Oh ja, die had ik ook puritans pride, geen vitamarket. Ik had die inderdaad genomen na aanleiding van een stukje dat Kiekske daar over schreef. fsk: eentje lenen? Heb ik ook gedaan! Wij rijden zo naar Genk om mijn hcg te laten prikken. En oh wat is dat spannend (not)! Al dagen knallende koppijn en druk op mijn buik dus ik denk dat de utro zijn werk erg goed doet. Ik heb niet eens zelf getest. Geen zin in de aanblik van een witte test. Volgens mij breekt mijn menstruatie nog door voor ik goed en wel in België ben. Mocht er een wereldwonder plaatvinden dat horen jullie dat gauw, natuurlijk!
Babsie, ik hoop dat er een mooi wondertje is gebeurd.. @FSK ik heb idd mijn creditcard moeten gebruiken, voorheen gebruikte ik die van mijn vader voor dit soort dingen dus idd lenen is in dit geval het makkelijkste.
Dank jullie, maar helaas, geen wereldwonder voor ons. Toen wij weer thuiskwamen had ik al bruinverlies. En alhoewel ik ook niet anders verwacht had ben ik zooooooo verdrietig. Een oude vriendin is vannacht bevallen van haar tweede. Zij was nog niet eens geinteresseerd in zwanger worden toen wij begonnen.... En ik heb er zo ontzettend veel voor gelaten.... Zo veel.... Ach, hoef het jullie niet uit te leggen. Even flink janken en dan hop, een flinke lading make-up op mijn gezicht voor 40-jarig huwelijksfeest van mijn ouders vanavond. Geweldige timing...had zo mooi kunnen zijn....
@Babsie wat een teleurstelling! Een dikke knuffel voor jou en wat moeilijk om nu straks leuk te moeten doen terwijl je hart zich nog even niet zo voelt..
@Babsie, wat ontzettend rot!! Sterkte! @tipgevers, ik ga inderdaad maar iemand met een creditcard de Dhea laten bestellen.
babsie nee meis wat ontzettend naar dit. had zo gehoopt op een wondertje voor jullie. sterkte en wij mmm meiden weten helaas maar al te goed wat hoop en teleurstellingen met je doet.
Ach neeeeee Babsie!!! Het was zo mooi geweest... Helemaal Met vanavond het jubileum. Heel veel sterkte meis!
Dank voor medeleven allemaal! Gelukkig was het best gezellig. We hebben het even opzij weten te zetten. Wishfulthinking: Heb jij nog echo's gehad?
Babsie, Wat kl*te weer, sterkte ! je klinkt alweer moedig over schouders eronder en weer door naar de volgende poging, nooit makkelijk, maar op de 1 of andere manier doen we het wel weer ! knuf.. Ik ben jarenlang in genk onder behandeling geweest. Ben je daar bij Dr. O. of heb je alleen hcg laten checken ? Liefs, jolanda
babsie neeeeeee.. ik had zo gehoopt voor je!! je klinkt moedig..respect meid.. trouwens welke stap gaan jullie nu nemen?? nog een x iui-D of ga je nu over op IVF/ICSI?? @ all .. hier is de poging afgebroken... ik had nog steeds 2 follikels.. 1 van 16 .. 1 van 17 S wou de punctie al inplannen voor vrijdag.. alleen de bloedwaardes die zijn geprikt woensdag brachten mij aan twijfel.. de LH was 3,5 en de en de E2(oestradiol) 362 ongeveer.. nu had ik van de MNC cyclussen een log boek bij gehouden.. (alle bloedwaardes LH, E2.. de grootte van de follies.. welke kant ze zaten.. BMS dikte enz) en daar werd een punctie niet eerder ingepland als de LH boven de 5 was en de E2 tegen de 1000 aan zat.. (dan had je dus 2 dgn na die E2 waarde van bijna 1000 de punctie..) zij vertelden er toen nadrukkelijk bij dat als de E2 niet tegen/boven de 1000 is, dat er een heel grote kans is dat de eicellen niet rijp zijn na punctie.. bij mij kwam dus de angst opzetten dat ik had gevoel had dat de punctie te vroeg ingepland werd in DD.. (tja wat wil je na de vele teleurstellingen ) we hebben deze angst ook uitgesproken via de assistente want dokter S hebben we zelf niet gesproken gisteren.. alles ging via haar het antwoord dat we daar op kregen was: dat S de arts was en dat hij wel wist wat ie deed.. ook heb ik gevraagd of mss een ander schema mogelijk was.. ipv de suprefact .. cetrotide te nemen.. dit is niet ter sprake.. hij zegt dat hij juist bij mensen met een lage AMH altijd dit schema doet en hier het beste resultaat mee boekt.. suprefact zou niet plat leggen maar de eicellen langzamer aan laten rijpen omdat mijn AMH zo laag is denkt hij dat er in de toekomst niet meer folikels zullen komen dan de 2 die we nu hadden.. ik heb hem dinsdag tijdens de FM er toch ff aan herinnerd dat ik in NL 4 follies had en allemaal van regelmatige groei .. 