Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Maartje succes!
    Al lees je dat nu waarschijnlijk niet meer.

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Vraag me af, moet ik Pijnstilling nemen of niet.
    Geen pijn is fijn, maar om me echt een dag lichamelijk ellendig te voelen is misschien voor de verwerking ook wel eens goed. Deze week geen moment gehad dat ik me echt over heb gegeven aan mezelf en mijn verdriet. Ik heb me alleen maar verzet tegen verdriet.

Moet wel naar de kapper :(
    Heb zo geen zin... Maar het is echt nodig.
    En... Ook weer goed voor de verwerking, want hoe beter je eruit ziet.... Juist!

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

Kreeg ik al een flinke brok in m'n keel met het lezen van het gesprek van Juul... Springen tranen nu helemaal in m'n ogen.....

Jullie zijn inderdaad bikkels....*respect*

4. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

Ik zou gewoon pijnstilling nemen hoor meid.... De meeste pijn zit niet in het lichaam, maar in je verdriet..... Waarom zou je lichaam dan pijn moeten lijden,....
    Die energie heb je hard nodig.....

Dikke knuffel meid.....

5. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Wat lief Cerberus!
    Dank je wel.

6. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Marjah wat Cerberus zegt; gewoon pijnstilling nemen. Je hebt al genoeg geleden.

Maar... als je zelf denkt het nodig te hebben om een dag lichamelijk pijn te moeten ervaren om het af te kunnen sluiten.....

7. shadee

shadee Actief lid

10 nov 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn traantjes wegslikkend (door jullie ontroerende en deels herkenbare verhalen) durf ik nu eindelijk wel eens toe te geven dat ik één van de meelezers ben...

Graag wil ik wat meekletsen ipv alleen maar lezen.
    Ik voel me wel een beetje een inbreker in jullie mooie warme en ietwat maffe clubje

8. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Shadee welkom hier!
    Natuurlijk mag je mee komen schrijven. Des te meer zielen, des te meer vreugd....

al hebben wij hier ook veul ellende met veul meiden.....

Wil je je verhaal vertellen?

9. shadee

shadee Actief lid

10 nov 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel ieoor!

Tuurlijk wil ik mijn verhaal vertellen:
    Vol goede moed ben ik een paar jaartjes geleden gestopt met de pil. Op de een of andere reden heb ik altijd het gevoel gehad dat het niet helemaal "vanzelf" zou gaan dus binnen het jaar zaten we bij de huisarts. Ivm menstruatiepijn, een cyste en kinderwens van een jaar stuurde hij ons door. Na standaard onderzoeken kwam alleen vijandig baarmoederslijm naar voren en dus waren we in het dossier onverklaarbaar verminder vruchtbaar. Op naar de iui's! Helaas ook weer zonder enig resultaat en daardoor kwam de gyn op het heldere plan naast de hsg (na 3 iui's) toch ook maar een kijkoperatie te doen. We hoefden er niets van te verwachten maar na afloop stond meneer aan mijn bed toch even te vertellen dat mijn eileiders dicht zitten en we dus geen enkele kans maken buiten IVF.
    We zijn doorgestuurd naar Nijmegen maar daar werd ik zo ontzettend onzeker, hopeloos en verdrietig van! Vraag me niet waarom...
    We hebben daarna niet meer getwijfeld en hebben de stap naar DD gemaakt. Wow wat een verademing!
    We zijn hoopvol al gaf de AMH uitslag wel even een domper: 0,37

Nu ben ik aan het wachten op een cyste die langzaam maar zeker vertrekt en dan mogen we van start met de eerste icsi!

Bij vragen, shoot!

10. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Ook al een heel verhaal achter de rug en nu aan de vooravond van de eerste IVF (of ICSI; is het zaad goed?).
    Spannend!

Bizar trouwens lijkt me dat; standaard kijkoperatie en dan deze uitslag te horen krijgen! Heftig.

Slik je al wel DHEA?
    Vitamines?
    Wanneer verwacht je ongesteld te worden en te mogen beginnen?

