Iemand ervaring met cervixconisatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Brie, 25 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brie

Brie Actief lid

22 apr 2016
    136
    0
    0
    Hey!

Zoals het in de titel al staat zoek ik vrouwen met ervaring met een cervixconisatie en zwanger worden.
    Van mijn eerste ben ik heel snel en gemakkelijk zwanger geraakt.
    (2 weken na het verwijderen van mijn koperspiraal, niet eens zo een drukke intieme periode gehad door examens e.d. en ik had geen benul van mijn cyclus)
    De gynaecoloog zei toen zelf dat wij een super vruchtbaar koppel waren.
    (wat hij daarmee bedoelt weet ik niet precies).
    Dus nu hebben we beslist om voor een tweede te gaan maar dat wilt precies niet lukken - ronde 5 komt er aan.
    Na mijn eerste bevalling heb ik wel een cervixconisatie ondergaan en ze hebben toen een degelijk stuk van mijn baarmoederhals weggebrand.
    Destijds zei de gynaecoloog dat het in principe geen probleem zou kunnen geven voor een volgende zwangerschap, maar dat ik misschien een zwakke baarmoederhals zou hebben.

Nu, begin ik voor mezelf verschillende "redenen" te zoeken waarom het maar niet wilt lukken.
    Dus bij deze, zijn er vrouwen die ook moeilijkheden hebben ondervonden met het zwanger worden na een ingreep aan de baarmoederhals?

Alvast dank!

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Uhm...Elke ronde duurt lang als je met zwanger worden bezig bent. Maar het is een kwestie van geluk hebben. De eerste keer hadden jullie het geluk en de mazzel snel en direct zwanger te zijn. Maar dit wil absoluut niet zeggen dat het bij een tweede ook snel lukt. Dat kan niemand weten. Ook een arts niet.
    Jullie hebben net 4 rondes achter de rug.
    Voor zwanger worden staat echter een jaar! Dan zijn de meeste vrouwen zwanger.
    Dus nog niet in de stress schieten of je zorgen maken.

3. didi79

didi79 Bekend lid

10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Hoi,
    Ik heb geen conisatie gehad, maar een lisexcisie.
    2 maanden daarna zwanger geraakt! Tijdens bevalling kwam ontsluiting niet vanzelf goed op gang, maar toen ze me strippenschoot het ineens door naar 5 a 6 cm!
    Nu 8 maanden na geboorte 2e controle uitstrijkje aanstaande donderdag (10 weken na bevalling 1e controle gehad)!
    Succes in ieder geval, hopelijk snel goed nieuws!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik herken wel het verschil in duur om zwanger te worden. Onze oudste was in 2 weken na de beslissing raak, de huidige middelste ging een miskraam en 3 maanden aan vooraf en toen we jaren later voor een 3e wilden gaan, kreeg ik weer eerst een miskraam en duurde het weer 3 maanden. Voor ons dus het besef dat we met onze oudste heel erg geluk hebben gehad. Natuurlijk is 3, en ook 5 maanden niet lang, dus zou ik me zeker nog geen zorgen gaan maken!

5. Brie

Brie Actief lid

22 apr 2016
    136
    0
    0
    Dankjewel voor de reacties.
    Ik besef ook wel dat we met de eerste veel geluk hebben gehad.
    Maar kan het toch niet laten om dat te laten spelen in mijn hoofd.
    Het is in ieder geval wel geruststellend om te lezen dat er het er bij andere net zo aan toe ging.
    Ik probeer geen stress te krijgen maar af en toe spookt het :"wat als ik nu niet meer kan".
    Maar ok.
    Hup naar de volgende ronde!

Deel Deze Pagina