Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Stomme iPod

    En als laatste pleegzorg, daarop zijn we ons in nov 2010 gaan oriënteren en we hebben ons in december 2011 ingeschreven.

    @ kansen: geen idee dus!
    Wees strijdlustig en wie weet heb je straks een mooie banner die af telt naar 40 weken. Het KAN!
     
  2. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    De voorbeelden zijn er hoor!!!
    Oa sikki Maartje nataly lin wannabmum en nog wel meer.

    Kop op, opties zat, maar belangrijker: kansen zat!
     
  3. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hier ook snel (niet omdat ik op de iPod zit ;) maar op m'n iPhone terwijl ik aan het werken ben ;)) maar ik heb nog wel menstruaties.

    Ik hoop voor je dat er een goed actieplan gemaakt zal worden. Blijf vooral hier kletsen als je dat fijn vind!

    Hier onder behandeling geweest van een regionaal zh en later in DD, maar pas in DD is vervroegde overgang gediagnosticeerd. Ik heb in NL 3 pogingen tot IVF ondergaan en in DD nog eens 4. Bij mij werden er een hoop pogingen ook weer afgebroken wegens cysten/slechte stimulatie.
     
  4. Lin71

    Lin71 Fanatiek lid

    19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Zou zo graag een ieder het geluk gunnen wij wat vorig jaar hebben beleefd !!!!!!
     
  5. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Heey Bittersweet heeft ons ook weer gevonden!
     
  6. bittersweet

    bittersweet Bekend lid

    23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Marjah,

    Ja hoor dat klopt moest effen zoeken maar gevonden hoor.
    Hoe is het nu verder met jou?
    Wat k** voor je allemaal en wat verwarrend denk ik dat de donor toch nog een poging voor jou zou willen doen. Kan mij voorstellen dat je er even goed over na wil denken. Je hebt gelijk dat je toch gaat proberen met de homeopaat baat het niet schaden zal het ook niet. Hier van mij even een dikke knuffel voor jou.

    Van mijn kant eigenlijk weinig nieuws te vertellen. Wel van de week te horen gekregen dat ik in maart mijn kaakoperatie ga krijgen. Ben erg benieuwd hoe dat gaat aflopen hopelijk valt het allemaal mee.
    Het zal in ieder geval de tijd dat we moeten wachten op goedkeuring voor start ecd wat versnellen en dan denk je er ook even niet zoveel aan.
    Verder heb ik geregeld op mijn werk dat ik per 1 juni 3 dagen ga werken. Mijn leidinggevende heeft een andere baan en ik had al bij haar aangegeven dit jaar minder te willen gaan werken. Zij is ook op de hoogte van onze situatie dus snapt het helemaal dat ik wil minderen. En dat moet je dus maar weer afwachten als er een nieuw iemand gaat komen, vandaar heb ik het maar gelijk vast laten leggen kan dat in ieder geval niet meer mis gaan.

    cvlth
    Om even op jouw berichtje te reageren.Ik heb een verlaagd amh en heb zelf een hele onregelmatige cyclus. Tijdens de echocontrole bleek ook dat ik nog maar heel weinig voorraad heb. Zelf heb ik 3 maanden clomid geprobeerd zonder succes en daarna doorgestuurd voor ivf. Eigenlijk is na de eerst ivf poging al snel naar voren gekomen dat mijn eicellen van slechte kwaliteit zijn. Op advies van de artsen gaan wij verder met eiceldonatie (mijn zus gaat dit voor mij doen). Helaas van mijn kant is het niet gelukt, maar zoals marjah ook al zegt zijn er zeker meiden bij wie het wel gelukt is dus zeker de moed niet opgeven. En zeker mee blijven schrijven zodat we je allemaal kunnen steunen in deze moeilijke en hele spannende tijd.

    Groetjes
    Bittersweet
     
  7. cvlth

    cvlth Niet meer actief

    Fijn om te lezen en het doet me goed jullie zo positief te horen over alles!

