Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FSK

    FSK Bekend lid

    18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    En van Radboud krijg ik een nare smaak in mijn mond. Zij willen mensen met een amh < 0,1 niet meer helpen, alleen op basis van dat getal. Behalve als de man ook slecht zaad heeft. Er wordt niet naar de persoon zelf gekeken. Radboud heeft dit dus ook voor ons beslist.
     
  2. Nietjes

    Nietjes Actief lid

    12 feb 2013
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is allemaal lastig de een heeft daar hele goede ervaringen en de andere juist weer heel slecht. Ik denk dat je moet doen wat goed voor jezelf voelt. Wij hebben tot nu toe alleen hele slechte ervaringen met rijnstate. Ze vroegen in radboud idd gelijk om de amh waarde. En gaven idd aan dat daar de grens op 0.1 lag. Zover is het voor ons nog niet dus kunnen daar onder behandeling. Morgen weten wij meer wat hoe en wanneer.
     
  3. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    over nog een poging doen..(wellicht met andere medicatie??)

    Pffff tja..
    de angst voor nog zon teleurstelling is heeeeeeeel groot..
    ondertussen verga ik nog van de pijn in mijn buik(gister haast geen last)..nu dubbelop!!!
    kan haast niet lopen!!
    maar die pijn weegt niet op tegen zon grote tegenslag!!!
    ik verga liever 100.000x van de pijn dan zulk verdriet te moeten verwerken..(klinkt mss stom)

    dolfijn mag ik jouw vragen wat S veranderd heeft aan jouw protocol vergeleken met januari dit jaar toen jullie geen bevruchtingen hadden??

    het verhaal van domme pech enz geloof ik gewoon weg niet meer..
    we hebben immers in de MNC cyclussen wel 2 x een bevruchting gehad wat resulteerde in een zwangerschap met MA en 1x een TP met geen zwangerschap..

    dus je zou dan ook niet kunnen zeggen dat we niet matchen toch??

    de zwemmers van hubbie worden steeds beter.. van 15.000 naar 0,9 milj naar 1milj naar 1 tot 1,5 milj deze laatste x in DD

    nou moet ik zeggen dat hier geen A kwaliteit bij zit maar alleen B en C kwaliteit

    ik snap dat je niet gelijk in aanmerking komt voor zon test(MOAT)
    maar je probeert toch te zoeken naar het onmogelijke!!

    ik denk dat we onze bel afspraak van 5 april maar gaan omzetten naar een gewone afspraak!!

    we willen dokter S recht in de ogen kunnen aankijken..en graag horen wat er eventueel mis is gegaan en zoeken naar oplossingen..
    en daar komt bij het praat gewoon wat makkelijker vind ik!


    ook willen we de optie van ECD gaan aankaarten..
    dan wel of niet met donorzaad!!
    eens kijken hoe hij daar tegen aan kijkt!

    als we nu toch bezig zijn dan gelijk alles maar bespreken..

    sorry voor de andere dames dat ik ff niet op jullie reageer..
    ik hoop dat hiervoor begrip is??

    ik bedoel het iig niet verkeerd..
     
  4. bittersweet

    bittersweet Bekend lid

    23 okt 2011
    692
    0
    0
    Dank je Maartje.
    Oke dacht dat ik ergens iets had gelezen dat als je meteen voor ivf bent gegaan en als je dan met iui verder zou willen dat dan niet mee vergoed krijgt.
    Hoe gaat het nu met jou.
    Weet nou niet of ik nog op jou berichtje had gereageerd maar jij had ook heftig nieuws gekregen. Hebben jullie al iets besloten?
     
  5. bittersweet

    bittersweet Bekend lid

    23 okt 2011
    692
    0
    0
    Wishfull,

    Hoor al weer een strijdbaar iemand praten. Wat goed van je en die pijn ik snap het helemaal dat gevoel had ik ook iedere keer, liever de pijn van een behandeling dan de pijn voelen van weer een mislukte poging.
    Hoor dat voor jullie ecd ook een optie zou zijn? Gaan jullie dan naar het buitenland of met een bekende donor?

    Geef je wel nog even een dikke knuffel het valt allemaal niet mee wat we moeten doorstaan.
     
  6. bittersweet

    bittersweet Bekend lid

    23 okt 2011
    692
    0
    0
    Sorry meiden dat ik de afgelopen tijd niet zo heel veel heb gereageerd zat zelf eerlijk gezegd ook niet zo lekker in mijn vel.
    De hoop en teleurstelling werden me echt even te veel. Maar binnenkort gaan we er weer tegenaan. Ben weer strijdbaar geworden en zoals ik al las in een verhaaltje wat iemand schreef(weet even niet meer wie sorry) moet de energie naar onze buik toe en daar gaan we ons op focussen.

