hoe kan dit?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door AnJe, 17 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnJe

AnJe Lid

17 okt 2006
    5
    0
    0
    Hallo,

Een vriendin van mij is 3 maanden overtijd, was eigenlijk helemaal niet bezig met zwanger worden of zijn, heeft zich er niet zo heel veel mee bezig gehouden. De mogelijkheid van zwanger is zeker aanwezig, omdat ze precies rond haar normaal gesproken ovulatie gemeenschap heeft gehad. Maar sinds dat de ongesteldheid wegblijft, is ze heel erg moe, bij vlagen misselijk, vooral ook stemmingswisselingen, last van darmen enzo, en jah haar buik is ook licht gegroeid. Ze heeft heel lang geen test gedaan omdat ze er niet mee bezig was, nu gister toch bij de dokter geweest en test... negatief?!

Is zwangerschap nu uitgesloten terwijl ze wel alle symptonen heeft maar toch negatief test? Ik geloof nl. niet in een schijnzwangerschap, want het is juist niet zo dat ze het graag wil, juist nu niet..

Ik hoop dat er misschien wat aanwijzingen of redenen zijn..

Groetjes,

AnJe

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als de test negatief is ben je in principe niet zwanger. Symptomen zeggen niets, je lijf kan je enorm voor de gek houden. Schijnzwangerschap komt relatief vaak voor. Als ze zich niet goed voelt of ze blijft twijfelen dan kan een echo uitkomst bieden. Maar ik denk niet dat ze zwanger is.

Mirjam

Deel Deze Pagina