Met mijn AMH moet ik me geen illusies maken. Aan de buikpijn te voelen gaat het gewoon elk moment doorbreken Maar wel vervelend dat je je afspraak moet verzetten nu zeg. Hopelijk betekend het niet dat je nu alsnog heel lang moet wachten...!! :x
yep, gek he...wat een vrouwenlichaam allemaal zelf regelt. Ik heb dat ook een keer gehad, na een icsi poging met veel stimulatie, maar niet ongesteld worden en dan ga je toch hopen. Ben zelfs toen naar de huisarts geweest voor bloed te prikken om te kijken of er toch ergens iets van een zwangerschap was te bespeuren, maar helaas. Ik kon een recept meekrijgen om de ongi op te wekken, maar dat heb ik gelukkig niet hoeven gebruiken, want precies op de 2e cyclusdatum werdt ik ongesteld (dus 8 weken na de laatste ongi). Aan 1 kant wel weer geruststellend dat alles nog wakker is en werkt, daarbinnen... @fsk, ook ik ben benieuwd waarom je afspraak weer verzet is ? voor de 2e keer weer ? @mi, suc6 vandaag ! @wishful, had jij niet fm vandaag ?
hier spotting/ongi dwars door de suprefact heen al een week gespoten had morgen mijn 1e FM maar dat word dus nu waarschijnlijk een uitgangsecho??? PFFFFFF wat kan een menselijk lichaam toch raar doen:x
MI87: je mag heel trots zijn! Waarom kan er maar 1 worden ingevroren? Succes vandaag! Me: Even wat uitgebreider over gisteren. Ik was me een partij zenuwachtig! Ik had in gedachte al 50 keer meegemaakt dat hij ons met een erstige blik zou vertellen dat mijn amh gezakt zou zijn naar 0.01. Toen we eindelijk aan de beurt waren viel 0.68 me dus erg mee. Hij gaf aan dat het in de marge viel waarme dat amh fluctueert en dat dit dus ongeveer gelijk is aan die 0.98. Hij was erg tevreden omdat dit betekend dat ik niet in een rechte lijn naar beneden ben gezakt. Ik vroeg hem wanneer hij dacht dat ik in de overgang zou komen. Hij dacht zo net iets na mijn veertigste. Dat geeft me nog een jaar of 5. Opluchting! Mijn Dhea was gestegen van 4.2 naar 6.9. Ik vond dat zelf vrij laag maar ook dat was hij niet met me eens. Die andere waarden die samen met dhea waren geprikt waren goed gestegen en dat was heel belangrijk, gaf hij aan. Vrije testoron was nu 1.83. Hij vertelde hoeveel wonderen er gebeuren in hun praktijk door die dhea. Het is eigenlijk slecht voor de business, gaf hij aan. Ik gaf aan dat ik inderdaad voorbeelden kenden van het internet en dat ik zo veel geleerd had van dit forum. Hij vond het geloof ik wel leuk te horen dat er zoiets als een 'laag amh' forum bestaat. Mijn vitamine D had ik op eigen initiatief laten prikken omdat ik merkte dat mijn iui behandelingen voorspoediger liepen toen ik 2000 ie per dag ging slikken. Ik hoefde ineens niet meer extra bij te spuiten en mijn inseminatie werd dagen eerder gepland. Ik had het eerder nooit laten prikken. Het zal dus nog wel veel lager hebben gestaan. Hij gaf aan dat ik niet bij hoefde te slikken omdat de zon ook veel goeds voor me zou gaan doen. Hij wist natuurlijk dat wij starten met ivf als we terugkomen van 2 weken zon! Ik denk dat ik toch maar 3000 ie ga slikken ipv 2000 vanaf nu. Mijn man vroeg hem nog wat de invloed van stress is op het zwanger worden. In Maastricht werd namelijk gezegd dat die invloed alleen in tijden van oorlog bestaat. Mijn man kon dat moeilijk geloven, vandaar zijn vraag. Dr s gaf juist aan dat de invloed heel groot is, dat het zelfs je gehele cyclus stil kan leggen. Dit sluit dan weer aan bij Dolfijn die een betere opbrengst had bij de ivf poging die na haar vakantie plaatsvond destijds.... Amh van mijn nichtje (1.8 bij 30 jaar) vond hij overigens ook veel te laag... Daarna het donor verhaal. We werden na het gesprek met dr s meegenomen naar boven. Toen die mevrouw mijn man zag riep ze al snel enthousiast dat ze een donor in haar hoofd had die goed matcht. Dat was fijn om te horen. Naast de kenmerken van mijn man (en ook een beetje die van mij) mochten we nog wat wensen