Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dikke onzin wat het ziekenhuis zegt. Ze rekenen dit toch als je 3e poging of niet soms? Dit is je laatste vergoedde poging, dus dat zijn dan 1-2 TP waar je recht op hebt. Zodra je een punctie hebt gehad, dan betekent dat een poging voor de verzekering. Wordt dit dus de 3e punctie? Of is er de eerste keer geen punctie geweest? Als er geen punctie is geweets, dan telt dit als de 2e, anders als de 3e.
    Sterkte met alles hoor, niet leuk als je hier ook nog eens achteraan moet!

2. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Dolfijntje
    Eerste ivf heb ik idd zelf gedaan er is wel punctie geweest, maar er was geen bevruchting dus vandaar toch 1 poging kwijt. Ik vindt ook hoe jij redeneert zo denk ik ook ik ga het gewoon nog eens goed overleggen allemaal met het zkh ook omdat dit wrs toch laatste poging zal gaan worden.

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    MI87, wow, 5 uit 5! Wat goed! Morgen terugplaatsing, dus dat is een dag 3 terugplaatsing? Hopelijk kunnen de andere 4 in de vriezer, voor over een paar jaar :).

As jullie in DD lopen, kun je volgens mij best aangeven dat je er 2 teruggeplaatst wil hebben... Niemand van de verzekering die dat controleerde en in het buitenland zijn ze wel iets soepeler... Het zijn immers Nederlandse regels, geen Duitse... En er komt geen verklaring van toch?

Miss76, jouw schrijven zo herkenbaar, over die nare goedbedoelde opmerkingen van de omgeving... Oké, nu ben ik uiteindelijk ook ineens Die Ander bij wie het nooitverwachte is gebeurd, maar daarom blijf ik mega-onzeker... We waren immers wetenschappelijk al afgeschreven op de 'natuurlijke kans'... Volgens mijn wederom goedbedoelde schoonouders en schoonzuster een 'ja, zie je wel... Nu je het had losgelaten is het eindelijk gelukt... De vakantie heeft vast geholpen'. Dan heb ik moeite om niet los te barsten, want wat ons is overkomen, kan de prof in Gent ook niet anders verklaren dan puur geluk. 'Ge vraagt u toch ook niet af hoe het komt en waarom als u de 100 miljoen in de Lotto wint?'. Daarbij, ik weet precies wanneer de eisprong en onze toevalsgelukstreffer was, want ik doe tussen de rondes door altijd ovulatietesten.... En dat was voor de vakantie!
    Enfin, herken je opmerkingen helemaal....

Duim stevig door voor jullie allemaal. Lees nog altijd mee hier...

Liefs voor allemaal...

PS
    heb zelf ook vanaf mijn 16e tm mijn eeeehhh, 29e de Diane35 geslikt....

4. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Jolanda: wat fijn dat je jouw gevoelens en ervaringen over eiceldonatie met me deelt, dank je wel daarvoor! In iedere zin die je schrijft herken ik mijn eigen gevoelens, gedachten, angsten en twijfels. Maar het geeft ook weer stof tot nadenken. Niet per se voor nu, maar voor als het moment daar is. Nogmaals bedankt en jullie heel veel kracht, wijsheid en geluk gewenst in jullie traject!

@ bittersweet: dit is de 3e poging, punt uit!!! En dus mag jij er 2 laten terugplaatsen. Echt op je strepen staan hoor en anders moet je mij maar bellen, stuur ik een cameraploeg op ze af ;)

@ Juulzon: oh nee, wat irritant dat je schoonfamilie het presteert om na al die ellende te beweren dat je vast zwanger bent door het los te laten/op vakantie te gaan! Alsof je al die jaren door er teveel mee bezig te zijn jezelf 'niet zwanger' dacht. Ik las ooit ergens dat een gynaecoloog had gezegd 'van hopen dat het deze maand raak is, gaat het zaad echt niet ineens de verkeerde kant op zwemmen hoor!'. Vond ik wel een leuke :D. Andersom is het bovendien toch ook niet zo dat al die mensen bij wie het wel snel lukt, minder graag zwanger wilden worden dan wij? Dat is wat die loslaattheorie eigenlijk wil zeggen, toch?

