Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Bedankt voor je info...!! Dan heb ik toch nog een klein beetje extra hoop dat ik misschien een ei heb gehad deze dagen óf toch weer ongi ga worden (wat gelijk staat aan: Jippie het ligt toch niet opnieuw stil van binnen ;)) ookal heb ik niet echt afscheiding op het moment. Begon me al zorgen te maken dat het een slecht iets kon zijn maar kan er ook niet veel info van vinden op internet. Bij alle slechte dingen hebben ze het over een vieze (evt. visachtige) geur en daar valt het gelukkig niet onder...!!

2. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Welkom Miss76...!!
    Wat vervelend dat ook jij bij ons groepje hoort én slechte ervaringen heb met de NLse artsen. Het lijkt potverdorie wel of het een nieuwe rage begint te worden :(

3. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Whahhahhaha, mutsje ;)

4. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Flatgebouwen in verschillende plaatsen in Nederland...!!

5. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fsk: ja, ik heb daar eerst bloed laten prikken. Ik heb daar ook een recept gekregen voor dhea maar heb ze toch die van pp besteld omdat ik er niet zeker van was dat ik die dhea vergoed zou krijgen aangezien het een verboden middel is in Nederland. Ik las dat die van de apotheek je anders wel 100 euro kost. Later las ik weer dat iemand hem wel degelijk vergoed had gekregen, maar ja. Die van pp schijnen wel gewoon goed te werken.

Weet iemand hoe lang je dhea achter elkaar maar likken? Als er serieus eicellen door verloren gaan is het denk ik geen goed plan om het maar door te blijven slikken, toch? Maar stoppen lijkt me ook niet slim als je nog niet klaar bent met behandelen. Hoe werkt dat dan???

6. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahhhhh jij ook al zo lief Natasja! Ik heb die zoetachtige geur trouwens ook net voordat ik ongesteld word, dus ik hoop dat jij dat ook hebt! Hoe komt het trouwens dat jij zo mega laat snachts op internet zit? Heb je nachtdiensten?

Babsie, ik heb dat de vorige keer gevraagd aan dr S, of de overgang niet eerder langs komt zeilen ivm met de meerdere follikels elke maand door de DHEA, maar dat was niet het geval volgens hem en ik moest me geen zorgen maken. Ik snap het ook niet helemaal, maar ik vertrouw maar op hem.

Oh en dr S zijn letterlijke woorden in oktober waren "de grondstof van DHEA is zo duur, dat het niet in een potje gestopt kan worden en via internet voor die prijs verkocht kan worden. Bij de apotheek weet ik tenminste zeker dat de pure stof er in zit, daarom heb ik liever dat je het daar besteld." Ik weet het ook niet hoor, heb zelf ook wel het idee als ik jullie verhalen zo lees dat die pp ook werkt.

7. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Maartje: bedankt voor je reactie. Ik dacht al dat het vitamine d moest zijn! Ik schrik er een beetje van als je zegt dat ik niet teveel tijd moet verdoen, ook al begin ik me dat intussen ook wel te realiseren. Maar het is toch heftig als anderen dat bevestigen! Moet echt nog wennen aan de verandering van 'alles met beiden helemaal in orde' naar 'we hebben misschien nog maar heel eventjes de tijd voordat het te laat is!'.

Ik ben op het moment met Dr. Scholtes aan het mailen over eerder met DHEA starten. Hij bevestigde al dat ik dit mag komen prikken en mogelijk al kan beginnen met slikken. Ook zei hij in zijn mail dat wij beter direct met IVF kunnen starten. Ik heb hem gevraagd of hij bedoelde direct, als in NU, of dat hij het meer algemeen bedoelde over onze situatie. Dat werd me niet helemaal duidelijk. Ik hoop natuurlijk het eerste! Ik heb in ieder geval, ook dankzij jouw aansporing, duidelijk gemaakt dat ik gezien onze alarmerende situatie, heel blij zou zijn als we eerder dan 24 juni kunnen starten. Nu maar hopen dat hij dit ook noodzakelijk vindt!

Ook jij hebt al een lange geschiedenis in de MMM lees ik. Wat naar voor je zeg. Wel heel fijn voor je dat je een dochtertje hebt gekregen!!! Ik hoop voor jullie dat de IVF succesvol gaat zijn en dat er een broertje of zusje bijkomt voor haar. Heel veel succes!

