Oh nee, wishful: geen woorden... Wat verschrikkelijk! Dit is waar we allemaal het meest bang voor zijn wanneer we een poging opstarten... Heel veel sterkte! Ook knuffel van mij voor jou....
Dolfijntje, het is inderdaad dat boek van Zita West. Ik heb 'm als ebook gekocht dus lees 'm op mijn ipad. Dan heb je 'm tenminste meteen in huis! Ik voelde me 1 1/2 jaar geleden niet prettig bij de acupuncturist, werd eerder gestresst dan ontspannen. Misschien moet ik het nog een kans geven, toen geloofde ik er ook niet zo in. Of zou een osteopaat beter zijn voor mij? Heb jij daar ervaring mee? Dank voor de info over de pillen, ik ga het ook googelen! En ik snap dat je bang bent en dat die angst meteen een lichamelijke impact op je heeft. Mijn keel wordt ook dichtgeknepen voor mijn gevoel. Hopelijk helpen de inzichten van mijn therapeut mij en jullie een beetje. We zijn nog niet op dat punt, dat zeg ik nu maar vaak tegen mezelf! Dus ook nog niet het verdriet gaan voelen wat je DAN zou voelen! Maar ja, schakel je hersenen maar eens uit hè?
Wish, ik heb echt zo met je te doen. Is je man bij je zodat je hem Kan knuffelen? En heb je iets om in te slaan om je boosheid weg te krijgen? Ongelofelijk gewoon... Miss, ik ga ook naar een osteopaat dat heeft alleen weinig zin om daar vaak naar toe te gaan want dat heeft geen meerwaarde. Ik ga dus voor elke poging langs en dan maakt hij mijn lichaam klaar voor ales. Qua acupuncturisten heb je veel verschillen. Ikzelf ben door de jaren heen bij 4 verschillende geweest en pas bij deze voel ik me goed en ontspannen. Ik weet niet in welke provincie je woont? Anders kan ik je die van mij aanraden in Utrecht. Slim van het ebook, ga ik direct kopen!
we hebben pas 5 april een telefonische afspraak met Scholtes.. Hij is vanaf maandag 2 weken met vakantie.. tja wat nu?? hoe nu verder?? we weten het niet!! het lab zegt die 4 eicellen die wel rijp waren zagen er goed uit en het injecteren is ook goed gegaan.. het zaad zag er ook goed uit.. vandaar dat er ook PICSI is gedaan.. waarom er dan geen bevruchting is opgetreden?? TJA.. Dolfijn was er bij jullie nog een reden waarom er geen bevruchting was opgetreden in Januari?? Iig wel bedankt voor alle lieve woorden dames.. doet me zeker goed maar het liefst kruip ik nu weg in dat donker holletje en kom er nooit meer uit!! waar moet je heen met je verdriet/frustraties/ongeloof/vragen en ga zo maar door.. je bent nog aan het bijkomen van de punctie(buikpijn) en voordat je daadwerkelijk pijnvrij bent sta je alweer met beide benen op de grond genageld!!
Wish hier kan je komen en schrijven over al je gevoelens. Het is zo onwerkelijk als je dat telefoontje krijgt. Vol hoop neem je de telefoon op en dan "BAM!" word je neergeslagen. Bij ons kwam er in januari uiteindelijk niks uit. Ik had 7 follikels, 4 eitjes en 2 waren goed genoeg. Ook op die 2 PICSi gedaan en het zaad leek goed en de 2 eitjes zagen er ook goed uit. Mogelijk was het toch het zaad aangezien mijn man toen hoge koorts had, maar ja dan hadden ze met picsi zou je toch zeggen dat ze alleen de rijpe/ goede zaadcellen pakken. Maar eindconclusie van dr S was "geen idee waarom, we weten nog zoveel niet." Wij gaan dus nog 1 poging doen om te kijken of we dan meer geluk hebben, maar weet ook niet of dat gewoon struisvogelen is. 5 april pas evaluatie... Pfff dat duurt nog lang! Heel erg lang. Nog een hele dikke knuffel voor jou.
