Wie heeft hier ervaring mee? Ik zou eigenlijk a.s. dinsdag worden ingeleid maar de gyn wilde het toch uitstellen omdat ik nog potdicht zit en het kindje nog niet is ingedaald. Dat was volgens haar geen goede combinatie voor een inleiding. Maar mocht er volgende week geen verschil in komen dan word ik toch nog ingeleid, want ik moet ingeleid worden vanwege zwangerschapsdiabetes. Er is dus een kans dat we alsnog gaan inleiden terwijl het kindje niet is ingedaald en er geen ontsluiting is. Ik lees veel over inleiden zonder ontsluiting, maar nog niet over niet ingedaalde kindjes. Wie heeft hier ervaring mee?
Mijn doorsnee bevalling is begonnen terwijl mijn oudste niet was ingedaald. Dat is tijdens de bevalling vanzelf gebeurd. Dus ik denk, dat als ze het opwekken, dat ze ook proberen om alles op gang te brengen, en dan ook verwachten dat de kleine wel indaalt als je weeën krijgt. Je bent dan misschien ook langer bezig om ontsluiting te krijgen. Zeker vanaf verweking naar korter worden en echt openen.. Misschien dat ze daarom wachten?
Ik ben ook ingeleid wegens zwangerschapsdiabetes. Ook mijn dochter was niet ingedaald. In mijn ZH (in Duitsland) werd ingeleid met Cytotec tabletjes en vooralsnog verder geen infusen ofzo. Maandagochtend om 8 uur begonnen met 25 mg, 12 uur kreeg ik 50 mg en rond 17 uur 100mg Cytotec. Overdag verder geen weëen ofzo gehad. In de loop van de nacht ben ik naar de verloskamers verhuisd omdat rond half 2 mn weëen stevigere werden. rond zeven uur braken mn vliezen spontaan en had direct persdrang. Kleintje daalde in op het moment dat de vliezen knapten.
twee weken geleden ben ik ingeleid ivm een plotselinge hoge bloeddruk. Ook ik had nog helemaal geen ontsluiting en mijn kindje was ook nog niet ingedaald. Om een begin met de ontsluiting te maken kreeg ik de dag ervoor een ballonnetje in mijn baarmoederhals. Die moest blijven zitten tot hij er vanzelf uit viel, dan heb je 2 cm ontsluiting. Duurt 1 tot 3 dagen. Gelukkig viel die bij mij er na 1 dag uit. De volgende dag werd ik 's ochtends naar de verloskamer gebracht, mijn vliezen werden gebroken en kreeg ik weeënopwekkers via een infuus in mijn arm. Houdt er rekening mee dat omdat de baby nog niet is ingedaald je niet van het bed af mag komen, ook niet om naar de wc te gaan. De dosis weeënopwekkers wordt langzaam opgevoerd in de hoop dat je lichaam op een gegeven moment mee gaat doen en het kindje naar de uitgang duwt. Bij mij was dat niet het geval en na 16 uur is mijn zoontje Rik via een keizersnede ter wereld gekomen.
Dankjewel voor de verhalen! Ik probeer te begrijpen waarom de gyn de inleiding heeft uitgesteld. Is dat omdat de kans op een keizersnede dus groter is als ze niet ingedaald is? Lijkt me onwijs vervelend als je niet uit bed mag! Ook niet bevorderlijk voor indalen eigenlijk. Maar goed ik snap wel waarom dat is. Ik hoop dat ze toch nog gaat indalen binnen 4 dagen, maar heb het gevoel dat ze niet lager kan...
Hoi! Ik werd met 41,4 weken ingeleid! Onze zoon was niet ingedaald. Die dag heb ik ook 3 keer een tablet ingebracht gekregen om tot 2 a 3 cm ontsluiting te komen! De volgende ochtend had ik 3 cm ontsluiting! Toen hebben ze de vliezen gebroken en kwam onze zoon wat dieper in het bekken te liggen, ik ben ook maar 2 keer van bed af geweest, de rest gelegen maar vond het totaal niet erg! 10 uur later werd onze zoon geboren! Heel veel succes, het komt goed! Liefs
Ook hier ingeleid terwijl mijn kindje nog ergens in mijn keel zat.. zo ernstig hoog zat hij nog! Ben ingeleid met 39w2d omdat ik ondanks medicatie erg hoge bloeddruk had.. Dag voor de inleiding bleek ik al 2cm ontsluiting te hebben.. de volgende morgen om 7uur werden mijn vliezen gebroken en kreeg ik mijn infuus! Helaas bleek na 12uur in de weeënstormen/rugweeën gezeten te hebben dat ons manneke verkeerd in gedaald was na het breken van de vliezen en dat ik nooit verder zou komen dan 5cm ontsluiting die ik toen had.. Dus.. alsnog een ks geworden... mijn verhaal is dus niet erg positief over niet ingedaald inleiden maar meid.. je hoort zo vaak dat t kindje wel gewoon netjes in je bekken gaat liggen!! Succes!!
Ook ik ben ingeleid met een niet ingedaald kind. Dmv een ballonkatheter. Geëindigd in een ks omdat beeb tijdens de bevalling ook niet verder zakte...
