Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Marija,
    wat vreselijk dat je het gevoel hebt dat je het niet kunt delen met anderen :(. Zou zo fijn zijn, als je niet op je tenen hoefde te lopen. Lekker even ziek en dan rustig werken tot aan je vakantie.
    Stomme vraag, maar kun je het niet op een lage Hb gooien? Dat je Hb zo laag is dat de dr heeft aangeraden dat je thuis moet blijven?

Shadee: haai zwaai! hier geen posi verhaal, maar ze zijn er echt!
    Nataly, en nog een hele serie dames die hier eerder hebben geschreven.

Juulzon: sorry voor de sms, had er even niet aan gedacht.
    Ik vroeg me af of je me ergens mee kon helpen. Maar daar bel ik je binnenkort over.
    @ipad: goeso! Jezelf echt even verwennen. Okee, je had het ergens anders aan kunnen besteden, maar so what. ff juulzon-time :D

Maaaaaaaartjeeeeeeeeeh! wo bist du?
    heb een whatsappje gehad dat ze erg moe was, dus verslag volgt vast binnenkort.

Laterrrrrrrrr

2. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Kannie slapen...

Marjah, mail of PB me even waarmee ik je kan helpen. Anytime waar ik kan, dat weet je! *Denk aan joe*

En aan de rest!!

xxx

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL

Ach meissie toch...... :(
    Het houdt inderdaad niet op zeg.....

Heel veel sterkte....

4. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Rest knuffel......

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    mee eens...

(als jullie het niet erg vinden dan :)... )
    vind jullie stuk voor stuk zo sterk, zo vol power en vooral zo vol liefde!!!

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoi lieve meisjes,

Ik zal zo ff jullie stukjes lezen, maar zal voor de bezorgde mensen welke nog niet op de hoogte zijn ff een update geven.
    We waren om 6 uur vertrokken en waren daar om even voor half 10. We waren NL uit en dachten: mooooi geen file gehad, maar helaas: zo'n 43 km voor DD. Normaliter deden we trouwens wel hotelletjes, maar nu ivm meisje wilde ik dat niet.

We hebben gekozen om wel de Embryoscope te gaan doen ipv de AH. Uber. S gaf daar de voorkeur aan. We moeten daar maar gewoon op vertrouwen. Vind het wel moeilijk omdat meisje een dag 5 + AH was.

De narcose ging wel oke, tweede keer prikken zorgde voor een goed infuus. Ik ben rustig gaan slapen en het volgende moment werd ik wakker in de uitslaapkamer. Manlief en de verpleegkundige probeerden mij 'erbij te krijgen'. Maar ik wilde slapen en dat ze van me af bleven :)
    Uiteindelijk wakker en toen kwam er een enorme buikpijn op zetten. Dacht dat ik niet goed werd. En ondertussen koekjes eten, er half in blijven, water langs mn hals langs mn mondhoeken in het kussen :):):)

Ik wilde pas pijnstilling als ik mn broodje had gehad ivm lief voor mn maag zijn, had geen zin in nog een extra probleem. Dus een broodje weggegeten en toen heb ik een vloeibare pijnstilling gehad. Gatver, wat smerig!! Maar het hielp wel redelijk goed. Ik mocht ook nog wel een spuit met pijnstilling, maar daar kon je erg misselijk van worden en dat leek me niet zo wijs gezien de lange rit welke we nog voor de boeg hadden en ik asap meisje wilde ophalen.

Uber S. kwam langs om de score te vertellen.
    Mijn reactie er op was: Dat kan niet! Hoe kan dat? (of zoiets)
    Hij: Ach, ik heb er een paar gekloond ;)

Echt, hij gooide gewoon weer een grapje uit zijn mouw ;)
    Haha

We konden er behoorlijk om lachen. Hij gaf nog wel aan dat er ook kleintjes tussen zaten. Ik vroeg hoeveel er naw geschikt waren. Hij dacht dat een stuk of 6 rijp waren. Ik had in totaal maar liefst 12 eieren uit mijn buik laten plukken.
    Bizar he?!?!