wishfull hele dikke knuffel voor jou wat een ontzettend klootte nieuws zeg. het is echt niet te snappen hoe het kan. ze weten idd nog veel niet. heel veel sterkte en schrijf maar lekker de boosheid hier van je af want hier begrijpen we elkaar. liefs bittersweet
Wishful: Oh, tot 5 april wachten? Dat kan er ook nog wel bij! Maar zou hij dan te vroeg de punctie hebben ingepland? Is dat niet veel, 3 van de 7 niet rijp? Ik begrijp dat je die naweeën van de punctie nu ook niet meer kunt verdragen. Zo nutteloos allemaal... Hoe oud ben jij nog eens?
@Wishfull wat een rot nieuws hè. Zowel dolfijn als ik weten precies wat je nu voelt!!!! Ik had toen 9 eitjes, 7 geïnjecteerd en maar 1 gedeeld, tot 3 cellig dus niet goed om terug te plaatsen. Ik weet wel dat ik me zo verdrietig voelde, heb de tranen uit mijn kop gejankt.. op de vraag waarom het zo is gelopen, heb ik nog geen antwoord helaas. Er staat op internet dat het vaak aan onze eitjes ligt, maar dat hoeft niet. Kan ook zo zijn dat je man zijn zaad er goed uit ziet op het oog maar bv een stofje mist om de eicellen goed te bevruchten. Zie Gent, muizentest! Daarbij kan het idd dat ze iets te vroeg de punctie hebben gedaan, of wie weet reageert jouw lichaam beter op andere medicatie, het andere protocol. Er zijn honderd duizend redenen te bedenken.. Hoop dat ze de juiste voor jou vinden.. Een hele dikke knuffel voor jou!!! @Dolfijntje, de paragnost was al bij meerdere familieleden geweest. Vandaar dat ik haar hier heb gevraagd. Mijn mama is overleden dus het feit dat zij dingen over haar zei die zij niet kon weten was voldoende voor mij. Er komt een poppetje, maar ze zei nog niet op hele korte termijn. Maar tja, wat is hele korte termijn hè.. Ze komt 8 april weer.. dan ga ik vragen of ik in maanden moet denken of in jaren..
Ook vanuit hier Nu maar hopen dat MI87 hier straks mooi nieuws mag komen melden want het lijkt erop dat er op het moment meerdere van ons ff door een dipje gaan...
Helaas wel.. mijn dipje is soms even weg en een ander moment weer compleet terug. Mooi nieuws zou wel weer eens welkom zijn!
Miss76: bedankt voor alle info. Ik heb al vaker geschreven; niks moeilijker dan de balans houden tussen hoop/geloof en realiteit in de mmm. Ik ben op het moment ook verschrikkelijk bang voor de ivf. Bij de gedachte alleen al raast er sinds deze week spanning door mij heen alsof ik opnieuw voor mijn middelbare school examen sta. Echt niet leuk! Ik ben ook wanhopig op zoek naar middelen om te relaxen. Die meditaties doen me goed. Ik ben ook echt forum verslaafd ! Aan de ene kant maakt het dat ik er daarom misschien nog meer mee bezig (als dat nog mogelijk is), aan de andere kant voel ik me veel minder eenzaam in mijn verdriet door jullie. En de kennis die ik hier heb opgedaan heeft naar mijn inziens zeker mijn kansen vergroot. Leuk trouwens dat je verslaggever bent. Ik ben de dochter van een journaliste en ben daardoor ook zo open en stel makkelijk vragen. Ik geloof ook echt in openheid. Hoe ouder ik word, hoe meer ik me verbaas over de enorme ballast van geheimen die mensen met zich meedragen... Een goede energetisch therapeut kan ik ook zeker aanraden. De mijne heeft veel goed voor me gedaan!