2 x 16 1x 17 en 1 x 18 daar kreeg ik als antw op tja had je die poging beter door kunnen laten gaan.. pfffffffffff natuurlijk besef ik mij achteraf ook wel dat dat toen mss het beste was geweest alleen wist ik toen nog niet mijn AMH waarde omdat NL hier niet aan mee wilde werken.. zij redeneerden: het probleem lag bij hubbie dus waarom mij onderzoeken?? maarja dat is achteraf.. ik weet dat een vrouwelijk lichaam elke maand niet hetzelfde is.. dus moet er toch een kleine kans zijn dat er mss volgende x wel 4 follies groeien?? wat vinden jullie hiervan dames?? Liefs
Jemig Wishful, wat een verhaal, wat een wanhoop lees ik in je bericht. Wat een vreselijke teleurstelling (k.t is een beter woord) En nu he? Kon je maar in de toekomt kijken, wist je het maar. En stom NL dat ze niet eerder je AMH hebben getest, dan had je toen andere dingen besloten. Hier exact hetzelfde verhaal: probleem lag bij man en ondanks herhaaldelijk vragen van mij, is het AMH nooit gecheckt. Nu denk ik echt !!!!!@&!^%& hadden we het toen maar geweten want dan hadden we andere beslissingen genomen. Geen jaar pauze bijvoorbeeld, poging wel dor laten gaan bij de 4 follikels etc. En wat zal je lichaam de volgende poging doen? Slik je nu wel DHEA? Ik had in september 2 follikels met 300 eh Menopur, daarna naar DD en aan de DHEA en nu dus 7 follikels- 4 eicellen en geen bevruchtingen. Geen idee wat mijn lichaam de volgende keer gaat doen... Ik hoop voor jou dat het wel ineens beter zal gaan. Wist je het maar he? Gaat het een beetje met je? Babsie, hoe gaat het nu met jou?
Hoi dames, Ik ben weer terug. Hier was de bliksem ingeslagen en daardoor de modem kapot... Net gelukkig de nieuwe binnen gekregen, had al afkickverschijnselen @ Babsie: Wat ontzettend K.#.T :x Heel veel sterkte. Hoe gaat het nu met je...!! @ Wishfull: Ook voor jou is het ontzettend K.#.T. :x heel veel sterkte...!! Als ik jouw verhaal zo lees, heb ik denk ik nog geluk dat mijn arts wel meteen naar mijn AMH prikte. Ik weet tenminste wel meteen waar ik aan toe ben. Geen loze pogingen en valse hoop... @ Hier: Nou uiteindelijk niet ongesteld geworden... Na veel wikken en wegen eergisteren toch besloten voor de zekerheid een testje er tegen aan te gooien. Iets waar ik me eigenlijk helemaal niet mee bezig moet houden. Maar mijn zusje had wel gelijk dat ik nu natuurlijk die supplementen en tarwegras neem en daarnaast ook een lage dosering antidepressiva. Dus dan moet je toch zekerheid hebben. Maar zoals verwacht, negatief. Kwam toch harder aan als gehoopt ook al weet je de uitkomst van te voren... Sinds vandaag is de buikpijn ook bijna helemaal weg, de hoofdpijn weer weg en borsten beginnen ook weer minder gevoelig te worden. Misschien nu pas een ei gehad, of misschien was het ook wel helemaal niets. Ben bang dat het toch weer stil komt te liggen daarbinnen... Pfff wordt er echt gek van dat ik niet weet wat ik van mijn lichaam kan verwachten
Wishfulthinking, wat een tegenslag en wat een onzekerheden allemaal. Waarom worden wij dan ook voor zo'n belachelijke keuze's gezet? En wie zal het zeggen... Ik geloof eerlijk gezegd wel dat je wij ons lichaam inmiddels aardig kennen na al die jaren en dus ook deels je intuïtie moet volgen. Als jij het gevoel hebt dat dit gewoon een slechte maand is en dat het een volgende keer beter zal zijn is het best te moeite waard de gok te wagen. Ik heb achteraf meestal gelijk als ik ergens zo'n sterk gevoel over heb. Kon je geen escape iui doen? Is toch zonde deze cyclus weg te gooien? En dat van die cetroïde begrijp ik niet. Ik dacht dat dr. S dat