Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Koosje: Grow emmy grow!!!ik ga duimen!!
    Juulzon: ik moest ook wel traantjes wegpinken hoor, ze willen zo graag een kleinkind en ik hoop echt dat dat gaat lukken!
    Marjah: houd vol , hoop zo op goed nieuws!!
    Ieoor: ik heb altijd veel respect voor pleegouders. Ik zou het zelf niet kunnen, al die kinderen met bagage, poeh lijkt mij echt zwaar!

2. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Koosje!!! Yes! Een toppertje aan boord... En dus nog een reservespelertje als ik het goed begrijp...??? Da's goed nieuwd! En nu broeden maar. Doe maar mee met ons...

Marjah, tja, de aanhouder wint... Heb 'm ook wel eens gehoord... En ook wel eens gebruikt ;). alleen die hoofdprijs in de vorm van een klein, levend frummeltje uit mijn buik, dat heb ik nog nooit gewonnen. De rest wel, geloof ik. En alles heeft vooral ook zijn prijs... Afin, begrijp 'm.

Die symptomen, daar doe ik niet echt aan mee, al begint die utro zijn werking nu ook wel te doen (borsten vooral). Geen opgezette buik, wel koud (vooral koude voeten), maar kruikje helpt idd. maar goed, ben van nature helemaal na mijn klein jaar in Afrika geleefd te hebben, nogal koukleumerig. Geen diarree, maag en darmkrampen. Dat scheelt. En ook geen last van lastige pukkels :). Scheelt ook.

Kan er HELEMAAL NIETS van zeggen... Grrrrr
    Terwijl mijn baarmoeder het al weten... Of er zweven twee ongedoordeelde (leuk woord, bestaat niet, maar wel leuk) emmy's rond, of er is wat ingennesteld. Maarja, mijn baarmoeder en ik spreken niet dezelfde taal, dus communiceren gaat lastig.

Ieoor, hoe was het?

Nu slapen (ECHT), morgenavond schoonouders hier, dus weet niet wanneer ik weer even kan komen gluren :)

Knussel!

3. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Zara! Was je ff vergeten! :( sjorrie
    Wat stoer, heey! Gewoon naar Spanje gaan. *respect*
    het is geen gemakkelijke weg, maar wel een hele mooie. Vooral in jouw geval met je Spaanse genen.

@hier: ben ook niet met symptomen bezig, want deze x id het echt heel anders. Bijna geen meds, geen pijn bij tp, dus ik voel echt helemaal niks aan mijn bm.. Ik vergeet soms zelfs dat ik tp heb gehad.

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hé vroege vogel Marjah...

Wanneer mag jij 'officieel' testen? En ga je al testen? Je hebt toch ook Pregnyl gezet? Wanneer is deze bij jou meestal wel?
    Bij mij zit-ie er nog. Misschien waag ik dit weekend een 'Is De Pregnyl Nu Echt Weg Test?'. Heb immers een testverslavende naam hoog te houden :)...

Knuff voor allemaal!

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Oh nee, ben een verstrooide hamster...
    JIJ HEBT GEEN PREGNYL GEZET... want JOUW CYCLUS DEED HET ZELF :) :) :)

domdomdomdomdomdomdomdomdomdom

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi meiden,

Juultje! Wat heb jij een onwijs cool plaatje in je onderschrift geplaatst!
    Echt heel gaaf!
    Wil ff zeggen dat ik jouw droom heel bijzonder vind.
    En verstrooide hamster... Komt omdat er hamsters door Menopur zitten ;) Vraag maar aan Sikki ;)

Koosje!! Joehoeee!!! Infuus erin én én én een super goed emmy'tje erin!!! Het was nog een heel gevlieg maar dan heb je een mooie emmy in buik... Fur 9 monaten... Bitte!!
    Ik duimmmmmmmmmm!!!!

Zara, ik vind jou Spanje verhaal zo bijzonder klinken!! Ik hoop dan ook ten eerste en ontzettend dat jij straks een hoogintelligentknappespaanskindje(s) zult krijgen. Maar ook dat je in geuren en kleuren gaat vertellen over jullie Spaanse belevenissen!!
    Ik vind het inspirerend om zulke dingen te lezen.

Gabrie, ik streep me je de dagen en de weken af tot dat jij weer van start kunt gaan *knuffel*

Marjahhh!!! Je bent er niet mee bezig!!! :p
    Hoe relaxed is dat?? Geen of niet te veel gedoe maar 'gewoon' afwachten. Hoe is Marjahman eronder? Is hij ook chill en zo of heeft hij al behoorlijke zenuwbibbers?
    Ohhh ik duim, ik fik en ik wil het zo graag!!!

