Gisteravond kon ik niet slapen, lag te piekeren. Over lieve meisjes die weer negatief hebben getest, over lieve meisjes welke positief hebben getest, over mn cryo, over.... Vanmorgen werd ik heel brak wakker om half zes... Nog geen Marjah update... Douchen, broodjes smeren.... De auto in.... Toch marjah maar ff geappt... Gelukkig kreeg ik toen snel een reactie waar ik op hoopte. Vanmorgen direct weer in files, spanning en toen met Dd bellen.... Ze wisten nog niets, moest een kwartier later terugbellen. Precies 15 minuten later had ik I weer san de lijn: ,u laat er geen gras over groeien.' Nee Idd niet, ik bibberde.... We waren een.half uur van Dd af, al dik twee uur aan het rijden... Gelukkig mochten we komen. En nu, nu heb ik een 10 cellige excellente knappert aan boord. Beter had niet gekunt, aldus uber S. Ik ben nog een kleine 10 minuten, op eigen verzoek blijven liggen. Nu hopen, duimen, fikken....
Een 10 cellige...knapperd ik hoop dat deze 10 cellige lekker zich gaat vast plakken. Bij Marjah is het ook gelukt met een 9 cellige.... Straks zijn de 2 Mssss samen swang! Maartje van harte met je mooie cryo!
Fijn voor je Maartje. Broeden maar. Ben hier voorlopig even niet meer te vinden. Wat ik al eerder schreef, het is momenteel te confronterend dat bijna iedereen zwanger wordt (wat ik overigens weg heel fijn vind hoor! Want zo zou het moeten zijn), een baby krijgt/al heeft en ik (weet dat er nog meer enkelingen zijn die met hetzelfde kampen, maar dit is hoe ik het ervaar momenteel) met die Immer Lege Armen en Buik met littekens ter nagedachtenis zit... Begrijp me echt niet verkeerd, ik gun het iedereen hoor. Maar het doe nu even teveel pijn. Niets persoonlijk bedoeld.. Alsof ik de eeuwige achterblijver ben die voor iedereen heeft gejuichd en iedereen heeft gewonnen, maar zelf nog buitenspel staat. Wie weet is dit een momentopname, maar dat kan ik nu niet zo zeggen. Lieverds, succes allemaal met al wat jullie nog te wachten staat. Hopelijk nog meer positiefs. Want als er meiden zijn die dat verdienen, zijn jullie het wel. xxx Zal nog wel op mijn eigen topic blijven schrijven (denk ik) maar denk er ook over om In Het Kader Van Loslaten afscheid te nemen van ZP. Gaat gewoon niet goed hier. Uitzichloos.
*breekt in* Klinkt goed Maartje! Vasthouden die knapperd! (En Marjah ook natuurlijk, want ik ben gek op lekker eten!...) *breekt uit*
Wat liggen de berichtjes qua ups en downs dicht bij elkaar..... Maar verder heel ver uitelkaar.... Hoeveel verschillende gevoelens kunnen een paar pagina's van een topic bevatten..?!.. Heel veel, wat ik hier laatste dagen lees..... Uitersten.... Dikke knuffel juulzon... Succes Maartje.... @ klachten kan echt elke keer anders zijn hoor....! Geen pammies nodig om zwanger te kunnen zijn.....
Oooo..wat ontzettend fijn Maartje...dat voelt goed aan zeg! Ik duim en voel goed over een blijvertje, nummer 2!! Stel je voor.... Marjah..begrijp dat je opnieuw hebt getest en dat er nog steeds of mss een dikker wordend streepje was?? JOEHOEOE!! Lief Juultje, wat begrijp ik je gevoel...trek je terug, kruip onder een dikke vette steen, samen of juist even alleen...doe wat voor jou werkt..zelfs als niets meer lijkt te werken of goed lijkt te voelen of wat dan ook. Ik houd je hand vast, nog steeds. Bij mij geen verandering anders dan dat die vreselijke darmonrustigheid een beetje is gezakt..voel verder helemaal niets..slappe borsten, leeg in buik..voelt klote maar wel met een bepaald soort rust. Morgen RvK gesprek 2 bij mij thuis..vind ik niet spannend, voelt wel goed, heb ook wat gekeken naar Roma-kindjes, zigeunerkinderen uit Bulgarije oa...ik heb zelf grote bruine ogen en ooooohhhh...wat zou dat passen!!! Heb dat nog nooit zo sterk gevoeld als nu, mss omdat ik voorvoel dat het er mss wel niet in zit om zelf zwanger te zijn en te baren dat ik het gevoel over een adoptiekindje meer toelaat, t is er in elk geval! Grtz, Koosje
ff inbreken; Maartje; zet hem op met jullie toppertje, weer 2 spannende weken. Marjah: zal het???? Meid, wat hoop ik van wel!!
