Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hoi Zaar,

    Zit echt gewoon te niksen op mijn werk :(. Compleet geen concentratie, alleen komende menstruatie (bah).

    Heb net even gekeken en zou die test zelf NOOIT kopen! Wat heb je nu aan die streepjes??? Helemaal niets, behalve meer onzekerheid. En dat zeg ik als testverslaafde hé, kun je nagaan.

    Nee, zonder gekheid, je hebt de waarde van je AMH en FSH nodig. Op dag 3-5 van je cyclus (toch, dames?). En als je gyn niet wil meewerken en je wil het toch weten, dan zeg ik: huisarts! Desnoods zeg je je huisarts - net als ik destijds heb gedaan - dat je die waardes nodig hebt voor een intake in Spanje ofzo. Verzin iets, maar die test lijkt me echt niet betrouwbaar. Ga nu weeeeeeer een poging tot werken doen....
    En voel me nog steeds ***.

    Waarom bestaat er nu geen zekerheid???

    xxx
     
  2. Gabrie74

    Gabrie74 Bekend lid

    17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Zara, ik heb weer iets bij geleerd...donkere eicellen?! Nooit van gehoord.

    Ik heb geen echte menstruatie meer. Maar dat kan bij ook meerdere oorzaken hebben.

    Weet wel dat ik bij de verschillende behandelingen altijd wel eicellen had maar dat de bevruchting niet echt opschoot.

    De voorlaatste behandeling had ik een stuk of 7 eicellen en geen enkele was rijp. Tja en voor ICSI heb je rijpe eicellen nodig.

    Bij deze laatste had ik 4 rijpe eicellen en 1 bevruchting.

    Spannen dat jullie het ECD traject ingaan en ik hoop dat het positief zal gaan eindigen.

    Mijn AMH had ik trouwens in DD laten testen. Is daar een beetje standaard.

    In ieder geval veel sterkte!
     
  3. Yvonne73

    Yvonne73 Lid

    7 mei 2010
    73
    0
    6
    langs het IJsselmeer
    @Juulzon, zit je nog steeds in onzekerheid of weet je al wat meer over je cryootje? Kon je maar even naar binnen kijken he! De wachtweken blijven toch wel killing hoor!

    @ Zara, wat een moedig besluit om uit te kijken naar een eiceldonor. Het is vast een hele uitzoekerij hoe dit verder in zijn werk gaat in Spanje.

    @Maartje, buikje weer beter inmiddels?

    @ folikelmeting: gister is er weer een echo gemaakt. De grote folikel is nu 23 mm en de kleintjes beiden 16mm. De gyn vertelde dat de grote nu te groot is en niet meer bruikbaar en de kleintjes nog te klein. Terwijl ik nog bij de gyn stond belde Dusseldorf al uitzichzelf op mijn mobiel. Zij gaan voor de grote folikel en morgen is de punctie van mijn ene koningsei. Beetje dubbel allemaal dat wel, als de ene zegt hij is sowieso niet goed en de ander gaat er juist voor. Naja, niet te lang over nadenken ofzo. We gaan voor een wonder met de hoofdletter W.

    Groetjes, Yvonne
     
  4. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Yvonne, 23 mm te groot? Echt niet!!! Geloof ik niets van. Op naar een Konongsei!

    Denk dat je gemist had dat mijn poging definitief Game Over is :(.
    Check mijn eigen hoekje maar even hier op ZP, van omowit naar Arielcolour, IVF-dagblog. Als je op mijn naam en berichten klikt, kom je er vanzelf.

    Knuff voor iedereen en een extra stevige voor Gabrie, Onze Kanshebber van het Moment!!! Want dat het tijd wordt voor goed nieuws hier, dat is zeker!!!

    xxx
     
  5. zwolle123

    zwolle123 Actief lid

    5 mei 2010
    155
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

    Na al een tijdje (stiekem) meegelezen en vooral heel erg meegeleefd te hebben met jullie, trek ik toch maar de stoute schoenen aan om zelf maar eens iets te posten, omdat ik graag gebruik zou willen maken van jullie deskundige hulp!