opgeven. Oh, eh...ja, als we het dan toch voor het zeggen hebben... We willen graag een donor die in ieder geval hbo heeft (toch fijn voor het zelfvertrouwen als een kindje een beetje mee kan komen) en die verder open, sociaal en sportief is. Dat laatste is een wens van mijn man maar als 'ons kind' ook maar een beetje op mij gaat lijken vangt hij toch bot! Maar goed, valt te proberen, natuurlijk. Mijn moeder is vanmorgen naar de energetisch therapeut geweest waar ik ook veel ben geweest. Ze vroeg natuurlijk hoe het met mij was en gaf toen aan dat ze bij mij keer op keer weer gezien had dat mijn baarmoeder er perfect uitzag en dat alles gewoon prima werkt. Nadat ze dit zei tunede ze even op mij in en zei toen: 'maar die vruchtjes hè!'... Ze gaf destijds ook al vaak aan dat ze iets voelde bij mijn bijnieren. Ik denk dat ze de spijker op zijn kop slaat. Ik ben dus extra blij dat ik met die Dhea gestart ben. Zij is ontzettend goed in haar vak en heeft een ontzettend goede naam. Nu dr s en zij hetzelfde zeggen is het voor mij duidelijk. Dr s gaf aan dat die Dhea de omgeving waarin die eitjes worden aangemaakt enorm verbeterd. Ik begreep dat naast het aantal ook wel degelijk de kwaliteit verbeteren kan... Goh, wat gaat het spannend worden wanneer we starten. Nog 3 of 4 kansen. Pfffff....
Babsie wat een verhaal zeg! Heb je een goed gevoel overgehouden aan het gesprek? Ga je met vertrouwen de IVF-D in? De vlieger van stress en vakantie en betere opbrengst gaat niet altijd op hoor Ik zat toen met die ene super goede opbrengst en waarvan ik zwanger ben geraakt wel al 2 maanden thuis ivm burn-out, maar alle andere pogingen hebben we ook allemaal gepland NA een vakantie, maar dat heeft jammer genoeg geen effect gehad. Ik vind het ook best lastig. Je mag geen stress hebben, maar dan ga ik dus juist stress voelen om dat ik het krampachtig probeer niet te voelen. Lekkere wisselwerking dus. En ten tijde van een poging ervaar je gewoon mega veel stress, het is gewoon zo spannend. Hoeveel follikels, hoe groeien ze, zal er een punctie zijn? En na de punctie wordt het nog spannender zijn er bevruchtingen? En als je geluk hebt en een TP hebt dan zijn de wachtweken helemaal killing. Ach ja... Extra stress vermijden is natuurlijk altijd goed lijkt me. Die energetisch therapeut klinkt wel heel erg goed. Heeft ze een lange wachtlijst? Weet 1 van jullie wanneer de overgang ongeveer in zal zetten bij mij? Zijn er daar tabelletjes voor? Wishful, wat doet je lichaam raar?! Je bent alleen nog maar aan de suprefact of ook al aan de menopur etc? Natasja, beetje dubbel maar toch fijn dat je ongesteld aan het worden bent. Je lichaam kan het nog! Ik start altijd zo'n 3-4 dagen met bruinverlies en dan pas ongesteld, dat ook weer erg licht. Max 2 dagen. Fsk waarom moest je afspraak weer verzet worden? En spannend dat je vanmiddag je uitslagen krijgt!
Oh, wishful, wat is dat nou toch? Hoe zou dat kunnen komen? Fsk: wat ontzettend rot dat het weer verzet wordt. Maar wie weet word je naar voren geschoven. Ben ontzettend benieuwd naar jouw uitslagen vanmiddag! Ilona: jij zou toch ook telefonisch uitslagen doorkrijgen? En? Of hen ik een stukje gemist? Natasja: ik herken je gemengde gevoelens maar al te goed. Hoera, ongesteld, je lichaam doet het nog, maar ook weer een teleurstelling dat je toch niet zwanger bent. Ik heb een serieuze tip voor je: Ga vandaag nog naar etos en haal van hun eigen merk teunisbloemolie. Begin vandaag nog met slikken van 2 softgels per dag. Als ik dat ga gebruiken krijg ik mijn cyclus altijd weer op orde. Ik heb het afgelopen maand ook gebruikt. De eerste keer dat ik het gebruikte was ik meteen zwanger. Ik zou wel stoppen nadat jij je vermoedelijke eisprong hebt gehad. Er zijn wel eens vragen over of het schadelijk zou kunnen zijn voor het vruchtje als je het doorslikt in wachtweken. Ik geloof daar niet zo in, maar stop voor de zekerheid toch maar....
