Hoi allemaal. Nooit was ik enthausiast over kinderen of had ik een kinderwens, totdat ik per ongeluk door de pil heen zwanger raakte van mijn nieuwe partner.......hele shock.......helaas ging dit mis en volgde er op 4 september een curretage. Nu wil ik niets liever dan samen een kindje, dus ik ga niet meer aan de pil, die heeft hij weggegooid. Ik ben op 4 sept gecurreteerd. op 4 okt werd ik weer ongesteld. 30 dagen, niet verkeerd lijkt me gezien verhalen die ik hoorde dat t maanden kan duren. Aangezien ik zo onzeker werd of alles wel goed is met mijn baarmoeder ging ik op 3 okt naar de gynacoloog/fertiliteitsarts. Die constateerde geen gekke dingen na echo/inwendig onderzoek, alleen wat vocht in baarmoeder/eileider, maar dit kon duiden op dat ik ongesteld zou moeten worden wat ook gebeurde een dag later. Gezien mijn onzekerheid 'kijkt ze even mee' en mocht ik op de 3e dag gaan bloedprikken, dit is echter gezien het weekend de 2e dag geweest. Nu moet ik de 10e dag van mn cyclus maar aangezien dit een zaterdag is wordt t dus morgen al, vrijdag. Ze prikken dan smorgens op oestradiol ( rijping eicel??? ) en smiddags moet ik bellen voor vervolginstructies, wat die ook moge zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb mn cyclus niet zo goed in beeld. STandaard gaan ze van 28 dagen uit, als ik dit bereken dan zou de 17e mn eisprong zijn. ga ik van 30 dagen uit, dan zou het de 19e zijn. Als ik er vanuit ga dat zaadcellen max 4 dagen leven dan zou ik dus ergens tussen 13 en 22 okt vruchtbaar zijn. Kan iemand me vertellen hoe vaak ik moet klussen in deze periode? ik lees wel eens om de dag, maar gezien de drukte vd onderneming van mijn partner zal ik dit niet gaan redden. Moet ik echt al de 13e gaan klussen? of beter even wachten tot 14e? Moet t echt om de dag of mag het ook om de 2 dagen? Overigens ben ik gisteren ook met ovulatietesten begonnen. Ik zou echt graag zien dat t meteen raak is. Uit mn omgeving begrijp ik dat de meesten meteen zwanger waren of dat t heel erg lang duurde. Tevens hoor ik dat als je zwanger kunt worden zoals ik, dat t meestal niet lang op zich laat wachten. Wie helpt? bedankt, vee lliefs van mij!
Ik kijk even mee naar de antwoorden over klussen enzo Ik heb wel gehoord dat je beter niet iedere dag moet klussen want dan is het zaad minder... Maarja dat heb ik ook maar gehoord en het lijkt mij ook niet echt meer spontaan als je iedere dag 'moet' klussen ... Wel vervelend van die miskraam!Hoop voor je dat het gauw weer raak is! X
Ik heb ook gelezen dat iedere dag klussen niet goed is. Maar wat is dan beter, om de dag of om de 2 dagen? Ik lees ook diverse verschillende mededelingen omtrent spermacellen. Volgens de een leven ze 48-72 uur, de ander komt met 4 of 5 dagen. Maargoed, 48 uur is wel 2 dagen natuurlijk. Dus dan zou t ook moeten kunnen. Heeft iemand ervaring? Iedere dag klussen lijkt mij ook niet spontaan, maar ik zou het natuurlijk wel doen als het moet hoor. Ik wacht geen minuut langer dan dat het moet. Ik ben zelf nu bewust met de agenda erbij aan het tellen, maar naar mijn partner toe ga ik dit niet teveel benadrukken omdat t voor hem ook leuk moet blijven natuurlijk. Volgens mij willen mannen niet alles over eisprongen weten vandaag is dag 8 van mijn cyclus en de ovulatietesten geven nog niks aan. Morgen dat bloedprikken, ben benieuwd wat hun mij gaan melden. hoop zo op de 1ex raak...... dan zou ik mijn lief een positiee test kado kunnen doen voor zn 40e verjaardag ( 9 nov jarig)........ ik hoop dat t me gegund is.
gevonden op internet: elke dag vrijen zou toch het beste zijn voorafgaande aan de eisprong. naast deze site staat t ook opp de site van predictor. maar eens even kijken hoe dat te fixen....... Sneller zwanger worden Tijdens het verloop van de studie vroeg gynaecoloog en verloskundige Greening aan 118 mannen met sperma van lage kwaliteit om gedurende een week elke dag te ejaculeren. Verder mochten ze niets veranderen aan hun levensstijl. Na het onderzoek bleek bij 81 procent van de proefkonijnen de kwaliteit van het sperma erop vooruitgegaan te zijn. Velen onder hen zagen de kwaliteit evolueren van "slecht" of "gemiddeld" naar "goed". Koppels die zwanger willen worden doen er goed aan in de week voor de eisprong van de vrouw elke dag te vrijen.
Ovulatietesten gebruiken en daarbij temperaturen. Zodra je een positieve ovulatietest hebt iedere dag of eventueel om de dag klussen tot je een temperatuursverhoging waarneemt. En verder? Heel veel hopen en geduld hebben. De meeste hier willen graag in de 1ste ronde zwanger worden maar dat gaat lang niet altijd op...