen maar fruit bij. In de avond let ik op met wat ik eet, minder koolhydraten. Meer groente en mager vlees. Hoewel ik morgen wel weer draadjesvlees ga maken.:p Ik ben sinds dinsdag begonnen en woog vanochtend al 1,5 kg minder. Maar moet toegeven dat het af en toe wel afzien is hoor. Manlief wordt er stikchago van :D

Deel Deze Pagina