Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Echt waar? Gelijk ivf? Heeft dat dan niet te maken met de leeftijd (ik ben 25) dat ze zoiets hebben nou die heb nog wel 10 jaar voordat alle eitjes weg zijn. Ik zit bij reinier de graaf in voorburg.

Ik hoop dat je gelijk heb en dat het dan allemaal wel mee valt weet jij wat de normale waarde is? Verder is ook alles goed altans rond me eierstokken en sprong. Ik zie bij jullie ook immuumziektes staan hoort dat erbij? En zoja word daar dan gelijk op getest?

En was bij jullie verder ook alles goed? Ik bedoel was te lage amh het enige probleem?

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Het hangt van je waarde af hoe snel het gaat qua de achteruitgang van de eieren. Ik was zelf ook 25 op moment van de diagnose.
    Mijn AMH is 0,68 (gemeten in januari 2010).

Laatst las ik bij een 36 jarige dat ie 0,9 was en dat was op haar leeftijd zelfs te laag. Ik meende dat hij bij onze leeftijd (ik reken me als z28 jarige ff als van dezelfde generatie ;)) minstens 3 behoort te zijn.

Bij mij trok men eerst verkeerde conclusies qua vruchtbaarheidsellende. Pas later kwam de rest er uit.

Immuunshit hangt vaak (maar niet altijd) samen met vervroegde overgang.

Zijn al je vitamines enzo al gecheckt??

3. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    @iedereen onze donor is voorlopig goed gekeurd, alleen nog 2 weken wachten op de bloeduitslagen. Als dat goed gaan we door naar de psycholoog.
    De arts kon wel 23 eitjes zien liggen dus dat is erg hoopvol. Nog even volhouden. Kan ik mooi nog wat extra kilo's kwijtraken.

Liefs

4. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Wat een geweldig nieuws he. Geeft de rest van ons ook weer meer moed om door te gaan :D

5. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Wat een goed nieuws, Gefeliciteerd...!!
    Hopelijk hoeven jullie niet lang meer te wachten...!!

6. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Ik was meteen mijn hele cyclus kwijt na het stoppen met de pil. Dus dat was natuurlijk een heel slecht teken :(

En welkom hier...!!

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wat fijn van goedkeuring donor!! :)

Ohja, Diaantje ik heb ook nog cyclussen.

8. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    @maartje. Nou ik moet toch doorgaan vragen denk ik want ik heb van geen enkele uitslagen specifieke waardes gekregen.
    Volgens mij zijn er niet op mijn vitamines geprikt maar soms denk ik wel dat ik last heb van pms. Ik voel echt vanalles tussen mij ei en mens. Ben dan ook goed beroerd.
    Jij zegt korte cyclussen 22 dagen kan dat ookndaardoor zijn dat je snel door je voorraad heen ben?

@natasja ik heb vanaf dat ik stoptte met de pil een regelmatig cyclus altijd rond 28 dagen nooit een uitschieter oid gehad. Wel vanaf deze maand na 3 jaar weer heel veel ongie pijn. Maar daarna een hsg gehad dus er zit niets voor of verstopt wat de pijn veroorzaakt.

Ik merk dat ik gewoon heel wat vragen moet gaan stellen rond 28 feb weer naar de gyn dus ben benieuwd..

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ff snel: vraag een complete uitdraai van je bloeduitslagen.

Volgens NL's ZH zouden m'n eieren er niet sneller van op gaan. Volgens DD zou ik door m'n verminderde eicelvoorraad zulke rare cyclussen hebben. Volgens Athene zou ik door een rare bacterie die korte cyclussen hebben. Morgen is echter de kuur afgelopen en m'n cyclus is weer net zo kort... Dus???? Ik weet het niet. Weet alleen dat het flink balen is om zo vaak ongesteld te zijn.

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Mail Penny deze vraag even! Xxx

Voor degen die het nog niet gelezen hadden op mijn blogje...
    Zie blogje!!!! Xxx

11. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Ja ga ik ook zeker doen is ook wat makkelijker met vergelijken.

Ben je daar allemaal geweest?? En je eisprong is die wel gewoon rond dezelfde periode??? Tis wel vreemd indd maarrrr als je in al die trajecten zit en je moet iedere keer wachten tot je volgende cyclus is het wel fijn dat je zo snel weer aan de bak ken.
    En toch blijf ik het een vreemd verhaal vinden ik was erg vroeg ongie 11 jaar en daar zegt de gyn ook van dat het niets uitmaakt voor je voorraad, maar ongie is toch gewoon weer een ei minder of zie ik dat nou verkeerd. :s

12. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Dag dames....

