Straal jij ons allemaal eens even een klein wondertje in Ik doe het dagelijks maar bij mij werkt het niet Enige wat bij mij straalt is de tl balk boven me (zit op mijn werk)..
Lastige vraag, ik weet er geen antwoord op. Mijn cyclus is altijd 27/28 dagen en regelmatig dus kan het je niet zeggen. Andere dames mogelijk wel..
pff tja.. uhm "standaard" is een LF(luteale fase) 14 dgn... daar word meestal van uit gegaan.. maar er zijn ook genoeg dames met een kortere LF of langere LF als ik dus van de standaard uit ga zou je een 22daagse cyclus hebben.. maar het kan dus ook korter of langer zijn.. ik weet niet hoe jouw cyclussen er eerder uit zagen??
Ja zeer onregelmatig, daarom vraag ik het ook. Luteale fase is dus de periode tussen het ei en de menstruatie? Dan zou ik toch op 20 dgn uitkomen?
als hij op dag 6 positief was(je LH piek).. dan is je eisprong 24 tot 48 uur later.. vandaar dat ik van 22 dgn was uitgegaan ruim berekend snap je???..
FSK, ik zou ook voor het gemak een cyclus van 22 dagen aanhouden en dan in je hoofd rekening houden met een marge van een paar dagen. Ik had de vorige cyclus veel last van vruchtbaar slijm op de dagen 7/8/9, dus ik denk dag 8 of 9 een ei gehad en toen ik wakker werd op de 23e dag was ik ongi geworden.
Hier zou een positieve LH test op CD 6 betekenen ongesteld op uiterlijk CD 17 a 18. Het is dus afhankelijk van je luteale fase.
Hi dames, Zo, jullie zijn lekker bezig met schrijven; bijna niet bij te houden.. Mbt ovulatietesten, ook hier meestal een vroege lhpiek, de laatste maanden wisselend tussen dag 7-9. Wel standaard na 14/15 dagen menstruatie (het enige waar ik nog wel van uit kan gaan in mijn hele cyclusgebeuren) en na de (vermoedelijke) eisprong ook een temperatuurstijging (als je temperatuurt kan je het dus meestal hier aan afleiden). Nu is het zo dat een korte cyclus in onze situatie niet echt gunstig is. Las laatst een interessant artikel (dacht dat iemand die hier gepost had maar ben er niet zeker van) over eicelkwaliteit. Kwamen een aantal zaken naar voren die wezen op de afname van de eicelkwaliteit. Oa het korter worden van je cyclus (1.5 jaar terug had ik een cyclus van 27/28 dagen, nu is dat 22 dgn), lichte/korte menstruatie en een aantal andere dingen die ik helaas herkende...Hier nl geen overgangsklachten...Wellicht heeft dat misschien ook te maken met een discussie waar ik hier (dacht ik) ook wat over las; aangeboren lage eicelvoorraad. Hier sprake van een (helaas) erfelijke factor. Beide zusjes hebben deze zomer zelfde diagnose gekregen. @Maartje; ben je al gestart? Net naar Gent geweest; cyste voldoende geslonken, wachten op menstruatie en dan eindelijk weer van start...... Grtjs Herfst
Hoi herfst, Is het bij jullie ook toevallig zo dat jij en je zusjes wel de enige in de familie zijn. Hier namelijk heel veel neven en nichten die allemaal ouder zijn en eigenlijk bijna allemaal kids hebben. Toch heb ik dus op mijn 28e een AMH van kleiner dan 0,1 en mijn zusje op haar 25e een AMH van 0,4. Het is hier dus erfelijk maar het lijkt er niet op dat het buiten ons gezin ook voor komt.
Fsk dat wordt spannend over 2 weken! Ik hoop dat je cyclus op gang is gekomen. Babsie heb jij vandaag wel het gevoel dat je eisprong is geweest? Misschien even temperaturen? Herfst, wat fijn dat de cystes geslonken zijn en dat jullie binnenkort weer van start kunnen. Wanneer verwacht je de menstruatie? Hier ook even een cyclus vraagje: normaal heb ik zo'n 3-4 dagen voorafgaand van mijn menstruatie al oud bloed. Ik slik nu 4 maanden de DHEA en vorige maand een icsipoging zonder bevruchtingen waarna ik wel gewoon ongesteld ben geworden. Nu zit ik echter al op dag 25 van mijn cyclus en ik heb nog niet eens oud bloed! (normaal start dat dus op dag 22 en dan dag 25 wel ongesteld) Hebben jullie dit ook al eerder gehad, komt het door de DHEA? Ik loop dus nu alweer als een idioot te fantaseren van "wat als..." terwijl het haast onmogelijk is met mijn man zijn slechte zwemmers, mijn endomteriose en mijn lage AMH. Dus zeggen jullie even dat ik moet stoppen met dat fantaseren?
