Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @fsk,
    Fijn dat je al eerder terecht kunt ! scheelt toch weer. :)
    Heb je ze zelf gek gebeld, of hebben ze toch jou gebeld ?
    betreffende de medicjnen die ze voorschrijven, ligt er maar net aan. Een gedeelte halen wij bij die apotheek bij hun om de hoek, en andere weer bij ons in onze woonplaats. Gewoon omdat de prijzen gigantisch verschillen, maar ook omdat sommige dingen niet bekend/beschikbaar zijn. Hoe kan dat, zou je zeggen ? tja..dat vondt ik ook. We hebben een recept gekregen voor 50.000 IE Vit. D, een duits iets, maar de apotheek in DD had het niet, en heb ik in NL moeten halen, want belgie had het ook niet, dus goed om je heen kijken en vergelijken..dat scheelt (tenzij je een goede verzekering hebt, die het toch niet uitmaakt..hahahaha)

@natasja,
    Van dat tarwegras, van dat dat merk, heb ik dus de pilletjes gehad, die waren goed te doen. Poeder lijkt me echt vies..hahaha, misschien volgende keer gewoon pilletjes bestellen ?

@mi87,
    er zijn soms van die momenten dat het inderdaad een bodemloze zwarte put lijkt, maar meid...op de 1 of andere manier, kruipen we er toch weer iedere keer uit. suc6 met de komende behandeling, hopelijk gaat het meevallen.

Dames,
    betreffende de hoofdpijn / migraine ?
    Hebben jullie al eens je vit. D. laten testen ? Ik zeg niet dat het zo is, maar ik had een ernstig tekort daaran (was zelfs onmeetbaar) en sinds die een stuk hoger is, heb ik minder last van hoofdpijn (nog steeds pijnlijk, maar het scherpe van een migraine is er toch af..)

@poppetje,
    DHEA is niet echt dat je neemt en dan weer laat. Er zijn genoeg (schadelijke) bijwerkingen, waardoor je echt onder doksteradvies moet staan (mijn mening). Gebaseerd op 2.1, denk ik dat jouw waarde niet zo slecht is, dat je het erop kunt wagen om DHEA toch te nemen. ik hoor vaker dat gent er wel aan meewerkt, maar volgens mij ook alleen maar bij lagere waarden. Tja, waar doe je goed aan ? geen idee.
    Ik weet niet hoelang je DHEA als slikt, maar je hebt al over 2 weken je gesprek, dus 2 weken meer, lijkt mij geen schade te kunnen doen..

2. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Als Athene trouwens zegt dat je er mee moet stoppen zou ik dit advies ten harte nemen. Zij hebben er gegarandeerd meer verstand van dan wij...

3. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Ik denk dat ik dat dus zeker ga doen wanneer deze bak leeg is. Ben alleen bang dat dat nog ff duurt...

Ik heb sowieso ook ernstig vit D tekort. Na voren gekomen n.a.v. de botdichtheidsmeting en bijbehorende onderzoeken. Ik heb hier nu een drankje voor van de apotheek.

4. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @Bittersweet penyabatzi@hotmail.com ik mailde haar gisteren en ze mailde heel snel weer terug.

@Jolanda, ik slik het nu 3 weken, gezien mijn leeftijd (word dit jaar 36) is mijn AMH gewoon goed, althans volgens de statistieken. Omdat het gewoon goed is weet ik niet waar ik slim aan doe. Denk dat ik er maar gewoon mee stop.

5. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babsie en MI87, ik heb ook mijn immuun laten controleren, vorig jaar mei. Er bleek ook aardig wat aan de hand te zijn en eindelijk kreeg ik een antwoord op mijn vroege miskramen! Prednison zou "gewoon" de oplossing zijn, ik zou zwanger worden en blijven. Tot de volgende poging en ik te weinig follikels had en we naar DD zijn gegaan. Daar was dr S stellig: het totaal plaatje leek wel heel erg op een erg laag AMH- hoveelheid follikels verminderde en de kwaliteit van de eicellen is gewoon laag waardoor minder goede embryo's (ook al waren ze op het oog altijd echt prachtig, van binnen kunnen ze dan nog niet goed zijn) en zo had hij een antwoord op de vroege miskramen. Hij zei wel dat het immuun mee KAN spelen, maar dat hij verwachtte eigenlijk de reden van het niet zwanger worden toch meer in het AMH te zoeken was. En hij kreeg gelijk toen de uitslag van het bloed binnen kwam.