    Op aanraden van een vriendin ga ik mij eens verdiepen op het spirituele vlak. 19 april komt er bij haar thuis een medium en daar ga ik dan samen met een vriendin naartoe. Vindt het heel erg spannend ben erg benieuwd wat ze gaat zeggen.
     
  7. Babsie34

    Babsie34 Bekend lid

    25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jee, wishfull, wat verschrikkelijk dat je zo'n buikpijn hebt van de punctie? Is dat wel normaal? Ik vind het raar dat het gisteren minder was...
    Misschien eerst eens proberen met donorzaad ipv van eiceldonor? Lijkt me minder ingrijpend! Wij moesten natuurlijk ook een bepaalde grens over maar nu hebben we daar echt vrede mee. De donorbank zit in DD in hetzelfde gebouw. Het is allemaal zo geregeld. Stelt niet veel voor. Er is ons altijd gezegd: als de één verminderd vruchtbaar is moet de ander wel super vruchtbaar zijn wil je toch nog 'makkelijk' zwanger maken. Mijn man die drager is van een chromosoomafwijking (en dus ook afwijkend zaad heeft) en ik met mijn lage amh zijn dus een waardeloze combi. Ik met mijn lage amh en zaad van bv een knul van 22 :) vergroot onze kansen enorm. Er wordt echt heel goed rekening gehouden met het profiel van je man....
    Ik sprak ooit met een man die 3 kinderen van een donor heeft, hij zei: 'ik heb 3 prachtige kinderen van god gekregen, op welke manier doet er niet toe'. Of je nou in god geloofd of niet, het is een prachtige manier om er tegen aan te kijken, vind ik...
     
  8. Babsie34

    Babsie34 Bekend lid

    25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bittersweet, spiritualiteit kan je veel rust geven.
    Rot dat je ook zo aan het dippen was.... Welkom terug!
     
  9. MI87

    MI87 VIP lid

    21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik zat vandaag op 9 dagen na tp. Tot nu toe alles wat eruit komt is nog oud bloed maar ik weet al genoeg.

    Poppetje, je hebt hoop ik toch niet iets tegen rood haar in het algemeen? Haha wat heeft die arts jou dan aangedaan als ik vragen mag?

    Radboud loop ik momenteel. Met een amh van 0,9 zeiden ze al meteen: 1 ivf en niet meer. Denk maar gelijk aan ecd.
    Ze zijn tijdens de ivf, punctie en tp super lief echt waar. Maar het feit dar ze zo snel opgeven staat me totaal niet aan. Misschien willen ze een 2e ivf overwegen vanwege de resultaten van de eerste maar wij zijn nu aardig zeker onze laatste 2 pogingen in dd op te maken. Ook hoef je niet met ideetjes of zo aan te komen. Het is hun protocol en daar wijken ze niet vanaf. Dat protocol hield voor mij in: lang protocol, aan de pil deze x 2 maanden vanwege de drukte, decapeptyl en puregon.
     
  10. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wishfull, wat vreselijk...

    Ik had geloof ik nog nergens op jou gereageerd, maar wat een groot drama is dit zeg... :( :( :(
    Ik weet gewoon niet wat te zeggen... Knuffel!!

    @Bittersweet, kan best zijn dat je dat ergens geleze of gehoord hebt want er gaan de grootste onzin verhalen over dit onderwerp de rondte. Maar IUI krijg je, zonder beperkende voorwaarden, onbeperkt vergoed, indien de arts er heil in ziet. En laat je nu niet zelf thuis kunnen IUI'en... Als je dus IUI't ziet de arts er dus heil in. Klaar. Punt. Geen beperkende voorwaarden dus.
    Het kan toch zijn dat je man ineens beter zaad heeft? Of dat jullie IUI toch nog een kans willen geven.
    Mocht de verzekering moeilijk willen gaan doen dan moet je ff aan hen vragen waar ze dat recht tot moeilijk doen aan ontlenen. Als je een irritante zorgverzekering hebt gaan ze vast de mooiste onzin bedenken, maar uiteindelijk krijg jij je gelijk omdat je dan ook gewoon gelijk hebt.

