Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvonne73

Yvonne73 Lid

7 mei 2010
    73
    0
    6
    langs het IJsselmeer
    Hoi, ik ben meestal een meelezende meeleveres, maar zit nu met een aantal vragen waar ik hopelijk reactie op krijg.

Eind 2010 hebben wij na elf jaar proberen een zoontje gekregen. Nu gaan wij voor een brusje en zijn we weer naar Dusseldorf geweest voor een gesprek voor een nieuwe icsi poging. Omdat dit de eerste keer is dat het hele traject in Dusseldorf gaat verlopen, wilde dr. Scholtes ook even amh laten bepalen. Gister kreeg ik hier telefonisch de uitslag van en ik ben er nogal van geschrokken: 0.17! Volgens dr. Scholtes is het aan de lage kant, en als ik internet afspeur lijkt het superlaag. Hij heeft er verder weinig over gezegd en stuurde mij een hormoonschema en recept en over een paar dagen gaan we beginnen. Ik ga straks 225 puregon en 225 menopur spuiten en daarnaast nog synarela snuiven. Dit is bijna de dubbele dosis van de vorige keer, toen heb ik 12 follikels geproduceerd. Ik ben nu een beetje bang dat ik mijn eierstokken opblaas, met deze megadosis. Zal zo'n amh zo kunnen zakken in anderhalf jaar tijd? Ik vraag mij nu dus af of ik nu in de vervroegde overgang zit, of dat er dan nog meer waarden moeten worden bekeken? Ben nog steeds behoorlijk van slag, had dit helemaal niet aan zien komen. Ben altijd keurig iedere maand aan het menstrueren, heb altijd een eisprong etc. Snap er eigenlijk helemaal niets meer van. Ik hoop dat iemand mij er iets meer over kan vertellen?

Groetjes, Yvonne

2. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Ben zelf geen groot expert op dit gebied, maar weet wel dat de combinatie AMH en FSH plus een uitgangsecho wel aangeeft of je in een vervroegde overgang zit. Echter, dit topic bewijst bij veel meiden dat het echt niet onmogelijk is om zwanger te worden hoor! Denk dat dr S hoog in zet vanuit de ervaring dat meiden met een laag AMH lastiger te stimuleren zijn. Je bent van 1973 begrijp ik uit je naam? Kan zijn dat hij alles bij elkaar optelt en daarom vor dit schema kiest.
    In elk geval veel succes!

Rest: zwaai, zwaai! Hoe gaat het met jullie? Iejoor, Gabrie? Rustig? Verstopt in ook een omowitte ijsiglo...?
    Morgen worden onze emmy's uit de kou gehaald en hoop zo dat ze verder delen... Toch wel spannend wat we zaterdag te horen krijgen... Denk dat mijn backup plan anders is: gelijk weer een afspraak voor een uitgangsecho en huppakee, weer verder!
    (*dek mezelf maar vast in*)

xxx

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    En natuurlijk ook zwaai voor Marjah, SIkki, Nathaly en de rest...!!!

xxx

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Haai zaai

jeempie, ik ben ff druk geweest hoor!
    alleen maar leuke dingen :)
    Heerlijk uit eten geweest bij een restaurant wat bijna ster-waardig is :D
    GEWELDIG!

Welkom Yvonne. Goed je hier te zien, maar jammer dat dat onder deze omstandigheden is :(. Je hebt wel een laag AMH, dus daarom geeft uber S je zo'n hoge dosis. Moet nog steeds lachen als ik de combi puregon/menopur zie, aangezien ik dat idee bij hem heb aangedragen :D.

Zijn er eigenlijk nog uitgangs echo's gedaan de laatste tijd?
    12 kan de ene keer, en de andere keer kan het 3 zijn. Het kan ook de ene keer 12 zijn en de volgende keer 20. Tja...
    joe-neffer-no!

Ik ben van de eerste catagorie; aldoor weinig follikels (2 to max 6 follikels), behalve de laatste keer, toen had ik 9 eicellen uit 11 follikels :D.