11. shadee

shadee Actief lid

10 nov 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja wel een heel verhaal als ik het zo opschrijf maar zo voelt het (nog) niet. Bovendien vind ik het niets in vergelijking met wat ik bij jullie lees. Maar ja ik ben zelf altijd degene die tegen anderen zegt dat ieder probleem op zijn eigen manier voor die persoon het ergst is...

Tja hij zei ook letterlijk we gaan een kijkoperatie doen omdat ze dat anders voor de ivf ook zullen gaan doen maar verwacht niet dat er iets uit komt

Ik slik geen dhea. Dit is in overleg met dr S gegaan. We gaan de eerste poging zonder proberen. Dr H (de duitse arts) is van mening dat ik nog heel jong ben en dat ze geen problemen met de kwaliteit verwacht. Tja ikzelf doe inmiddels niet meer aan verwachtingen...
    Vitamines wel; D, E, B12, Omega3/6/9, foliumzuur, magnesium eh volgens mij was dat het wel.

Wij mochten zelf kiezen tussen icsi en ivf. Zaad is top maar aangezien het met mijn eitjes niet al te best gesteld is nemen we het"zekere" voor het onzekere en gaan we voor icsi

Ik ben nu t/m donderdag 10 dagen aan de pil tegen de cyste. Dan hopelijk binnen een paar dagen ongesteld en dan van start!

Jij hebt er al flink wat pogingen opzitten ieoor :( Is er een oorzaak/probleem ontdekt (lees wel mee al een tijdje maar niet alles onthouden, sorry)

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Shadee: welkom:), helaas :(.
    Ff de puf niet vandaag (nu) om te reageren.

Veel succes en sterkte in elk geval.

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Welkom Shadee!
    Hoe jong ben jij, overtref jij mij in jongheid?? ;)
    Ik wil je heel veel succes wensen in DD.
    Wij hebben uiteindelijk ook voor ICSI gekozen, ondanks het hele goede zaad. Hoe groot is je cyste nu? Heb ook wat cysten gehad, wat een shitzooi!!)
    Maar we mochten vragen stellen:
    Draag je jurkjes?
    Heb je huisdieren?
    Hoe lang ben je?
    Houd je van hobby's?
    Als je later groot bent, wat wil je dan worden?
    Peuter je wel eens in je neus?

;) hihi

Als je nu niet heel hard wegrent ben je wat mij betft geslaagd voor je toelatingsexamen voor de poffertjes en pannenkoekenclub.
    Helaas (want het was leuker geweest als je je had kunnen aanmelden bij de "oeps-we-wilden-volgende-maand-pas-stoppen-met-de-pil-maar-ik-ben-nu-al-zwanger-club ;)) maar toch: welkom!!!

:D

Marjah, in auto aan jou gedacht en nu in auto nog steeds aan je gedacht.
    Wat is het toch een ontiegelijke kutzooi. Pijnstilling?? Tja, waarom pijnlijden terwijl je er niets voor terugkrijgt? Ik zou denk als ik het zo hoor toch voor de pijnstilling gaan, maar dan wel verplicht op bank onder kleedje, met soppige chocolade en een grote pot thee. Dat in combi met laptop of lieve dinnen om je heen...
    Je hoeft dit echt niet helemaal alleen te doen,.. Dat wee ik zeker! Dikke kus!!

@FM1:
    5 in ene eierstok, 1 in andere eierstok.
    Heb a.i. 375 IE gespoten, wie weet wat a.i. Betekend, ben benieuwd. Plus halve decapeptyltjes. Dit is dus het resultaat. Ik heb nu niet zoals normaal van die idioot grote fliekels al op deze cd, dus wellicht nu betere kwaliteit??? Normaal hebben ze amper de tijd om ff rustig groot te worden. Nu waren ze tussen de 16 en 13 mm. Maandag terug en rekening houden met woensdag of dnderdag of zelfs vrijdag de punctie. Vanwege de deca konden we het nu langer rekken zodat we nu meer rijpe dan onrijpe eicellen gaan oogsten, hopelijk dan tenminste.

