Hallo dames, Hier weer veel geschreven. Ik hoop dat ik snel de uitslag van mijn AMH krijg. Gent zal het wel weer willen prikken, over drie weken de intake. Dan ben ik 6 weken aan het slikken. Vitamine neem ik ook maar geen flauw idee hoeveel eenheden. Welke vitamine D nemen jullie?
Als je een hele lage waarde hebt kun je ook proberen 50.000 IE op recept te krijgen, die krijg je vergoed door je verzekering
Ik kreeg hem niet vergoedt, terwijl de apotheek zei, dat ze ook vergoed werden, maar in de voorwaarden van de verzekering staat dat het een vitamine supplement betreft, dat niet vergoed wordt. Nou hebben we toch geen recht meer op vergoedingen ivm IVF pogingen, omdat onze pogingen op zijn, daar zal het dan wel door komen. Ik heb het recept destijds van Dr. S. gekregen, maar het heeft heel veel moeite gekost om zo een hoeveelheid Vit. D te krijgen in NL en belgie, dus dacht, volgende keer haal ik het bij de apotheek in dusseldorf (om de hoek daaro), maar die vertelden mij toen ook doodleuk dat het niet beschikbaar was in duitsland. Gisteren wilden we ook suprefact halen bij de apotheek in dusseldorf en toen vertelden ze mij weer dat suprefact in duitsland helemaal niet te verkrijgen is. Hoe wij aan het recept kwamen ? Nou, van dokter scholtes hier om de hoek, en toen keek ze al heel bedenkelijk, zal wel vaker voorkomen.....hahahahaha. We hebben suprefact wel thuis kunnen halen bij de apotheek, maar je vraagt het je soms toch af, als een dokter het toch uitschrijft, zou die toch moeten weten of het beschikbaar is...
hihihihihihi.. Hoe wij aan het recept kwamen ? Nou, van dokter scholtes hier om de hoek, en toen keek ze al heel bedenkelijk, zal wel vaker voorkomen.....hahahahaha. "je weet wel die beste man van hier verder op??? nog geen 2 minuten lopen" "PROEST"kmoet hier echt ff om lachen jolanda.. idd het is altijd maar weer een verassing of het er wel of niet is.. dus jij nu ook aan de suprefact?? jij had toch eerst iets anders wat je snoof???
Noemt jouw apotheek injecties voor B12 voor supplimenten?? De apotheek in mijn lokale ZH noemt de vitamine D supplimenten, dus niet vergoed. Maar toen zij het niet voorradig hadden ben ik eens naar een andere apotheek in mn woonplaats gegaan en daar kreeg ik het gewoon vergoed, net als in mn eigen apotheek en in nog een andere apotheek. Vitamine D staat helemaal los van de IVF qua vergoedingen. Ik zou het gewoon nog eens bij andere apotheken proberen Want vloeibare vitamine D in deze dosering behoor je vergoed te krijgen.
Dinsdagochtend moeten we het sperma brengen en vrijdag 1 feb hebben we weer een afspraak bij de gyn. Ik lees zoveel over vitamines en andere middelen, amh, dhea en weet ik veel nog meer, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Daarbij komen ook nog de emoties. Dit alles maakt dat ik een soort van blokkeer en niet meer helder kan denken. Er komt niks uit mijn vingers. Zou zo graag willen dat er iemand naast me zat die het van me over kon nemen. Het liefst zou ik nu de hele dag bij een gyn of andere deskundige willen zitten. En meteen alles op een rijtje zetten, zodat ik weet waar te beginnen. Iemand die me stap voor stap alles voorkauwt zeg maar. Ik voel me slap en verdrietig. 1 februari duurt ook nog heel lang.
Fsk: begrijp ik helemaal. De informatie die wij in al die jaren mmm bij elkaar hebben gesprokkeld krijg jij nu in één keer op je bordje. Maar je zit wel op de goede plek. Op dit forum en het 'intake gent juni' forum zitten vrouwen met enorm veel kennis. Kan ik je ergens mee helpen?
Lief! Wat ik zo gelezen heb, is Duitsland de beste optie. Is dat Scholten of Pfeiffer? Die namen heb ik een aantal keren langs zien komen. Wachttijd dus 5 mnd, dan kan ik maar beter vast een afspraak maken toch (kan altijd afgezegd worden lijkt me)? En hoe gaat dat in z'n werk? Mijn Duits is echt uber slecht, die van mijn man nog slechter (zit nog in inburgeringsfase voor NLse taal...) Dan de Dhea, ik las ergens 'baadt het niet, schaadt het niet'. Bestellen dan? En waar? Of moet dat via gyn? Of via huisarts? Vitamine D, moet dat eerst geprikt worden? Of kan ik dat gewoon gaan slikken? En waar was dat ook alweer goed voor?
Dr Scholte is Nederlands en er is een telefoonnummer voor de Nederlanders: 0049-2119019718. Vertel over jouw uitslagen wanneer je belt en vraag of je gebeld mag worden als er iemand uitvalt, aangezien je haast hebt. Vertel dat je gehoord hebt van Dhea en vraag of je de dhea waarde vast kan laten prikken zodat je eventueel vast kan starten. Je kunt deze ook laten prikken in Nederland, maar dan moet je erg uitkijken dat ze dhea prikken zonder sulfaat. Je moet meestal wel even op de uitslag wachten wanneer je het via je eigen huisarts regelt.
