Vermoeden van blaasontsteking bij zoon.

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by annick1984, May 1, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Ik heb het vermoeden dat mijn zoon (2jr1mnd) een blaas ontsteking heeft. Hij heeft veel last van zijn buik (zijn ontlasting is niet dik, dus ik gók niet dat het een verstopping is).

Nu wil ik graag zijn urine opvangen terwijl hij op het potje zit. Het probleem is alleen, hij plast al tijden sowieso in de ochtend niet meer op het potje. Heel soms in de middag en soms in de avond. Hij heeft er last van, want hij zit vaak te huilen...

En een peuter dwingen om te plassen... dat gaat niet (zou ook niet weten hoe ik dat moet doen). Maar hoe kom ik nu aan urine voor een onderzoek bij de HA? Heeft er iemand tips? Hij drinkt genoeg, dus dat kan het niet zijn. ('t komt er alleen niet op het juiste moment uit). En met een luier hoef je niet aan te komen..

2. maliro

maliro Niet meer actief

Plaszakje?
    Een schone maatbeker in het toilet zetten en dan het plasje overgieten in een schoon potje? Ik weet niet of hij zindelijk Is of niet

3. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Nee, hij is nog niet zindelijk. Dus op de wc plassen doet hij sowieso nog niet. Moet ik dan het plaszakje met een stukje pleister vastmaken aan zijn buik? Anders blijft het niet zitten..

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Plaszakjes hebben een plakstrip, maar hier geen succes (wel meisjes, misschien werkt het bij jongetjes beter). Ik zou potje blijven proberen en dan idd een plaszakje, kijken waar het eerste plasje in terecht komt!

5. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Ik zal mij er eens in gaan verdiepen. Kan je die plaszakjes kopen/krijgen bij de apotheek?

6. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Die kan je via de huisarts krijgen! Of via apotheek. Ze zijn speciaal voor niet zindelijke kinderen. Gewoon even huisarts of apotheek bellen. En niet te lang wachten, blaasontsteking kan best pijn doen en is niet ongevaarlijk.
    Laat huisarts ook naar piemeltje kijken, er kan ook iets ontstoken zijn

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,302
    36,162
    113
    Ja een plaszakje idd. Werkte hier niet heel ideaal, maar we kregen er wel genoeg in opgevangen om te laten onderzoeken. Kun je bij de apotheek krijgen, kostte hier niks.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,302
    36,162
    113
    En idd even naar het piemeltje kijken. Blaasontstekingen bij jongens komen niet vaak voor. Hier had hij last van zijn voorhuidje.

9. ffff

ffff Bekend lid

Oct 9, 2012
    911
    545
    93
    Veel laten drinken, luier uit en op een plek gaan zitten waar je het goed schoon kan maken (badkamer?). Zodra hij begint te plassen potje eronder en voila. Dit geeft de beste resultaten, beter dan plaszakje want daar kunnen huidbacterien bij komen en dan heb je een vertroebeld beeld. Van tevoren piemeltje wassen. Blaasontsteking komt weinig voor, inderdaad meer kans op bijvoorbeeld ontsteking van de voorhuid of eikel.

Share This Page