Ik had nog wat vragen voor hem:
    -WTF decapeptyl??
    -WTF 1 emmy ipv 2??
    -IVF of ICSI ivm eerdere bevruchtingsaantallen. Had hij disndag niet echt tijd voor, dus ik op de mail gezet plus dat hij me ook wel een telefonisch consult mocht rekenen als per mail lastig was. Echter, kreeg reactie: bespreek tijdens spreekuur.
    Goed, we kwamen er: doet u uw kleren maar uit. Ik: nee, ik had eerst wat vragen, die zou u nu beantwoorden. Hij: sorry, geen tijd heb het heel druk, te druk. Ik: ik snap dat, alleen u zei juist per mail niet en hier wel en nu heb ik straks 500 km gereden dus...
    Hij: doet u uw kleren maar uit dan mag u tijdens de echo de vragen stellen. Ik: hmm.
    Ik ging dus maar liggen en begon met vragen.
    Goed, helft van vraag 1 beantwoord wilde hij het alweer afronden... Hmm
    Ik ben asstertief geweest en heb overal antwoord op gekregen :D
    Ik snap hem trouwens ook wel een beetje, hijheeft het echt retedruk, ga aan dat hij anderhalf uur per dag aan zn mail kwijt is.... Woeps!
    En iedereen kan altijd starten, niets niet kijken of het past: hij zorgt er altijd samen met Irma voor dat het past, dus ik smap het ook wel....
    Al is het niet altijd leuk.
    Maar gelukkig heb ik een grote waffel. Gelukkig heb ik mn vragen beantwoord gekregen. Nu een beter geoel wat dat betreft. :)

Ohja, hij vroeg of ik nog een recept nodig had. Ik heb ja gezegd. Wat dan vroeg hij: ik: 40 ampullen menopur.
    :D
    Moest ik maar met de assistente regelen, dan zette hij wel een krabbel.
    Helaas keek assistente in dossier en rekende uit dat ik nog genoeg had. Hmm.
    Ze zei dat ze het niet mocht meegeven, overeg met S. (was alweer weg...) maar kans bestond dat verzekeringen om prikschema's ging vragen dus dat kon echt niet. Daarintegen kon deca wel :p
    Heb dus wat extra decapeptyl op recept :p

Driemaal raden waarom ik om een extra recept vroeg...

:p

Goed, dus dat ;)

Maandag 9.00 uur FM2.

---
    We hadden meisje weer mee... We houden nl deze poging geheim (behalve voor 'die blonde' en leidinggevenden en uiteraard voor jullie ook niet geheim :p.
    Dus oppas regelen is lastig.
    Toen we aankwamen voelde ik me eerst een enorm kutwijf. Totdat ik zag dat er vele kinderen (zoveel heb ik er nog nooit gezien) waren. Ik dacht... Ohh, oke, kein probleem.
    Maar, ineens stroomde de wachtkamer leeg, leeg van kinderen. Alleen wij met herrie makend kind ( niet gillen maar stembanden oefenen) over tesamen met een hoop stellen of vrouwen alleen welken zo verdrietig keken... Ik voelde me een kutwijf (ben ik ook :p ;)) ik wilde het liefst excuses maken of op zn minst zeggen dat zij ook niet cadeau gekomen is... Dat wij haar pas vijf jaar na stoppen van de pil hebben mogen krijgen, dat da dat...Pff, wat voelde ik me opgelaten. Volgende keer regel ik wat, wat weet ik nog niet, maar ik zag de pijn in de ogen....
    Snik. Werd er zelf ook verdrietig van. Volgende keer geen beebje meer mee, desnoods vertellen we de opvang waar we mee bezig zijn.... Dan kan meisje daar heen tijdens DD reisjes...

Einde egooo.

14. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Maartje......ik heb begin Mei aan dr. S gevraagd of ik niet mocht remmen met DECA.......................................dit om er voor te zorgen dat je langer kan doorstimuleren dus ahumm meer kans op rijpe eicellen.

Hoop nou weer niet dat hij jou met mij verwart want hij is niet echt....."je weet wel".....;)

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha dat zou ook weer kunnen, zouden we op elkaar lijken?

