Bedankt voor de info Babsie, altijd welkom. Hoe is je gevoel bij de intake en hoe is dr S? Wat bedoelde hij te zeggen over vrouwen met laag amh en wel cyclus? Dat kan ik er niet goed uithalen. Spannend dat jullie gaan starten in april, dat is al zo. Dat van die tabbladen naast elkaar open (om te lezen en te reageren) is een goeie. Ga ik de volgende keer doen, want heb nu niet zoveel tijd. Heb wel alles bijgelezen en dat was best veel, maar weet niet meer wie nou wat schreef. En iemand gaf de link met de afkortingen. Ook thanks daarvoor! Nu even over mezelf, want er is weer wat. Vanmorgen voor het eerst een ovutest gedaan, want zit nu op de 6e cyclusdag. Ik dacht nog, dat lijkt me vrij snel, maar ach, zo staat het in de gebruiksaanwijzing. Heel wat geklungel op de plee, met gebruiksaanwijzing in de ene hand en het staafje in de andere. De handigheid zal nog wel komen. Maarrrrr, nu had ik dus meteen een !!!!! Vreemd! En nu dus natuurlijk weer heel wat vragen, want ik had dit echt niet verwacht. Dat ik uberhaupt ooit een smiley zou zien en dan meteen de allereerste keer dat ik over zo'n staafje pies. Maar goed, niet te hard gejuich want op de doos staat niet betrouwbaar bij het gebruik van vruchtbaarheidspreparaten. Nu gebruik ik sinds een week Dhea. Kan dit van invloed zijn?? En wanneer iemand in de menopauze is, is de test ook niet geschikt. En dat ben ik toch met mijn lage amh?? Er staat ook in de gebruiksaanwijzing dat je in de eerst volgende 48 uur moet sexen. Iemand enig idee wanneer dat het beste is? Of maakt dat niet uit, als het maar binnen die 48 uur is? Want dat moeten we dan maar goed plannen (echt stom!!) omdat we beide een erg druk weekend hebben... Sjonge jonge wat een rare toestand dit!
Wishfull: dank je! Ik heb ook dhea van pp. Ben benieuwd! Ik heb zelf ook een redelijk regelmatige cyclus hoor. Dag 17 eisprong en luteale fase van 13 a 14 dagen. Heel soms springt mijn ei een paar dagen later. Maar na 15 jaar pil dus wel even nodig gehad te ontpillen en na mislukte ivf poging door door de deca een tijdje stil gestaan. Het is op het moment dus heel spannend of ik nu (na vanaf juli gestimuleerd te zijn geweest) weer een eisprong krijg. Ik voel wel veel activiteit dus dat is een goed teken! Vond het idd ook toevallig dat hij 0,14 noemde. Hoeveel vrouwen met laag amh zou hij eigenlijk behandelen? Zitten die dan allemaal toevallig op dit forum? Van dat niet kunnen stijgen van amh is naar mijn inziens ook een visie. Ik heb ook wel eens op een ouder forum gelezen dat dr. s niet in dhea geloofde. Daar is hij nu toch ook van terug gekomen... Ik had wel een goed gevoel bij de intake. Hij nam in ieder geval ruim de tijd voor ons en ze zijn daar allemaal erg vriendelijk. Maar hoe gaat het nu met jou? Overweeg je ecd? Wat is je plan? Poppetje: zei die arts in Gent letterlijk dat amh wel kan stijgen?
gebruik je de CB ovulatie testen met indicator?? 6e cyclus dag en nu al een smiley?? .. het kan natuurlijk... maar vind het wel erg vroeg.. toen je nog een cyclus had uit hoeveel dagen bestond die dan meestal?? lage AMH wil niet zeggen dat je al in de overgang bent.. je hebt er kans op om vervroegd de overgang in te gaan.. of de DHEA van invloed is geen idee!! als je nu een smiley hebt.. zou ik het vanaaf en morgen doen.. de smiley geeft nl je LH piek aan... dat houd in dat je ei springt tussen nu en 48 uur na de piek.. snap je um nog???
Fsk: natasja schreef idd iets over dat ze geen ovutesten kon gebruiken door hoog fsh. Dag 6 is wel heel extreem vroeg...
En dat dr S bedoelde te zeggen dat vrouwen met nog een nog veel lager amh als ik vaak zelfs nog een regelmatige cyclus hebben dus dat het onwaarschijnlijk is dat die cyclus storing bij mij vorig haar aan een beginnende overgang lag. Wishfull: ik dacht dat menopauze in principe van start gaat onder de 0.35. Heb ik dat dan helemaal verkeerd? Kun je uitleggen wat het amh volgens jou precies inhoud?
Het feit is dat mijn amh ruim verdubbeld is, toen ik dat aan Gent meldde zei ze dat het daardoor kon komen. Het schommelt idd wel iets maar van 2,1 naar 4,4???? En er zijn dames hier bij wie het ook is gestegen na het slikken van dhea. Hoe dan ook, lees ook wonderen door dhea en benieuwd wat er de volgende poging uit komt.. Wel fijn dat dd positief is. Ik denk voor de mmm dat je zelf een goed gevoel bij een zh moet hebben. Ik moet ook april terug dus zullen ongeveer dezelfde periode weer starten.
