Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.301
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Volgens de buienradar blijft het hier droog dus ik ga zo lekker van een roseetje genieten in onze woeste tuin. We hebben net lekker gebbqt en hier schijnt het zonnetje nog prachtig.

2. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    ... Ik kwam even gluren vanuit mijn vakantieadres (waar nu op de achtergrond het gebed klinkt, want de zon gaat hier nu onder, is een uur vroeger)...

Moet even delen welke reclame er in mijn beeld hier verscheen... Weet dat Internet heel slim gebruik maakt van je surfgedrag op het gebied van reclames enzo, maar deze is echt te hylarisch:

Poffertjesbeslag voor de lekkerste poffertjes

'De lachende poffer'. Marjah, dat ben jij, met een poffertje in je buik! En die moet daar blijven zitten!!!

Nog 2 dagen en weer naar huis :(. We zijn zo blij dat we 12 ipv 8 dagen zijn gegaan. Laatste dagen pas echt aan het ontspannen. Morgen laten we ons nog masseren in de hammam, heb vorige week al lekker de hele hammam-scrub-behandeling gedaan. Vandaag op de souk lekker verse kruiden gekocht en munt voor echte Marokkaanse muntthee (mmmm!!). Vind het altijd geweldig om over de souks te lopen, vol geuren en bedrijvigheid. Vind de bevolking ook heel vriendelijk, zonder opdringerig te zijn ofzo. Vriendlief heeft trouwens kruiden gekocht die naar zeggen uit de Sahara afkomstig zijn (groeit daar dan wat?!) om af te vallen!!! Wel schattig...

We gaan nu nog even wandelen!

Liefs voor allemaal en een knuffel. Denk aan jullie!
    Marjah, rustig aan met buikje hoor!!!!

Sikki, spannnnneend!!! Mooie foto's van je trouwens! Mooie vrouw!

xxxxxx

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dag lieve pannenkoekjes en/of poffertjes,

Mooie reclame hihihilarisch!! :D

Nataly, wat klote van uit je bed te zweten. Zweten in bed kan leuk zijn :p maar niet op deze manier. Ik hoop dat Miepje gelijk heeft en het onschuldig bij het ontzwangeren hoort. Ik kan me zo 1, 2, 3 niet herinneren of ik dat bij het ontzwangeren ook gehad heb. Geef je trouwens bv? Misschien dat ik pas echt goed ontzwanger als ik daar helemaal mee gestopt ben en krijg ik dan zweetaanvallen ;)
    Hopelijk is het snel voorbij.

Juulzon, kruiden uit de woenstijn, hmmm... Niet perongeluk de marktkoopman verkeerd verstaan: this is really goed for dessert or does he got it from desert? Hihi straks is het ivm afvallen juist een lekker toetje hihihighighighighgi. Ach, hoe dan ook... De marktkoopman heeft weer zn omzet ;)
    Heerlijk he, op zo'n souk. Vond ik ook!!
    Die kruiden... Die thee... :D
    Wij werden tijdens ons bezoekje aan een souk in Marokko (we waren in a9adIr) half ontvoerd hihi om thee te gaan drinken met een kruiden marktmannetje. Special price for his friend. Oftewel: een geweldige ervaring gehad, maar veel te veel geld aan wat kruiden betaald. Maar wat een show voerden die mannen op :D

Gabrie, jij ook daar?!?! :D
    Jij ook aan zee of jij in binnenland?

Sikki, ga jij eens werpen :p
    Spannend hoor, deze laatste daagjes voor de bevalling...
    Er zijn altijd saaie mensen welke zeggen: geniet nu nog maar ff nu het nog kan maar ik zeg dat dat onzin is: je gaat straks nog meer genieten. Wel minder slapen, maar meer genieten.
    Ben heel benieuwd naar je meisje!! :D

Onze MM, misselijke Marjah, volgens mij heb je er echt flink last van, want zelfs op whatsapp verschijn je amper ;)
    Slik je nog steeds de Prednison? Zo ja, think positive: zonder de prednison zou je nóg misselijker zijn geweest!! ;)

Koosje, wat spannend nu het definitieve besluit voor deze maand.
    Ik duim!

Bittersweet, wat maf van je lijf, snap de verwarring. Wat zou het een prachtig wonder zijn...

Ieoor, nog steeds hoofdpijn en heel sjaggie?
    Kutzooi!
    *knuffel*

Ben alweer flink 'pre-ongesteld'. Die leuke LF van na de werp lijkt deze ronde foetsie te zijn. Heb al sinds de eisprong dit geouwehoer. Erg fijn, not!

4. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.301
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb vannacht heerlijk geslapen van 21.30 tot 05.15, toen kwam Lars voor een fles. De laatste avondfles heeft mijn vriend gedaan om 22.00. Daarna nog even geslapen tot 07.30 want toen werd Luca wakker.

Het is weer stralend weer hier!!!! Vollop zon.

Marjah, hoe gaat het trouwens met Quinty????? Of aan Quinty zelf als je meeleest, hoe gaat het met je????? Ben benieuwd of alles met je zwangerschap goed gaat.