Ik denk dat wat Babsie zegt wel klopt, dat je bij elke vrouw wel iets in haar immuun zal vinden. Ook bij de vrouwen die zo spontaan in 1 keer zwanger worden. Wat ik jammer vind is dat daar geen onderzoek naar is, er zijn nu dus geen referentiewaardes voor "zwanger-worders" Er wordt gedacht dat de waardes ideaal zus en zo moeten zijn, maar als ze iets afwijkend zijn betekent dat gelijk dat het zwanger worden niet gaat lukken?

Ik zal straks, mocht er ooit nog een keer een bevruchting zijn, de gok niet nemen en wel gewoon aan de prednsion gaan iets voor de terugplaatsing, maar mijn volle overtuiging dat het echt alleen daar aan zou liggen is verdwenen. (ik heb trouwens mijn immuun laten testen in DD)

Ik heb nooit de link gelegd tussen de migraine en de vitamine D, maar het klopt bij mij wel! Ik had ook een flink tekort en slik het sinds de zomer erbij en heb niet meer elke maand migraine, eerder eens in de 4 maanden nu. Ideaal!

Ik heb woensdagnacht flink last gehad van nachtzweten, had aardig wat alcohol op die avond, dus denk dat dat een trigger is geweest. Merken jullie dat er bepaalde dingen zijn waardoor het erger wordt of is er geen pijl op te trekken?

6. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    hier terug van de 1e FM in dusseldorf...

1 rechts van 11 en 1 links van 10,5..
    dus tja..
    er konden nog 1 of 2 bijkomen maar die waren nog veeeeeeeel kleiner
    het zegt alweer genoeg denk ik:(

ben zo teleurgesteld in mijn lichaam:) en ontzettend verdrietig..
    BAH

7. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    wishful,
    das kl*te nieuws voor nu..maar nu (nog) niet opgeven he...
    het is pas 1 week en vaak komt er ineens een boost naar voren, waardoor ze toch nog een groeispurt krijgen en/of er nog verrassingen om de hoek komen (weet ik uit ervaring)... als die 1 of 2 er nog bij gaan komen, dan zit je toch op 4, wat toch nog wat kansen geeft. Het is niet veel, maar het is een kans. Ik denk dat ik niet veel met jou zal verschillen, dus we slepen ons erwel door heen, meid ...kom op !!! effe balen, effe vloeken, effe schreeuwen, effe ergens tegenaan meppen (niet je hubbie, maar een kussen of zo)....en zeggen..ik ben een (donker) blonde eigenwijze muts die het beter weet en ik geef jullie (die eitjes dan he...) een trap onder die achterste en groeien jullie, wat gaan we nou krijgen ! meid, ik probeer je een beetje op te fleuren, hoewel ik zelf ook heel goed weet (nu ik dit schrijf)..dat woorden niet altijd alles zeggen, omdat je soms uit ervaring beter weer, maar ik moet toch iets... :(...kom op...dan balen we samen en wie weet, waar het toe leidt...wanneer heb je weer fm ? wat zei dr. S. voor de rest ?...... we zien wel hoe het gaat lopen ?
    Dikke knuffel,
    Liefs,
    Jolanda

8. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Lieve Wishful,

Ben jij niet degene die aan het snuiven is met suprefuck?
    Mijn ervaring was daar erg slecht mee, in de zin van het legde bij mij de boel te veel stil.

Wat je misschien kunt overwegen is bij een volgende poging cetrotide te gaan gebruiken dan rem je pas op het laatst!

Veel sterkte met de klote nieuws!! Ik weet hoe jij je nu moet voelen.

Knuffel!

9. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och wishful, wat een klotenieuws om het zo maar te zeggen. Ik hoop heel erg dat die 2 kleintjes nog mee gaan doen. He, stom lichaam en stomme AMH ook!

10. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    He Gabrie,

Ik denk dat je mij bedoelde, want je had mij ge pb-t hierover.
    Ik heb morgen fm, maar denk dat ik ook weinig tot niets zal kunnen melden, maar goed..dat zien we morgen wel weer. An anders volgende keer anders eens cetrotide proberen.

groetjes,
    Jolanda

11. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bittersweet, Wat een verschrikkelijke teleurstelling! Maar denk dat Gabrie wel eens gelijk zou kunnen hebben. Zou volgende keer zeker vragen naar cetroïde (en dat ga ik zelf ook meteen doen als ik naar DD ga). En nu? Escape IUI? Of kijken ze het nog even aan?

12. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, schreef Bittersweet maar bedoelde wishfullthinking.
    Bittersweet is nu juist erg blij met haar twee eieren, had ik moeten weten ;)...

13. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    @ iedereen..thanxxx voor de lieve berichten..doet een mens toch wel goed moet ik eerlijk bekennen..

@ GABRIE ..idd.. ik gebruik deze poging die suprefact met 225eh menopur en 225 eh puregon..

poging hiervoor gebruikte ik deca ..
    toen had ik er 4
    na 14 dgn stimuleren met 250 eh puergon;)

bij mijn MNC pogingen(das met je eigen maandelijkse ei)stimuleerde ik pas als ei 14 mm was met puregon 250eh en remde ik af met cetrotide..

kmoet dindag terug komen voor 2e FM..

vraagje?????
    breken ze in DD een poging af als het er maar 2 blijven???
    of laten ze um doorgaan???
    heb je daar zelf ook nog iets over te zeggen??

ik weet wel de strijd is nog niet verloren..
    maar dokter S was vandaag ziek en in de plaats daarvoor hadden we Frau Hubert dus we hebben deze vraag niet kunnen stellen.. want Frau H moest alle patienten van dokter S overnemen dus duk druk druk

Babsie hoe is het met jou??..
    je zit in de wachtweken toch??
    voel je al iets??

14. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wishfulthinking: zo is dat, de strijd is zeker nog niet verloren. Ook al krijg je escape IUI, je hebt toch weer een kans deze maand. Je leest maar al te vaak dat vrouwen juist zwanger werden van een poging die ze bij voorbaat al als mislukt hadden gezien. Misschien komter. Nog een follikel bij, wie weet. Wanneer moet je weer naar DD?

Ik zit op dag 9 na eisprong vandaag. Er is niks in mij dat denkt dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn.... Ben benieuwd of ik mijn menstuatie door de utro heen krijg. Anders moet ik tochecht gaan testen. Pfff, ben niet zo'n tester, al te veel wit gezien....

Natasja: heb jij dat dan ook, dat je minstens een week achter elkaar migraine-achtige verschijnselen kan hebben zonder hoofdpijn? Het is net alsof ik niet genoeg zuurstof in mijn hersenen krijg. Ik ben overprikkelt, energieloos, last van licht, last van harde geluiden, ga steeds zitten fronzen als ik naar een beeldscherm kijk, kan niet goed nadenken, kom niet op woorden en kan me niet lang concentreren. Ik vind het zo vreemd dat ik dit vrijwel mijn gehele luteale fase heb. Hoofdpijn komt echt er pas een paar dagen voor de menstruatie bij. Het vreemde is ook dat het soms over gaat na een maaltijd. Ik ga er steeds van uit dat ik dus niet zwanger kan zijn wanneer ik dit heb. Het vreemde is deze maand dus wel dat mijn progesteron hoog blijft door utro, hoe kan ik dan toch die klachten hebben? Ik doe niks dan googlen om te ontdekken wat me mankeert. Tot dusver zonder succes.
    Heb ook gedacht dat het met de overgang te maken kan hebben. Dat het een oestrogeen tekort is of zoiets dergelijks...
    Ik ben benieuwd of jouw menstruatie zich in de aankomende dagen aan gaat dienen....

15. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ze hebben me gebeld naar aanleiding van het contactformulier dat ik had ingevuld op de site. Ik zei dus dat ik al een afspraak had, maar nou ik haar toch aan de telefoon had..... Ze heeft meteen even gekeken en er was dus een plekje vrij gekomen.

@ Wishful, sterkte met dit rotgevoel, ik hoop dat het er straks beter uitziet!

Ik ben zelf vandaag bij de gyn in mijn woonplaats geweest. Zoals ik eigenlijk al had verwacht is het sperma van mijn man goed. Dit betekent dus dat ze in NL niets gaan doen, maar eigenlijk was ik daar wel blij mee. Ik wil toch naar DD en nu hoef ik daar verder niet meer over na te denken. En het is toch altijd fijn om te horen dat het zaad goed is lijkt me.
    Mijn gyn staat volledig achter ons besluit om naar DD te gaan, ze geeft ons groot gelijk. Haar gevraagd of ze eventueel bereid is om daarmee te helpen. Testen, echo's of FM e.d. Dit wil ze wel, ze wil ons helpen waar ze kan zegt ze. Fijn! Ze heeft ook meteen de verwijzing voor de verzekering ingevuld. Dhea prikken wilde ze niet doen, omdat zij daar nooit mee werken. Dit wordt dus een vraag voor de HA.
    Ze zei ook dat ik nog best kans had om op de natuurlijke manier zwanger te raken, dat kon ze zien aan de oestrogeen (???). Geen hele grote kans, maar ook zeker niet uitgesloten.
    Ik ging er iig met een goed gevoel weg, ze had veel tijd voor ons uitgetrokken en toonde alle begrip.

16. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Helaas heb ik nooit alleen maar de symptomen. Zodra ik symptomen krijg betekend dat altijd dat de hoofdpijn er aan komt. De misselijkheid is optioneel.
    Zoals ik eerder al zei heb ik er een groot deel van mijn leven last van gehad en nu realiseer ik me ineens dat dat dus sinds ongeveer een jaar verdwenen was... Er zijn in het verleden verschillende oorzaken aan gegeven. Nooit is er echter over hormonen gesproken. Maar ik begin me nu toch af te vragen of dit niet altijd voor een deel van de klachten kan hebben gezorgd. Terugkijkend zijn de problemen dus verdwenen toen ik mijn cyclus dus ook kwijt ben geraakt. Eind november kwamen ze ineens terug toen mijn lichaam zich dus kennelijk aan het klaarmaken was voor een eisprong. Daarna zijn ze verdwenen en was het bij mij dus niet in mijn luteale fase. Voorheen was ik ook aan de pil en dan heb je geen eisprong natuurlijk en waarschijnlijk ook geen luteale fase denk ik. Dus waar het dan precies van komt, geen idee... Misschien is het wel gewoon toeval, ik weet het niet.

Ik ben ook erg benieuwd of ik nou ongesteld ga worden of niet. Omdat ik de vorige 2 keren heel duidelijk last had van vruchtbaar slijm en nu niet, ging ik er eigenlijk al een beetje van uit dat het waarschijnlijk bij die 2x zou blijven. Tot ineens die migraine weer terug was. Ik begon me af te vragen of dit weer een teken kon zijn van een naderende eisprong omdat mijn borsten ook ineens weer erg gevoelig zijn (vorige keren ook bij ei). Maar gisteren had ik ineens zo'n pijn in mijn rug (ik heb eigenlijk altijd pijn in mijn rug maar dit is andere pijn). Dat was eigenlijk precies hetzelfde als 3 weken geleden de dag voordat ik ongesteld werd. In de avond begon ik ook buikpijn te krijgen. Dus ik was er eigenlijk van overtuigd dat ik vandaag ongesteld zou worden. Maar dat is dus niet gebeurd. Nog even nagerekend en als ik weer een cyclus van 22 dagen zou hebben zou mijn NOD morgen zijn (nou ja over een paar uur, aangezien het nu al na 2 uur 's nachts is ;)) En ik heb ook al de hele middag en avond zo'n gevoel in m'n buik... Maar omdat ik de vorige 2x geen gevoelige borsten en migraine had ben ik wel een beetje in de war. Ga ik nou ongesteld worden of ga ik een eisprong krijgen... Ik heb geen vruchtbaar slijm in ieder geval. Aaaahhhh...!! Ik word weer helemaal gek van m'n lichaam :x

17. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    @ Wishfulthinking: Ik heb natuurlijk helemaal geen ervaring met behandelingen maar als ik de reacties van de anderen lees zijn hopelijk je kansen nog niet verkeken. Mijn duimen zijn hard voor je aan het draaien dat het alsnog een geslaagde poging gaat worden...!!

@ Babsie: Wou ik ook nog vragen: Al aan de overheerlijke tarwegras drankjes begonnen...?? ;)

18. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Wat fijn dat de zwemmers van je man goed zijn, dat is toch weer een voordeel...!!
    En ook ontzettend fijn dat je gyn zo behulpzaam en meedenkend is. Ook super dat ze straks wil gaan helpen met de ondersteunende dingen. Het lijkt me een fijne arts als ik het zo lees en het doet me goed te lezen dat je toch met een fijn gevoel daar weer weg ben gegaan. Dat mag wel ff nadat je zo'n klap in je gezicht krijg met het hele lage AMH verhaal...!!
    Maar ze zei dus dat je nog best kans had op een natuurlijke zwangerschap d.m.v. je oestrogeen...?? Daar heb ik mijn arts helemaal nooit over gehoord (misschien slecht nieuws voor mij?) Ik ben sowieso wel erg benieuwd hoe het met jou allemaal gaat verlopen de aankomende tijd aangezien we dezelfde AMH uitslag hebben.

19. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Ha ha babsie. Blij ja ik weet eigenlijk niet of ik er blij mee moet zijn, want heb wel rotte eieren:(

20. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Je weet maar nooit, misschien zit er dit keer wel een goud ei tussen...!! ;)

Deel Deze Pagina