    Ik heb wel een cyste van nu 3cm die afgelopen maanden nog 1,5 cm was.. Mijn AMH weet ik niet, maar na 6 mnd onderzoek, echo's etc kwam mijn AMH waarde met de doorslag. Mijn schildklier hormoon rommelt wat en daar heb ik nu medicijnen voor. De rest van de waardes weet ik ook niet, maar de gyn zijn gezicht sprak boekdelen, voordat we zaten hoorde we het slechte nieuws al.

    Wij worden door gestuurd naar het Erasmus mc. Het is nu afwachten wanneer zij bellen voor een afspraak.

    Zijn alle behandelingen pijnlijk?

    We hebben ook een zoon van 3 en word ook gek Vd vraag wanneer de 2e komt... Ik ben door die stomme overgang/schildklier ook best wat aangekomen waardoor iemand nog weleens wat anders denkt..
     
  8. bittersweet

    bittersweet Bekend lid

    23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi cvlth,

    Ook ik ben onder behandeling in het erasmus mc. Ik vond de behandeling en dan denk ik dat je doelt op ivf erg meevallen. Je krijgt hele goede pijnstilling. Je moet er wel rekening mee houden eer dat je kan gaan starten dat je zo 3 maanden verder bent.
    Echt heel spannend voor je allemaal.
    Om nog even terug te komen dat je wat zwaarder bent geworden. Ook ik ben zelf aan de zware kant. Liep tegen hetzelfde probleem aan wat jij zegt. Ze denken dan vaak dat je pcos hebt. Toen ik een doorverwijzing naar het ziekenhuis vroeg bij de huisarts en ik uitlegde dat ik een moeder en oma en overgrootoma heb die allen rond de 40 in de overgang zijn gegaan veegde zij dat van tafel zo van denk je dat je dat ook hebt dan en ging meteen verder dat ik af moest gaan vallen dat het daar aan zou liggen.Ook in de verwijsbrief was hier niets over ingezet terwijl dat in het ziekenhuis wel anders was hier hebben ze meteen extra lab geprikt en hebben het eigenlijk bijna niet over mijn overgewicht gehad (wel als aandachtspunt en liep al bij dietiste waardoor ik in een jaar tijd al 14 kilo ben afgevallen). Laatst was er nog wel een arts die terwijl al bekend was dat ik een lage voorraad heb vroeg of er al onderzocht was of ik geen pcos hebt. Vond ik eigenlijk een beetje raar volgens mij kan dat helemaal niet met een lage eicelreserve of wel misschien weten jullie dat?

    Marjah wilde jou nog vragen hoe de stimulatie gaat bij terugplaatsing ecd. Heb begrepen dat cyclus gelijk moet worden gezet met de donor. Nu heb ik een hele onregelmatige cyclus. Hoe ging dit bij jou?

    Groetjes
    bittersweet
     
  9. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    @ bs: ik heb geen cyclus meer, dus kreeg progynova en vanaf dag +-14 utro en 4 dagen later de tp.
    Weet je zeker dat je nog wel elke cyclus een eisprong hebt?

    @ cvlth: ik vond de puncties erg meevallen (2x verdoving en3x narcose) en mijn donor vond het 1x meevallen en 1x hel (21 eicellen, dus nog meer follikels, minder goed gerageerd op de verdoving), maar zegt dus nu dat ze dat al weer vergeten is en zou zo nog een poging doen.
     
  10. bittersweet

    bittersweet Bekend lid

    23 okt 2011
    692
    0
    0
    #30 bittersweet, 5 feb 2012
    Laatst bewerkt: 5 feb 2012
    Hoi Marjah,

    Heb zeker niet elke cyclus een eisprong mijn cyclus varieert van 28 t/m 56 dagen. Ze gaan er vanuit dat als je een cyclus korter dan 35 dagen hebt wel een eisprong hebt gehad. Mijn laatste cyslus was 30 dagen en zit nu op dag 33 en nog niet ongi. Dus blijft lastig denk ik. Nou ben benieuwd strax en thanx voor je reactie.