Hier vanmorgen een date met mn HA gehad. Bloedprikbrieven voor checks op ontstekingen in zijn huis.
    Net als.... Een verwijzing voor een immmmmunooooooooooool00009!
    Zo kan ik mijn bloedprikkerij van Pf. proberen vergoed te krijgen.
    Mijn HA verdient een lintje én een beeldje!
    En een dikke knuffelkus van mij :D

HA vind mij ''een leuk en intelligent mens en vind dat iemand als ik zoveel als mogelijk hulp van hem in de vorm van verwijzingen en bloedprikkerij dingen moet krijgen want hij vind dat mijn leeuwinnenvechtlust nog een keer beloont moet worden...'' Ik vind het zo ontzettend lief en bijzonder! Hij lijkt in niets op die flapdrol van 4 jaar terug welke ik toen als HA had.

Hihi ik ben een bofkont, wist ik al maar met mijn HA en mijn internist... Kan ik weer ff door ;)

7. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Ik wil ook een huisarts zoals die van Maartjuhhhhh.
    En ook haar internist. Oh ja daar moet ik volgende week heen....bah...

Marjah en Juultje ik denk constant aan jullie..... en ik hoop intens dat jullie beiden een winnend lot hebben getrokken deze maand.

Koosje spannend je emmy an board... ook voor jou een dikke duim.

Maartje jij volgende week toch de TP?

Vandaag ff een zwangerschapstest gedaan...en ja hoor dik positief...
    Hahaha ja ik wilde die nog even bewaren dat ziet er namelijk zo mooi uit. Zucht. Ben benieuwd hoe lang de HCG blijft hangen.

Mijn follikelmetingen mogen lekker in Beverwijk gaan plaats vinden. Gisteren daar langs geweest en goedkeuring gehad. Scheelt mij toch weer dat gereis naar DD.

Nou meiden keep up hanging....we weten hoe moeilijk het is!

8. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Korte rea: gabrie, hoort jouw hcg niet al enorm laag (lees 0) te zijn?
    Misschien als je voor echo gesprek in het bw gaat, ff vragen om een echo om te kijken of alles goed is?

9. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Sorry! Ff gegoogeld en je kunt soms tot 6 weken na mk nog hcg aantonen.

10. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hey broedkipjes en niet broedkipjes,

Marjah: NIET MEE BEZIG ...goed nieuws!! Je hebt gelijk: t is allemaal zo anders nu, wat kun je er van zeggen?? Ik zie dat jij Utrogestan gebruikt na de tp..ik had de keuze voor Utrogestan of op dag 20 Pregnyl als extra ondersteuning (tp in natuurlijke cyclus).
    Eigenlijk, bedenk ik nu, misschien wel raar om pas voor de eerste keer extra ondersteuning door Pregnyl te geven 3 dagen na tp..terwijl de eerste dagen toch vrij bepalend zijn. Utro begin je meteen na de tp mee..wat vinden jullie? Ik heb nog Utro in huis...anders morgen maar even voor alle zekerheid bellen naar Geertgen..of komt het gewoon weer neer op vertrouwen datz e weten wat ze doen...zucht..

Juul, pfff...wat spannund ja....een klein kijkje in de brmdr ja, dat is toch niet teveel gevraagd?? ;) ...maar goed, we moeten er doorheen.

Nu ff rust, niks, noppes, nada..grow babies grow!!!

Koosje

11. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Nog even...beetje stress slaat toe ;)
    Op dag 3 na TP (as vrijdag) 5000 Pregnyl zou dat net zo goed werk doen als Utrogestan nemen tot aan de test??

Toch maar even googlen...:)

Koos

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Koosje, ik denk van wel. Denk dat 3 ok is, omdat je lichaam dan zwangerschapshormoon in het lichaam heeft en de progesteron, die jij in je natuurlijke cyclus hebt aangemaakt, behouden blijft. Immers, het krijgt dan geen signaaltje dat het afgebouwd moet worden van je lichaam, omdat je HCG in je lijf hebt. Dus wordt er dan weer een extra laagje aangemaakt voor de innesteling. Tegen de tijd dat de Pregnyl je lichaam zou verlaten en jouw Emmy gaat innestelen (MOET!), neemt je lichaam die HCG opbouw zelf over... Zo blijft de progesteron opbouw dus in stand...

Althans, dit lijkt mij logisch. Tik deze logica nu gewoon uit mijn logisch denken op... Heb zelf echter geen ervaring met Pregnyl vs Utro. Alleen maar utro gehad. Nadeel.... Van Pregnyl is dat je pas na 10 dagen weet dat het ECHT uit je lijf is, dus je kunt niet gaan Vroeg-Testen :).

Ga KEIhard voor je duimen!

Kennen jullie deze site trwns? Staat best interessante info op. ook over DHEA. Weet nu ZEKER dat ik DHEA wil gaan gebuiken, mocht mijn droom deze ronde weer niet uitkomen...
    Premature Ovarian Aging and Premature Menopause Treatment:: CHR

Gabrie, ik mocht ook pas verder na de BBZ toen mijn HCG echt 0 was. En dan gaan ze zowieso een echo maken om te zien of alles echt weg is...

Marjah, ik ben er ook vooral NIET mee bezig. Want dan word je namelijk veel sneller zwanger. Wist jij dat al? ;)

Maartje, top vd huisarts, gij slimme vrouw ;) !