Nooit eerder dit topic gezien! Had ik maar eerder verder gekeken. :)

Sinds 2010 zit ik in de vervroegde overgaf of in ieder geval weet ik het.... Zwanger worden lukte niet, bij geertgen een aantal iui behandelingen gehad welke mislukten en toen na 8 behandelingen voelde ik mij zo klote... Dat ik even besloot te stoppen en Rust te nemen als voren te starten met IVF.

Ik kreeg opvliegers, plasproblemen, nachtelijke zweet aanvallen, concentratie problemen en was verward ! Boos verdrietig kende mezelf niet meer terug. Op een gegeven moment viel t kwartje bij mij.... Na iedere iui werd ik ook niet ongesteld en heb toen de kliniek gebelt en gezegd dat ik getest wilde worden op de overgang

Wat bleek toen ik starten met de behandelingen had ik een fsh waarden van 20. Ze hebben daar nooit naar gekeken of er maling aan gehad. Toen de uitslagen van mijn test bekent waren na aandringen van mijzelf was mijn fsh skyhigh 65

Mijn wereld storte in en heb twee weken jankend in bed gelegen. Kreeg de pil mee naar huis en dat was t. Via de huisarts een afspraak kunnen maken met professor braat in t radboud.

Na twee weken mezelf bij elkaar geraapt en vervolgens op afspraak gegaan bij prof braat. Zij gaf mij wel alle informatie die ik nodig had en deed alle testen overnieuw en gaf mij femoston.

Ze gaf mij weinig hoop en wilde mij toch af en toe zien. Heb gewoon mijn leven opgepakt en omdat ik nogal slecht tegen de pil en andere hormonen kan heb ik af en aan de hormonen geslikt.

T zwanger worden had ik uit mijn hoofd gezet ik had immers al een prachtige dochter en de kans op een beeb was vrijwel nihil.

eind 2011 werd ik plots ongesteld volgend mij in october ofzo

Eind 2011 gaan mijn man en ik op vakantie na Marokko. We komen in een bedevaartsoord moulay idriss en totaal onverwachts ontmoeten we in de heilige moskee een jongeman die ons mee neemt door t stadje. Op een gevenen moment t was toevallig tweede kerstdag zegt hij bij een klein moskeetje now you make à wish ! Er stond een oude man met koekjes bij die moskee en mijn man zei : ti's een beetje raar om een ferrarie te vragen aan god. Laten we om een kindje wensen.

Daar midden op straat brak ik en de tranen stroomde over mijn wangen. Mij man hield mij hand vast en de oude man met de koekjes gaf mij er een en mijn man kocht de hele zak van hem.. Ze waren best lekker.

Snel droogde mijn tranen en we hebben daar een top dag gehad.

Een week later waren we thuis en ik moest weer aan t werk ( eigen bedrijf en topdrukte ) maar ik bleef moe en zwak en t leek of de vakantie mij geen goed had gedaan. Nadat ik kotsend de Macdonalds verliet een aantal weken later hahahhaha !! Ben ik een test gaan doen.
    Gewoon ff om zeker te zijn dat ik niet zwanger was !!

En ja hoor dik positief !! Binnen 1 seconde.....

Gegillend mijn man gebeld hihihi :D

Wij terug naar t ziekenhuis prof braat wilde mij zelf zien en vroeg wanneer was je laatste menstruatie ik zeg weet ik niet. Op de echo klopte t hartje Ze deed een aantal metingen en ze zegt : tweede kerstdag ben je zwanger geworden..... Mijn man en ik keken elkaar aan en wisten t ! Onze wens in moulay idriss !

Nu inmiddels vijf maanden geleden bevallen van een prachtige dochter Jennah Moulay ! En ben in de zevende hemel met haar

Maar wel weer volop in die K.. Overgang.... Heb de yasmine geslikt 2 maanden maar ik bleef maar tussentijdse bloedingen houden en na een primolut kuurtje nu vijf weken niets.

Van de week voelde ik me zwanger maar dat is t niet. Ik zit weer in de overgang en had zo gehoopt dat mijn lijf na de bevalling gewoon weer de oude zou worden ! Maar nee hoor ...

En nu zit ik hier midden in de nacht omdat ik weer niet kan slapen doelloos te lezen op dit forum heb alles al gelezen en vind ik dit topic.
    Dacht dat ik de enige was en wilde een topic starten ahahhahah

Ik zou heel heel graag ervaringen willen uitwisselen want ik voel me vaak echt alleen met dit. Vriendinnen snappen t niet en ik ken niemand die in t zelfde schuitje zit.