    Wij zitten sinds 2 jaar in de MMM en hebben nu 7 iui-pogingen achter de rug. Onze 5e iui-poging was raak, maar dat ging helaas mis met 7 weken. We zijn recent met spoed doorgegaan met ivf (1e ronde gehad, niet gelukt en nog 2 cryo's in de vriezer) omdat mijn amh echt heel drastisch gedaald was in ruim een jaar tijd. Eind 2010 was het 1, november 2011 0,2 en net gehoord dat het nu nog maar 0,1 is. We zijn hier echt helemaal in shock van en zien het niet meer gebeuren dat we nog een kindje van onszelf gaan krijgen. En soms kan ik ook niet goed geloven dat die waarde echt zo slecht is. Afgelopen ivf had ik 7 eitjes, 1 topper en 1 goede teruggeplaatst en zelfs 2 mooie cryo's in de vriezer en ik reageer ook echt goed op de puregon (150eh). Maar goed, de cijfers liegen niet natuurlijk.

    Mijn vragen aan jullie:
    - weten jullie hoe het verloop eruit ziet? Zijn mijn eitjes van het ene op het andere moment op of wordt het steeds minder?
    - zijn de kansen dat een goede embryo blijft hangen ook minder groot door een lage amh of staat dat daar los van?
    Ik weet niet zo goed wat het precies betekent. De arts in de kliniek waar we de terugplaatsing had zegt dat het zinloos is om met zo'n amh nog een ivf-behandeling te doen, maar mijn eigen fertiliteitsarts vindt dat onzin: ik reageer goed en we maken mooie embryo's... ik vertrouw haar volledig en ga helemaal af op haar verhaal, maar ik merk dat na alle teleurstellingen zo'n opmerking van een andere arts wel heel hard aankomt...

    Ik heb het idee dat de embryo's bij mij niet goed innestelen, ik heb een miskraam gehad en vaker een (licht) positieve test, maar dan ging het op mijn nod of net daarna toch mis. Hebben jullie daar nog tips voor? Ik heb al Utrogestan, Progynova en Pregnyl 1500 gebruikt (en allerlei "oma weet raad"-dingetjes), maar het lijkt niet genoeg te zijn. Ik wil nu echt ALLES uit de kast halen, dus hoop dat jullie nog tips voor mij hebben!!

    We gaan overigens voor onze tweede poging naar Dusseldorf, heb ik goede verhalen over gehoord en ben erg benieuwd hoe die "wonderdokter" tegen dit soort dingen aankijkt.

    Allemaal heel veel sterkte en succes met alles!! Liefs!
     
  6. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Zwolle, welkom. Geen tips op dit moment omdat ik zelf nogal down ben, sorry. Geloof overigens wel in doorgaan zolang je mooie emmy's maakt. Zijn genoeg voorbeelden van wonderen, zie Nathaly's verhaal.

    Succes.

    Rest: nix meer van de prof gehoord :(
    Gabrie: duimen AAN


    xxx
     
  7. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.177
    1.358
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Lieve Juulzon, een dikke knuffel voor je, weet even niet zo goed wat ik moet en kan zegen, niets helpt, het is gewoon kut!!!!!! Weet wel dat we er voor je zijn, kruip maar lekker in je holletje, het leven is niet eerlijk :x:(
     
  8. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Kom ff snel knuffelen via de iPod.
    Ben druk, maar ook ernstig dippig.
    Trusten
     
  9. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Zullen we samen dippen Marjah..?

    *Knuf*
    *Voor allemaal*
     
  10. cerberus

    cerberus Fanatiek lid

    19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    abo
    (ben soms zo aan t zoeken.... ) en wel handig als ik updates krijg...

    knuffel allen....

    xxx
     
  11. Gabrie74

    Gabrie74 Bekend lid

    17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Zo dames al een beetje uit gedipt?