Maar hij wilde eigenlijk mij met suprefact of met weetnietmeerhoedieheet laten remmen. Maar suprefact wilde ik niet. Reden kan ik per pb wel laten weten. Die andere vond ik wel oke, maar S. Verwachtte dat dat niet meer tijdig geleverd kon worden.
    Dus dan deca, alleen hij zei dat dat wel zwaarder remde en dat ik geen cetronmocht doen deze keer. Dus toen ik vanwege sikki ervaringen om halven gevraagd. Hij zei dat hij dat niet eerder deed, maar toen ik prof. De S. Haar naam noemde was het oke :p
    Ben benieuwd of hij dat straks vaker gaat aanbevelen ;)

Maar mocht jij deca doen?

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohja, jij altijd met trein? Vind het bijna zonde da jij dinsdag met de trein bent geweest, je had zo met mij mogen meerijden. Volgende keer ff hier roepen als je moet gaan hoor!! :)
    Misschien sleep je er een carpooldate uit!! :)

17. shadee

shadee Actief lid

10 nov 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marjah, dankje! Logisch dat je de puf niet hebt. Sterkte met vandaag! Hopelijk is morgen een ietsie betere dag en helpt het om vandaag gewoon lekker ongegeneerd zielig te gaan zitten zijn. Met of zonder pijnstiller ;)

Maartje ik overtref jouw jongheid zeer zeker niet. Denk dat je 4 a 5 jaartjes bij jouw jonge leeftijd op mag tellen. Daarom was ik ook zo blij dat ze me in DD wel jong vinden!
    De cyste is nu een leeg gelopen ballonnetje maar was 25mm ofzo. Heb ze regelmatig en meestal ongeveer deze maat.

Ok de antwoorden:
    Ja ik draag jurkjes, heel graag zelfs!
    Wij hebben poezenbeesten
    Ik ben net iets onder de 1,70 ofzo
    Ik hou ontzettend van hobby's maar heb er de tijd en het geduld niet voor. En voor sommige hobby's heb ik de energie niet en ben ook nog eens motorisch gestoord. Dussss
    Later als ik groot ben wil ik mama worden en rijk en wat ik nu al ben
    Ik peuter weleens in mijn neus maar ga dat natuurlijk heel hard ontkennen: ik peuter nooooooit in mijn neus!

En? Geslaagd? Of rennen jullie nu heel hard weg?

Jeetje wat een verhaal verder maar klinkt goed! Erg assertief ook!
    Wij hebben dokter H en daar heb je volgens mij een iets mindere dosis assertiviteit nodig. Ze is ook minder druk.
    Ik snap je verhaal over je kindje meenemen volledig maar als ik heel eerlijk ben vind ik toch dat je gewoon het recht hebt haar mee te nemen. Ook zonder uitleg dat zij ook niet zomaar door de ooievaar is gebracht. Je zit daar nu toch niet voor niks??!!
    Het is moeilijk en zwaar om te zien dat iemand al een kindje heeft maar de wens voor een tweede zal er niet minder om zijn.
    Maar goed das mijn mening....
    Persoonlijk heb ik trouwens veeeeeeel meer moeite met dikke buiken dan met kindjes.

Ben trouwens nog niet zo thuis in dit forumgebeuren dus vergeef me als ik soms wat warrig reageer

18. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik heb gewoon mijn rijbewijs en een auto.....alleen ik houd niet van alleen met de auto gaan.

Lekker in de trein..ipod, boekje en verstand op nul.

Ik zou met pff hoe heet die shit nou....geen suprefact iets anders.
    Damn ben echt de naam vergeten het is in ieder geval ook een neusspray.

Ik heb een hekel aan al die spray's zo smerig in je mond/keel.

Deca was geen probleem en dan halve spuitjes om te voorkomen dat er te veel geremd gaat worden.

Ik zal het de volgende keer roepen als ik weer heen ga.

Marjah, nog een weeeekje dan zie ik je! Gezellie! Hoop dat je je snel weer beter voelt!

19. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Shadeee heel erg welkom hier.... al had ik je liever niet welkom willen heten!

HMm ook al zo een reus! Jeemig..

Ik ben maar 1.55 ...ben echt de kortste en tevens ook eens de oudste!

Maartje kindje gewoon meenemen. IK persoonlijk stoor mij daar niet zo aan. Net wat Shadee zegt ehh zo een mooie buik vind ik veel erger.

20. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    #1720 bittersweet, 2 jun 2012
    Laatst bewerkt: 2 jun 2012
    Hoi Meiden,

Wat veel te lezen gehad klinkt allemaal erg gezellig tussen alle narigheid door dan.
    Wilde even zeggen dat ik aan iedereen denk en met iedereen heel erg meeleef.
    En gabrie74 nou je bent niet de korste hoor van dit forum ik ben 1,53 haha. Klein maar fijn zal ik maar zeggen.

Ego: vanaf morgen gaan we starten met de eiceldonatie. Ik moet morgen beginnen met de eerste prikken decapeptyl en een primolut kuur. Mijn donor stopt 19 juni met de pil dan rond 26 juni (2de dag cyclus) gaat ze starten met stimuleren . Ik moet 6 dagen voor haar eerste puregonprik beginnen met progynova en dit dan in opbouwschema naar 3 per dag ophogen. 2 juli hebben donor en ik samen een echo en dan kan het heel snel gaan. Hopelijk gaat alles goed en als alles meezit in week 9 juli de punctie en terugplaatsing.

Tja en voor de rest kan ik eigenlijk niet zo heel erg meepraten over de verschillende behandelingen. Aangezien er bij mij na 3 maanden clomid en 1 ivf behandeling uitgekomen is dat het niet heel veel zin heeft om door te gaan:(. Had best nog zelf iets willen proberen, maar en ziekenhuis wilde niet meewerken aan andere medicatie en we hadden de optie dat ik een hele lieve zus heb die mij wilde helpen en al 2 kindjes heeft, maar wel 3 jaar ouder is dan mij. En aangezien dan kwa leeftijd de tijd wel een beetje dringt wilde we er liever niet te lang mee wachten om dit in gang te zetten. Dus vandaar niet gekozen voor ander zkh mss voor de toekomst mocht het niet lukken dat we nog een betaalde poging gaan doen.

Shadee ja er is idd wat mis gegaan met berichtje ik weet het ook niet heel gek maarja kan gebeuren he laatste tijd ook best veel aan mij hoofd gehad betreft kaakcorrectie en overal achteraan gaan dat we eindelijk mogen gaan starten met de eiceldonatie, hier wordt je best moe van kan ik zeggen. Maar ook leuk dat je meeschrijft hier en er zijn heel veel meiden hier op dit forum die jou heel veel kunnen vertellen. Mijn amh is 0,3. Zie dat jij nog wel 6x iui hebt gedaan. Dit wilde ze in het erasmus al helemaal niet meer doen na 3 mnd clomid en ben toen direct doorgegaan naar ivf alleen hieruit bleekt ondanks jonge leeftijd (begin 30) dat mij eicellen al niet meer van goede kwaliteit zijn helaas. Nou meid heel veel succes met je eerste icsi behandeling spannend allemaal!

Ieoor en juultje en marjah vindt het heeel knap dat jullie zo strijdlustig zijn zeg. Vindt jullie echt stoere meiden en bikkels! En dan teleurstelling op teleurstelling te verwerken krijgen erg heftig allemaal weet niet of ik het zelf allemaal aan zou kunnen. Maar ja op weg naar een wondertje heb je er toch alles voor over! Denk ook dat ik mijn grens steeds weer zal gaan verleggen mocht dit nodig zijn. Maar wij hebben dan wel een duidelijke grens gesteld en die is evt 2 ecd pogingen en als het dan niet gelukt is nog 2 betaalde pogingen zelf.
    En dan idd als de arts dan begint over eiceldonatie. Dit was bij ons binnen een gesprek voordat ik mijn eerste ivf poging had gehad al naar voren gekomen als iets waar we rekening mee moesten gaan houden. En toen het uiteindelijk ook zover kwam heb ik daar meerdere keren een traan voor moeten laten want idd biologisch is het niet je eigen kind en het falen van je lichaam is ook moelijk te accepteren. Nu ik dit schrijf wordt ik er weer emo onder tis gewoon een sh*tzooi allemaal.
    Ieoor heel veel succes morgen met je escape iui ga voor je duimen op een heel groot wonder.

Veel liefs,

Bittersweet

Deel Deze Pagina