    Liefs
    Bitttersweet
     
  11. Ieoor

    Ieoor Fanatiek lid

    16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    We zijn wezen schaatsen!
    Super leuk, al had ik geen schaatsen, dus die moesten we eerst gaan lenen, en ik had het al minstens 10 jaar niet meer gedaan. Dus het mocht niet echt schaatsen heten..... maar het was wel leuk.

    Behalve dan, dat heel de wereld met zijn kinderen kwam schaatsten, en zelfs dat doet tegenwoordig pijn....
     
  12. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Lieve Marjah!!
    Ik was vanwege druk werken e.d. helemaal vergeten op joe te reageren... *krijgt een rood hoofd en gaat in een hoekje zitten schamen* ;)

    Ik heb geen woorden eigenlijk ervoor. Wat een verhaal van die man en wat wordt je dan weer heen en weer geschud. Ik snap best dat je dit een kansje wilt geven. Het is een stukje hoop, maar ja... Je was al bezig met de hoop op te geven.. Brr, wat een geslinger. Hoe is Marjahman onder het geslinger?

    En je donortjelief..... Ik zeg: ik mis de smiley van een poppetje waarvan de bek tot op de enkels openvalt en eentje van yeah en eentje van huh en eentje van: trek je dit alles wel?? Zo, wat een geslinger.

    Kusje!!
     
  13. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Dag lieve meiden,

    Ha, ons topic heeft weer een prachtige Marjah-made naam :) ! En ook ik meld me weer.
    Iejoor, wat heerlijk dat je hebt geschaatst!!! Ik vind schaatsen ook heerlijk, maar was lui en kouwkleumerig, dus ben binnen gebleven. Vriendlief houdt niet van schaatsen en in mijn upje is er niet veel aan. Normaliter zou ik wel met mijn paps zijn gegaan, maar die woont een beetje ver weg om er met dit weer naar toe te rijden...

    Dus tja...

    Cvlth, welkom!
    En Bittersweet, ook gezellig dat je er weer bent!
    En iedereen die hier meeschrijft, meeleest, meeduimt natuurlijk ook!

    Updeetje hier...
    Dit weekend / afgelopen dagen maar weinig achter internet gezeten, maar weer eens ouderwets gelezen. Tijdschriften - had nog een stapel met zeer gevarieerd leesvoer liggen: Van Linda tot Quest, van Viva&Flair tot Elsevier en van Flow magazine & VT Wonen tot NRC aan toe. Vandaag dan ook heel lui, lang op bed gekomen.

    Heb namelijk echt last van de kou, krijg onwijs snel pijnlijke voeten als ik buiten loop (want fietsen is hier ook nog met gevaar voor eigen leven, glibberglad!). Dus niet hardgelopen dit weekend, maar wel mijn eigen oefeningen en even op de roeitrainer gezeten. Maar vooral niet te lang :).

    Merkte dat ik de laatse dagen in mijn hoofd zat, op een ontspannen manier. Vanmorgen met vriendlief gesproken over mijn gedachten voor de komende tijd.

    Wil deze ronde WEL voor een terugplaatsing gaan. En wel beargumenteerd:

    - De prof zegt dat het prima kan, dat het niet meer kans heeft om een maand rust te nemen.
    - aangezien er een redelijke 50% kans is dat er NIETS goed ontdooit, is er ook een kans dat er geen TP is en dat we weer een nieuwe rond in moeten gaan. Het is een prettig gevoel deze gedachte te hebben, want ik voel me daar ook klaar voor.
    - Er is ook een kans dat er wel een TP plaatsvindt (ook 50%!) en dat de TP mislukt... (is dan 80-90%, want helaas is de kans dat het NIET lukt nog altijd groter dan dat het wel lukt...). In dat geval wil ik de komende ronde WEL voor de pipelle gaan.
    - Waarom bij mislukking wel Pipelle? Omdat we dan in totaal 5 terugplaatsingen hebben gehad, waarvan er dan 4 mislukt zijn en BBZ is geworden. En ze dus allemaal niet in de baarmoeder zijn ingenesteld. Wie weet ligt het dan wel aan het baarmoederslijm... Dus dan kunnen we komende ronde de Pipelle-ronde doen en daarna weer voor een verse behandeling...