Dhea kan best heftige bijwerkingen hebben. Het is niet helemaal baadt het niet dan schaad het niet. Lees je er maar eens over in op internet. Ik wilde er op de eerste plaats niet aan beginnen maar nu ik die wonderverhalen lees ben ik toch overstag. Als je het niet te lang gebruikt is het redelijk veilig, geloof ik. Je kunt het via een Duitse apotheek bestellen nadat je een recept hebt van DD, maar ik las dat het wel 100 euro kost dan. Ik heb het via puritan's pride besteld. Die schijnt ook prima te zijn en scheelt een hoop geld. De volgende (baadt het niet dan schaad het niet) vitamine's worden over het algemeen aangeraden aan vrouwen met laag amh: -vitamine D 2000 ie, deze kun je halen bij de tuinen (t/m 2000 ie is een veilige dosis) -omega 3 visolie, 1000 mg (de dha en EPA behoren samen 500 mg te zijn, ik heb die van de tuinen) -vitamine E 250 ie -vsm of davitamon multivitamine 'mama'
het blijkt dat Dokter S. niet alleen chaotisch bekend staat bij zijn patienten, maar dus ook bij "zijn" apotheek...hahahahaha..ik vondt het zelf ook te lachtwekkend voor woorden, maar het meisje achter de balie van de apotheek vondt het minder lachwekkend, ahum..nou ja, ik ben ook maar de klant en handel ook maar in opdracht.. Ik moest eerst synarela snuiven. Ik zeg goh, iets anders als vorige keer, maar dan krijg je zo een verhaal, "ja, dat is hier voor, daar voor, en het kan ook zo zijn, maar ook dat zijn" ..uiteindelijk weet ik nog niet het verschil ertussen, das het nadeel bij hun. Voor je het weet, sta je buiten en denk je...wat heeft die nou eigenlijk gezegd, maar goed, ik heb vertrouwen in die goede man, dus het zal wel goed komen.
Ik heb geen injecties, maar druppels ? misschien is dat een verschil ? Ik heb ze toen bij de apotheek ook niet hoeven te betalen, maar kreeg er naderhand een rekening van, van mijn ziektekostenverzekering.
@babsie34, Waarvoor dient de Vit. E ? die kende ik nog niet. Neem momenteel een hele batterij vitaminen, maar deze nog niet...lol Fsk, Het is inderdaad een hele waslijst met informatie die je toegereikt krijgt, maar zie hier maar...genoeg mensen die je kunnen / willen helpen. het is ook niet niks, wat er allemaal gebeurt, waar je aan moet denken, waar je goed aan doet, maar helaas doet de nodige teleurstellingen ons iedere keer weer andere informatie toespelen, die wij dan weer met andere mensen kunnen delen. Ik ben superblij met fora's zoals deze, dan weet ik ook dat ik bij mensen zit, die weten hoe het is en altijd wel hulp/advies/aanmoediging/luisterend oor hebben.
whoehahahaha .. die goede man ..(zo noemen wij altijd sinterklaas .. de goede man komt ook weer het land in) ik kom niet weer bij hier ik zie het nl helemaal voor me.. dokter S achter zijn bureau .. en jij zit daar tegenover hem met je oren te klapperen als je het verschil uitgelegd word tussen de synarela medicamenten en suprefact nazen spray die doet het beter daar bij als je in dit geval zit en die is weer beter daar voor als je dat geval hebt.. en ja te knikken dat je het begrijpt maar als je buiten staat wat was nou ook weer eens het verschil??? HAHAHAHAHHAHA
Dank je wel Babsie. Ik probeer het nr te bellen, maar krijg steeds ingesprekstoon. Ze zullen het wel druk hebben... Wij hebben hier geen De Tuinen, maar ik kan het via internet bestellen. Vitamine D 2000 ie kan ik niet vinden. Kun je het misschien anders omschrijven? Bedoel je met multivitamine mama voor zwangere vrouwen? Want de Tuinen heeft daar een aanbieding voor. Vitamine E kan ik alleen 200 of 400 van vinden.
hahahahaha...ik lig met jou ook in een deuk, want je verwoordt het zomaar zoals het zou kunnen, lijkt wel een soap.....zal ik het nog leuker maken voor je (niet gelogen, echt waar)..niet in je broek gaan piesen he....maarre...ik zat niet bij hem op kantoor...was na een echo...toen ik net begon me aan te kleden, dus ik probeer mijn ondergoed aan te trekken..en hij zit wat te babbelen..ja hier voor, daar voor...en ik probeer mijn evenwicht te houden, zorg dat ik mijn kleren aan krijg..sta met mijn rug naar de "goede" man...en voordat ik al mijn kleren aan heb, geeft die me een hand, "maak maar een afspraak voor dag 8, dan zien we je weer terug" en weg was die.....en mijn man kijkt me aan, "ja, hebben we alles gevraagd" ? ...hahahahaha
oepsie.....zo belangrijk ? heeft nog niet eerder iemand gezegd tegen me. Ik heb wel tarwekiemolie genomen, maar daar bleek ik een tolerantie voor te hebben (volgens mijn kinesioloog), dus daar ben ik mee gestopt, wilde ik geen risiko mee nemen. Kun jij mij uitleggen waar het zo belangrijk voor is ?..