Oh, heb nog een nieuwe naam bedacht voor het volgende forum: het P(l)OFKIPPEN forum!. Plof omdat we vol worden gepompt met rotzooi, pof om ons lage amh!
Leuke naam Babsie Ik ervaar het ook zo dat ik hier wel het begrip krijg wat in mijn omgeving wat lastiger is. Al mijn vriendinnen/familie zijn nml. of oeps zwanger of met een tik op hun billen. Heb er maar 2 die het via onze manier doen..
Ik ken dus alleen maar mensen die in een poep en een scheet zwanger zijn Fijn voor hun natuurlijk maar daarom niet echt iemand die écht weet hoe ik me voel...
Mijn zus weet wat ik doormaak, maar toch denk ik dat een ieder het op haar eigen manier ervaart. Mijn zus en ik zijn ook zo verschillend, op alle vlakken. Wij zullen elkaar nooit goed begrijpen. Sinds we dat van elkaar accepteren gaat het goed tussen ons, vroeger waren we echt water en vuur en hebben we ook een aantal jaar geen contact gehad. Waarom laten we de naam van dit topic niet wat het is, alleen dan deel 2?
@ Wishful, Dolfijn en Poppetje (en ongetwijfeld nog veel meer dames): wat moet het hartverscheurend verdrietig zijn om na je punctie te horen dat er geen bevruchtingen zijn. Ik heb zo met jullie te doen dat dit jullie overkomen is! En ik kan alleen maar heel hard duimen en hopen dat jullie dit NOOIT meer mee hoeven te maken. @ Babsie: bah, wat naar voor je dat je zoveel stress voelt als je aan de IVF denkt! Ik hoop voor je dat het je lukt om te relaxen. Geef het door als je iets vindt dat werkt! Zal ik ook doen Ik begrijp precies wat je bedoelt mbt het forum. Ik voel me nergens zo gesteund en begrepen als hier. En dankzij dit forum heb ik inderdaad ook zoveel kennis opgedaan! Ik heb zelfs ontdekt wat er met mij aan de hand is dankzij dit forum. Wat leuk dat jouw moeder journaliste is. Dan kreeg je die openheid en nieuwsgierigheid waarschijnlijk met de paplepel ingegoten! Ik begrijp ook niet dat mensen geheimen met zich mee kunnen dragen. Ik kan er totaal niet mee omgaan om iets heftigs voor mezelf te moeten houden. Zou ook een hele slechte vreemdganger zijn denk ik Ben niet thuis in de energetische therapie maar ga het zeker opzoeken. Wat heeft dit specifiek bijgedragen voor jou, vind je? Ik vind je nieuwe topicnaam trouwens erg goed, al kunnen we het ook deel 2 noemen als anderen daar de voorkeur aan geven. Maar ik stem op P(L)OFKIPPEN @ FSK: jammer van de moeilijke band tussen jou en je zus. Mijn zusje en ik zijn ook totaal verschillend. We hebben er alleen nooit zo'n last van gehad omdat we 6 jaar verschillen. We zaten nooit in elkaars vaarwater denk ik. Nu woont ze in New York dus we zien elkaar weinig, waardoor het sowieso leuk is als we elkaar weer zien. @ Allen: ik heb veel dames in mijn omgeving die in het traject zitten/hebben gezeten. 5 collega's/vriendinnen die er nu inzitten en 2 meiden die gelukkig zwanger zijn geworden dankzij het traject. Ik voel me op dit moment dus totaal niet alleen. Maar omdat ik al 36 ben, heb ik de afgelopen jaren ook bijna iedereen om me heen (soms al 2 keer) zwanger zien worden. En sommigen inderdaad binnen 1 of 2 pogingen. Vorig jaar mei/juni zijn er 10 tegelijk bevallen, toen wilde ik het liefst een paar maanden emigreren! :x