poging 2: wanneer jouw kindje overdag zindelijk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door debby82, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoe oud overdag zindelijk

1. voor 2 jaar

2. van 2,0 tot 2,3 jaar

3. van 2,3 tot 2,6 jaar

4. van 2,6 tot 2,9 jaar

5. van 2,9 tot 3 jaar

6. van 3 tot 3,3 jaar

7. later

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Gestemd hoor!

Hier was zoonlief er ook totaal niet mee bezig, tot hij 3 jaar werd. Hij was binnen een week dag- en nacht zindelijk, ook met poepen.
    Sta er nog steeds versteld van hoe snel het ineens kan gaan...

2. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Zoon toonde vanaf 28 maanden interesse in de wc en plaste er soms wel op. Toen hij 3 jaar en 2 maanden was is hij overdag zinderlijk.

3. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Met 3,5 was plaste hij eindelijk op de wc maar tot ruim zijn 4e heeft ie niet durven poepen op de wc.
    's Nachts heeft ie nog steeds een luier om, gaat nog te vaak fout.

Kleinste is er nu ook nog niet mee bezig.

4. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hier met 2,5 jaar allebei dag en nacht zindelijk, 1 jongen en 1 meisje

5. Skye

Skye Niet meer actief

Mijn meisje was met 2 jaar en 3 maanden dag en nacht zindelijk!!

6. Laurake

Laurake Actief lid

22 mrt 2011
    245
    0
    0
    bediende/opticien/mama/vrouw
    belgië/Riemst
    mijn zoon is nu een goede maand dagzindelijk!
    Hebben hem niet gepusht en hij gaat uit zichzelf op zen potje zitten en doet zowel grote als kleine boodschap(wij trots).
    Benieuwd hoe het in school gaat gaan!!

7. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Nog steeds niet... Dochter is 3 jaar en 1 maand en er totaal niet mee bezig. Ik wil haar niet pushen, maar ga binnenkort toch naar iets kijken om haar te 'trainen'. Ze is oud genoeg om het te begrijpen inmiddels :)

8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    R was plas zindelijk op het potje rond 2.5jr toen hebben wij erg enthousiast een verkleiner op de wc gezet en was het over met de zindelijkheid. We hebben het laten gaan tot ze zelf weer aangaf er aan toe te zijn, dat duurde echter wel een tijdje. Bij ruim 3jr hebben we op een gegeven moment gezegd dat ze niet naar school mocht met een luiertje en toen zei ze; Oke mama dan ga ik wel op de wc plassen.:x Vanaf die dag is ze droog voor de dag en de nacht, soms zijn het ook maar eigenzinnige wezens hoor;)

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle was 3.5 en was binnen een week dag en nacht, met poepen èn plassen zindelijk. Een hele enkele keer heeft hij een ongelukje gehad, maar dat was dan 's nachts. Er staat nu nog wel een potje op zijn kamer, maar meestal plast hij daar 's ochtends in. Wij hebben boven geen wc, dus hij moet ervoor naar beneden. Dat is nog een beetje te ver voor hem... )

Jitte maakt eigenlijk nog niet echt aanstalten, maar ze is ook pas 2jr/8mnd. Soms wil ze even op de wc, maar dan doet ze niks. Ik ben ook niet zo van de training, veel te veel werk... ;) (ook een luie moeder, dus)

Ik ben er van overtuigd dat een kind pas zindelijk word als ze er zelf aan toe zijn en dat pushen en/of beloningen het alleen maar groter maken dan het is. Bij de een is dat al vroeg, bij de ander wat later.

Over zindelijk zijn en naar school moeten: Hier op school is het ook de gewoonte dat ze zindelijk zijn als ze naar school gaan. Maar een ongelukje is geen drama, de juf heeft een paar extra broeken liggen, in geval van nood. Het is een tijdje zo geweest dat je dan als moeder (of vader) naar school moest komen om te verschonen, maar gelukkig is dat niet meer, ze zien op school nu ook eindelijk in dat dat praktisch gewoon niet haalbaar is. Ik zie het al voor me, bellen ze me op mijn werk om een vieze broek te verschonen... Bewoner (die ik dan toevallig net aan het verschonen ben) uit mijn handen laten vallen, 3 kwartier heen rijden, kind verschonen, 3 kwartier terug, bewoner excuses aanbieden en verder met verschonen van bewoner... :D :D :D Mijn baas zou vragen of de juf van Lotje getikt is... :D

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn dochter was met 1 jaar en 11 maanden dag en nacht zindelijk. Zoontje is nu 2,5 maar toont nog geen interesse in de wc of potje. Denk dat het bij hem nog even duurt. Let erg op de signalen en hoop hem dan net als bij me dochter meteen goed zindelijk te maken. Ze moeten er wel aan toe zijn

Deel Deze Pagina