Lieve Juulzon, woorden schieten tekort, ik kan je alleen maar gelijk geven met je beslissing. Het zal inderdaad te confronterend zijn. Ik zal regelmatig kaarsjes voor je gaan branden want dat verdien je en hoop toch nog ergens op positief baby nieuws, ooit!!!!!!!!! Lieve Maartje, ook voor jou duim, bid, fik en brand ik kaarsjes dat je cryo (wow 10 cellig, Lars was een 7 cellig cryootje) lekker blijft plakken en dat je straks mama bent van 2 kindjes. Lieve Koosje, spannend die laatste dagen, wanneer ga jij testen dan? Ook heel erg spannend en ook voor jou duim ik natuurlijk. Marjah, Marjah, Marjah, waar ben je???????????????? Ik wil horen en ZIEN dat de test donkerder is geworden. Ik ben op van de spanning. Via Maartje ben ik al gematigd positief maar ik wil het van jezelf horen.
Nataly, Ben niet van het vroeg testen en bovendien: Koninginnedag vind ik zo'n mooie dag om te testen...30-4 testdag dus! Koosje
mooie datum koosje! Zou toch eigenlijk bekroond moeten worden! Juulzon: mijn hartje breekt.... Ik zou zo graag iets voor je willen doen, maar dat kan ik niet. ik turbo-duim door hoor! Maartje: yeaaaaaah (ik heb al even ge-waaaaaaaahhhhhh-t op whatsapp)! wauwie Duimen staan ook voor jou in de turbostand. @ inbrekers en meelezers: DANK! Vind het zooooooo lief Als er dames zijn die niet willen lezen/reageren op onderstaande, dan begrijp ik dat volledig... (voel me ietstiepietsie boel soort van schuldig, zonder me schuldig te voelen. Schuldig voor het bezorgen van verdriet, niet schuldig omdat ik ook graag zwanger wil zijn) @hier: vandaag een haat-liefde verhouding gehad met een kwarkbol. Zo, ik dacht echt even dat ik m in halfverteerde stukjes weer terug op de lunchtafel zou gaan leggen I love misselijk zijn! (herinner me hieraan als ik begin te klagen ) Verder heb ik opgezette buik, de hips (een zelfbedacht woord voor een boer en een hik tegelijk, wat gepaard gaat met een soort hap naar adem), ik slaap GOED! (of althans beter), pies me NIET suf, verder.... niks! Buikpijn = weg, rugpijn = weg Okee, een beetje krampjes dan foto's van de testjes zal ik updaten in mijn albums...
@koosje, 30 april is een mooie testdag. Ik teste 30 april 2008 positief van ons zoontje Luca. Hiervan was ik zwanger na de 4e IUI na 2,5 jaar proberen. We hadden 's middags afgesproken met vrienden en als het negatief zou zijn dan zou ik flink aan de alcohol gaan maar ik dronk die dag dus alleen maar sapjes met als excuus dat ik een blaasontsteking had en geen alcohol mocht vanwege de antibiotica. Hopelijk brengt 30 april jou ook geluk! Marjah, wat ben ik blij dat je nu EINDELIJK ZWANGER bent en hopelijk blijf je dat ook. Je allerlaatste kans is raak, ik duim voor een plakkert en dat alles goed mag gaan. Ik ben zo blij voor jullie en kan niet wachten om de testen in je album te zien. Als iemand gegund is dan ben jij dat wel.
Nataly, dat zijn goede berichten voor Queensday! Ik hoooop het zoooo... Marjah, meis wat geweldig voor je..t lijkt wel echt echt te zijn..gek moet daty zijn na zo'n lange tijd en alle ellende vandien..t is je zo gegund!! Jullie zijn trouwens een mooi stel zeg, je man en jij xx
dank koosje ik heb dan ook de leukste foto's uitgezocht, natuurlijk Nataly: het z-woord gebruik ik nog niet hoor. Ik ben Z! en nog heel veel lettertjes te gaan. Vandaag hoorde ik een mooie: ik moet baby-steps nemen! Hele kleine stapje. De foto staat er nu wel... was blijkbaar ff mislukt.
@Gabrie: nee bij ons ligt het probleem bij me man. Laten we zeggen dat hij de poffer is. Marjah heeft me in het begin een beetje wegwijs gemaakt en ik kwam zodoende bij Maartje terecht die me enorm heeft geholpen aan gf'jes hihi. @Maartje: na die oneerlijke afgebroken poging nog 1 volledige poging gedaan en daarna inderdaad even een pauze ingelast. Eerst de bankrekening maar weer opkrikken. Tot die tijd hou ik me graag met jullie allemaal bezig. Ik leef zo enorm mee. Telkens als er weer wat spannends aan zit te komen kan ik vaak al niet wachten om in de ochtend weer te kijken En lekker broeden jij he! Klinkt hartstikke goed zo'n topper aan boord. Wat een raar idee eigenlijk. Die keer dat manlief en ik bij jou "op de thee" waren was je net zwanger van het kleine grote wondertje en nu alweer een tp van hopelijk het 2e wondertje. De tijd gaat zo snel. @Marjah: wat ben ik ontzettend blij voor je zeg. Je hebt geen idee meid. Dat het allemaal maar goed mag blijven gaan! Ik ga weer op de "meelees-stand" als dat mag. Zal zo nu en dan wel even reageren als dat goed is En nog voor ik er weer vandoor ga een hele dikke knuffel voor de droevige MMMmeisjes en degenen waarbij het weer niet zo heeft mogen zijn...