    Vriendlief kon zich hierin goed vinden. Zijn gevoel, legde hij uit, was dat ik misschien gewoon zo snel door wilde en niet zou luisteren naar mijn lichaam, maar slechts naar mijn wil.
    Ik legde uit dat als ik nu idd snotverkouden zou zijn of niet fit, of nog pijn zou hebben, ik echt niet voor een TP zou willen gaan. Maar dat als ik me fit voel op het moment van de eisprong, ik niet in zou zien waarom deze ronde niet.. En zo hadden we besloten...

    En welnu, vanmorgen was de test nog niet smiley blij, maar mijn gevoel zei echt dat er een eisprong aan komt.... Dus ik was benieuwd of mijn gevoel gelijk had en ik deed aan het einde van de dag nog een testje. En jawel, een smiley!

    Nu zegt het protocol in Gent echt dat je in de ochtend een positieve ovu-test moet hebben, dus volgens hun geldt vandaag niet... Hoe zien jullie dit?

    Zal morgenochtend nog een testje doen en als deze nog een smiley heeft, moet ik dat dan als dag van de positieve test rekenen? Wat denken jullie?

    En heeft iemand ervaring met wanneer dan de TP zou moeten zijn? We hebben cryo's die op de dag van de embryo transfer zijn ingevroren, dus toen waren ze dag 3 emmy's (toch?) Is dat dan vijf dagen NA de positieve ovutest? Dus zaterdag?
    Of zal het dan vrijdag zijn en is de dag van de positeve ovutest dag 1 en dus vrijdag dag 5?

    En nog een vraag, wil eigenlijk toch wel utrogestan gebruiken, omdat mijn luteale fase zo kort is (zal de prof ook wel mailen hoor), maar vanaf wanneer moet ik dat dan gebruiken? Vanaf de dag van de eisprong (dinsdag denk ik dan?)? Of pas na de TP?

    Kortom, spannend weer!!! En wie antwoorden heeft op mijn vragen, graaaag!!!!

    Sorry dat ik u allen een beetje verwaarloosd heb, maar zat even in gedachten en in mijn omowitte iglo ...

    Knuffel voor allemaal!!!

    xxx
     
  14. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Marjah, reageer morgen even uitgebreider op jouw verhaal!!!

    xxx
     
  15. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.177
    1.358
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    En Juulzon, hoe is het nu met je :)wat gaat er nu gebeuren?
     
  16. Ploon

    Ploon Fanatiek lid

    6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Keb jullie weer gevonden :)
     
  17. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Nataly, mijn hele verhaal heb ik op mijn topic gezet! Zaterdag dus TP mits de cryo's goed ontdooien...

    Knuff voor allemaal!!!

    xxx
     
  18. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Elfstedentocht of niet... Zaterdag giet it dus oan!! :)
     
  19. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    En zo is het, zeker en vast... Van poolexpeditie naar naar tropische buiktemperaturen zullen we maar zeggen.. Opdat eskimo's draakjes worden... (en zo ook voor Marjah in April omdat iedereen het Wil!!!).. Mar goed, one step @ a time... Dus nu eerst een goede ontdooing (en dat hoop ik dan alleen voor eskimo's en niet voor de 11stedentochtfanaten)...

    xxx
     
  20. Sikki

    Sikki VIP lid

    20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Heb jullie ook weer gevonden!

    Marjah, hoe gaat het nu met je?
    En wat heb jij toch een bijzondere donor!

    Juulz, spannende de dagen weer!

    Meiden, ik klets niet veel meer mee, maar weet dat ik aan jullie denk en voor jullie duim!
     

Deel Deze Pagina