Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @MI87 Ik heb puritans pride bij vitamarket besteld! en ik slik er 2 per dag. :D Je AMH kan geloof ik zelfs tot 12 maar gezien mijn leeftijd had dat wel erg enthousiast geweest. Hoe ouder je wordt, hoe lager het wordt. Voor mijn leeftijd zit ik meer dan goed. Maar nog geen garantie want een kindje heb ik nog niet :(

Overigens is nu al 7 folikels wel een mooi aantal, althans vind ik. ;)

TSH is je schildklier, tot de 4 is goed maar voor innesteling zei Gent dat het onder de 2,5 moet zijn. Waarom weet ik niet?! Ik luister maar. Inmiddels ben ik na 3,5 jaar zo moedeloos dat ik ALLES doe om maar een mooi wondertje te krijgen..

Ik heb al zoveel laten testen, dames uit andere topics zeiden dat ze dat in Gent wilde weten, vandaar.. heb het vooraf al laten doen. Dat zou tijd schelen, helaas pas 15 april het vervolg en ik hoop dan wel starten!!

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    mag je die ook slikken zonder dat de gyn. dat weet? ik zal het niet langer dan die IVF slikken... Zal dat erg zijn??? Ik ben bang dat mijn gyn. er niks van wil weten en ik wil het gewoon nemen.
    Heb wel vaker dingen gevraagd maar zij doet alles af als broodje aap verhalen of luchtbalonnen zoals ze zelf zegt...
    Of moet je het langer slikken. Je neemt dus 100mg per dag?

3. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    MI87:
    HMS:
    Hypermobiliteitssyndroom - Wikipedia
    PDS:
    Prikkelbaredarmsyndroom - Wikipedia
    Scheelt mij weer typen ;)
    Beide is eigenlijk niets aan te doen en moet je mee leren leven :(

Over de DHEA en AMH: Mijn arts zegt dus ook dat AMH niet kan veranderen/stijgen. Volgens hem is het gebruik van DHEA i.v.m. AMH onzin en gemene manier om geld afhandig te maken van stelletjes die ten einde raad zijn... Maar wederom wordt deze stelling van hem dus ontkracht door de uitslagen van poppetje...!!

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    ja vorige x begon ik met 10 en er bleven 4 over dus zegt niet veel haha

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Het is ook goed dat ze het bij poppetje meten. Bij mij bijvoorbeeld willen ze dat niet meer doen maar pas eind dit jaar want dan zit er een jaar tussen en puur om te kijken hoe snel ik zak. Maar zelfs dat vinden ze niet erg interesant maar meer omdat ik het wilde weten. Zou inderdaad fijn zijn als je zoiets slikt om dan ook te kunnen zien wat het voor resultaten heeft.

Maar dit zijn denk ik geen medicijnen die je lang moet slikken als ik zo hier en daar lees.

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik heb je wiki's gelezen. Ben helemaal bij ; )
    Je bent niet Chinees of Afrikaans toevallig?????

7. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Kwart indo ;)
    Zie je overigens niet aan me hoor. Maar heb er kennelijk genoeg van in m'n bloed om in aanmerking te komen voor HMS -_-

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik slik twee pillen van ieder 25 mg. De artsen hier zeiden ook tegen mij dat het allemaal onzin was. Ben het uit mezelf gaan slikken. En nu is het dus wel verdubbeld. Het kan iets schommelen maar zoveel lijkt me niet..

In Gent en dd zijn ze allebei voor dhea en daar zijn de slagingspercentages hoger.. Ik dacht baat het niet, schaadt het niet.

9. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Natas, ik lees het als ik op de laptop zit, makkelijker.

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nou ik ga ze bestellen. Zijn ook helemaal niet duur. Hopelijk krijg ik mijn 2 e poging ook nog zodat ik het kan uitproberen. Wanneer startte jij ermee? En had je ook meer follie's? Of gaat het puur voor kwaliteit. Owja en wanneer stop je weer?
    Wat een vraagbaak he haha

Zo net 300 erin gespoten. Leek wel n eeuwigheid voor je bij nul bent. En daarna voelt het langer een beetje schrijnend aan. Ik denk dat zoveel vloeistof even nodig heeft om zijn weg te zoeken.

Ik heb n manier gevonden die wel fijn is om hier te schrijven. Ik open op 2 tabjes deze site en op de een lees ik en ik reageer op de ander. Zo kan ik ook nog op vorige pagina's reageren zonder alles te moeten onthouden.

11. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik ben het gaan slikken na mijn eerste mislukte poging, mijn ha heeft mijn amh toen laten nakijken. Pas op intake in Gent geweest en daar wilde ze mijn amh we meten en op dat moment slikte het 5,5 week. Of het aantal folikels meer wordt weet ik niet, moet mijn tweede poging ergens dit jaar krijgen...

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Oooo spannend. Ben erg benieuwd en als het er niet meer zijn dan wel van betere kwaliteit. Duim duim duim

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hmmm iedereen is gevlucht nu ik hier ben.

14. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ligt niet aan jou, aan het werk :D en druk op het werk dus weinig tijd :D

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja ja ; )

16. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Ja, ik had zoiets als MI87 mee gaat praten heb ik er geen zin meer in hoor :p :p :p
    Hihi :D

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nouwjaaaaaaaaaaaaaaaa wat een brutale aap!!!! : P

(oké waar haal ik die emoticons vandaan?????)

18. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    MEVROUW brutale aap he...!! ;)
    :p :p :p

@ emoticons: Als je op "Plaats reactie" klikt i.p.v. snel reageren staan deze naast het venster waar je je bericht typt :cool:

19. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren was het zover: onze intake met dr S in DD.
    Hij vond mijn amh waarde van vorig jaar natuurlijk niet best. Maar met deze waarde waren er echt nog wel kansen (ipv dat ik hier blij van werd deed het toch weer pijn, 'echt nog wel kansen', zucht... Ik wil gewoon zekerweten zwanger worden). Een nieuwe meting moet bepalen of deze waarde redelijk stabiel is of dat ik in een jaar tijd de afgrond in ben gevlogen. Ik heb meteen opnieuw geprikt en krijg over twee weken de uitslag. Kon er vannacht al niet meer van slapen. Heb nog niet meegemaakt dat een uitslag meeviel sinds ik in de mmm zit.
    Mijn man vroeg of amh kon stijgen. Hij gaf (inderdaad) aan dat dit niet mogelijk is maar dat er wel verschil kon zitten in nauwkeurigheid van meten. Moet zeggen dat er dan wel een hele grote onnauwkeurigheid verschil in de meting bij poppetje. Ik vraag het me toch af....
    Ik vroeg hem hoe het kon dat er in mijn familie eigenlijk geen vervroegde overgang voorkomt en mijn amh toch zo laag is. Hij gaf aan dat het ook door een virale infectie kon komen en dat er daarbij heel veel is dat ze nog niet weten.

Het kwam vaker voor dat vrouwen hun cyclus maandenlang kwijtraakte na het gebruik van decapeptyl (zoals vorig jaar bij mij het geval was na de gecanselde ivf poging). Hij dacht wel dat deze overgevoeligheid veroorzaakt werd door een storing in mijn systeem, slik... Het hoeft dus niet samen te hangen met een laag amh. Hij gaf aan dat vrouwen in zijn praktijk die nog lagere amh waarden hebben als bijvoorbeeld 0.14 meestal nog wel gewoon een regelmatige cyclus hadden. Ik dacht meteen aan Wishfulthinking en Dolfijntje. Ik had mezelf ook al afgevraagt hoe dat kon ondanks hun lagere waarde.
    Het staat waarschijnlijk dus los van die gevreesde overgang. Ook het feit dat ik regelmatig last heb van nachtzweten leek hem geen teken van de overgang aangezien ik dit al vanaf mijn achtiende heb en op mijn 32 eigenlijk onmiddellijk zwanger raakte (toen ik klaar was met ontpillen). Het kan ook zijn dat ik een hoog progesteron opbouw en het nachtzweten een reactie is op de daling daarvan.

Mijn dhea waarde was voor de start van de dhea 4.2. Dat was niet extreem laag maar lager dan je zou verwachten, zei hij.
    Hij was erg verbaasd over de volgende dingen:
    - dat ik 15 jaar achter elkaar de zware diane 35 pil had mogen slikken
    - dat ze mijn ivf met pgd poging hebben afgebroken terwijl ik 5 dominante follikels had
    - dat ze destijds niet meteen mijn amh hebben geprikt en me daarna een kort protocol hebben laten spuiten. Grote kans dat ik dan een veel betere opbrengst had gehad, zei hij.
    - hij begreep ook niet dat ze ondanks mijn lage amh waarde mijn tijd hadden verdaan met iui-d. Ze hadden moeten beginnen met de grootste kansen te pakken voor het amh kans kreeg te zakken.

Over dat laatste: het feit dat ik nu met ivf start ipv aan een nieuwe iui reeks in België te beginnen heb ik te danken aan goede raad op dit forum (dank je, Ieoor, het kwam destijds wel hard aan maar heb daarna snel intake gepland met DD).

We gaan de donor via de bij hen aangesloten spermabank regelen. De kosten zijn 550 euro per keer (wordt niet vergoedt) maar vallen ons eigenlijk mee. We hadden op het dubbbele gerekend nu het om een niet anonieme donor gaat. Wel raar dat we nu niet meer met een Scandinavische donor werken. Ik had zo'n goed gevoel bij die vikingen ;)!

We hebben afgesproken dat we over twee weken terugkomen om de uitslag en behandelplan te bespreken. We starten na onze vakantie in april.

Weer een beetje lang verhaal geworden maar hoop dat jullie misschien ook nog wat hebben aan de info!

20. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    dus de intake zit erop meid??
    heb je er een beetje een fijn gevoel bij??

dat van die AMH dat die niet kon stijgen had ik dus ook zo begrepen..
    maar dat alleen de metings waardes konden verschillen
    Fijn dat het bij jou dan ook nog ff bevestigd werd..
    heb ik dus toch wel goed geluisterd:p

goh apart dat hij 0,14 noemde
    en nog aparter dat jij dan gelijk aan ons moest denken:D
    ik heb idd nog een normale cylus(28/32 dgn)

dat van die tijd verdaan zei hij ook tegen ons..;)

dus je dhea was 4,2??
    dan moet ie als het goed is die volgende x gestegen zijn..
    gebruik jij die van hem of die van PP??

fijn dat zij daar ook aan doen aan zon donorbank..
    dat wist ik niet eens..

ik weet wel dat zij helpen bemiddelen bij ECD..

dus je gaat van start in april??
    ik ben zeer benieuwd welk behandelplan jij krijgt;)

you go girl

Deel Deze Pagina