Binnenkort gaan wij verhuizen. Nu heb ik in mijn 'oude' huis een abbo lopen van KPN digitenne. Inmiddels ben ik getrouwd, en heb een andere achternaam. Ook nog eens een ander rekeningnummer. Wat ik dus gedaan heb is mijn abbo opgezegd en een nieuwe aangevraagd voor het nieuwe adres. Nu komt dus de frustratie: De afgelopen week ben ik 7 keer door hen gebeld! 3 keer kon ik niet opnemen, was ik aan het werk. Maar 4 keer heb ik een medewerker aan de telefoon gehad en uitgelegd hoe het gegaan is. De eerste keer begrijp ik dat ze willen weten waarom ik opzeg. De tweede keer kan een foutje zijn. Maar vanmorgen, de vierde keer, was ik behoorlijk pissig. Zegt die vrouw aan de telefoon, ja sorry hoor, de computer belt u automatisch, daar kan ik niks aan doen. Alles weer doorgegeven en ze zou het in het systeem zetten. Maar ja, dat zouden haar collega's ook al doen Nou is mijn vraag aan jullie, wie heeft dit ook meegemaakt en wat kan ik hier tegen doen??
Maar ik heb zelf mijn telefoonnummer bij de opzegging gezet, dat moest ik invullen. Daar hebben ze mijn nummer dus vandaan.
Als ze dan nog een keer bellen zeggen dat je bij het bel me niet register staat en ze jou niet mogen bellen.. Werkt vaak ook. En je bent ook niet verplicht een tel nr in te voeren bij opzeggen.. Wel een email adres.. Dus voor de volgende keer gewoon 06-12345678 in vullen
Ik heb ook zo'n gedoe gehad met het overzetten van mijn abbo daar. We zijn toen in vrij korte tijd verhuisd, maar het overzetten zou een maand zeker duren, maar wel ondertussen betalen!!! Ondertussen zou de bewoner in ons oude huis ons abbo kunnen gebruiken (had ik ook nagevraagd). Als commentaar kreeg ik te horen; ja mevrouw, u moet uw zaakjes ook op orde hebben he, dan kunt u dit soort dingen voorkomen????!!?!?!?!?!!? Ik heb hem ter plekke opgezegd en overgestapt naar Zeelandnet, nooit meer gedoe gehad. Ik moest door de opzegtermijn ook nog een maand betalen, maar dat had hoe dan ook gemoeten, alleen was ik nu van ze af! Nooit meer KPN voor mij...
Helaas geldt het bel-me-niet-register niet voor bedrijven waar je klant van bent of van bent geweest. Dat laatste is wel een beetje raar, vind ik. De eerste maanden kan ik me nog wel voorstellen, om zaken af te handelen. Maar daarna moet dat ook over zijn.
Zodra ze weer bellen zeggen dat je graag wilt dat ze je gegevens uit hun bestand verwijderen. Volgens mij zijn ze verplicht dit te doen volgens het recht van verzet.
ja kpn is er erg slecht in! Wij wilden na 2jaar ons internetabbo opzeggen en daar heb ik ook vaak voor aan de telefoon kunnen hangen. Wel maand 25-29 teruggehad, maar tis gruwelijk irritant als dat zo moet
ben ik het helemaal niet mee eens, ik zit inmiddels al 10 jaar bij de KPN ...nog nooit geen last gehad. En als ik over ga op glasvezel ga ik dit ook doen bij KPN
Ik was heel tevreden over KPN tot ik op ging zeggen. Kreeg netjes een bevestiging dat het opgezegd was. Toch werden de abbo kosten nog geïncasseerd. Kan gebeuren, misschien niet goed verwerkt. Weer gebeld, zou opgelost worden, geld terug gekregen. Volgende maand: geïncasseerd. Zo ben ik uiteindelijk een half jaar bezig geweest!!!! Ik snap je frustratie dus wel...