Sikki, ik wil je vriendinnetje worden want ik je buik ook zien!

5. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Maartje bedankt voor je superlieve kaartje.dank je wel. Doet me goed.
    Ik zit namelijk in een heel donker gat, zo diep heb ik nog niet eerder gezeten.....

Maartje wil je mij HET recept mailen???

Sorry voor de ego meiden, meer zit er ff niet in.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    #1166 Zara75, 21 mei 2012
    Laatst bewerkt: 21 mei 2012
    Ff kort, morgen reageer ik fatsoenlijk..
    Sikki, wat ben jij een knap vrouwke, heb je foto's bekeken. Ook wel leuk om eens en gezicht achter Sikki te zien!
    Ben nu wel heel erg benieuwd naar die kleine, dat móet een mooi meisje worden, kan niet anders!:)

Ieoor, hele dikke knuffel.
    Ik snap je gevoel maar al te goed. Ik zoek hier op zp wel eens meiden op van toen ik hier net kwam,(sinds 2006, ik schreef onder een andere naam)
    En dan overvalt het verdriet me keihard; iedereen heeft me ingehaald en ik blijf maar steken op dat verdomde eerste honk en dat doet pijn.
    En dan nu zover dat we zelfs ecd gaan proberen, dit had ik nóóit kunnen bedenken.
    Maar ik geef het nog niet op, en dat komt mede door wat ik hier op dit forum lees. Al die stoere vrouwen, zoals Sikki, die doorgezet hebben en uiteindelijk raakschieten! En dat geeft mij de kracht om het niet op te geven. En dan lees ik wat jij al heb moeten doorstaan en ik vind jou echt sterk.
    Dat je nu in een dal zit is heel logisch, maar hier kom je ook weer doorheen, dat weet ik zeker!

Ik vind je een stoer wijf en hoop écht dat deze poging gaat lukken!

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Ook een mega-dikke knuffel voor jou Iejoortje-lief.
    Helemaal nu, spannend, weer voor de eerste Fm, de hormonen weer in het lijf... Wat groeit er? Hoeveel groeit er? Weer de onzekerheid die erbij komt kijken, zal het deze poging dan misschien... Weer die balans tussen hoop en angst...
    Juist dan zit je er doorheen, had ik ook....

En wat Zara schrijft ook herkendbaar, iedereen heeft je ingehaald. Zo voelt het bij mij ook. Vind Facebook tegenwoordig ook aardig stom... Nou ja, het voelt ook, juist daar alsof iedereen je heeft ingehaald. Iedereen plaatst of echo-foto's, hoera WIJ zijn zwanger of krabbelt er het wel en wee van kind- en babylief neer. Ga het geloof ik maar even boycotten. Bedoel, heel fijn, maar ik wil het even niet lezen...

Heb zelf iets raars wat ik even wil delen. Zoals jullie weten is mijn vorige poging mislukt... (oud nieuws). Maar ik dacht, ga weer ovutesten doen, zodat ik zicht heb op mijn cyclus. Nu heb ik normaliter een vrij late eisprong. Ben vanaf dag 14 ovutesten gaan doen. En nee, heb nooit en nooit ervoor eisprong gehad.
    Nu heb ik vrijdag 27 april als dag 1 geteld (rood, daarvoor bruin, bruin en bruin). Aangezien ik normaal rond dag 18, 19 of 20 een positieve test heb, had ik tot dag 21 testjes meegenomen. Nou, jullie raden het al, niks noppes nada geen smiley... Tja, theoretisch gezien zou ik 'm gemist kunnen hebben, maar lijkt me stug... Streepjes waren iedere keer erg licht / onzichtbaar. Nu hebben vriendlief en ik het maar gezellig gemaakt vanaf dag 16 zeg maar (in het kader van Die Wereldwonderen Die Bij Anderen Gebeuren. En ohja, het kan ook nog fijn zijn :)). Alleen had ik rond dag 18/19 wat lichtbruin, een veegje bij het afvegen. En vandaag (ma.dag), zit nu op dag 25, had ik ineens weer echt, paar druppels, bruinverlies ??? Erg raar. Mijn cyclus is kennelijk van streek ofzo. Normaalgesproken heb ik dus rond dag 21 mijn ei en word dan 10/11/12 dagen later ongesteld. Maar nu???? Heb ook helemaal geen ongi-hoofdpijn of buikkrampen. En (nog) geen helderrood verlies. Tot op heden, ook na een mislukte poging, heb ik altijd een eisprong gedetecteerd en een 'regelmatige' cyclus....
    Vind het erg bizar en baal ervan, Is mijn cyclus nu echt van slag? Hoort dit bij een vervroegde overgang?
    Vriendlief vanavond, tijdens onze laatste etentje hier: "Schat, zou het - puur hypothetisch- zo kunnen zijn dat het een innestellingsbloeding is?".
    Waarop ik nuchter antwoordde dat ik geen eisprong heb gehad, dus dat het niet zou kunnen. En dat een innesteling meestal pas na 5 dagen plaatsvindt. Vriendlief hield lief en hoopvol vol dat ik misschien niet op het juiste moment getest had en dat we misschien onverhoopt wel op het juiste moment gevreeen hadden. Mijn lieve dromer....
    Stiekem droom ik mee. Al weet en besef ik donders goed dat het toch niet zo is. Die stomme cyclus is gewoon de kluts kwijt. Hoop maar dat het morgen niet doorbreekt, want heb amper spullen bij me en om nu aan het zwembad en in het vliegtuig ongesteld te zijn is ook niet alles...