@ Opblazen van eierstokkies; waarschijnlijk niet met deze AMH. de poging wordt als het goed is goed gemonitord, dus mocht het zo zijn dat je ineens 26 follikels hebt, dan kan e.e.a. tegen die tijd de dosis nog wel worden aangepast.

@ juulz: meissie meissie meissie... spannend hoor!
    Ik hoop zo dat je morgen vanuit de auto naar Gent belt en dat je stuiterend van vreugde de rit mag vervolgen. Goede kans, goede hoop. Ik duim echt enorm lekker door voor je :).

DUIM DUIM DUIM FIK ETC
    0800-EMMIESVOORJUULZ

enneeeeeehhhh wat maartje segt: Zaterdag giet it dus "gewoan" (misschien niet fries, maar wel eigen dialect) oan!!

kussie :D

@rest: hoeistie?
    Gabrie... lieffie... vertel vertel!
    Ieoor, hoe gaat ie nu? Ik heb weer geen tijd gehad vanavond om te bellen (eten bij ouders). Morgen eind van de middag?

@hierzo: gaat goed hoor :D
    Mr hocus pocus mag dan wel melden dat ik niet in de overgang ben, maar ik merk het aan alle kanten (letterlijk). Ik zweet als een otter snachts en wat ik aan ene kant aan vocht produceer, mis ik aan de andere kant ;).

Ik had de medicijnen besteld en het zou bezorgd worden. Dus ik dinsdag maar eens bellen waar het bleef. t was op vrijdag verstuurd, dus als het maandag niet bezorgd is, dan wordt het dinsdag pas geleverd (lang leve de bezuinigingen bij tnt). Dus ik mijn buurvrouw ge-smst, man naar huis gestuurd om te kijken, andere buurvrouw gevraagd, man naar het postkantoor, bezorger komt niet terug bij postkantoor, is van plan om spullen in de auto bij -20 te laten staan, dus man boos, man bezorger gebeld, man naar bezorger toe, maar pakje = opgehaald :D.
    Intussen had ik de apotheek gemaild, want bellen lukte niet meer.
    krijg ik de volgende dag van een onderzoeker (ook in Parijs gewerkt en in grote tijdschriften gepubliceerd) over de houdbaarheid van de medicijnen. Had dus geen kwaad gekund. Die medicijnen kunnen van -30 tot +72 graden! Owkee!

@ vervolg: eerst paar maandjes deze rotzooi slikken en dan maar zien.

Ben benieuwd of de beste man een cyclus kan terugtoveren... Ik weet dat ik elke maand nog ongeveer 4 follikels heb. Ze springen alleen niet... :(. Kijk, ik ga er niet vanuit dat ie mijn eicellen kan terugtoveren, al zou dat ook wel leuk zijn.

@maansteen: ik heb een maanstenen armband gekregen van de tante van mijn man (+70 jaar). Dus ik heb haar even terug gebeld om haar te bedanken. En ja hoor!!!! de zus van de vriendin van de vuurvrouw had geadopteerd en binnen een half jaar was ze zwanger. Ik moet ook maar stoppen, want dat is ook een mogelijkheid en het loslaten. Want ja, je hebt nog alle tijd, want hou oud was je ook alweer? "nouw eehhh volgens mijn eierstokken ben ik tegen de 50".
    Daar had ze niet zo veel op te zeggen, maar ik moest het wel gaan loslaten. GRRRRRRR
    *houdt zich in* *houdt zich in* *houdt zich in* *houdt zich in*
    "en.... wanneer gaan jullie ook alweer op vakantie?"
    en het onderwerp werd weer even heel vakkundig op de achtergrond gebracht.

Morgen een workshop schilderen!
    leuk :D

Ik zal jullie binnenkort weer even de link naar mijn website geven, maar er is even wat fout gegaan met de foto's. Dus zo gauw ze weer op de website staan, laat ik het weten.

Kussie

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Yvonne!! Wij hebben elkaar al eens per PB gesproken!!! Jij was mijn voorbeeld!!! (hematoom lotgenoot!!)

