Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Moehh moehhh, ehh... ik bedoel: Het is echt hartstikke vies, bah bah. Moet elke keer kokhalzen.
    Voel je je nou ook net een koe...?? ;)
    Ik ben dus ook echt bang dat ik nu dus weer een jaar moet wachten tot er weer een rot eitje gaat rijpen... Rot lichamen...!! :(

2. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Dank je wel...!!
    Ben alleen bang dat het niet meer gaat gebeuren :(

Fijn dat je met Gent heb kunnen regelen dat ze ook meteen het zaadonderzoek af gaan nemen, scheelt weer tijd. En misschien is hun diagnose ook wel heel anders dan hier in NL. Alvast heel veel succes volgende week in Gent...!!

3. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    @ Algemeen: Heeft iemand misschien een link o.i.d. met wat de juiste DHEA waarden zouden moeten zijn. Ik ben namelijk van plan Maandag even de HA te bellen om te vragen of hij hier naar wilt prikken maar hij zal hier zelf waarschijnlijk niet veel van af weten. Zodat ik zelf een idee heb waar ik sta zodra de uitslag hiervan binnen is.
    Alvast bedankt...!!

4. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf ook flink lopen zoeken toen, maar het is bijna niet te vinden op het internet. Ik begon met een waarde van 3 (weet niet hoe het gemeten is in welke waarde mg? Mmol? Geen idee) en na 3 maanden was het 11 wat volgens dr S "prima" was. Maar wat nu "goed" is weet ik dus niet ;)

5. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie weet of het normaal is om he lichamelijk helemaal uitgeput te voelen na het stoppen met utrogestan? Heb woensdag ochtend de laatste gehad en kan nu mijn armen en benen nauwelijks meer optillen en kan overal direct in slaap vallen wanneer ik daar aan toe zou geven.

Natasja, verlossende tip voor jou: tarwegras aanmaken met jus d'orange. Echt een wereld van verschil! Poeder schijnt wel degelijk beter te zijn dan de tabletvorm heb ik gelezen...

6. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babsie de utrogestan is echt rotspul. Niet alleen onwijs vies, ook de bijwerkingen zijn niet niks. Ik was elke keer ook onwijs moe. Lag eigenlijk altijd wel op de bank te slapen om 19.00. Het duurde wel even voordat het uit mijn lichaam was. Plus de daarbij komende emoties van het weer mislukken van een poging maakte ook zeer moe... Sterkte hoor!

Natas: ik heb net een bericht getypt over de waardes van de dhea, maar heb schijnbaar een woord gebruikt wat niet mag, want de moderator moet het eerst checken :) oops

7. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Natasja, heb wel eens gelezen dat bij dhea een waarde van 9 ideaal zou zijn

Dolfijntje: bedankt voor je snelle reactie, begon me echt al zorgen te maken...

8. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    DHEA :
    onderwaarde weet ik niet, maar bovenwaarde is 9.6.
    Ik had in November 10.1 en ben nu 2 maanden verder en nog steeds 50mg dagelijks aan het nemen (dus zal inmiddels nog wel hoger zijn). Ik heb aan Dr. S. gevraagt hoe verder te gaan, daar ik al boven de bovenwaarde zat. Niet druk maken had hij gezegd, zolang je geen klachten hebt, gewoon door blijven nemen (makkelijk gezegd voor hem...ahum).

Babsie,
    dit is wat ik vondt op internet over utrogestan. Ik heb daar ook last van gehad, dat je zo vermoeid was, totaal geen energie of fut om ergens zin in te hebben of te doen..

Bijwerkingen
    Utrogestan kan, afhankelijk van de dosering en de gevoeligheid van de patiënt, de volgende bijwerkingen veroorzaken:
    • bloedverlies uit de vagina (buiten de normale maandelijkse bloeding);
    • onregelmatige menstruatiecyclus;
    • gevoelige borsten;
    • misselijkheid
    • duizeligheid;
    • slaperigheid;
    • moeheid;
    •hoofdpijn of migraine

9. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jolanda, dank je! Maar ik maakte me zorgen omdat ik ze al 3 dagen niet meer neem. Ik voel me slechter nu ik gestopt ben dan toen ik ze nog nam, vandaar...

10. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Dolfijntje: Ik had dus ook al wat rond gekeken en kon ook niet echt iets vinden dus :D
    Kennelijk is je berichtje er toch doorgekomen. Dat woord zullen ze er wel uitgehaald hebben want ik zie geen woord waarvan ik denk dat dit niet zou mogen... Maar ja, weet ook niet hoe uitgebreid hun woordenlijst is natuurlijk.

Babsie: Bedankt voor de tip. Vriendlief gaat zo toch nog boodschappen doen, laat ik hem mooi een pak jus meenemen (Y)

Jolanda: Bedankt...!! Dan weet ik een beetje waar ik sta wanneer ik een uitslag binnen zou krijgen.

11. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Natasja, ik ben ook wel benieuwd. Mijn dhea is 7,5 maar of dat goed is? Hoop dat Gent duidelijkheid geeft over die waarde. Volgens mijn bekijken ze al je waarden samen. Ik heb dd gemaald over mijn amh en ik denk dat als je alle waarden binnen hebt, je dd het beste kan mailen wat dr s. er van vindt.

12. Yvonne73

Yvonne73 Lid

7 mei 2010
    73
    0
    6
    langs het IJsselmeer
    Ik heb mijn labuitslag van de dhea er even bijgepakt. Bij dit lab zijn de referentiewaarden tussen de 10 - 30 mml. Voor ik startte met het slikken van dhea was de waarde 3 en na drie maanden 50 mg pd stond hij op 15. Toen werd ik zwanger en ben ik gestopt. Ik had aanmerkelijk meer eicellen dan voor ik begon met dhea. Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen? Nog even voor alle duidelijkheid, het betreft hier dhea en geen dhea-s.

13. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    yvonne: wat lief dat je nog zo met ons meedenkt! Enneh...weer een bevestiging voor ons dat we op de goede weg zijn met die Dhea...

14. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank Yvonne.

Ik heb het ook besteld, moet nog een paar dagen wachten voor ik het heb.

Hier is het rustig, kan niet veel meer doen dan vitamines slikken en op de Dhea wachten.

@ Wishfullthinking, wat een tegenvaller zeg. Hoe gaat het nu met je?

@ Babsie, want een nare bijwerkingen dan. Ik zou zeggen toegeven aan die vermoeidheid, je zal het wel nodig hebben. Hoe gaat het nu verder met je? Jij hebt ook weer een flinke teleurstelling gehad las ik.

Sterkte beiden!

15. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Hallo iedereen,

Ik lees al even mee en bij mij is ook vastgesteld lage eireserve, ik zie bij jullie allemaal waardes staan dat heeft ze niet bij mij gezegt.
    Ik heb vorige maand hsg gehad en volgende cyclus samenlevingstest en daarna iui.
    Het valt mij op en daar maak ik me ook zorgen om dat veel van jullie met een lage waarde nog steeds kinderloos zijn na veel behandelingen.
    Is dat je lot met deze aandoening? Of zijn er nog positive verhalen?

Groetjes Diana

16. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.300
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hallo,

Ik heb ook een zeer lage eicelreserve, mijn AMH is 0,10 (zeer laag dus) en ik ben moeder van 2 jongens, Luca van 26-12-208 en Lars van 24-3-2012. Het duurde even (in totaal 6 jaar MMM) maar bij ons is dus wel gelukt.

Zo zijn er wel meer die in dit topic hebben meegeschreven, weet alleen de namen niet meer.

17. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Diaantje, welkom (helaas) hier.
    Er zijn helaas heel wat dames van hier (nog) niet gelukt om een kindje te krijgen. Maar sommigen ook wel. Yvonne73, ik en nog wel wat meer dames welke in het voorgaande topic schreven.
    En Juulzon heeft vandaag een (spontane!!) positieve zwangerschapstest gehad!!!
    Bizar, maar waar.

Ben je al in behandeling op een goed plekje?
    Veel sterkte en succes!!

18. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    @ maartje

Gelukkig is er dus nog ergens hoop...
    Ja naja weet je ik kreeg deze uitslag over de telefoon te horen en het kwam er op neer dat alles eigelijk versneld ging ipv nog even 6 maanden zelf proberen. Ze heb ook geen waardes genoemd dus ik weet niet of het een beetje laag is of heel laag. Maar anders zou ze denk ik geen samenlevingstest nog doen.
    Dus oke ik dacht naja alleen maar beter maar als ik jullie verhalen lees lijkt het net alsof de lage amh waarde de oorzaak is van het uitblijven van zwangerschappen. Ik heb volgende cylcus een samenlevings test en daarna startte met iui dus wie weet. Ik ga zeker even goed met haar in gesprek wat de gevolgen zijn van de uitslag want een maand in de zenuwen is ook niet echt bevoordelijk.
    Ga jij nu voor je 2e of stoppen jullie ermee door de lage amh

@ nataly hoe zijn jullie uiteindelijk zwanger geworden spontaan of ivf etc?

Groetjes

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    IUI? Dan moet er vast nog wel een goede hoop zijn. Eigenlijk alle POF meiden gaan zodra ze weten POF te hebben linea directa door met IVF. Waar ben je onder behandeling? Misschien kun je je uitslagen opvragen en kunnen we met je mee denken??

Wij wisten POF al voor dat we ons meisje kregen. We zijn weer gestart toen ons meisje een dik half jaar was. Na enkele maanden helemaal klaar me de ellende na weer 2 mislukte verse pogingen en 1 cryo heb ik toch besloten het nog 1 of 2 kansen te willen geven.
    Over 1 cyclus gaan we weer van start. Ik kan elk moment ongesteld worden en heb een cyclus van 21 a 22 dagen dus dat schiet op.

20. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaaaaaaaaa! Die Juul, hoe fantastisch!

Deel Deze Pagina