Pff, ik lijk wel a kind of wanna be POF'er terwijl ik er toch echt eentje leek te zijn.
    Maar ik durf niet te hard te juichen. Vorige keer had ik 11 eicellen, waren er 7 geschikt voor ICSI, maar waren er 4 rijp. Daarvan 3 bevrucht:
    1 onjuist, dus moest vernietigd worden
    1 is tussen dag 4 en 5 gestopt
    1 is door gaan groeien en ligt nu boven te slapen.
    Ondanks dat laatste... Dat geeft geen garanties op de toekomst.

Morgen ga ik tussen 10 en 12 gebeld worden om het aantal bevruchtingen te horen. En dan, bij genoeg bevruchtingen, blijft het in de Embryoscope tot aan maandag. Om kwart over elf mogen we, als er emmy's ontstaan en het nog doen op dag 5, 2 teruggeplaatst.

Ik ben onwijs moe geweest vandaag. We waren amper DD uit en ik sliep. We hadden het grote kleed mee welke ik normaal altijd op de bank heb in de auto. Ik heb ruim anderhalf uur geslapen. Toen nog het laatste stuk (met een Mac Donalds stop) en toen meisje opgehaald. Mijn buikpijn werd toen weer erger. Helaas werd ik toen gebeld door mn rugkrakker of ik mijn afspraak vergeten was? Ehh, dus we reden door. Ben snel gekrakt en toen naar huis. Ik ben thuis op de bank weer in slaap gevallen. Werd om 8 uur door manlief wakker gemaakt. Hij bleek ondertussen al met meisje gegeten te hebben en zelfs nog meer dan een uur van huis te zijn geweest om de andere auto bij de garage (APK) op te halen. Niets van gemerkt.

Nu net ff gewhatsappt met verschillende forumdinnetjes en een dinnetje uit mn omgeving en GTST gekeken. Merk bij opstaan weer meer pijntjes., maar heb wel het idee dat het wat afneemt.

Marjah vroeg aan mij hoe het kon dat ik zo'n pijn ervaar.
    Hebben jullie een idee?
    Ik niet nl, behalve dat ik wellicht een watje ben?? ;)
    Het lijkt nl net alsof de een er meer last van heeft dan de ander.
    Ik denk zelf dat S. best ruw handelt omdat hij geen last van zeurende vrouwen heeft tijdens de ingreep, ivm de narcose. Ik hoor namelijk dat de Hystroscopie bij plaatselijke verdoving vrouwen amper tot geen napijn hebben. Ik heb zowel bij mijn hystro als mn puncties best veel napijn ervaren. Hoe ervaren jullie dat?

Kus, Maart

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Weet je wat ik denk? Dat je voor jouw doen een lichte vorm van "overstimulatie" hebt gehad, of dat die kleine follikels niet groot genoeg waren en dat zorgt voor meer pijn en napijn bij het aanprikken. Maar goe d, da's slechts mijn theorie, zonder ooit onder narcose te zijn geweest bij een punctie. Klinkt wel goed hoor. Velen hier kunnen alleen maar dromen van zo'n score. Ik zie je al swang ve 2ling deze ronde...

Heb trwns een andere phone bij me en daardoor mijn smsen niet kunnen checken, dus weet niet eens over welke sms je het had lieve marjah!

Xxx

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Nu weer ah werk terwijl jullie net wakker zijn of nog slapen.... Xx

9. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Maartje84,

Wauw wat een mooi aantal zeg. Nu hopen op mooie bevruchtingen!
    Ik ga voor je duimmmmmmmmmmen!

Liefs
    Bittersweet

10. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Maartje mooi aantal! Duimen voor super bevruchtingen!

In Nederland had ik nooit echt veel napijn. Maar in DD......vreselijk!
    Zelf naar het toilet gaan doet erg veel pijn na een punctie.

Hij zal inderdaad wat ruwer zijn.

11. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Juul, jezelf verwennen staat boven aan. De rest komt nog wel een keer. Ik wil ook een Ipad.....Maar ik wil ook een nieuwe telefoon.
    Juultje vertel eens hoe het bij die natuurgenezer was.

