Volgend op spaargeld topic: hoe serieus investeren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Coquelicot, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Zoals de topictitel al zegt: wat te doen in deze tijd met een substantieel bedrag (150K plus) in plaats van spaarrekening?

2. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Goud kopen. Dat behoud relatief gezien zijn waarde.
    Beleggen zou ik niet doen, daar is de tijd te onzeker voor (short beleggen kan wel)
    Ontroerend goed is ook niet verstandig.
    Dus goud is enige wat mij het beste lijkt.

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

dit dus:D

4. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

wilde ik ook zeggen goud kopen :) ik heb ook veel goud gekocht omdat ik het leuk vind maar ook omdat je er nooit aan verliest. ik heb 4 jaar geleden een ketting gekocht voor 100 euro en is nu 400 euro waard. toch ben ik ook weer bang om beroofd te worden;)

5. Coquelicot

Zat goud een paar jaar geleden niet al op of rond de max waarde dan?

6. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Goud is op het moment niet zo veel waard hoor. Maar dat wordt het misschien wel weer. Fluctueert nogal.

7. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik koop altijd goud in egypte omdat ze daar eigenlijk alleen 21 karaat verkopen en daar in de goud winkel verwachten ze dat de goud prijs tussen nu en 10 jaar naar de 50 euro per gram gaat stijgen. is nu zo'n 32 euro per gram (21 krt). maar of het echt zo is weet ik natuurlijk niet. maar ik geloof niet dat je aan goud kan verliezen.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gewoon in mij investeren. Ik ZWÉÉÉÉR dat je het terug krijgt.

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Even serieus, er zijn een paar opties. Het ligt aan het risicoprofiel dat je hebt. Goud fluctueert in waarde. Alle grondstoffen fluctueren in waarde. Ik persoonlijk zou nooit 150K in goud stoppen, ondanks dat ik een redelijk hoog risicoprofiel heb.

Alles boven de heffingsvrije voet wordt in box 3 belast met 1,2% (30% van een fictief rendement van 4%). Dus alles dat je doet moet meer opleveren dan 1,2%.

Ik ga altijd voor een evenwichtige belggingsportefeuille waarin ik een 30% kaspositie aanhoud (dat mag ook op een spaarrekening zijn), 30% laag risico (meestal obligaties) en 40% aandelen. Qua aandelen zou ik je op dit moment een mix adviseren van hoog risico (dus opkomende economieen zoals de BRIC landen, maar let dan op dat de aandelen al niet te hoog gewaardeerd zijn), grondstoffen aandelen (olie en andere delfstoffen), amerikaanse economie en aandelen die een hoog dividend uitkeren. Obligaties zijn op dit moment best duur omdat veel mensen vanuit aandelen naar een veilige haven zijn gevlucht. Koop je obligaties niet alleen op het rentepercentage dat ze uitkeren maar bereken wat het over de gehele looptijd oplevert, dus dat je de aankoopwaarde erbij verdisconteert.

Ik probeer ook een deel te gebruiken om mijn eigen hypotheek af te lossen. Is wel vastgoed dat in waarde daalt, maar daarentegen verlaagt het ook direct mijn vaste lasten en is het op dit moment het beste rendement wat je uit je geld kunt halen.

10. Coquelicot

Wat heb je te bieden?

11. MLkids

MLkids Niet meer actief

Hahaha:D:D:D

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Heel veel liefde :D
    Oh, en een kamertje hier in huis, haha.

Nee even serieus. Zoals Juul zegt, goed beleggen. Wij hebben een iemand in de zeer naaste familie die daar heel goed in is. En dat dus ook voor ons doet.
    Daar hebben we al hele leuke centjes mee 'verdient'.
    Verdeelt over een bedrag weinig tot geen risico, een laag risico en een deel hoog risico. Weten wanneer je in en uit stapt is belangrijk, en je moet er gevoel voor hebben.
    Iets wat ik niet heb :D ik ben beter met lijfrentes en verzekeringen.

13. Coquelicot

Gezellig... Ik zal binnenkort eens langskomen voor een knuffelweekend.... Hou een kamertje vrij :D

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij hebben onroerend goed gekocht in het buitenland, puur als investering. Hoog rendement.

15. Coquelicot

Zo zijn wij ook aan ons 'spaargeld' gekomen...

We hadden uiteindelijk echter geen zin in de hele verhuur rompslomp...

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Alles idd verhuurd maar gezien de locatie en de zaakwaarnemers ter plaatse gelukkig geen rompslomp.

17. Coquelicot

Hier ging het voornamelijk om UK en Frankrijk... Iets andere locaties dan HK, SG etc... :D

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Beleggen in goud. Wij zitten erover na te denken.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oh ja, da's een ander verhaal ja. ;)

20. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Wij hebben twee woningen gekocht in onze woonplaats via de veiling voor 95.000 en 85.000 met ons spaargeld. Beide woningen hebben 6 kamers en die verhuren wij. Het levert ons € 300 - € 450 per kamer op.

Het kostte wel wat kluswerk (uitbesteed) om de huizen in goede staat te krijgen, maar de kamers waren heel snel verhuurd. Nu zijn we er alleen mee bezig als een kamer leeg komt of onderhoud gepleegd moet worden.

Deel Deze Pagina