O jee, ik moet dus nog even opletten of ze niet blijven innen! Het vervelende vind ik dus dat ze anoniem bellen, en laat onze makelaar dat nou ook doen. Als ze gebeld hebben weet ik dus nooit wie er belt. Nou ja, vervelend dus! (en ook raar dat ze dat blijkbaar niet in hun systeem kunnen invoeren)
Om precies te zijn: een bedrijf waar je klant van bent of de afgelopen twee jaar klant van bent geweest mag jou bellen, TENZIJ je zelf aangeeft gebruik te willen maken van het recht van verzet. Als je dat aangeeft mag dát bedrijf jou niet meer benaderen met telefonische aanbiedingen. Na twee jaar mag een bedrijf jou alleen nog bellen als je niet in het Bel-me-niet-register staat geregistreerd. Sta je dat wel dan geldt na die twee jaar het BMNR ook voor het bedrijf waar je twee jaar terug klant was. Als je gebeld met telemarketingdoeleinden (verkoopintenties --> daar hoort proberen een klant terug te winnen ook bij) moeten ze ALTIJD het ongeveer het volgende zeggen: "ik wil u nog wijzen op uw rechten in de telemarketing. Als u aan de lijn blijft wordt u door middel van een bandje het Recht van Verzet en het Bel me niet register aangeboden waarmee u kunt regelen dat u niet meer gebeld wordt" Ben je in een vervelende bui dan kan je gewoon terstond eisen dat de beller voor jou regelt dat je in het RvV komt en niet dat stomme bandje hoeft af te luisteren. Daar horen ze direct gehoor aan te geven. Het verschil met het bandje afluisteren en via die weg je aanmelden voor BMNR en RvV is nl. dat ze een aantal weken verwerkingstijd hebben. Met gevolg dat je wellicht nog een keer gebeld wordt in de tussentijd. Eis je terstond dat ze je in het RvV opnemen dan moeten ze je direct handmatig in het RvV zetten. En verder dien je er ook rekening mee te houden dat als je in het BMNR staat opgenomen en vervolgens ergens bij een actie je nummer achterlaat waarin de kleine lettertjes staat dat je door je nummer achter te laten toestemming geeft voor een eenmalig aanbod jouw BMNR registratie in dat geval genegeerd mag worden. BMNR is alleen van toepassing voor het nummer waarvoor je het hebt opgegeven. Dus registreer altijd je vaste nummer én 06-nummer. Mijn advies: laat niet zomaar je nummer overal achter voordat je de moeite hebt genomen om de kleine lettertjes te lezen. En als je ergens klant wordt geef dan gelijk aan dat je wil dat ze in je klantgegevens opnemen dat je gebruik maakt van je Recht van Verzet. Hoe ik dat allemaal weet laat zich vermoedelijk wel raden...
En nee ik werk gelukkig niet voor KPN. De reden waarom ze trouwens bellen is gewoon omdat ze willen peilen of ze je kunnen houden. Zodra jij zegt: ik vind het een beetje duur, komen ze met korting of iets gratis te geven. Of als je er in stinkt een duurder iets te verkopen dat zo genaamd beter bij je behoeften aansluit.
Dat probeerde ze inderdaad. Ik zei tegen haar: dan ben je nu te laat. Zij: Waarom dan, mevrouw? Ik: Omdat ik al bij jullie blijf zoals in het systeem al staat volgens je collega. Zij: Haha, sorry mevrouw.
Meestal wordt met meerdere systemen naast elkaar gewerkt. Daardoor kan t gebeuren dat niet alle systemen op elkaar afgestemd zijn en er geen automatische controle op zit of jij niet toevallig al zelf contact hebt gezocht. Die systemen worden meestal ook niet goed ontdubbeld, waardoor ze dus als mosterd na de maaltijd kunnen bellen voor iets wat allang geregeld is. Of dat ze je op je vaste nummer bellen en vervolgens ook nog eens op je mobiel. Da's heel irritant voor klanten én zelf voel je je op zo'n moment ook een enorme kneus hahaha.
Echt haat aan kpn vanaf deze kant. Wij hebben er 2,5 jaar over gedaan om van die kpn af te komen.. Callcenter snapte er werkelijk geen snars van. Uiteindelijk via een hoge pief van het kantoor gegaan en al mijn geld terug gehad. 2 weken later een deurwaardersbrief voor 7. Hele drama's, uiteindelijk ook niet betaald. Als het callcenter je niet goed helpt, dien een klacht in. Wordt je terug gebeld door iemand amders die het uitpluist en alle gesprekken terug luisterd. Ze zeggen dat ze dit niet kunnen maar kunnen ze wel Succes!