En nu hoop ik dat ik jouw voorbeeld ga worden!! Bij mij is ook een laag AMH geconstateerd, maar ben ondanks die ellende toch moeder geworden. Wie weet word je dat ook nog (een keer)...

Verder hier ook een angst gehad voor enorme overstimulatie ivm eerdere hormonale stimulatie die idioot heftig ging. Toch had uber S het goed en reageerde ik goed om zijn aangeraden dosering (en ehh hihi stiekem had ik bij die laatste poging nog eens 75 IE er extra in gepompt ;))

Dt is op Ipad. Ik reageer snel weer op lappie op marjahtje en de rest!!!

Dikke vette it giet net oan, mar moarn gjing ik woll reetsje rieden-SMAK!!!

Note for peoplen can not read / speak that language: reetsje rieden is niet wat het lijkt!!! Er wordt dan niet in een reet gereden.... *ligtdubbelinhaareentjehieriodebank*

;)
    ;)

Marjah!!! Heb jij al reetsje gerieden??? ;)

6. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Moidje, ik hewe sow oallemachtig reetsje gerieden gusteren :D
    met een vriendin en haar twee jongens en de oppaskinderen.

Het jongste meisje werd uit bed gesleurd, vlak voordat we weg gingen. Ze zag mij en ze stond alleen maar te staren. Toen we op het ijs stonden mocht ik haar gewoon vastpakken om op de slee te zetten enzo, maar ze bleef stoïcijns kijken. Dus ik had echt het beeld dat ze echt een soort verlegen en niet erg extravert was. Vriendin zei juist van wel, maar dat ze de kat uit de boom aan het kijken was.

Nou dat was gelukt hoor!!!

Ga ik naar huis, dus ik zwaai naar alle kindjes. Ze kijkt op, zwaait niet... rent op me af en ik kreeg een enorme dikke vette pakkerd van haar. SOW lief!!!!!! :D

Ik was gelijk de hele kraamvisite van die ochtend vergeten. DIT maakte de meeste indruk van de hele dag :D.

Ohhh en daarvoor doe je het allemaal he!

SMELT!

@Kraamvisite: bij dinnetje die na 2 maanden na bruiloft swang was, weg keek toen er werd gevraagd hoe het met mij ging, terwijl ik de hele avond de moeite had genomen om me te interesseren in haar.
    Maar ze is wel iemand die nooit commentaar heeft geleverd op ons vechten, en ook voor haar zwangerschap regelmatig ernaar vroeg. Dus het was niet al te zwaar.
    Wel lief hoe ze naar ons vroeg en ik de kans kreeg om eigenlijk ook het verhaal te vertellen wat ik hier van de week ook verteld heb. inclusief mijn "misschien niet zo blij zijn, omdat ik straks weer hoop moet hebben".

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hallo daar!

Marjah, fijn je weer te lezen! Er is hier ergens op dit forum ook een maanstenen-topic... Tja, youneverknow! Zal 'm gewoon gaan dragen als ik jou was.... Wat voor een medicatie ga je nu precies gebruiken? Ben erg benieuwd. Heb je een linkje?
    En morgen weer creabea op het doek! Leuk! Ben erg benieuwd naar meer werk van jou...

Maartje, wie weet tot vrijdag??? Ben dan in lalalalalala. Moet 's ochtends om 10u30 bij hyptotheker zijn (huis wat niet verkoopt heeft nieuwe renteperiode nodig :( ) en als jij nu nog in de middag tijd hebt...??? letmeknow!!

Gabrie en Iejoor, ik mis jullie een beetje, maar denk wel aan jullie. Hopelijk alles goed.

Vandag heeeerlijk geschaatst! Ben benieuwd of ik morgen spierpijn heb. Maar, ben nog benieuwder naar onze emmy's.. Zullen ze nog leven? En zullen ze zijn doorgedeeld? Of... :( :( ?
    Toch wel spannend.... *zucht*

Laat het morgen zodra ik wat weet even weten. Oh, dat had ik al gezegd :).