EMO... dus niet lezen als je het niet aan kan. jullie kennen het wel... de kilo's vitamine D3, B6, B12, Omega3 etc die je de afgelopen jaren trouw geslikt hebt. Ik heb zo'n doosje voor 28 dagen waar deze pillen standaard in gaan, omdat ik te lui ben om elke dag al die pillen uit de potjes te pielen. Afgelopen zondag was mijn doosje leeg. En wat doe je in zo'n geval. Je bent an het eind van de behandelingen en er bekruipt je het idee dat het toch wel zonde is van al die pillen, als je ze nooit meer in deze combinatie/dosis ga nemen. En wat doe ik dan? Ik maak voor 5 dagen genoeg (zondag, maandag, dinsdag, woensdag en donderdag). Ik dacht nog " goh wat stom, ik heb ze niet eens meer nodig op donderdag". Ik kijk naar het doosje en er stroomt toch een traantje. Ik geloof het niet, wil het niet geloven, wil nog niks zeggen, wil het van de daken schreeuwen. Ik ben bang en toch ook niet. Ik wil namelijk niet bang zijn, want dan geniet ik niet. Ik ben van plan te gaan genieten... Maar ja, als ik geniet, word ik dan niet gestraft? wordt dit dan niet weer van me ontnomen? De vorige keer, toen ik net begon te denken dat het goed zou komen, ging het mis. Maar negatief blijven denken wil ik niet. STEL, dat dit nu maar 2 of 3 weken duurt? Dan wil ik toch niet dat ik GEEN positief gevoel heb overgehouden? Kon vandaag mijn mond al niet houden. Ik heb het ondertussen al aan mijn assistent (BARF wat een vreselijk woord), mijn directe collega-vriendinnetjes-zonder-kinderen-en-kinderwens en een zwangere collega verteld. Okee en dan nog een mede IVF-er. Vroeg? Yep! te vroeg? Misschien! Maar ja, door er over te praten kan ik genieten. Al is het morgen over.... heb ik deze dagen gehad . Dus bang? ja... dat het me afgenomen wordt. Dan komt het woord moederdag voorbij. Ik heb tegen mijn husband laatst gezegd: als deze poging lukt, dan wil ik moederdag vieren! Want stel dat het afgenomen wordt? Dan heb ik dat tenminste gehad. En dan ben ik aan het denken aan je jaarplanning op mijn werk. Het is SOOOOOOOOO niet handig als ik in december met zwangerschapsverlof ga. En wanneer doe ik nou "die" gesprekken? oeh, ik moet die echt september gaan doen! zal het in mijn agenda schrijven. gisteren met Maartje het over afbouwen van medicijnen gehad... ja dan moet ik natuurlijk wel die 12 weken gaan halen... Bwech.... Mijn gedachten gaan kris-kras. positief-negatief-emo-reeel-irreëel etc nouw ja... weet het niet.
Ooo Marjah, ben zo blij je berichtje te lezen!!! De testjes zien er goed uit! Ik heb begrepen dat ze zelfs nog donkerder zouden zijn als je met KV2v5 had getest, dus so far so good! De Z heb je gehad ja Nu de rest bij elkaar sprokkelen! Heb je jullie donor al gesproken? En wat zei ze? Koosje lieverd, je klinkt weer zo warm en vol liefde en vertrouwen in de toekomst. Ik duim dat er stiekem iets heel moois in je buik groeit. En dat op 30 april zich aan de hele wereld aankondigt. Maartje, gefeliciteerd met jullie mooie cryo. Spannend! Juulz, ik ga zo even in je eigen hoekje reageren. Dikke knuffel! Tuana, fijn weer iets van je te lezen! Knuffel voor alle meisjes!
sikki, ik had do donor gisteren gesproken en ze heeft heel veel ohhhh-s en aahhhh-s en eeeeeecht-s gezegd. Maar vanacht kreeg ik een e-mail
Marjah, ik lees net je laatste stuk. Heel herkenbaar meid. Weet je, ik kan pas ECHT genieten sinds een paar weken. Sinds het echt levensvatbaar is ook buiten de baarmoeder. Tot die tijd hielden we altijd een slag om de arm. Wij zijn elkaar niet huilend in de armen gevallen na de positieve test. Zelfs niet na de eerste echo. Je hebt al zoveel meegemaakt, waardoor genieten niet zo 1-2-3 gaat. Maar stiekem mensen vertellen en het af en toe even beseffen en een glimlach er van krijgen en al denken in de toekomst is óók genieten. Gewoon, van die kleine momentjes. Wees niet te streng voor jezelf meid! EDIT lees nu weer je stukje over de donor. Ik vind het wel bijzonder. Snap dat het voor haar ook iets emotioneels is. Ook voor haar zijn het steeds stapjes en deze stap is weer een nieuwe. Eentje verder...en hopelijk eentje die nog veel verder gaat!