Babsie: Als ik het zo lees heb je er dus een goed gevoel aan over gehouden...!! Dat is erg fijn om te lezen Als ik dat lees weet ik ook weer zeker dat ik ook eerst nog met dr. S. wil praten voordat ik het "opgeef". Nu hopen dat in jouw geval de vakantie van te voren ook een positieve uitwerking zal hebben...!! Wishful: Jeetjuh wat vervelend dat het nou weer niet loopt zoals gepland :x Rot lichamen...!!
Dat is een heel verhaal Babsie. Ik vind je positief klinken. Mijn afspraak wordt weer verzet, omdat dr S er dan niet is. Misschien gaat hij 2 weken skieen of zo??
En dan ga ik nu ff een hele domme vraag stellen: Wanneer spreek je eigenlijk van spotting...?? Ik ben nu namelijk ook een beetje confused over mijn eigen lichaam. De afgelopen 16 jaar is het qua ongi altijd alles of niets geweest. Tijdens pil gebruik begon ik ook altijd met bruin maar dan wel meteen veel en soort van stolsel en ging dan binnen een paar uur over naar rood. Vorige 2x zonder pil dus meteen volle bak rood. Nu had ik vanochtend de eerste 2 toiletbezoekjes een heel klein beetje bruin slijm maar de 2x daarna dus niets meer Sjonge jonge, word er meteen weer onzeker van. Maar wel buikpijn dus zou straks dan wel doorzetten denk ik dan maar. Maar om even op mijn vraag terug te komen, is dat dan spotting wat ik vanochtend had of is dat wat anders...??
Ik noem spotting oud bloed. Even heel plastisch lekker verhaal: ik begin met wat donkerdere afscheiding, dat gaat gelijdelijk over in bruine afscheiding ( wat jij had vanmorgen denk ik) en daarna krijg ik paar dagen oud bloed en dat noem ik spotting. Daarna pas krampen en helderrood bloed en dat is 1e dag van de menstruatie.
Ow en babsie, bedankt voor je tip van de teunisbloemolie...!! Helaas gaat dat vandaag voor mij niet lukken langs een etos te gaan. Ik woon zelf in een klein dorpje waar we maar 3 winkels hebben dus moet dan naar de stad. En de kids komen zo ook al weer... Wel wil ik gaan temperaturen. Dus als het vandaag doorzet moet ik daar dan morgen ochtend mee beginnen toch...??
Het ging goed! Eendenbek lekker vervelend zoals altijd. Mooie echo mee. Ik wist niet dat het terugplaatsen zo goed te zien was. Nu lig ik lekker op de bank met n kruikje. Niet te warm. Kop rooibos thee erbij. Wat de uitkomst ook is ik geniet nu even van het feit dat er n embryootje in mijn buik zit.
Dat klinkt heel fijn MI87! Geniet maar lekker en hopelijk kun je er 9 maanden van genieten!! Duim!!! Ik ben net terug gebeld. Ik kan maandag al terecht. Ze heeft zich in allerlei bochten moeten wringen om dit voor elkaar te krijgen zei ze, want ze vond het zo vervelend dat dit de 2e keer verzetten was. Maandag al... Spannend!!! De amh was trouwens 0,14. Dat is toch hoger dan "kleiner dan 0,1" zoals het in NL geprikt is. Dhea is 8,6. Geen idee wat dat inhoud. Jullie? Ik zou het verder allemaal maandag horen van Dr S zei ze en ik moest dan ook opnieuw bloedprikken. Waar dat nou weer goed voor is???
Wat fijn dat je alsnog zo snel terecht kan...!! En 0.14 klinkt alweer een stuk beter dan < 0,1 Geen idee of dat met diezelfde marge te maken heeft als waar Babsie het over had maar het klinkt alsnog beter...!! Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik erg benieuwd wat ze voor jou kunnen betekenen daar. Dit omdat ik zelf ook een AMH van < 0,1 heb. Al heb jij natuurlijk wel een mooiere cyclus dan mij...!!
Dhea level is denk ik wel goed. Ik had in november 10 (punt nog wat) en in februari waarschijnlijk iets van over de 11. Daar heb ik bij scholtes naar gevraagd omdat de boven grens iets van 9 of 10 was (als ik me goed kan herinneren). Het zat iets erboven zei hij, maar niets om me druk over te maken. Ik moest DHEA gewoon door blijven nemen. En bloedprikken, doen ze daar al vrij snel. Dat kan vanalles betekenen, zou ik me ook niet te veel zorgen om maken; - kijken hoever je in de cyclus zit, dat alles goed gaat - hormoon waarden bekijken - DHEA monitoren - misschien Vit. D. checken