Ik haat de pof... Ik haat t zo erg........

Ik ga weer proberen te slapen....

13. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Son1980: Wat een verhaal weer... Eentje om weer hoop uit te putten! Het zijn er toch een heel stel nu, die ondanks laag amh maar mooi zwanger zijn geworden. Prachtig verhaal van die wens! Waar moet ik heen??? ;)

Diaantje: ook jij welkom!

14. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    #4214 Diaantje88, 12 feb 2013
    Laatst bewerkt: 12 feb 2013
    @son wat een prachtig verhaal zeg zo zie je maar weer een kindje krijgen is echt een wonder. Soms zo jaloers op mensen die maar hoeven te knikken en die zwanger zijn.
    Mijn man komt ook uit marokko dus mocht het niet lukken weet ik waar ik heen moet;)
    Ga je nu door voor een 3e kindje?

Succes!

15. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Juulzon, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!

16. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Diaantje, jouw laatste zin naar Son vind ik zo gigantisch kwetsend. Ik heb het de afgelopen jaren zo vaak naar mijn hoofd geslingerd gekregen "als god het wil" en "alles heeft een reden" nou sorry hoor. Ik zie niet in dat het verliezen van een kind een reden heeft. Wat heb ik gedaan dat god niet wil dat ik moeder wordt? Geloof wat jij wilt, maar weet dat het ook pijn kan doen zulke opmerkingen.
    Verder: ik heb waarschijnlijk al heel lang een laag amh, maar nooit getest in NL, desondanks dus toch zwanger geworden wat niet goed is afgelopen, maar dat heeft niks met het amh te maken.
    Een laag amh is 1 gegeven, maar hoe je reageert op de stimulatie bij IVF is een belangrijker gegeven.

Lees ik dus nu dat Juulzon spontaan zwanger is geraakt? Hoe laag was je amh? Geweldig gefeliciteerd!

En Son wat een prachtig verhaal. Heel veel sterkte met alle rotklachten.

17. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    @dolfijntje ik bedoelde het niet op die manier, was meer dat er veel mensen zijn die veel behandelingen en teleurstellingen hebben gehad en daarna opeens spontaan zwanger worden was niet kwetsend bedoeld verre van dat. Maar als vrouwen er alles aan doen en zonder reden nooit moeder kunnen worden vraag je jezelf toch wel af waarom gebeurd dit mij? Daarom mijn zin alles zal een reden hebben ben niet gelovig ofzo maar uiteindelijk is het de natuur die beslist.
    En daarmee dat het altijd een wonder is als je zwanger mag worden.
    Maar was beslist niet kwetsend bedoeld sorry...

18. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Dolfijntje, een dikke knuffel voor jou.. Ik voel qua die opmerking met je mee, ik geloof niet in een god.
    Ik snap heel goed dat zo'n opmerking pijn doet. Je kind verliezen, daar kan geen goede reden voor zijn, het is gewoon niet eerlijk!
    Ook mijn leven is absoluut verre van makkelijk geweest, oom die zelfmoord pleegde waar ik close mee was, mama vroeg verliezen, de relatie met mijn vader die nooit zal zijn zoals het hoort, manlief die moest afkicken en de MMM zijn wel de meeste heftige.. Daar is ook geen reden voor.

Ik kan me niet voorstellen waarom iemand dat een ander allemaal aan zou willen doen!!! Dan zou degene hierboven zelf een heel slecht persoon zijn.

19. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    #4219 Diaantje88, 12 feb 2013
    Laatst bewerkt: 12 feb 2013
    @poppetje ik snap best da jullie het zo opvatte maar dat was absoluut niet de bedoeling en dat maakt mij ook geen slecht mens hoor.

En het ging ook niet over een kindje verliezen want volgens mij schreef ron dat ook niet want ze was zwanger ik zal die zin weghalen want hij word heel verkeerd opgevat..

20. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mensen mogen van mij geloven.. dat respecteer ik.

Maar ik geloof niet dat alle dingen gebeuren omdat iemand dat wil (of men het nu god, allah, buddah noemt). Als alle dingen gebeuren omdat 1 iemand dat zo wil, is dat superegoïstisch en is degene echt heel erg cru. Ik kan niet verklaren waarom anders mensen kinderen moeten verliezen, kinderen ouders, waarom er ziektes bestaan die je niemand toewenst. Ik kan niet verklaren aan een klein kindje dat terminale kanker heeft en pijn heeft omdat iemand dat wil..

Ik vind het knap als jij daar wel in kan geloven, want je zal er echt heus ook wel steun aan ondervinden.

Deel Deze Pagina