Hier vandaag wel wat ongesteldheidsachtigekrampjes gehad in onder buik :(. NIET LEUK. Vriendlief noemt me de hele tijd 'zwanger mopje', omdat hij weet dat ik dat een vreselijk woord vindt en hij me plaagt. Lief bedoeld natuurlijk... (ha.... ha.... ha.... jullie hóóóóren me lachen... ha... ha...ha... ;) )
    schoonouders zijn net weer weg, was erg gezellig. Ze hebben twee hele mooie potten voor de tuin meegenomen (die is net gedaan / verbouwd)met witte hortensia's. Erg lief!

Truste en xxx

13. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hey lief Juultje, ongesteldheidsachtige krampjes in onderbuik....IK SEG 'goed teken'!!! Begrijp dat het je onzeker maakt maar rond innesteltijd krampjes hoor ik vaak goed nieuws van...oooo wat hoop ik het voor je, voor ons!!

Ik heb vanochtend toch alvast de Pregnyl gezet..ipv morgen, 3 dagen na tp, nu 2 dagen na tp. Ik KON het niet meer houden, moest iets doen :cool::cool:...wilde dat kleine ukkie gewoon wat eten geven! Even daarna kreeg ik spijt: 'artsen weten toch wel wat ze doen..rond dag 3 is het mss wel veel meer nodig..'...zucht...net Geertgen gebeld en gezegd dat ik per ongelukg (stom, stom, stom) de Pregnyl vandaag al heb gezet en of dat kwaad kan en dat het voor mijn eigen gemoedsrust fijn zou zijn as maandag of dinsdag nog eens wat Pregnyl te mogen spuiten. Verpleegkundige gaat het overleggen...ben ik raar??? :) ...neurotisch?:)...toch weer in de greep van het wachtbank-virus?? :)
    Maar goed, mss was het voor mijn kleintje wel net nodig om het vandaag te krijgen, gebeurt vast niet voor niets...of zo...;)

Kus,
    Koosje

14. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Koosje: pregnyl is prima hoor. Die moet je op dag 6 en 9 nogmaals spuiten bij t Geertgen. Let wel op qua test datum met al die pregnyl. Ergens in dit topic of die van Mrs. Mia uitgerekend hoe dat was....

15. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ohhh ik las pas later je laatste post van vandaag. Wat gek dat jij maar 1 pregnyl moet spuiten!!!!
    Bij AL mijn Geertgen pogingen moest ik na de tp nog 3 x spuiten.......

Deed jij tp in eigen cyclus?????? Misschien zit daar t verschil?

16. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hoe gaat t met de drie wachtenden????
    Ik denk aan jullie.

Deze week weer even nieuwe DHEA bestellen.... Ik slik het al een heel jaar, baadt t niet dan schaadt het ook niet, maar vooralsnog niet zwanger van geworden...

Truste meiden
    X

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi

Dit is de reden dat ik zo weinig kom schrijven...
    Ik ben kapot! Elke nacht ben ik belachelijk vroeg wakker, en lof daarna te woelen. Niet van zwangerschap, maar door hormoontjes die anderzijds al in de war zijn (steeds luteale fase).

Update:
    Eergisteren mogelijk een beetje zeurend gevoel in bm, maar ben daar dus niet zeker van.
    Gisteren 1 enorme kramp, rest vd dag niks
    Vannacht na het plassen een zeurend gevoel.

Hoop ; nihil
    Wens: ja, maar maakt niet meer uit... Adoptie of eigen.
    En af en toe denk ik dat het raak is
    En af en toe denk ik dat het niet raak is
    En soms ben ik verdrietig
    Zoals gisteravond :(

Kus!

18. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Testen??? Twijfel twijel twijfel...
    Nee van het weekend

Denk ik

19. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Hmm Marjah, dat nacht wakker worden en gewoel enz.... had ik ook toen ik zwanger bleek te zijn..................

Ieoor hoeveel Dhea slik jij? Ik gebruik 50mg.

Koosje hoe is het met de pregnyl afgelopen was het een probleem?

Heb eerlijk gezegd na een TP alleen maar utrogestan gebruikt.

Heeft Maartje niet volgende week een TP??

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Meiden, wanneer is jullie OFFICIELE testdatum?
    Graag een keurig lijstje, want dan kan ik het bijhouden, in jullie onderschrift mag ook.:D

Koosje, ik heb dan wel de laatste keer gebroed met heel verl hormonen, maar het was de bedoeling dat ik na de tp die bolletjes EN een paar shots pregnyl moest proppen/spuiten. Dit omdat ik nog nooit schwang ben geweest.
    Die artsen doen ook maar wat , laatste keer werd er gezegd: Die dobbelsteen moet nu maar eens op 6 vallen. Bah, weet ook wel dat het opgeluk aankomt, maar om dat nu van je arts te horen..

Dames, houd vol hoor!! Ik duim voor jullie!!

Deel Deze Pagina