Shadee: Ik ken hier in ieder geval 2 succes verhalen van dames met een lage AMH en die nu een kindje hebben....
    Mijn verhaal is niet echt een succes verhaal dat is namelijk in een miskraam geeindigd. Maar mijn AMH was 0.17 dus het kan wel!

Gabrielle: dat lijkt mij het ergste wat er in. Dat je weet dat je je mooiste geschenk binnenkort moet gaan verlaten. Ik hoop dat ze nog even van haar kindje mag genieten wat een @#$@#$#$ ziekte!

Marija mijn miskraam was begin april en ik ben toen ook op de autmatische piloot verder gegaan.Tot aan mijn vakantie in mei. Ken dat gevoel. Vraag de arts om de "schoonmaakkuur"om het proces te versnellen als je dat prettiger vindt.

12. Marija

Marija Bekend lid

29 aug 2010
    555
    0
    16
    Hallo lieve meiden,

ik ben weer aan het werk... het gaat vandaag iets beter, heb ietsjes langer geslapen :) een kwartier of zo hahahaha

Maartje, gefeliciteerd met het prachtige aantal :) Nu maar idd hopen dat er mooie bevruchtingen uitkomen. Zit je nu ook aan de Prednison? Wel gelijk hier melden straks:D

Ik heb meestal veel eicellen met de punctie, maar weining napijn moet ik eerlijk zeggen... ietsjes, maar niet echt dat je zegt dat ik er wat voor moet slikken. Dus voor mij is dr. S niet zo ruw hihihi

Lieve Marjah, gisteren wel een 'goede' dag... hopelijk blijft het wel zo... we hebben het maar zwaar te verduren... hoe gaat het met jouw bloedverlies? Lief van je dat je mij probeert te helpen, maar helaas ben ik een raar mens :( Ik ga altijd maar door en klaag heel erg weinig en naar anderen toe al helemaal niet. Ik speel al heel mijn leven dus op zich ben ik dat wel gewend, alleen als je lichamelijk ook nog niet lekker ben dan valt het best wel zwaar :(

Juuzon, hoe gaat het met je nieuw speeltje? :) Ik kan niet wachten totdat de mijne komt :) maar hij is nog niet verstuurd :( Wat voor baan heb jij dat je zo moet reizen? :)klinkt wel leuk :) ik ben maar een saaie ambtenaar :cool: Jouw gesprek komt ook steeds dichter bij... ben wel benieuwd...

Gabrie74, bijna van start, zo spannend... ben je er lichamelijk wel aan toe? is denk ik ook heel belangrijk.. een geestelijk helemaal, maar dat zijn we denk ik nooit :)

Ieoor, je hebt je weer verstopt :( Begrijp ik volledig :( maar hopelijk voel je je wel ok. Knuf!

Gabrielle, voor jou een dikke knuffel... meer weet ik niet te zeggen :(

Koosje, nog effe en je krijgt een mooie emmy... had je er nou 1 of 2 nog?

Bittersweet, wat herken ik jouw gevoelens... vrolijk blijven lachen en doen alsof het je niets doet... maar ondertussen... hopelijk hoef je binnekort niet meer!

Shadee, gelukkig heb jij gelijk DD gevonden... ik baal dat wij 3 jaar verloren hebben voordat we eindelijk van DD gehoord hadden... toen was ik natuurlijk veel jonger en had ik misschien wel een kind... veel succes daar!

Hopelijk ben ik niemand vergeten :)

Fijne dag vandaag dames...

13. Marija

Marija Bekend lid

29 aug 2010
    555
    0
    16
    Gabrie74, ik denk ook dat het beter is, maar ik wacht het nog heel even af wat dr. S gaat zeggen volgende week... vanochtend heb ik een testje gedaan... toen het opdroogte zag ik heeeeel ergens in de verte een licht streepje... het rare is dat ik hoopte dat er geen streepje meer zat... hoe dubbel is dat :( :( maar denk dat het HCG wel weg is... dat is wel heel snel gegaan nu... de eerste keer heb ik er 2 maanden over gedaan...

14. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Fijn dat je je vandaag iets beter voelt. Hoop dat dit zo door gaat.

Ik ben er eigenlijk helemaal NIET aan toe. Maar ik moet wel. Mijn AMH is zo laag dat ik helaas niet de tijd kan nemen om te wachten.

Ja ook ik vind het erg jammer dat ik mijn pogingen in Nederland heb gedaan had het liever gelijk in DD gedaan. Maar het is helaas niet anders.

Ik heb er ruim 2 weken over gedaan voordat ik geen 2e streep meer zag. Goh, wat was ik blij zeg. Eindelijk geen streepje meer! En dat meer om het te kunnen gaan afsluiten.

Dan is er de eerste keer veel restweefsel achter gebleven.

15. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    ff gekopieerd uit een ander topic, maar wilde het ook hier even plaatsen:
    Hoi,

ik ben er net achter gekomen dat mijn DHEA 2 jaar terug 16 nmol/l was. Wat kunnen jullie zeggen van die waarde?

En zou er veel veranderd kunnen zijn in 2 jaar tijd?
    Ik ben vervroegd in de overgang, maar heb sinds een paar maanden en weer een cyclus (is 3 jaar weggeweest) en een zwangerschap achter de rug.

De waarde is in Utrecht bepaald en ik begreep van gabrie dat uber S uit dusseldorf geen hoge pet op heeft van de nederlandse metingen.

Alvast bedankt

16. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Marjah, mijn laatste waarde was 11 in DD. En het advies was door gaan met de DHEA. Ik zit nu nog steeds op de uitslag te wachten van de 2e meting.......

17. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Heb ze gelijk weer een mailtje gestuurd...

18. Marija

Marija Bekend lid

29 aug 2010
    555
    0
    16
    Marjah, ik heb ook dhea laten prikken, als het goed is komt het volgende week binnen... maar wat is normaal? ik heb me niet echt in die waardes verdiept... ben benieuwd wat ze gaan zeggen... ik heb daarom ook alles opnieuw in DD laten prikken van de week... ook de schildklier en de stolling... omdat ik zelf ook niet zo van de waardes in NL ben...

Gabrie74, klopt, er was ook veel restweefsel blijven zitten... daarom moest ik alsnog gecureteerd worden... na 2 maanden... nu hoop ik dat het echt met de menstruatie wel zal gaan... voor mij zit ik nu op 12 dagen na de cytotec, maar daarvoor was het kindje al meer dan 2 weken dood...

19. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    @Maartje! wat goed :D
    Had het aantal nog niet precies gehoord, alleen dat het er veel waren. Maar je gaat al uit van 6 rijpe cellen, dus dat is nog steeds prachtig.

@Marija, ik vind je zo dapper!
    en zo sterk!

@juulzon: (voor nu) niet belangrijk, maar ik zal je wel pb-en/mailen. Je kan de sleutelrol gaan spelen in onze adoptie ;), als je dat wilt...

@gabrie: ik kijk uit naar zaterdag. Ik weet niet precies waarom. Maar ja, zoals ik van de week al zei over de telefoon: ik vind je om hele bepaalde redenen ERRUG leuk. Je laat me lachen met je uitlatingen (en vooral de manier waarop), je enorme directheid en je enorme geflapuit. Je bent gewoon erg leuk :)
    En daarnaast... we hebben bepaalde dingen gemeen (zoals vele dames hier) en daardoor ben ik blij dat we zaterdag ff lekker kunnen voorsnarken/nasnarken, maar gelukkig onder het genot van veel humor.

@ieoor: hou je het nog vol?
    Ik bijna niet, mijn duimen zijn warm van het duimen (lees bijna in de brand). ach.... fik ik toch ook, ondanks dat het heen "gewone" boom of kaars is ;).

@alle dames.... ik probeer het weer!
    een date zondag 8 juli in Amsterdam of omgeving?