juist vaker voorschrijft bij vrouwen met laag amh. Ik meen ergens gelezen te hebben dat Maartje daar destijds ook zwanger mee is geraakt, maar misschien heb ik dat helemaal mis. Ik had daar ook om willen gaan vragen over twee weken. Tja, en 'hij weet echt wel wat hij doet' gaat ook niet meer op voor ons lage amh-ers. Als we allemaal ergens spijt van lijken te hebben is het dat we artsen in Nederland zo op hun woord hebben geloofd. we moeten toch een beetje zelf mee blijven denken. Ook met mij was al die jaren zogenaamd niks mis... Natasja; ik heb vandaag mijn eerste shot tarwegras op. Het was echt het meest afschuwelijke goedje dat ik ooit op heb. Ik zie nu al op tegen morgen. De structuur is ook zo afgrijselijk. En ook ik moet door een hele voorraad heen voordat ik aan die pillen kan. Wat frustrerend dat je nu niet weet waar je staat. En dat testen, ja, je kunt jezelf nooit beschermen tegen de klap. Al verwacht je niet echt dat zo'n test positief is, je hoopt zo dat je eens een keer verrast wordt. Zolang er hoop is is er leven. Hoe triest ook. Ik ben ook enorm bang dat mijn lichaam nu stil komt te liggen na 7 maanden achter elkaar door behandeld te zijn. Dus ik drink nog maar een extra glaasje van die smurrie. Proost! Op ons! Jolanda: jazeker, 6x iui bij dr O. Ik kan niet wachten om in DD te starten.... Hier: ik heb nog geen kans gehad om de tegenslag te verwerken. Ik denk eigenlijk alweer aan het volgende plan. Dat is mijn overlevingsmechanisme. Deze maand willen we de natuurlijke weg nog een kansje geven. Ik weet dat we een enorm risico lopen op herhaling van het verschrikkelijke drama in 2009 maar ik wil gewoon geen cyclus meer weggooien en gun het mijn man ook zo... Wij gaan begin begin april 2 weken op vakantie (intake 21-2) dus ik ben bang dat ik daarvoor toch niet meer kan starten met ivf. Hoe lang na de intake konden jullie starten in DD? Ik slik dan wel al bijna 6 weken dhea. Maar vrees ook dat mijn cyclus roet in het eten gaat gooien. Plannen dmv gebruik van de pil werd mij afgeraden door de assistente daar omdat dit zou remmen.
Wishfulthinking Het klopt, ik heb toen ook Cetrotide gebruikt, dat was in in oktober 2010. Ik heb het idee dat S. zijn jubelstemming over Cetrotide heeft bijgesteld in de loop der jaren. Toen we in 2012 weer van start gingen met een verse poging nadat de cryo niet gelukt was wilde hij mij Synarella laten gebruiken. Het kon niet op tijd geleverd worden dus werd het Decapeptyl. Op mijn verzoek halve spuitjes om het niet te plat te leggen. Resultaat: van de maar liefst 12 eicellen werd er ondanks de ICSI met TOP zaad slechts 1 bevrucht. De poging erna werd er wederom met ICSI slechts 4 vd 15 eicellen bevrucht. Toen gebruikte ik wel Synarella. De eerdere pogingen waren met Cetrotide: 5 vd 9 eicellen 3 vd 7 eicellen 2 vd 11 eicellen -> Bingo! Ik wil een volgende keer weer Cetro, denk ik.... Ken jullie wetenschappelijke studies over de waardes? Ik zou ze graag willen lezen!!
@Wishfullthinking, was een rotnieuws Hoe het zit met de volgende keer weet ik niet omdat ik pas 1 poging heb gehad. Ik denk dat meiden die meer pogingen hebben gehad hier wel iets zinnigs over kunnen zeggen maar het is een feit dat deze keer geen garantie is voor de volgende keer. @Natas ik hoop dat het alsnog snel doorbreekt! Mijn menstruatie was nu 2 dagen te laat terwijl ik normaal op tijd ben maar heb al vanaf dinsdag voortekenen dus wist dat het zou komen. Wij hebben volgende week de intake bij Gent. Heb Gent gemaild en gevraagd of er gelijk een zaadonderzoek kon plaatsvinden ivm afstand. Dit leek hun ook wel beter. Had het niet kunnen doen maar ondanks dat er in NL al 5 zijn gedaan wist ik toch zeker dat Gent het weer zou willen. Ga volgende week wel voorstellen of ik Menopur kan krijgen als we eenmaal gaan starten. Cetrocide heb ik nog een paar van en de utrogestan ook. Nu spannend volgende week en ik hoop echt dat ik daarna snel mag starten..