*Trying to think positive... for what it's worth....*

xxxxx

8. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ik was aan het internetten; kwam ik iemand zijn onderschrift tegen:

Een baby maakt de liefde sterker, de dagen korter, de nachten langer, het banksaldo kleiner, het huis vrolijker, de kleren sjofeler, het verleden vergeten en de toekomst waard om voor te leven.

9. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Prachtig!

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    En wat als je geen baby hebt....? Vraag ik me dan af bij zo'n onderschrift... dan mis ik heel veel... :(

11. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Juulz: waarom werken wij zo hard?
    Waarheid als een koe :(
    Onze wens, ons verlangen
    (bijna) iedereen heeft het
    Waarom wij ( nog) niet?
    Werken we niet hard genoeg?
    Hopen we niet hard genoeg?
    Nee...
    We hebben dikke vette pech. Ooit, als we maar lang genoeg vol kunnen houden ( lees tig IVF pogingen/ ecd pogingen) ooit...

Maar het blijft nOg steeds waar....

De toekomst id nog steeds waard om voor te leven .... Met kinderen :(

* einde bericht , terwijl ik droom over mijn droom/*

12. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Dames, ik heb nog niet alles meegelezen. Soms heb je even geen zin om langs te komen.

Dat had ik een beetje. Ondertussen zitten we midden in een poging.
    Weer met een andere hormoon. Synarela dit om mijn eigen hormoonproduktie volledig stil te leggen.

Wat ik merk is dat ik dan gelijk de helft minder follikels heb. Tja het is niet anders. We hebben er op dit moment 4 groeien ....das niet veel. En tja en na de vorige keer weet ik het ook ff niet meer.

Nataly je bent er bijna en dan mag jij je hummeltje in je armen houden en koesteren.

Marjah ik las dat je in April voor je cryo gaat en nu aan de meds gaat om een cyclus terug te krijgen. Wat voor meds zijn dat?

Juultje hoe is het met je iglo kindje? Of heb ik iets over het hoofd gelezen.

Ieoor gaan jullie nog voor een poging?

Dames geniet nog van een mooie zondag...

13. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Heey GabrieieieieieieieieieieiEIe

Wat leuk weer eens van je te horen. Balen van het aantal follikels, zeg :(. Op welke dag zit je nu en hoe groot zijn de follies?

Ik ben dus bij een homeopaat geweest en die heeft mij volledig doorgemeten, dus onderstaande is niet voor iedereen de meest ideale combi....

Platinum
    Petroleum
    Lycopudium clavatum
    Avena Sativa
    Lachesis mutus
    Thallium sulphuricum

allemaal D30, 2x daags 3 korrels.

@hier: bibber! Heb het koud :(

*kust juulz weer eens op haar buikje en zegt tegen de emmie dat ie zijn/haar best moet doen*

14. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hebben jullie trouwens gezien dat we weer goed gevolgd worden :D

Ons nega gezanik, zonder roze nieuws blijft blijkbaar toch lezers aan trekken.

Eigenlijk moeten we weer eens wat *posi*leven in de brouwerij brengen.
    Wie neemt het voortouw?

SEG!

Niet allemaal tegelijk he!

15. Yvonne73

Yvonne73 Lid

7 mei 2010
    73
    0
    6
    langs het IJsselmeer
    @ Juulzon, bedankt voor je reactie! Ik ben er gelijk weer wat rustiger van geworden. Er spookt gelijk van alles door je hoofd na zo'n bericht van dr. Scholtes. Maar we beginnen met frisse moed, vandaag de eerste spuit gezet, en ook begonnen met het snuiven van Synarel, iets nieuws voor mij. Ik hoop dat jij inmiddels goed bericht hebt gehad over je eskimootjes. Houdt moed, hoe moeilijk het ook is... wij hadden ook nooit verwacht dat het nog eens zou lukken na zoveel jaren aanmedderen, maar ons wonder ligt nu heerlijk in zijn bedje.