@Cerberus en Marloes: jullie zijn lief :)

@hier: ik had altijd weinig napijn, ook niet in DD. Of toch wel? de eerste keer in NL was ook heel pijnlijk... Werd wel zwanger ;)

en verder: gisteren schreef ik maartje dat het verdriet beter te handelen was. Maar handelen is een verkeerd woord. Het is namelijk managen. Ik kan het beter onder controle houden. Maar het verdriet zit me zo hoog.

Bij mij vragen veel mensen op dit moment naar me, dus dat is op zich fijn en dus... ja ik klaag wel een beetje. Al ben ik in het dagelijkse leven niet zo'n klager. Mijn collega van de TD zei laatst (lees van de week) dat hij me volledig begrijpt en dat hij het zo knap vind, want ik kom altijd zo positief over. Ook een ander collegaatje van me zei zoiets. Dus echt een engatief klagertje ben ik niet. WEL hier ;):)
    Sjorrie!

Heb ook wel een beetje het gevoel dat ik me hier, achter het veilige masker van het computerscherm, volledig kan laten gaan. Zwelgen in mijn verdriet, frsutratie en boosheid.

Tja, ik zeg wel eens wat dingen over zwangeren en met mensen die gemakkelijk kinderen kunnen krijgen... ik heb daarvoor zo mijn uitlatingen. Maar de mensen die hier komen kunnen onze kant gelukkig (meestal) wel inbeelden/indenken of iets dergelijks. Misschien snappen ze het niet, het bergip is er wel. Dus sorry aan alle zwangeren en alle mensen die makkelijk kinderen kunnen krijgen (al moet ik eigenlijk zeggen maken, want krijgen is nog een ander verhaal...)

@verdriet: managen van verdriet... ik houd me weer vaker groot. En het verdriet is eigenlijk dus geen verdriet, maar angst en frustratie. Angst voor de toekomst.

Al moet ik wel zeggen, dat ik me gisteren realiseerde dat ik niet meer precies weet hoe het voelt om zwanger te zijn en dat stemt me toch een beetje droevig. Al had ik gisteren nog wel een enorme vlaag van misselijkheid (lees van 8.30 tot 12.00 uur), waarschijnlijk veroorzaakt door kersen thee, iets wat ik al in weken niet meer had gedronken.
    Van de week schreef Marija, morgen 12 weken... ik dacht ook dinsdag... vandaag 10 weken. Over een kleine twee weken had de vlag uit gegaan. Maar ja ipv hangt de vlag wel uit, maar half stok.

ANGST!

angst voor de toekomst,
    angst voor een nieuwe poging
    angest voor teleurstellingen van mislukte pogingen
    Angst om zwanger te raken
    Angst voor nog een miskraam
    Angst voor een vroeggeboorte
    Angst voor een doodgeboren kindje
    Angst voor mislukkende adoptie
    Angst voor een adoptie van een kind waarvan de medische achtergrond zo extreem blijkt te zijn, dat het kind niet normaal kan functioneren (door drugs/alcoholgebruik van de birth mother en waarover zij gelogen heeft tijdens de adoptieprocedure)

ANGST!

Ik ben op dit moment dus NIET positief ;):)
    Niet die Marjah waar wel eens aan gevraagd werd met de pogingen of ik uberhaubt wel zenuwachtig was. Marjah die stiekem dacht dat alles wel goed zou komen (zwanger worden of adoptie)

Niets van dit alles.

Ik heb gewoon nog een lange weg te gaan. Iets te veel teleurstellingen :(

Kussie!

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Het sletgehalte valt zo erg vies tegen. Meisjes, ik ben zo verdrietig, ik ben zo overstuur... Ik ben zojuist gebeld en heb slechts 1 bevruchting.

Morgen al de TP, niets niet maandag pas. Dag 2 dus al.
    En een gesprek met Uber. S.

Ik jank hier de ogen uit mn kop.
    Jaja, ik heb mn meisje, ik heb mn meisje boven in bed liggen.
    Dat is zo, en daar ben ik moeder natuur ook zo godsgruwelijk dankbaar voor.
    Maar voor nu op dit moment, op dit moment kan ik alleen maar huilen.

Waarom?

Deel Deze Pagina