Hoe zie je dat een Pokémon kaart nep of echt is (samenvatting): Een neppe kaart glimt, terwijl de echte kaart wat matte is; Een neppe kaart ziet er lichter uit dan de echte kaart. Bij neppe kaarten zitten er nog een 'glans' op de kaart. Een neppe kaart voelt gladder aan dan de echte kaart; Een neppe kaart is meestal wat zwaarder dan een echte kaart; Een neppe kaart is makkelijk te buigen; Een neppe kaart heeft weleens spelfouten. Pokémons worden eventueel verkeerd gespeld. Rechts: authentiek | Links: nep (bron: Pokegym.net)
En als ze nat worden, vallen ze uit elkaar. Junior had pokemonkaarten in dr zomer in t zwembad gemikt en we zagen gelijk welke echt en nep waren haha (Moet zeggen onze net 6 jarige ziet en voelt t verschil ook best snel)
Hier ook een megafan van 8 jaar.. Zitten inmiddels wel over de 1000 originele kaarten.. Voor een beginner zou ik Battle Academy kopen. Hier zitten twee volledige sets (van 60 kaarten elk) in om het spel mee te leren spelen. En een stap voor stap handleiding.. Mijn zoon van toen 6 jaar kon er gelijk mee uit de voeten en snapt nu de waarde van kaarten en kan zo zijn eigen sets maken voor het spel. Als je geen kaarten wilt kopen kun je voor alle accessoires gaan. Hier hebben we ook een diamond painting van Pika gemaakt, vond mijn zoon erg gaaf..