Fijne avond dames!

5. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    En Juulzon, ik snap je onzekerheid zo goed want zwanger zijn lijkt mij ook doodeng. Arts in VUmc bevestigde vandaag dat laag AMH garant staat voor verhoogde kans op miskramen. Fijn vooruitzicht :(. Maar weet je, de kans is ook heel groot dat het WEL goed gaat!!! Ik hoop voor jou en voor mezelf als ik ooit zwanger mag worden, dat die gedachte overheerst. En dat de eerste 12 weken maar snel om zullen zijn! Keep the faith!!! :)

6. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Wat mijn uitslagen betreft: AMH inderdaad niet slechter, hele opluchting. DHEA dus 10.6, wat iets verhoogd is. Moet ondanks die verhoogde waarde toch 25mg per dag bij gaan slikken, wat moet zorgen dat ik een constante spiegel in mijn bloed krijg/behoud. En door mijn lage AMH kan bijslikken toch effect hebben op mijn eitjes. Nou, dat nemen we dan maar aan hè? ;)

Verder schildklier in orde en vitamine D op ondergrens (moet tussen 32 en 100 liggen en ik zit op 33.7) dus dat ik sinds vorige week grote dosis vitamine D slik waren ze blij mee. Nu intakegesprek afwachten. Wie weet mag ik al wel sneller met IVF starten dan ik dacht, nu mijn DHEA waarde al hoog genoeg is, realiseer ik me nu ineens! Oh jee, word meteen een beetje zenuwachtig van die gedachte :$. Nog 27 nachtjes slapen, dan zullen we het wel horen!

7. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    miss76

haha zal het onthouden hoor als het mij niet lukt te mogen kiezen! moet wel zeggen dat het moeilijk zal worden om mijn gelijk te krijgen ze zijn echt zo stug en totaal niet meewerkend in emc. maar heb nu maar eens besloten eens goed mijn mond open te trekken en voor mijzelf op te komen. wordt zeker vervolgd!!

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Spannend Miss76! Overigens, ik geloof niet in een Vaste AMH. Mijn laagste waarde ooit was 1,7. Later bleek deze 3,8 te zijn en de allerlaatst gemeten keer, bij dr Pfeiffer, was hij weer 2,2. En dan zeggen ze dat het niet kan veranderen?!

Mijn vit D was ook laag, meen 39. Ben toen aan de dosering van 5000mg per dag gegaan (uit de VS, mijn broertje had 3 potten meegenomen) en ben ook die hoge dosering Omega 3 gaan slikken... Plus de serum-antibiotica kuur... En nu, een kleine 3 maanden later... De Toevalstreffer der Geluk...

Spannend voor jou, op maar 3 april, op naar mooie follikels en op naar mooie bevruchtingen (en ik ben ook uit 76)....

Blijf voor jullie allemaal doorduimen...

Welterusten voor zo/straks!

X

9. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    De uitslag van mijn vitamine D vandaag was 28. Dat terwijl ik al een half jaar 2000 ie per dag neem. Zou ik ipv 2 dan meer van die pilletjes moeten gaan slikken? Kan die lage d ook een zwangerschap hebben tegen gehouden dan?

10. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke slik je? Schijnt namelijk ook zo te zijn dat de goedkopere varianten, de minder natuurlijke, minder goed worden opgenomen in je bloed. Wellicht dat dat bij jou het geval is?
    En weet je je vitamine D van een half jaar geleden? Misschien is het immiddels al wel gestegen en kwam je van heel laag?
    Vitamine D speelt een grote rol in de acceptatie van het lichaam naar het embryo toe. Dus het kan wel meespelen in het niet zwanger worden/blijven als je erg laag zit.

Mijn vitamine D was 23 toen het hoogzomer was, wil niet weten wat het in de winter zou zijn geweest :$ Ik heb het daarna echter nooit meer getest, dus ik weet niet of het inmiddels door de supplementen verbeterd is.

11. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik las laatst een wetenschappelijk artikel waarin stond dat de hoger je AMH is de meer hij fluctueert. Zodra hij laag is dan fluctueert hij jammer genoeg niet meer zo veel... :cool:

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    We gaan zo naar het ziekenhuis maar op de site stond al een mooie foto van onze ukkepuk in de making.