    Hoe gaat het met iedereen een beetje?

    Sikki hoest met je beepje? Groeit de mooie meid en ligt ze op schema?
    Nataly jij ook al bijna bevallen. En dan ook nog eens je verhuizing. Druk druk druk.

    Ieoor heb je carnaval een beetje overleefd.

    Hier niet veel te melden. Ik ga er vanuit dat het mislukt is. Voel namelijk helemaal niets. Geen innesteling bloeding of krampen of wat dan ook.

    In April willen we weer een poging gaan starten. En dan weer met Synarella goed spul!
     
  12. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    SMS POGING MOET LUKKEN aan GABRIE

    xxxx
     
  13. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    sms NESTEL IN aan CRYO VAN GABRIE
    xxx
     
  14. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    sms DIKKE KNUFFEL VOOR JUULTJE aan...


    Gaat niet zo goed lees ik...?? :( Tis ook zo ontzettend kut!! Wil eigenlijk sms ALLE KUTZOOI MOET STOPPEN aan sms'n... :(

    Dikke knuffel!!

    Had je trouwens nog aan manlief gevraagd of hij trein of auto zou doen? Morgen moet ik...
    Kus
     
  15. Gabrie74

    Gabrie74 Bekend lid

    17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Dank je lieve Juul.

    We wachten af en laten alles over ons heen komen.....
     
  16. Yvonne73

    Yvonne73 Lid

    7 mei 2010
    73
    0
    6
    langs het IJsselmeer
    Egoberichtje vanaf bed: naja..... heb gewoon vier eieren! Wie verwacht dat nou?!? 1 ei was verwacht en nu drie verrassingseieren erbij! Vriendin zei al, zitten altijd hele leuke dingen in verrassingseieren :D

    Morgen telefoon of er bevruchting is!
     
  17. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.177
    1.358
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje Luca kwam ook uit een verassingsei!!!!!!!!! Ik zou eigenlijk al doorgaan voor IVF maar op de valreep was er toch nog een ei gespot zodat we nog 1 IUI zouden krijgen en je raad het al, zwanger.

    Duim, duim, duim voor Yvonne en Gabrie en nogmaals een knuffel voor Juulzon.

    Wij gaan het weekend van 3 en 4 maart verhuizen, ons nieuwe huis is nu klaar en dit weekend worden de garderobekasten geplaatst en kunnen we gaan schoonmaken. Volgende week gaan we de laatste dozen inpakken en dan het weekend erop de meubels overbrengen en dan slapen we er voor het eerst van zondag 4 op maandag 5 maart. Maandag 5 maart ga ik ook met zwangerschapverlof. Kan ik straks rustig alle dozen uitpakken, sjouwen lukt niet meer echt maar uitpakken en op de plek zetten nog wel. Vind het wel erg spannend, we hebben hier 8,5 jaar gewoond en ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik me daar thuis voel.
     
  18. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Gabrie: dikke kus voor jou
    en SMS DIKKEBUIKVOORGABRIE!

    Juulz: ook dikke vette knuffel voor jou! samen dippen is veel leuker! toch ;)

    Yvonne: SMS DIKKEVETTEPOSITELEFOONTJEMORGEN

    Nataly: wat spannend!

    Maartje: gewhatsapped... stom van me dat ik niet eerder heb gereageerd :(

    @Hier: ik dip en dip en ik dip.
    Ik wil het allemaal hier uitkotsen, maar het lukt me niet. Ik baal zo ontzettend van een aantal dingen van mezelf. Ik weet dat ik NIET zo moet denken, maar het voelt WEL zo.
    Helaas is iedereen (hier op zp en ook daarbuiten) zo lief om me proberen op te peppen. Vaak met de woorden dat het allemaal wel goed komt en dat ik beter anders kan beredeneren etc.

    En eigenlijk heb ik voor het eerst het gevoel dat ik daar echt ff niet tegen kan.
    Het ligt dus niet aan jullie, maar aan mezelf...
    Want eigenlijk weet ik wel dat ik het hier kwijt kan.

    zucht!

