Eindelijk bevestigd; pcos

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Zsa, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zsa

    Zsa Fanatiek lid

    24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Sinds mei '12 met pil gestopt. Vanaf sept opeens cyclus weg, daarvoor wss t 27-41 dagen. In dec naar huisarts. Moest eerst thuis maar een test gaan doen ondanks mijn tempcurves.. In januari '13 terug. Vermoeden pcos uitgesproken. Uit bloedonderzoek bleek ik ooit chlamydia te hebben gehad dus kreeg nu snel een doorverwijzing.
    Gister geweest en nog voor gynaecoloog het zei zag ik al de vele eiblaasjes op eierstokken.

    Nu vandaag beginnen met provera en daarna 50 clomid.

    Ervaringen, tips, meepraten? Graag!

    2e cyclus krijg ik mogelijk hsg ivm chlamydia..
     
  2. merel123

    merel123 Fanatiek lid

    13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Ik wens je veel succes meid in de mmm...
    Je kan hieronder in mn handtekening wel zien hoe het bij mij gelopen is en waar ik nu ben..helaas nog niet ver!
    Hopelijk mag jij snel zwanger worden van een kindje en blijft een maandenlang mmm traject je bespaart! *duimduim*;)
     
  3. Zsa

    Zsa Fanatiek lid

    24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie. Dat hoop ik inderdaad ook!
    Wat moet dat vermoeiend zijn zolang al bezig!

    Heb jij nooit een goede cyclus van jezelf gehad? Ik de eerste 5 mnd van stoppen met pil namelijk. Dus snap niet zo goed wat er dan opeens voor zorgt dat het niet meer gaat, maargoed..

    Jij ook veel succes! Hopelijk wordt 2013 jullie jaar!
     
  4. merel123

    merel123 Fanatiek lid

    13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Ik heb ben toen ik 15 was voor het eerst ongesteld geworden daarna om het jaar. toen ik 18 was keeg ik diagnose PCO...de meeste meiden kregen het later pas..en had ik al toen ik heel jong was en kom er om die redendus ook nooit meer vanaf helaas
     
  5. Zsa

    Zsa Fanatiek lid

    24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Oke, vandaar de aangeboren in je onderschrift.. Als t niet aangeboren is kun je er wel vanaf komen?
     
  6. merel123

    merel123 Fanatiek lid

    13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Iedereen met PCO is anders en wat daar de oorzaak van is is nog erg onduidelijk. Er zijn meiden die het krijgen als ze in gewicht aankomen een grote kans dat deze meiden insulineresistent zijn waardoor ze PCO ontwikkelen, vallen ze 10% van hun lichaamsgewicht af dan herstelt de cyclus zich vaak weer na enige tijd. Ik zelf heb hier eerlijk gezegd nog geen dames voorbij zien komen die het ook al hun hele leven hebben..dus voordat ze eventueel aan de pil gingen. Er zijn ook meiden die het hebben na jaren aan de pil te zijn geweest of zomaar ineens..
    Maar iemand die zo jong was als ik en dan de diagnose PCO zijn er niet veel geloof ik. Het zegt overigens niks over de kans op zwangeschap het het aanslaan van hormoonbehandelingen. Dat is tevens ook het frustrerende aan dat stomme PCO, je weet niet waarom je lichaam wel of niet reageert, waarom een lage dosis wel niet werkt en of het uberhaupt gaat werken is ook maar de vraag. Daarom is de weg naar een zwangerschap erg onzeker en voor iedereen anders. Ik hoop dat mij een lange weg bespaart blijft ookal is dat voor een 2e kinderwens weer de vraag!;)
     
  7. Zsa

    Zsa Fanatiek lid

    24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Oke, maar jij bent sinds okt '12 bezig of 2008?
     
  8. Joli86

    Joli86 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Hoi merel,
    Ik las je reactie, dacht toch even reageren. Helaas ben ik ook iemand waarbij al erg vroeg is vastgesteld dat ik PCO heb. Namelijk op mijn 16de. Vanaf mijn 14de ongesteld maar ook steeds heel lang niet. Laatste keer voor ik bij de gyn belanden al ruim 9 a10 maanden niet.
    Inmiddels zit ik sinds een tijdje in de mm met Clomid 100. Donderdag laatste echo, als er nu niks veranderd is breken we deze echo af en gaan we naar de 150 toe...
     
  9. Noekie

    Noekie Fanatiek lid

    26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Dames,

    Ik heb ook PCOS in een zware vorm. Vanaf mijn 12de wist ik al dat kinderen krijgen een probleem zou worden. Maar aan mijn handtekening te zien is het dus wel gelukt!

    Dus met andere woorden er is nog zoveel hoop voor jullie!!

    Ik had nog nooit een eigen eisprong gehad tot na mijn laatste tp van een cryo. Ik was andere vitamines gaan slikken op advies van Dusseldorf en op 6 juni een positieve ovu test en 2 weken later op 19 juni een positieve zw test.
    En nu ligt hier een prachtig zoontje van 4 weken in de box.

    Ik wil jullie heel veel succes wensen en hopelijk zijn jullie snel zwanger!
     
  10. Love2011

    Love2011 Niet meer actief

    Hey Zsa!

    Bij jou dus ook pcos geconstateerd, bij mij ook! Ik ben ook net weer begonnen met provera en mag dan aan de clomid 100 omdat 50 niet aansloeg!

    Heel veel succes, hopelijk ben je snel zwanger!
     
  11. mart

    mart Fanatiek lid

    2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Zsa (en Love),

    Dat verklaart dus jullie circus kaartjes. Niet leuk meiden!
    Hopelijk kunnen ze met medicijnen een mooie en goede eisprong, die ook springt regelen en hebben jullie snel een bevrucht ei. Wel heel erg vervelend dat jullie nu aan de meds moeten en dat het allemaal niet vanzelf lijkt te gaan.

    Dikke knuffel voor jullie!

    Liefs Mart
     
  12. Love2011

    Love2011 Niet meer actief

    Idd wel balen met al die hormonen die je moet slikken, daar kun je behoorlijk last van hebben maar het is voor een goed doel!

    Hoe is het bij jou Mart ?
     
  13. Zsa

    Zsa Fanatiek lid

    24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Hey Love,

    Balen zeg dat 50 niet aanslaat! Hopelijk volgende dosis wel!

    @mart: lief dat je even komt zeggen! En idd, hoe is t met jou?

    @noekie: nu ben ik wel heel benieuwd wat voor vitamines jij moest gaan slikken dan?

    @merel: over 2e kinderwens nog maar niet nadenken, eerst maar 1.

    @hier: wachten op ongi nog steeds...
     
  14. merel123

    merel123 Fanatiek lid

    13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    All...meiden die gereageerd op het feit dat er weinig meiden zijn met PCO op erg jonge leeftijd..: IS voor het eerst dat ik het hoor meiden! Ik wist ook vanaf mn 12/13e...wanneer word ik nu ongesteld..ben van mn 12 t/m mn 18e 3x ongesteld geweest ofzo..weet dat niet meer goed..had soms een cyclus van langer dan en jaar!!;) Maar gelukkig ben ik niet alleen!
    Ik heb de hoop op zwanger worden nog niet opgegeven..
    En Zsa ik ben vanaf augustus dit jaar in de mmm..oktober mn eerste ronde clomid gehad..nu onderhand op maandag alweer op cd44 met Menopur...:(
     

Deel Deze Pagina