@ Babsie: ik vind het maar lastige materie! Ik heb inderdaad begrepen dat cysten kunnen gaan groeien (of ontstaan) door hormonen. Heb nog niet gelezen dat dit iets met AMH te maken zou kunnen hebben. @ allen: als laag AMH-groentje, zit ik toch nog wel met een paar vragen! Zoals: hoe ernstig is het nou om een (in mijn geval hele) lage AMH waarde te hebben? Bij het VUmc doen ze alsof er niet zoveel aan de hand is. Je zou tenslotte nog zwanger kunnen worden, ook al heb je weinig eitjes. Dus ook IUI verdient nog een kans. Bovendien zegt die lage AMH waarde niet zoveel vinden zij. Je eicelvoorraad kan over 1 of 2 jaar op zijn, maar het kan ook nog wel 8 jaar duren. Maar als ik jullie verhalen zo lees en alle publicaties erbij pak, is het toch veel ernstiger dan dit? Het kan toch net zo goed binnenkort al afgelopen zijn met je kansen? En daar moet je dan toch de behandelmethode op aanpassen? Je wilt die allerlaatste follikels toch allemaal benutten? En dus IVF doen ipv IUI? Dr. Scholtes mailde mij ook meteen terug dat wij direct met IVF (hadden) moeten starten. Wie spreekt nou de waarheid of ligt die in het midden? Ik sta inmiddels gelukkig op de wachtlijsten van Gent en Düsseldorf! Maar voordat we daar aan de beurt zijn, overweeg ik om bij het VUmc alvast 1 IVF poging te doen. Wat vinden jullie daarvan? Ik vind het moeilijk nog vertrouwen in ze te hebben maar aangezien ik het toch eng vind om een paar maanden stil te liggen sla ik de pauze over en wil ik ervoor gaan! Op deze manier benut ik de wachttijd voor Gent/Dusseldorf goed. Bovendien is het VUmc natuurlijk wel goed in de behandelingen zelf, alleen niet in de communicatie, in het beleid en in individuele zorg. Ik heb online vanmiddag de DHEA besteld (wil niet te lang meer wachten dus ga vast beginnen) en verder D3, Omega 3, bijenpollen en Royal Jelly. Ik slik al foliumzuur en Q10, haal af en toe een tarwegrassapje bij de bagels & beans en mix een paar keer per week maca door mijn shakes. Dan kan ik er niet meer aan doen, toch??? Nog een vraag: waar zouden jullie naartoe gaan? Gent of Düsseldorf? Ik heb al veel topics gelezen maar hoe meer meningen, hoe beter ik mijn keuze kan maken! Ben de laatste dagen wel boos en verdrietig geweest dat ik 5 IUI pogingen heb gedaan terwijl ik volgens mij een IVF indicatie had moeten krijgen. Snap nog steeds niet dat het VUmc bij het zien van mijn 'lege' eierstokken niet direct mijn AMH waarde heeft gecheckt. Dat had ons 6 maanden (tussendoor nog laparoscopie gehad) kunnen schelen en wie weet wat voor verschil dat had uitgemaakt voor ons. Had een jaar geleden tenslotte nog 9 follikels en nu nog maar 4 Sorry dat ik even niet op alles en iedereen reageer maar heb niet van alles verstand en mijn hoofd stroomt een beetje over van alle informatie die ik aan het opzuigen ben de laatste dagen Fijne avond!
Ach Mis, haal eerst even diep adem. Even rustig proberen te worden. Ik denk dat het wel slim is om in tussentijd van de wachttijd van Gent en DD een IVFpoging te doen in het VU. Dan kan je zien hoe je reageert op de hormonen, wat je lichaam doet en dan heb je al meer aanwijzingen over hoe snel je weer een volgende poging zou moeten gaan doen. En hopelijk is dan zelfs Gent en DD niet nodig! Bedoel je dat je een jaar geleden 9 follikels had klaarliggen tijdens de uitgangsecho en nu nog maar 4? Wat het AMH nou precies doet en hoe slecht een laag AMH nou eigenlijk is, is nog niet duidelijk volgens mij. Wat ik lees in verschillende artikelen is dat het wel een indicatie is op hoe je reageert op hormonen, en ook de hoeveelheidw follikels dus, maar over de kwaliteit van de eitjes spreken verschillende onderzoeken elkaar ook tegen. De 1 is heel stellig "laag AMH is weinig eitjes en ook van zeer slechte kwaliteit" en de ander is weer "laag AMH is weinig eitjes, maar het zegt niks over de kwaliteit" Handig he, al die verschillende meningen. Was het maar gewoon duidelijk. Dat zou een hoop onrust schelen. Over DD of Gent- ik kan niks over Gent zeggen. Ik hoor er vele goede verhalen over. Ik loop zelf in DD en ben zeer tevreden. Kundige arts die zegt waar het op staat. Heel fijn!
Bedankt voor je lieve reactie Dolfijntje! Ik zeg ook vaak tegen mezelf 'haal adem, blijf kalm' maar dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Je schrikt zo van deze uitslag/diagnose, mijn wereld staat er echt even van op z'n kop! Maar jullie weten als geen ander hoe dat voelt. Fijn dat jij ook denkt dat IVF in het VU zinvol is, dat sterkt me in mijn besluit. Ik bedoelde inderdaad dat ik bij de uitgangsecho vorig jaar januari nog 9 follikels had en bij de uitgangsecho van deze IUI nog maar 4. Dat vind ik best een groot verschil in 1 jaar tijd! Jammer dat de meningen zo verschillen over wat die lage AMH waarde nou precies betekent. We zullen het moeten doen met de informatie die we nu tot onze beschikking hebben. Maar alle nieuwe bevindingen mogen hier gedeeld worden, ik hoor ze graag! Goed te weten dat Dusseldorf jou zo goed bevalt. En vooral ook heel fijn voor jou! Ik ben alvast begonnen met duimen voor je laatste poging (zit werkeloos thuis en op het wachtbankje, dus heb genoeg tijd!), leef enorm met jullie mee
Dolfijntje: Whaaaaaaa! Testen, testen, testen!!! Kom op, geef ons allemaal weer hoop door hartstikke zwanger te zijn!
Als je altijd bruinverlies hebt en vandaag is je nod en je hebt nog niks, dan denk ik..... Weet je dat ik het gisteren in bed al gedacht heb aan de hand van iets dat je mij in een pbtje schreef? Kom op meid, testen! Het MOET gewoon zo zijn!!! Je verdient het!