    Bedrijven proberen wel vaker snuggere dingen omdat de consument toch van veel dingen geen weet heeft. Bijv. als je ergens je jas bij een garderobe moet inleveren. Kennen jullie de bordjes:

    Als jouw jas daar wat overkomt hoeven zij zich ook niet verantwoordelijk te stellen, dat doe jij als gedupeerde dan wel! Het ophangen van zo'n bordje veranderd de wet niet: als jouw spullen daar wat overkomen plegen zij een onrechtmatige daad en mag jij hen verantwoordelijk stellen. En dat stomme bordje maakt dan geen enkel verschil. Maar bedrijven hopen gewoon dat als jouw jas stuk gaat jij afgeschrikt door zo'n stom bordje verder geen geld van hen probeert te gaan vangen.

    En laat dat nou eens precies hetzelfde zijn wat sommige verzekeraars proberen met onzin te verkopen dat ze geen IUI meer hoeven te vergoeden. Net als dat ze bij een bowlingcentrum niet boven de wet staan, staat een zorgverzekeringbedrijf ook niet boven de wet. (Je zou voor de lol eens moeten kijken in de algemene voorwaarden van de Bijenkorf, al net zo lachwekkend, of eigenlijk om te huilen. Klopt juridisch ook geen hol van, maar ja... De gemiddelde consument denkt dat het wel zo zal zijn als het zo'n groot bedrijf iets zegt ;))

    Heel verhaal, maar zo snap je het denk ik wel wat beter.


    :)


    EDIT: enige beperkende voorwaarde voor IUI is, net als voor andere onderzoeken en behandelingen dat je nog geen 43 jaar bent. Dus er is wel eentje ;)
     
  11. FSK

    FSK Bekend lid

    18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wishful en Bittersweet, ik vind het heel begrijpelijk dat jullie niet op alles reageren. Dat is toch ook geen verplichting? Gewoon doen waar je behoefte aan hebt lijkt mij juist op dit forum/topic moeten kunnen. Of zijn er (ongeschreven) regels voor?
     
  12. FSK

    FSK Bekend lid

    18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    MI87. Wat ontzettend k*t!!!!!!! Sterkte en een dikke digiknuffel!!
     
  13. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    MI87.. is het niet te vroeg??
    nog 5 dgn tot testdatum toch??
    kan het geen innestelingsbloed zijn??
    ik dacht dat een 4 cellige emmy pas innestelde tussen de 6/9 dag??

    ik hoop het laatste voor je!!;)

    Maartje dank je wel!!
    ik wil je ff zeggen dat ik je een moedige wijze vrouw vind!!
    ik volg je eigen topic en het Gent topic..
    meis jij hebt ook al heel wat te verduren gehad daar lijkt alles van mij nog peanuts bij:)

    hier straks toch maar ff bellen naar DD over de pijn!!
    Ik ben er ziek van!!
    haast geen stem meer van de tube bij narcose..
    en over de buikpijn nog maar niet te spreken!
    wat denken jullie is dit normaal??
    zaterdag helemaal geen last en sinds gisteren mega steken en kramp in buik..als ik moet hoesten door de keelpijn kruip ik van ellende in elkaar zo zeer doet het!!
     
  14. Miss76

    Miss76 Bekend lid

    24 jan 2012
    797
    1
    16
    NULL
    Amsterdam
    Wishful, wat een ellende meid. Kan het zijn dat de aangeprikte follikels zich weer gevuld hebben met vocht? Ik heb dat volgens mij een keer gelezen, met dezelfde klachten als gevolg. Gaat met rust en ik geloof een antibioticakuurtje over, als ik het me goed herinner. Meteen even bellen zo! Sterkte en beterschap! X
     
  15. MI87

    MI87 VIP lid

    21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Wishfull, heb je, je al gewogen om te zien of je aankomt?
    Zelfs met ook laag amh kun je overstimulatie krijgen.

    O hier krijg je 6 iui's niet meer en niet minder. Ik zit op 5 totaal dus zou er nog 1 kunnen krijgen. Staat bij ons gewoon op de site van de verzekeraar. Dus onbeperkt???? Hoe krijg je dat voor elkaar?
     
  16. Babsie34

    Babsie34 Bekend lid

    25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij moeten een nieuw forum aan gaan maken. Poffertjes en pannenkoeken 2 zou kunnen, maar eigenlijk is het al het derde. De eerste had een andere naam.
    Wat hadden jullie nog meer? Kakelende kippen of villa kakelbont?
    Ik heb 'de p(l)ofkippen ingebracht... Dus stemmen maar!
     