    *en dipt verder*
    *komt wel vertellen als ik uit mijn holletje ben gekropen*
     
  19. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Yvonne, wow!!!

    Marjah, knuff voor de dip.....

    Maartje: Auto kan, is vakantie! Hij zegt, tel 2 uur uit, moet het wel lukken! Succes!!! Knuff!

    We willen deze ronde dus toch voor Pipelle gaan. Is een pijnloze ingreep en baadt het niet, schaadt het niet... Moet gebeuren in de cyclus voorafgaand aan de cyclus van een terugplaatsing en wordt gedaan na de eisprong (begreep ik van de prof). Dus deze maand kijken wanneer de eisprong is (weet ik al zo ongeveer, vermoed dat dit rond 15 maart is, dus de week erna, week van 19 maart, zal de Pipelle zijn). Als ik dan daarna weer ongesteld wordt, dan begin ik weer met stimuleren, zal denk ik begin april zijn (of al eind maart, gezien mijn korte luteale fase). En dan maar hopen dat er weer voldoende groeit... Maar dat zien we dan wel weer....

    Ga morgen dus even bloed laten prikken voor de formaliteit... Dat wil zeggen, moet dus morgenochtend langs de huisarts, verhaal doen en hij moet dan een bloedprikformulier invullen...
    Of zoiets. Heb er geen ervaring meer, vond het de vorige keer namelijk onzin om bloed te laten prikken, maar vriendlief vindt dat we het nu wel moeten doen zoals het hoort.. Dus oké.... ;).

    Nathaly, succes met verhuizen meis!


    Knuffel voor iedereen!!!

    xxx
     
  20. kniffel

    kniffel Actief lid

    27 jan 2011
    380
    0
    16
    @hier
    Ik kom me ook aanmelden op dit forum.
    Ik heb 2,5 weken geleden te horen gekregen dat mijn eitjes te oud zijn en niet goed meer door willen groeien.
    Bij de eerste ICSI zijn er uiteindelijk 3 eiblaasjes weggehaald. Er waren al twee eiblaasjes gesprongen. Hier zaten twee eitjes in.
    1 mooie grote die behandeld is via ICSI=> geen bevruchting
    1 kleintje die behandel is via IVF=> deze is bevrucht en op dag 3, 4 cellig, teruggeplaatst. Precies 14 dagen na de punctie werd ik ongi.
    Bij de tweede ICSI (450 eh menopur gespoten) was er 1 eiblaasje die zeker 8 tot 10 mm groter was dan de rest. Deze hebben we door laten groeien en we zijn voor de 5 kleinere gegaan.
    Bij de punctie werden er 6 eiblaasjes weggehaald. 1x 30mm, 1x 15mm en 4x 18/20 mm.
    Hier zaten twee eitjes in. de grote van 20mm via ICSI=> geen bevruchting. De klein van 15mm via IVF=> ook geen bevruchting.
    Op het moment van het telefoontje dat er geen TP zou zijn stort je wereld in.
    De volgende dag hadden we meteen een gesprek met de gyn en die bevestigde eigenlijk al waar wij bang voor waren.
    De kans op een zwangerschap via IVF/ICSI is zo klein dat het niet de moeite is om al die pijn (de puncties waren bij geen pretje) en teleurstellingen nog een keer door te moeten maken.
    Ze kwam zelf met het idee om eens aan eiceldonatie (ondanks het slechte zaad van mijn mannetje) te denken of eventueel embryodonatie.

    Op dit moment zijn we de teleurstelling aan het verwerken en heel voorzichtig aan het rondkijken wat te gaan doen.
    Ik word in juli ook alweer 38.

    Het liefst wil ik eigenlijk eiceldonatie in nederland doen, maar ik ken geen geschikte donor.

    Degene die al eiceldonatie hebben gedaan hoe zijn jullie aan een donor gekomen en waar zijn jullie behandeld?
     

Deel Deze Pagina