Starten met IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nala001, 1 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala001

Nala001 Actief lid

17 jul 2018
    110
    78
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hoi allemaal,
    Ik heb een aantal vragen omdat wij nu gaan starten met onze eerste ivf bij het Vu en ik benieuwd ben wat jullie ervaringen zijn?

Ander half jaar geleden hebben wij ons eerste intake gesprek gehad bij de voortplantingsgeneeskunde van het vu en na meerdere onderzoeken en operaties kunnen wij nu gaan starten met IVF, heel erg spannend allemaal. Ik weet nog dat het intake gesprek bij de voortplantingsgeneeskunde een uur duurde en vooral ging over de gezondheid en waarom het zwanger worden niet lukte. Nu is het zo dat er bij het laatste gesprek is besloten voor mijn operatie om alvast met de pil te starten, zodat ik eerder geopereerd kon worden en omdat ze met het “lange protocol” werken ik dan gelijk zou kunnen starten met ivf. 12 maart hebben wij nu het intake gesprek bij het ivf centrum van het vu en ik vroeg mij af wat ik kan verwachten van dit gesprek? Zijn er meerdere gesprekken voordat je start met de behandeling of krijg je gelijk een schema mee om te kunnen starten? Ook vroeg ik mij af wat ze precies bedoelen met het lange protocol? Ik hoor het graag van jullie! Alvast bedankt, liefs

2. Annelena

Annelena Nieuw lid

18 mrt 2019
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi Nala,

Lees je berichtje nu pas en als het goed is heb je het gesprek in het ziekenhuis al gehad! Ben heel benieuwd of je mag beginnen met de hormoonspuiten. Het lange protocol betekent dat je eerst ‘de’ pil slikt om je hele hormoonhuishouding plat te leggen en de follikels allemaal tegelijk in de startblokken te plaatsen. Zelf ben ik net gestart met de eerste ivf-poging maar deze is helaas gestaakt vanwege te weinig stimulering (wel escape IUI gelukkig!).

Deel Deze Pagina