Poging ontvoering kind in Zoetermeer; politie zoekt bus

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kolibrie, 11 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #1 Kolibrie, 11 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2014
  2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    De link geeft aan pagina niet gevonden

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    En nu??

4. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ja de link doet het.

Jeetje, hoop dat ze het busje en de personen snel vinden!!!!

5. Ik word echt heel nerveus van dit bericht ;) Héél blij toen ik m'n zoon tussen de middag van school haalde en ook héél blij als ik hem straks weer lekker thuis heb!

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Gadver wat eng!

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier wat meer info:

Vrouw voorkomt mogelijke ontvoering kind

Zoetermeer - Een 28-jarige vrouw kon maandag 10 maart voorkomen dat haar zoontje (4) werd meegenomen door twee mannen in de Dunantstraat. De politie is op zoek naar getuigen.

Rond 17:25 uur stopte een bordeauxrode bus plotseling naast de moeder met haar kinderwagen. Uit de bus sprongen twee mannen die probeerden haar kind uit de buggy te trekken. De vrouw kon dit voorkomen en seinde snel de politie in. Agenten hebben in de omgeving gezocht maar niemand meer aangetroffen. Het betrof een opvallende bus met diverse roestplekken. De kentekenplaat ontbrak en de ramen waren vermoedelijk afgeplakt.

Signalement

Dader 1:
    ◾Man
    ◾40-50 jaar oud
    ◾Licht getint
    ◾Muts op
    ◾Breed hoofd
    ◾Stoppelbaard

Dader 2:
    ◾Man
    ◾40-50 jaar oud
    ◾Licht getint
    ◾Ongeveer 1.65
    ◾Breed hoofd
    ◾Lang, zwart haar in een staart

Tips? Bel de politie!

Bent u getuige geweest van deze poging ontvoering of heeft u informatie die de politie kan helpen bij het opsporen van de dader(s)? Neemt u dan contact op met de recherche van politiebureau Zoetermeer via 0900-8844. Liever anoniem? Bel dan met Meld Misdaad Anoniem op nummer 0800-7000.

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik woon ook in Zoetermeer en dit is vlakbij. Jakkes moet er niet aan denken. Gewoon voor de neus van de moeder proberen!! :$ Deze wereld is echt steeds gestoorder aan het worden. En dan krijg ik vragen waarom mijn 4-jarige dochter niet alleen op het pleintje mag buitenspelen ;)

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    :$ wordt steeds gekker, nog even en je kan geen een kind meer alleen buiten laten spelen.

Wat zal die moeder geschrokken zijn.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Ik speculeer slechts hoor........ maar ik denk als iemand een willekeurig kind wil ontvoeren die met dit mooie weer ergens naar een speeltuin rijdt oid. Het feit dat de bus gericht een kind op het oog had die nota benen met moeder daar liep doet mij vermoeden dat hier meer achter zit. Niet dat dat het minder erg maakt hoor, zeker niet. Ik denk alleen niet dat er een gevaar heerst voor alle kindjes

11. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn

idd zo zat ik ook al te denken

12. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Ik weet het ook niet hoor, ik vind het inderdaad wel apart dat ze een kind willen ontvoeren die met zijn moeder loopt.
    Er was al eerder een verhaal over een meisje die zich uit de armen van een ontvoerder los had weten te rukken in Zoetermeer. Facebook stond er vol mee maar toen vond ik het ook al een apart verhaal en achteraf bleek dat het niet waar was. Ze had gelogen.
    Maar goed, ik let gerust wel op maar raak niet helemaal in paniek ofzo.

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dit is ook bij mij in de buurt.. 5 min van me huis... Getver wat eng!!! Dankjewel voor het bericht ik ga voorzichtig zijn :(

14. Jemig, uit de buggy terwijl de moeder erachter liep? Bi-zar. Hoe lullig ook; dat stelt mij dan ook wel weer enigszins gerust..

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er is vast meer aan de hand. Het lijkt mij stug dat iemand zo opvallend een kind uit een buggy gaat trekken op klaarlichte dag, waar de moeder bij is. In de media gaat zoiets al heel snel een eigen leven leiden. Dus ik geloof het niet meteen, tenzij er echt op het nieuws melding van wordt gemaakt of via een officieel politiebericht.

Op FB gingen ook berichten rond over een ontvoerder in een blauwe bestelbus, wat ook een hoax bleek te zijn.

16. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
  17. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Wat een naar bericht bah bah, wat was hun motief, wat eng dit.

18. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik vind het ook vreselijk eng allemaal en ik word een beetje gek van al die berichten constant.

Eerst idd dat meisje van 7 jaar, dan een paar weken geleden de berichten dat er in Leidscheveen een busje reed met mannen die kinderen probeerden te ontvoeren, toen het berichtje van een rondrijdende pedo en dan nu dit!

Net stond ik op het punt om mijn dochter alleen van school uit te laten komen en dan nu dit. Nou laat maar. Voorlopig mag ze niet eens meer de straat uit om te spelen. Ze spelen maar lekker hiervoor buiten met zijn allen.

19. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ja en er staat ook niet bij dat het een ontvoering betreft in waarschijnlijk familiaire sfeer dus het stemt mij helemaal niet gerust.

20. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina

Nou denk er precies hetzelfde over. Dan maar een overbezorgde ouder zijn (even voor mezelf gesproken).

Deel Deze Pagina