  17. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    ik vind die p(l)of kippen wel leuk..
    maar wel handig met vermelding (vervroegde overgang-lage eicelreserve) zodat het makkelijk te herkennen is;)
     
  18. Jolanda1971

    Jolanda1971 Actief lid

    20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @wish,
    Ik dacht, toen ik je berichtje las, 7 eicellen, wow..dat is veel meer als de vorige poging, maar dan toch nog 3 onrijpe, terwijl je de waarden nog had laten testen (als ik me goed kan herinneren). Onbegrijpelijk waarom er geen 1 is bevrucht. Wie zal er ooit een verklaarbaar antwoord op vinden ? Je gaat echt alles overdenken en op het internet zoeken naar antwoorden, maar ik zou je adviseren, om je niet te gek te gaan maken, want je krijgt er misschien nooit een antwoord op. Ik hoop dat dr. S. je meer uitsluitsel kan geven, maar ik ben bang dat hij het ook niet weet en zal zeggen...gewoon pech, volgende keer beter, mevrouw wish.... Aangezien je nog niet zo lang geleden bevruchtingen hebt gehad, denk ik niet dat het aan je hubbie ligt (maar dat is wat ik denk). Ik heb laatst ergens gelezen dat dames met een laag amh, ook een "probleem" hebben met de schil die om de eicel heen zit. Schijnbaar is die dikker, waardoor ze er goed doorheen moeten prikken als ze icsi doen en het ook moeilijker wordt om uit te treden (na bevruchting). Nou ja..nu ben ik geen dokter, maar ik denk dat plofdames eenmaal meer "problemen" hebben en het ook moeilijker wordt (misschien voor sommige zelfs onmogelijk).
    Meid, advies kan ik je niet echt geven, want je bent op zoek naar dat 1 antwoord voor jullie...een antwoord die misschien niemand voor je heeft, maar de tijd zal het zeggen waar je goed (of niet) aan hebt gedaan. Probeer je gevoel te volgen.
    Wat betreft je punktie, weer ik hoe je je moet voelen. Ik had dan maar 1 eicel zonder bevruchting, maar het gevoel is hetzelfde. Je bent machteloos, sprakeloos, verdrietig, boos, ellendig en ga zo maar door, en altijd maar die vraag..waarom ?
    Ik ben bang dat je nog wel even last zult hebben van die pijn.
    Ik had op de dag van punktie ook nergens last van en dacht..hey, dat is toch wel heel fijn om ook eens mee te maken, maar de dag erna, kwam alles dubbel zo fijn terug. Ik heb er zeker 2 weken last van gehad, zo erg, dat ik soms getwijfeld heb om naar de 1e hulp post te gaan, omdat het niet te verdragen was en ik dingen in mijn hoofd ging halen, wat als dit..wat als dat...zou het misschien dit kunnen zijn of toch dat ? Als ik ook maar iets te diep doorzuchtte of even hoestte, dan klapte ik dubbel van de pijn. En de pijn herinnert je ook nog steeds aan de mislukte (kl*te) poging, ook niet fijn.
    Ik wens je veel sterkte met het nemen van jullie beslissing voor toekomstige pogingen en hopelijk kan dr. S. iets van toelichting geven.

    Liefs,
    Jolanda


    OOh ja, dames, PLOF KIPPEN is geweldig leuk bedacht. Ik stem voor !
     
  19. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    telefonisch contact gehad..

    ze dachten aan een buik griepje??(dit door de keelpijn) niemand anders had daar ooooooooooit last van gehad..toen ik aangaf kan dit niet door de tube komen van de narcose??
    toen zei ze idd ja daar kan het ook door komen:(

    of een inwendige bloeding door het aanprikken van de follies of vocht wat terug loopt in de buikholte??

    om uitsluitsel te krijgen kon ik een echo laten maken..
    met de vermelding om dit in het plaatselijk ziekenhuis te doen..
    ziekenhuis gebeld willen dit niet doet omdat ze niet weten wat er aan geprikt is.. hoeveel..waar en weten niet waar ze moeten kijken omdat ze helemaal niets over dit hele gebeuren weten..

    moeten maar weer met DD bellen..

    ook gevraagd of onze bel afspraak van 5 april kon worden omgezet in een persoonlijke afspraak.. dit kon niet omdat het dan toch altijd uitloopt?? (ik zie het verschil niet???)

    kon wel een nieuwe afspraak worden gemaakt voor persoonlijk gesprek dat was dan 15 april nog weer 10 dgn later..

    ooh ooh.. dit is toch onvoorstelbaar..
    alsof je al niet genoeg te verwerken hebt..
     
  20. FSK

    FSK Bekend lid

    18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jemig Wishful, ook dat nog.... :x
    Daar zit je écht niet op te wachten natuurlijk! Belachelijk dat die telefonische afspraak niet om te zetten is naar een gewone afspraak. Tijd is tijd toch!
     

Deel Deze Pagina