Ik ben ingeleid met een niet ingedaald kind bij mijn eerste kindje, echter niet goed bleek achteraf. Ik bleek een hoge vliesscheur te hebben waardoor ik 24 uur met "open vliezen" liep, en dus een verhoogde kans op een infectie. VK heeft met doorgestuurd naar het ziekenhuis, met de mededeling "geef duidelijk aan dat de beeb nog niet is ingedaald!" Echo gehad in ZH, duidelijk gezegd "de VK vermoed een hoge vliesscheur, en de baby is nog niet ingedaald!", de tweede lijns VK zei echter "oh de baby is wel ingedaald hoor!!" en vervolgens hebben ze me aan het infuus gelegt, wat ieder half uur werd verhoogt van half 2 tot kwart over 5 's avonds. Toen ze na half zes een sensor op het hoofd van mijn kindje wilde plaatsen braken ze mijn vliezen per ongeluk, waardoor bij mij mijn lichaam en het infuus voor het opwekken in een keer ging werken en ik in shock raakte, de zuster liet mij staan omdat ze dacht dat ik "alleen maar een weeenstorm had" en mijn zoontje knalde meteen mijn bekken in bovenop zijn navelstreng. Resultaat was dat ik volledig onder narcose een kwartier later een keizersnee had gekregen omdat mijn zoontje ernstig in nood was gekomen. Achteraf kreeg ik te horen dat mijn zoon zo hoog had gezeten dat de 2 lijns VK in het ZH dacht dat mijn vliezen al gebroken waren, en dat ze daarom het infuus iedere keer hadden verhoogd. Belangrijk is echt bij een niet ingedaald kindje dat je niet gaat lopen als ze de vliezen breken, hoe vervelend je je ook voelt! Ze zullen denk ik de boel rekken zolang mogeljk om de kleine de kans te geven in te dalen. Ik heb van mijn VK trouwens ook begrepen dat ze tegenwoordig vaker proberen de kindjes in een dergelijk geval "in de vliezen" geboren te laten worden. Misschien is dat een optie voor je?
Wat een slecht ziekenhuis zeg! Eng verhaal bbbrrr Ik weet niet hoe hoog ze nou zit, bij het voelen aan mijn buik zeiden ze allemaal dat ze wel al ingedaald was en ik heb ook specifiek gevraagd of ik nog moest liggen bij het breken van mijn vliezen maar nee hoor dat hoefde niet meer. Nou en toen gingen ze dus afgelopen donderdag na keihard aandringen van mijn kant toucheren, en toen schrokken ze omdat ze het hoofdje niet eens konden voelen. Helemaal niet ingedaald dus. Maar ze ligt wel met haar hoofd voor mijn bekken dus ik denk wel dat ze dan toch bijna ingedaald is. Wat lijkt me dat erg zeg bevallen onder algehele narcose, dan mis je het echt! In de vliezen geboren worden, dat ken ik niet. Ik ga er eens naar kijken.
Ik heb het eerlijk gezegd niet als eng of traumatisch ervaren. Wel jammer dat ik het niet meegemaakt heb, maar niet als heel vervelend. Ze zijn in het ziekenhuis ook eerlijk geweest over wat er is gebeurd, en zodra ik mijn zoon bij me had is hij de eerste 12 uur niet van mijn borst geweest. Dat had ik wel nodig en hij ook. Doodmoe de volgende ochtend maar heerlijk genoten, lekker tv gekeken met man en zoon op de kraamkamer en verder alleen maar bewonderd. Ik heb nooit op het moment beseft wat er gebeurde omdat ik zelf in shock raakte, maar omdat de gynacoloog snel en goed reageerde hebben we er allebei niets aan overgehouden. Achteraf was het wel heel fijn dat er heel veel foto's gemaakt zijn in het ZH van de keizersnee, en mijn man me ook veel kon vertellen bij die foto's. En er veel van geleerd, ik accepteer niet zomaar meer een antwoord van een VK, maar vraag door hoe ze tot een bepaalde conclusie komen, je kan het misschien niet voor zijn, maar wel mensen dwingen iets verder te denken dan de automatische piloot.
ik ben ook met 41+5 ingeleid zonder indaling. na een hele dag puffen nog steeds niet ingedaald en bleef lang op 8 cm hangen. dus toen alsnog een ks gehad! hoop dat het dit keer wel gaat lukken om "normaal" te bevallen maar het was zeker geen trauma!
Mijn vliezen waren gebroken en de gyn vond het beste als onze dochter nog dezelfde dag geboren zou worden. Met 2 cm aan het infuus gegaan, en onze dochter lag nog gezellig tegen mijn ribben aangeplakt. Ergens tijdens de bevalling is ze ingedaald, ik weet niet wanneer.
Hier bij de 2e ook een ingeleide bevalling van een niet ingedaald meisje met 38 weken vanwege te hoge bloeddruk. Toen ik op een maandag kwam zat alles nog potdicht en zat ze nog erg hoog. Bij het 1e onderzoek kwamen ze er ook nog achter dat mijn meisje haar handje boven haar hoofd hield waardoor eerst nog overlegd moest worden om wel door te gaan met inleiden omdat als ze in zou dalen het handje dus eerst zou komen. Toch ingeleid, 2 keer gel waarop er niets gebeurde. De volgende dag 2 cm en was ze eindelijk ingedaald, vliezen breken en infuus starten (achteraf maar goed ook dat ze wel doorgingen, want ze had in het vruchtwater gepoept) na 2 uur infuus was ze al geboren na een stormbevalling zonder handje boven haar hoofd.
Mijn zoon was ook niet ingedaald toen ze me gingen inleiden met 41+2. Hij daalde pas in toen ik ging persen. Achteraf helemaal goed ter wereld gekomen alleen bleef hij vastzitten met zijn schouder, maar dat heeft verder niets te maken met het niet indalen.
Wow sterkte meid! EN ik hoop dat je zonder al teveel problemen morgen je kleine wondertje in je armen mag hebben!
Mijn verhal ken je al van fb ook een kindje wat niet wilde indalen bij 9cm als nog een keizersnedenn en uitindelijk et spoed omdat ik koorts kreeg en de kleine een hartslag van 200 ( koorts kwam doof een infectie niet door het niet indalen)