@Marjah, wat bijzonder dat je jouw dosering dan weer langs ziet komen op een forum he! Ben erg benieuwd wat het gaat doen. Met de uitgangsecho van vorige week zagen we maar 1 eierstok en daar zaten sowieso al 6 follikels aan. De andere zat een beetje verstopt. Ik wist op dat moment nog niets van dat lage amh, dus vond het een vrij normaal aantal en de gyn volgens mij ook. We zullen zien, de eerst fm meting is nu wel extra spannend.

@ Maartje, wat toevallig dat we meer gemeen hebben dan alleen dat hematoom, ook jij een laag amh. Het geeft zeker hoop! De angst om mezelf op te blazen is nu wel afgenomen, ik ga maar vertrouw maar volledig op de kundigheid van dr. S. en de goede ervaringen hier!

Ik laat van mij horen hoe het afloopt.

Groetjes, Yvonne

16. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Oh ja helemaal vergeten te melden...

IK WORD DIT JAAR ZWANGER.....heb het zelf gedroomd dus ik geloof dat!!

Dat was voor ff het posi nieuws.

Ehh wat is dat allemaal wat je moet slikken Marjah, klikt erg abracadabra voor mij.

Mijn follies zijn 19mm op dag 10

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Gabrie: oei dus al bijna pregnyl zetten?
    Laat je wel je estrogeen testen voor pregnyl inplannen?
    Uber S is regelmatig te snel met inplannen, en daar heb je al genoeg ervaring mee...

@posi nieuws: goeso!
    Ik ga voor roze voor gabrie!

@yvonne: mooi dat je wel zoveel follikels hebt liggen :)
    Uit welke regio kom je eigenlijk?

@me myself end eye: ja hoor!!!! we hebben weer een zwangere!
    september een mk en dus alweer in oktober zwanger geworden.

Ben best een beetje boos en verdrietig dat ze het niet veel eerder heeft verteld. Ik heb er genoeg keer naar gevraagd of het over gevoel rondom de mk gehad. Ik vond al wel dat ze erg makkelijk dacht over de mk. Tja...

Maar het stak zo ontzettend...
    ze bracht het ook niet erg subtiel. Lopend vanaf de ijsbaan, waar haar ("zwangere") broertje ook bij liep. Ze was bang dat haar moeder al e.e.a. aan mijn man verraden had.

Die wist dus van niks, dus die zat heel raar te kijken toen ik haar man feliciteerde. Ook heel zielig, want hij wist echt niet hoe er mee om te gaan. Hij kreeg ook pas een uur later de kans om te vragen wat er aan de hand was en nog een half uur later kon hij ze pas feliciteren. Zo sneu :(.

@hier: ik slaap zo slecht :(
    ik ben de hele nacht aan het spoken. Ben continu wakker van de opvliegers. Zelfs met -20 sliep ik nog alleen onder een herfstdekbedje. Anders met 2 herfstdekbedden en heb ik het nog koud.

@middelen: tja, homeopatisch. Ligt aan wat er vroeger is gebeurd en aan mijn karakter. Nu dus een tekort aan deze dingetjes. Als je wilt weten waarvoor het is, dan wordt het internetten...
    Er is niet een eenduidig iets.
    Een aantal heeft ieg invloed op menstruatie (te zwaar, te ligt, te snel, te laat of nooit). En er zitten rustgevende middelen bij. Ook dingen tegen het jaloerse in me.

18. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Zit nu no maar op 6 meiden van de directe vrienden...
    Ach :(
    Duzzzzz :(

Ben zo verdrietig

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Klote he als mensen zo ´laks´ melden dat ze zwanger zijn. en dan zo lang ermee wachten met vertellen!!!:$ Ze hoeft niet te vertellen : hee, gisteravond ben ik ws bevrucht, maar 4 maanden later is het andere uiterste.Ik vind het altijd fijn om het zo vroeg mogelijk te horen, kan ik tenminste met de zwangere buik meegroeien en wennen aan het idee..
    Die opvliegers, komt dat door hormoontjes die je moet spuiten of is het een natuurlijke opvlieger?:(

Dikke knuffel!

20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ff kort: een natuurlijke opvlieger :(

Deel Deze Pagina