@ Dolfijntje: poeh, heftig voor je zeg om aan de laatste poging te beginnen. Maar zoals Babsie ook zegt: het gaat gewoon lukken. PUNT! Dat MOET gewoon!!!

@ Babsie: hahaha, nou blij dat ik er helemaal bij hoor, maar was liever niet zo hip geweest dan ;). Dank voor je uitleg over jouw situatie. Ik heb geen pil geslikt dus dat kan het bij mij niet zijn. Gewoon geen reactie op zowel 75 als 112,5 ie. Ik weet wel dat de dosering nog flink omhoog gaat met IVF hoor, alleen is IUI met hormoonstimulatie een goede try out periode voor het ziekenhuis om te zien of je goed reageert op stimulatie. En dat is tot nu toe dus nog niet het geval. Maar wat niet is kan nog komen inderdaad!

Wat betreft jullie geschiedenis: wat moet het zwaar voor jullie zijn geweest om zoveel teleurstellingen en verlies te moeten incasseren. Ik maak een diepe buiging voor je dat je het nog niet hebt opgegeven. Al snap ik heel goed dat je door wilt gaan! Ik wens je ontzettend veel succes, geluk en kracht voor de tijd die komen gaat!!!

@ FSK: dank je! Ik heb ook aan de telefoniste gevraagd of ik eerder DHEA kon gaan slikken en dat kon niet volgens haar. Vervolgens heb ik Dr. Scholtes zelf gemaild en hij mailde binnen een dag terug dat dit een goed idee is en dat ik mijn waardes kan komen prikken. Goed om te horen dat jullie (veel!) eerder terecht kunnen dan de oorspronkelijke afspraak. Ik zal me ook af en toe eens melden om te kijken of er iemand heeft afgezegd! Al hoop ik dat Dr. Scholtes beslist dat wij eerder geholpen moeten worden (zie boven)..

@ Natasja: bedankt voor je welkom. Jij ook HEEL veel geluk gewenst!!!

Iedereen een hele fijne zondag :)

8. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss76: dankjewel, lief van je! Dr S gaf afgelopen donderdag aan dat hij niet begreep dat met er zo'n laag amh was gekozen voor Iui. Je moet de grootste kansen pakken nu je lichaam nog wat doet... Je weet niet voor hoe lang nog... Ik weet hoe afschuwelijk dit klinkt, het doet bij mij ook elke keer weer pijn. het went niet, dat lage amh... Maar denk dat hij daarom ook bij jou wilde zeggen dat je bij hem meteen met ivf begint ipv met iui.

@Allemaal: Ik ben mijn cyclus kwijt. Ik had vandaag mijn ei moeten hebben maar die voel ik normaalgesproken al dagenlang aankomen. Nu voel ik niks. En ipv die tikkende eierstokactiviteit die ik normaal voel heb ik nu een soort van bandenpijn. Trekken in mijn liezen dat verergert wanneer ik opsta. Aan de ene kant vind ik het niet gek dat mijn cyclus weer op gang moet komen, ik heb immers sinds juni vorig jaar aan de lopende band iui's gehad en tussendoor de pil om cysten te laten slinken. Mijn lichaam moet even ontdekken dat het zelf weer aan de bak moet. Maar aan de andere kant maak ik me erge zorgen omdat jullie aangeven allemaal weer meteen je cyclus terug te krijgen na behandelingen. Na de eerste iui reeks in 2011 had ik wel meteen mijn cyclus terug maar toen spoot ik niet en had ik ook geen utro gebruikt. Wat denken jullie? Moet ik me zorgen gaan maken? Iemand nog tips?

9. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Babsie, ik heb helaas geen antwoorden voor je, maar wil alleen ff zeggen dat ik het rot voor je vindt dat je uberhaupt deze vragen hebt!

@Miss76, ik denk dat ik dr S ook maar een mailtje ga sturen. Hoe kom jij aan zijn emailadres? Kun je die mij in een pb sturen anders?

10. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Babsie: ik snap er ook helemaal niks van dat het VUmc niet veel eerder aan de bel heeft getrokken! Bij mijn eerste IUI hebben zij al gezien dat ik maar 5 follikels had (hoorde ik onlangs, want mij is toen niets verteld) dat was toch een reden om meteen mijn AMH te laten testen? Dan hadden we al die IUI pogingen kunnen overslaan en hadden we nu al lang in het IVF traject gezeten. Het voelt nu echt alsof we 6 hele kostbare maanden hebben verspild :x:(

Wat vervelend voor jou dat je je cyclus kwijt bent. Maar ik zou me niet teveel zorgen maken. Ik heb wel vaker gelezen en gehoord dat je cyclus van slag kan zijn. Mijn cyclus wordt trouwens ook anders door hormonen, is vaak een paar dagen korter dan voorheen. Maar als je behoefte hebt aan geruststelling, kun je natuurlijk altijd even bellen met DD!

11. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Babsie, op welke dag zit je nu? Ik deed toch altijd ovulatietesten, om te weten wanneer mijn ei was en zo te weten wanneer ik ongeveer mijn menstruatie kon verwachten (of eigenlijk liever niet ;) ).

Wel irritant...

X

12. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juulzon: Op dag 17, ofwel eisprong-dag voor mij, voorheen dan... Ik doe idd ovutesten!

Miss76: deden ze bij jou een echo vooraf om te kijken wat er klaar lag dan?

13. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Babsie: ja, ik kreeg bij de eerste IUI een zogenaamde uitgangsecho op dag 3 van mijn cyclus om te bepalen of er geen (grote) cysten zitten. Anders mag je njet starten met de IUI. Blijkbaar doen ze dan meteen een antrale follikelmeting, waarbij ze inderdaad tellen hoeveel follikels er klaar liggen. Bij de 2e en 3e IUI hoefde ik pas op dag 10 voor een echo te komen dus toen is het niet gedaan. Maar vanaf de 4e IUI (dan start het VUmc met hormoonstimulatie) kreeg ik iedere keer op dag 3 een echo omdat hormonen eventuele cysten kunnen laten groeien. Ik heb nu totaal dus 3 keer zo'n follikelmeting gehad. Bij de 1e en de 4e IUI had ik 5 follikels, bij de 5e dus nog maar 4.

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Bij mij normaal ook zo laat, dag 16 of 17 smiley. Deze ronde was het pas op dag 20....

Xx

15. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Oké dan, dat geeft me weer wat hoop dat het niet stil ligt van binnen en vooral ook de rust dat ik me geen zorgen hoef te maken dat het iets slecht zou betekenen...!!
    Ennuh, ik slaap gewoon al maanden heel erg slecht dus ben rond die tijd gewoon nog klaar wakker altijd ;)

16. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Thanx, jij ook...!!

17. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juulzon: ah, dank je. Hoop dat het bij mij ook zo gaat... En alles dat daarop volgde...

Miss76: bij mij keken ze wel of er een cyste zat maar ze telde nooit wat er klaarlag. In Maastricht deden ze dat wel voor ik met ivf met pgd van start ging. Er lagen er meer dan genoeg klaar toen. Het was dus vreemd dat er niet veel follikels groeide toen de poging eenmaal van start ging. Ik vroeg afgelopen donderdag aan dr. S hoe dat kon. Hij gaf aan dat die meting niet naukeurig genoeg is. Dat je daarom dus amh moet prikken...

Maar begrijp ik goed dat die cysten dus een normaal verschijnsel zijn bij het spuiten? Ik was bang dat ik die cysten kreeg door mijn lage amh. Ik heb ze destijds met clomid inderdaad ook niet gehad...

18. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Babsie: Wat een k-zooi :x :(
    Hopelijk komt je ei gewoon wat later en ligt je lichaam niet stil nou... Helaas weet ik daarvan dus wel hoe het voelt...

In de nachten praat ik hier al maanden met dezelfde mensen in een soort van nacht topic en de TS daarvan was nu bijna uitgerekend. Toen heb ik haar van de week lopen instralen via het topic dat ze zou gaan bevallen(eigenlijk voor de gein natuurlijk) Maar uit het niets kwam bij haar die dag ineens de bevalling op gang. Daarnaast was er nog iemand die weleens in het topic meepraatte die dagen die ook spontaan die dag is bevallen... Dus...
    Vandaar dat ik nu maar naar jou ga stralen dat er weer activiteit van binnen komt ;)

*Hammmmmm.... Hammmmmmm*
    *Straal..... Straal*

Hihi :p
    Ach, baat het niet schaadt het niet ;)

19. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan straal ik even mee. 2 stralen lijkt me nog beter! :D

20. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Natasja en fsk: wat lief van jullie...echt...bedankt voor de steun!

Deel Deze Pagina