man opeens allergisch voor oesters?

Discussion in 'De lounge' started by mamamadelon, Oct 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Laatst waren we op de verjaardag van mn broer,iedereen kreeg oesters,man `s avonds ziek,overgeven,diarree,helemaal leeg i.i.g.
    Goed,wij dachten dat het dan een verkeerde oester was.
    Maar nu is hij uit eten bij Herman de Blijker en nou belt hij net dat hij weer oesters heeft gegeten en zich weer helemaal leegspuugt en diarree heeft.
    Zou hij dan weer toevallig een verkeerde hebben of kan je dan ook allergisch zijn?

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Allergie bouw je op dus het zou goed kunnen... Het is wel heel erg toevallig.

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    ja dat vind ik ook,vooral bij herman de blijker,dat is (lijkt mij dan) toch wel een schone tent toch?

4. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Heeft hij eerder oesters gegeten?
    Je kan heel goed allergisch zijn voor vis/schelpdieren. Hij zal niet de eerste zijn die daar ziek van wordt..

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Je kan ineens allergisch zijn.

Mijn beste vriendin heeft altijd huisdieren gehad, en kat en een cavia, en van de een op de andere dag kon ze er niet meer tegen en niet zo'n beetje ook! Ze kan gewoon zonder medicijnen niet meer in 1 ruimte zijn met een kat en ook al zijn er bij mij geen beesten binnen, heb ik heel goed gestofzuigd, ze moet die medicijnen echt nemen anders is ze ziek.
    Maar ze heeft dus zelf altijd een kat gehad.

Raar eigenlijk he?

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Ach das wel sneu inderdaad......

Vind het vooral voor mn man zielig want hij had echt zin in dat etentje!

7. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Kijk daar wel mee uit...ik zou na deze 2 ervaringen echt geen oesters meer eten...dat kan echt heel gevaarlijk zijn met schaaldieren.
    Ik wil je niet bang maken maar een collega van mij is 3 jaar geleden dus gestorven na een acute allergische reactie van mosselen. Vreselijk was dat..
    Echt niet meer laten eten hoor..

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    :$

O wat erg!!!

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Allergie is opbouwend dus dat kan!
    Als je ooit een steek van een wesp oid heb gehad, en je krijgt een reactie, de volgende keer kan die dodelijk uitpakken.

Mijn collega at altijd gewoon bananen, maar na jaren kon ze er dus niet meer tegen, ze is allergisch voor latex, dat schijnt in bananen te zitten, maar daar word ze ook goed ziek en benauwd van dat ze een spuit bij dr heeft.

10. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Ïk heb dat ook.. Eerst mocht ik nooit kippeiwit en daar ben ik nu gelukkig overheen gegroeid. En nu ben ik allergisch voor vooral garnalen, andere vissoorten en schaaldieren..

Ik draag ook altijd een epipen bij me..

Gr.
    Carlien

11. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Kan makkelijk. Zo had ik met kerst plotseling een anafylactische reactie tijdens het steengrillen, bleek van het sap van de garnalen van mn man die naast mijn vlees lagen te komen. Voorheen kon ik altijd gewoon garnalen eten. Nu kreeg ik plots een dikke tong, lippen en had het hevig benauwd, loop sindsdien ook met een epipen op zak. Een maand later kreeg ik nog een reactie na het eten van een kiwi, daarvoor ook nooit problemen mee gehad.

Share This Page