Hoi Dames, vandaag heb ik samen met mijn vriend wat kozijnen geschilderd. Tot ik een fles tinner open draaide en 1 kozijn af ging wassen. Ineens werd ik draaierig, misselijk en kreeg ik hoofdpijn. Ik heb meteen moeten stoppen met alles en voel me nog steeds ziek. Dit heb ik normaal nooit met dat soort dingen. Nu zijn wij bezig met zwanger raken, maar ik dacht "deze maand zal wel niet raak zijn want ik heb geen symptomen". Echter vandaag was ik al de hele dag heel moe en begin ik pijn in mijn borsten te krijgen. Ook heb ik last van "even netjes gezegd", dunne ontlasting sinds gisteren dus ik weet even niet wat ik hiervan moet denken. Zou dit een schadelijk effect kunnen hebben op een eventuele zwangerschap? Ik hoop het toch niet! Ik maak me nu een beetje zorgen... Groetjes Luna1
zal het de volgende keer toch wat beter vermijden want als je eventueel zwanger bent is het niet goed.. je moet wel heel goed bljven ventileren Zwanger worden en een schoon milieu in huis Een goed geïsoleerd huis kan ongezonder zijn dan een verkeersweg waar een briesje waait. Gassen en oplosmiddelen kunnen zich in huis ophopen. Vluchtige stoffen zoals je die aantreft in verf, agressieve schoonmaakmiddelen, en afbijt- en oplosmiddelen zoals wasbenzine en terpentine, worden gemakkelijk in het bloed opgenomen. Als je zwanger wilt worden of bent, kun je die stoffen het beste mijden. dat heb ik van een site gehaald... je moet je nu niet druk gaan maken maar zal het in het vervolg als je zwanger bent vermijden... je weet het nu natuurlijk nog niet maar als je het straks wel weet of het wel of niet raak is rustig aan doen en nu gewoon goed de boel blijven ventileren en dan kan je volgens mij wel verder gaan
Dat van dat ventileren is trouwens vreselijk. Wij krijgen een balansventilatiesysteem en de verhalen die je daarover hoort... Echt te erg!
@Natassie, super bedankt voor het opzoeken van de info! Ik heb hier het raam helemaal open gezet. En een emmer paraat voor als ik weer ga. Ik ga vanaf nu die troep zeker mijden! Merleq, wie weet. Ik wens jou snel een posi test toen!
graag gedaan luna... ik heb zelf toen ik ruim 35 weken zwanger was ook nog met wasbenzine gewerkt... en werd na een tijdje ook duizelig gewoon even frisse lucht genomen en het vermeden daarna... maar gewoon niet te lang in blijven zitten en goed ventileren dan komt het allemaal goed en nu ga ik duimen voor je dat je zwanger bent!