Ik gebruik inderdaad die CB digital. Mijn FSH is 16, zegt jullie dat iets? Mijn cyclus is vrij onregelmatig, de kortste was 13 dagen en de langste 67 dagen. Ik dacht inderdaad ook dat ik al in de overgang zit met zo'n laag amh.
Poppetje: ik doe een roos in mijn haar of zo iets dergelijks... Nee wacht...in het teken van dhea en haar bijwerkingen teken ik een snor op mijn gezicht, dan kun je mij herkennen tegen die tijd...
Fsk: Ja, fsh 16 valt toch nog wel mee hoor. Ik ken iemand die ook z16 had en via ivf nog twee kids heeft gekregen... Dan zou die test toch moeten werken. Stuur Natasja anders ff een pb'tje, die weet hoe het zit!
babsie... dit is ff van wikipedia AMH is een proteïne dat bij mensen wordt gecodeert door het AMH-gen. De afkorting AMH staat voor Anti-Müller Hormoon, maar wordt soms ook vertaald als Anti Mullerian-Hormoon of Anti-Müllerian Hormone. Het meten van AMH in bloed is een diagnostische middel om het aantal eicellen van een vrouw te voorspellen. Met de leeftijd neemt het aantal eicellen af. Deze afname kan worden afgelezen aan de hand van de concentratie van AMH in het bloed. en zo is het mij ook uitgelegd je kan aan de hand van die waarde en het aantal follikels dat je elke x klaar liggen hebt bij uitgangsecho wel vast stellen dat het wellicht vroeger gaat intreden dan normaal.. mocht ik het verkeerd hebben(voor de ervaren dames) dan verbeter me gerust
Goh, maar hoe kan het dan dat het amh ook stabiel kan blijven. En wat komt er dan na 0.01, ofwel onmeetbaar. En kan het ook zijn dat je van nature een laag maar wel stabiel amh hebt? Nu weet ik nog niet hoe het met jou is? Wil je er iets over kwijt?
Dat zei onze arts dus ook tegen mijn zusje die dus een AMH van 0,4 heeft maar nog geen tekenen van overgang. En dus zwanger in de 3e ronde...!! Hij had een boekje met procentuelen die dan aangaven hoeveel vrouwen met zo'n laag AMH voor een bepaalde leeftijd in de overgang komen.
Babsie: Wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij het gesprek met dr. S. De uitspraak "er zijn echt nog wel kansen" is natuurlijk niet hetzelfde als "het gaat sowieso nog wel lukken" Maar het is gelukkig niet hetzelfde als wat mijn arts zei "Er zijn geen kansen meer". Dus hopelijk kan je het van de positieve kant bekijken...!! Hopelijk gaat hij jullie wonder dokter zijn...!!
Ik weet het natasja, niet eerlijk tegenover jou. Vind het zo erg voor je... Echt waar, ik durf me bijna niet in jou in te leven omdat het confronteert. Het stomme is dat ik er voor anderen veel makkelijker in kan geloven. Ik geloof ook oprecht dat er bij jou ook zomaar nog een wonder kan gebeuren. Maar ik ben altijd zo bang die balans te verliezen tussen realiteit en hoop. Als ik te veel hoop kan de waarheid straks zo'n pijn gaan doen... Daarbij komt dat het voor mij (net als voor dolfijntje, denk ik) bijna niet te verkroppen is dat ik al zo ver zwanger ben geweest, mijn eigen kind in mijn armen heb gehad en nu misschien wel nooit meer kinderen ga krijgen. Ik heb er aan mogen ruiken, het mogen aanraken en toen is alles me afgenomen...
Ik bedoelde ook absoluut niets verkeerd met mijn vorige berichtje hoor (dat begrijp je hopelijk wel toch)...!! Ik wilde je alleen nog wat extra hoop geven en je op de positieve kant kan van de opmerking wijzen...!! Het lijkt me ook echt vreselijk wat jou (en dolfijntje) is overkomen... Dat wens je je ergste vijand nog niet toe...
Nee, hee, nee, i know! Zo vatte ik het ook niet op hoor! Voelde me juist rot tegenover jou en probeerde dat uit te leggen.... Beste vrienden worden ?
hoe het met mij is??? na overleg moet ik nu 10 dgn suprefact snuiven.. daardoor zouden de cystes moeten slinken ik heb hier nog nooit van gehoord In NL moet je na een afgebroken poging immers of pregnyl spuiten zodat ze wel springen ..of een provera kuur nemen.. nou had ik hier in een topic op ZP eekhoorn ook zien schrijven dat zij een cyste had en zij moest ook van DD 20 dgn suprefact snuiven.. bij haar is de cyste niet verdwenen na dat gesnuif en moest ze alsnog de menstruatie afwachten.. tja en met cystes kan dat best wel eens lang gaan duren.. omdat je hormonale huishouding gewoon in de war is.. dus ik heb mijn eigen plannetje maar weer getrokken.. en mijn gevoel gevolgd