Wilde dit dus even delen. Ervaringen en reacties van meiden die dit ook wel eens gehad hebben zijn welkom, want ik vind het maar vreemd...!!!

xxxx!

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Dat is inderdaad vreemd Juul..
    Ff ranzig praatje hoor, maar merk jij het nooit aan je afscheiding wanneer je vruchtbaar ben?
    Ik kan er nl de klok gelijk op zetten.ik heb meestal vanaf dag 8 rauw eiwit (jak!) en dat wordt dan steeds erger. Meestal een eisprong rond dag 12/13, ik heb die ovu testjes eigenlijk nooit nodig...
    ( gelukkig, het kan natuurlijk ook heel anders zijn, ben ik me van bewust. Niet dat ik veel aan mijn regelmatige cyclus heb, met eieren die geen functie meer hebben...maar zo vlak voor die ecd is het wel handig als ik weet wanneer ik ongesteld ga worden..)

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Ps Dat babyfoto's facebook gebeuren is herkenbaar, maar dan op hyves..
    Daar kom ik dus bijna niet meer.

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Helaas,

over en uit.

zoals elke keer komt daar weer een afscheid.

het afscheid van
    -het met z'n tweetjes willen zijn, maar met een gezinnetje te willen starten
    - "de hobby manier"
    - de IUI
    - IVF
    - "Frummeltje"
    - nederland
    - duitsland
    - ICSI
    - ECD
    - "het beestje"
    - hoop op een nog op een of andere wijze zelfgeproduceerde beeb

Vanochtend vroeg vertrokken, want we hadden gruwelijke file verwacht. Uiteraard klopte onze vermoedens. Wel te vroeg, maar dat mocht ookw el met zo'n ingecalculeerde reistijd konden we direct naar binnen. Even praten en dan maar snel op de stoel. Ik zei nog dat ik woensdag diarree had en dat ik zo'n raar negatief gevoel had gehad. Echostaaf erin en toen...

het GROTE NIKS!

geen knipperlichtje, maar gewroet van de gyneacoloog die bezig was ons beebje op een of andere wijze groter te toveren.

Het beebje was gekrompen tot nog maar 7,5 mm. Oftewel, waarschijnlijk woensdag, de dag na de vorige echo is het over en uit geweest.

Geen hoop dus meer. Nu wachten op de geboorte van ons "beestje". Of niet... en moeten we geholpen worden.

Vrijdag telefonisch consult met onze arts. Dan weten we meer.

Wel heb ik de stoute schoenen aan getrokken en hebben de het hele adoptie circus in gang gezet, nu ik nog een beetje bij zinnen ben. We gaan voor een lief klein negertje uit de VS.

Als dat nou toch eens mag lukken, want ik ben nu wel eens klaar met al die teleurstellingen.

En ook van adoptie denk ik dus...
    natuurlijk, het zal wel... ook dit kan fout gaan.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Sprakeloos...
    Hier word ik heel stil van...

12. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.301
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik ben ook sprakeloos en helemaal van slag, dit zag ik niet aankomen.

Wat erg voor jullie, heb er geen woorden voor, had zo op een andere afloop gehoopt.

Heeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte met dit verlies.

13. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Lieve marjah

geen woorden voor dit ontzettend grote verdriet. wat hebben we voor je zitten duimen en nog steeds dat de afloop goed had moeten verlopen en dan nu dit wanneer lacht het geluk jullie eens toe! Zo oneerlijk. Hoop heel hard dat adoptietraject nu soepeltjes mag verlopen. dat verdienen jullie gewoon en dat jullie dan een mooi negertje in de armen mogen sluiten. Nou meid heel veel kracht en sterkte om dit te verwerken.

Veel liefs en dikke knuffel
    Bittersweet

14. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Slik

Wat kan ik zeggen...

Helemaal niets.

Wat vreselijk!

Ik denk aan jullie!
    Dikke knuffel!

15. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Geen woorden, alleen maar verdriet.......
    Heeel erg veeeeel sterkte.

Knuffel

16. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Wat een k** zooi

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Aaaah nee....hoe kan dit nou???
    Ik weet gewoon niks te zeggen! Dit zag ik echt niet aankomen.

Heel veel sterkte voor jullie!

Knuf

18. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Marjah, ik vind het zo verschrikkelijk voor jullie.
    Ik heb er geen woorden voor.

Waarom nou toch, na al die ellende.

Ik wil jou en je man heel veel sterkte wensen met dit verlies.

Ik spreek je straks.

Hele dikke knuffel.

Als er ook maar iets is wat ik kan doen.....

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    *huil*

Geen woorden.....

Kutzooi:(

Knuff

20. Zara75