Het is een A-kwaliteit geworden die we straks terug krijgen en ze hebben eentje in kunnen vriezen. Al met al mag ik toch best trots zijn, niet?
    Reuze spannend!!!

13. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wooooooow wat fijn!!! Super blij voor je! En daar mag je ook echt trots op zijn. Lekker je voeten warm houden de komende weken, warme voeten is een warme baarmoeder dus lekker bedje voor de kleine. Heel veel succes!

14. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    jiehaaaaaaaaaaaaaaaaa... straks lekker broeden;) zet um op!!
    en ook nog 1 in de vriezer goed hoor!!!

meiden wat is er weer veel geschreven.. ik moet eerst ff bijlezen:cool:

15. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Mi87: Wauwie...!! :D
    Een A kwaliteit, dit gaat hem (of haar ;) ) gewoon worden. Heel veel succes zometeen...!!

16. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Juulzon: Wat vervelend dat de mensen om je heen nu zeggen dat het komt omdat jullie het hebben losgelaten -_-
    Het is vast goedbedoeld natuurlijk maar het zou fijner zijn als ze het zouden erkennen voor het wondertje dat het is...!!

17. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36

Hoi,

Ik zie dat jullie het over AMH hebben.

Bij veel meiden in dit topic (de oude garde) met een laag AMH, is het AMH reeds meermalen geprikt en bij de meeste fluctueerde de AMH waarde behoorlijk.
    Zelfs stijgende AMH uitslagen hebben meer meiden hier gehad.

18. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Hier: Ben ik denk ik ongesteld aan het worden. Bij de 2 keer dat ik naar de wc ben geweest net, heel klein beetje bruin bij het afvegen... Ben benieuwd of het doorzet vandaag. Zou dan een cyclus van 56 dagen hebben gehad. Wel een scherpe opmerking van m'n zusje net was dat ik dan in principe een een cyclus overgeslagen heb (56/2=28) Ik kan natuurlijk niet van een cyclus van 28 dagen uitgaan maar toch wel slim opgemerkt ;)
    Wat mij zelf opvalt is dat het weer op Vrijdag is. Nou ja 1e x was op Donderdag avond, daarna Vrijdag ochtend en nu is het weer Vrijdag. Zit er toch een soort van regelmaat in ;)
    En zo zie je maar dat toch elke cyclus weer anders is aangezien ik de vorige 2 keer meteen met volle bak rood begon en nu dus met een heel klein beetje bruin. Volgens mij snapt m'n lichaam het nog steeds niet allemaal ;)
    Toch wel weer een beetje gemengde gevoelens bij natuurlijk. Ik merk nu toch wel dat ik na het vermoedelijke ei 2 weken terug toch weer die stiekeme hoop had dat het nu met een goede reden uit zou blijven. Maar ja, er gebeurd tenminste nog steeds wat daarbinnen en daar ben ik dus wel erg blij om...!!

19. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat geweldig MI87! Ben blij voor je!! Succes zo ik het ziekenhuis!

Miss76, gelukkig valt jouw bloedtest niet tegen. Ik herken je gevoel van ongeduld voor de intake!

Bittersweet, ik vind ook dat je recht hebt op 2 tyerugplaatsingen. Vind dat ze dat sowieso moeten doen! Stom NLse beleid!

Babsie, jullie gelukkig ook geen slecht nieuws!!

Ben ik iemand vergeten? Solly! Het gaat ook allemaal zo snel hier!

Gisteren excuusmailtje naar collega's gedaan. Ze weten van mijn situatie en hebben alle begrip, dus geen probleem.

Vanmorgen met DD gebeld voor de uitslag van het bloed. Blijkt dat mij afspraak de 26e ook niet door kan gaan, moet er weer een andere datum worden geprikt. 2e keer nu. Ze belt me straks terug met de uitslagen en een nieuwe datum. Nu maar hopen dat ik niet al te lang moet wachten.

Knuffel voor allemaal!

20. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beetje bruin kan nog alle kanten op toch Natasja?
    En net wat je zegt, gelukkig ligt het dan niet helemaal stil van binnen. You never know!

Deel Deze Pagina