Ivy staat er ook bij, maar dat vind ik toch nog wel een redelijk normale naam. Verder vind ik het enigszins belachelijk om je kind naar een Pokemon te noemen. Ik vind zelf het spel ook leuk, maar niet extreem leuk ofzo. Laat staan dat ik er een kind naar zou vernoemen. Een huisdier zou nog prima kunnen in mijn ogen, maar een kind...neuh!
Ach, hoeveel kinderen zijn er niet genoemd naar het spel Zelda? Of überhaupt? Hoeveel kinderen zijn er wel niet genoemd naar een personage in een film, televisieserie of boek? Waarom zou een animeserie dan opeens raar zijn?
Helemaal niet raar uiteraard Maar ik zou wél vreemd opkijken als mijn neefje of nichtje straks Bulbasaur of Rattata heet
True. Ik kijk ook nog steeds op als ik iemand 'Arwen' of 'Arya' hoor roepen Maar heel vreemd vind ik het niet. Zat mensen die vernoemd zijn naar iets of iemand.
Heb wel 3 katten die zijn vernoemd naar Final Fantasy(game) Aeris. Tifa en Cloud. En onze dochter haar tweede naam is ook Zelda We wilden het alleen niet als roepnaam gebruiken.
Lol, dat ze schrijven "Het zijn niet alleen figuurtjes uit Pokémon Go", alsof Pokémon als serie nooit bestaan heeft en alles nu de app als oorsprong heeft. En dat Ivy naar Ivysaur is vind ik nogal vergezocht. Maar Eevee is wel een leuke naam, al zou ik het als Evey schrijven. Maar dan is het weer V for Vendetta. Nidorina zou misschien nog kunnen, maar verder zie ik in de namen van Pokémon niet echt babynamen... Zeker niet in die van de 1e generatie. Hoop de rest van de wereld ook niet
Als onze jongste een meid was geweest, had ie Arya geheten. a Jakkes.... Dan eerder Nidoran voor een jongen... Maar Pokémon namen verwijzen al naar de figuren/dieren, waar ze op gebaseerd zijn. Ik vind het moeilijk matchen met een persoon...
Ik vind Eevee best een acceptabele naam, al zou ik er zelf nooit voor kiezen (en niet alleen omdat het een Pokemon is ). Ivy is natuurlijk ook een normale naam, voor mij komt hij ook niet van Ivysaur. Nidoran, Kakuna, Charizard, Charmeleon, Abra, Muk, Onix, Chansey, Tangela, Seadra, Jynx, Magmar, Tauros, Ditto, Jolteon, Flareon, het is allemaal (totaal) niet mijn smaak, maar er zijn ergere namen...
In nieuwere Pokémongeneraties zitten wel Pokémon die acceptabel zijn als mensennaam, zoals Aron Maar om Aron dan een Pokémonnaam te noemen...