poliep of zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xbabyxdx, 14 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Vandaag had ik een afspraak bij de gynaecoloog. Dit vanwege de reden dat ik steeds tussentijdse bloedverlies had en daarna een week of 2 achter elkaar steeds een beetje bloed. Dus vond ik het na een tijd wel fijn om het even te laten onderzoeken. Opeens was het gestopt en eigenlijk had ik zoiets van, laat maar zitten, want het is toch over. Maar uiteindelijk heb ik besloten toch maar te gaan.

Bij de inwendige echo zei de gynaecoloog dat er een poliep zit, of er was een kans op een vroege zwangerschap..... waarop ik gelijk zei, dat dit onmogelijk was omdat ik was gesteriliseerd tijdens de keizersnede. Volgens deze gynaecoloog was er een kans. Hij had het uitgelegd maar dat ben ik eventjes kwijt. Iets met slinkende eierstokken blablabla.
    Hij liet de echo zien, daar zag je inderdaad echt zo n donker vlakje met er iets in. Maar hij kon niet zeggen welke van de 2 het was. Toevallig had ik ook een enorm volle blaas dus het beeld was wel heel duidelijk.
    Volgende week mag ik terug komen. En hopelijk zit er dan helemaal niets. Ik hoop dat hij gewoon hele slechte ogen heeft haha! Want ik zit niet te wachten op nog een zwangerschap.
    Van de week krijg ik ook de uitslag! Zal mij benieuwen.

Iemand toevallig ervaring met poliep verwijderen? Mocht dat het zijn?
    En iemand dan ook ervaring met zwangerschap na sterilisatie? :)

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Waarom doe je niet een zwangerschapstest?

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Inderdaad! Als er iets zit, zou je een week of 5 moeten zijn? Dus dan moet een zwangerschapstest positief aangeven. Het is toch niet nodig om nog een week op de echo te wachten? Had je niet om een bloedonderzoek kunnen vragen? Dan had je ook duidelijkheid gehad.

4. xbabyxdx

Al die onderzoeken zijn door het ziekenhuis gedaan. Dus daar wacht ik nu op.

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Gewoon een zwangerschapstest doen en je weet het.

6. xbabyxdx

Ook dat is in het ziekenhuis gedaan bij het lab. ;) Ga geen tientje extra uitgeven, met de kans dat het misschien nog niets aangeeft. Vind het zo zonde als het al gedaan is! Dat tientje stop ik liever in het spaarpotje van de kinderen. Deze week kan ik in ieder geval bellen voor de lab uitslagen. En daarna de echo's en een kijkoperatie als het om de poliep gaat.

Vraag me wel af naar ervaringen van zo n poliep verwijderen.

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik neem aan dat de poliep in de darmen zit als dat het is. Je moet dan een colonoscopie. De avond vooraf moet je 2 liter laxeermiddel drinken om je darmen schoon te spoelen. Voor een colonoscopie krijg je een roesje en dan verwijderen ze een poliep. Het verwijderen zelf heb ik geen ervaring mee, maar ivm het vaststellen van colitis ulcerosa heb ik wel 2x een colonoscopie gehad. Als ze bij het onderzoek poliepen tegen waren gekomen hadden ze deze meteen verwijderd, vandaar dat ik de procedure wel ken.

8. xbabyxdx

Nee deze waarschijnlijke poliep zit in mijn baarmoeder. :)

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Action 1.49 voor twee testen dacht ik :p

Weet niet hoe lang je op de uitslagen van het zh moet wachten maar ik zou gek worden van onzekerheid denk ik.

10. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Nee je kunt ook een poliep in je baarmoeder hebben.
    Kennis heeft het gehad en het is onder narcose verwijderd.
    Van de narcose niet lkkr geweest en twee dagen wat zeurderige buikpijn maar verderb snel hersteld. Het wordt als het goed is dan wel nog wel opgestuurd naar het lab voor onderzoek op evt kwaadaardige cellen.

11. xbabyxdx

Mijn gynaecoloog sprak niet over verdoving/ narcose/ of ruggenprik..... Wordt het dan ook weleens zonder gedaan? De afspraak voor de eventuele kijkoperatie staat wel alvast voor de zekerheid. Maar er is geen afspraak gemaakt bij de anesthesist.

Ik ga morgen even een belletje plegen denk ik.... :)

12. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik ga er vanuit dat je bij de baarmoeder toch een algehele narcose zult krijgen. Dat is net iets minder toegankelijk als de darmen.
    Sterkte!

13. xbabyxdx

Gelukkig..... niet zwanger!!

Ik heb nog nagevraagt over die kijkoperatie. Maar dit doen ze zonder narcose enz. Je moet van te voren naproxen innemen.

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dan is het denk ik geen kijkoperatie, maar een HSG. Want een kijkoperatie is een echte operatie, met narcose. Een HSG is een baarmoederonderzoek met een camera in je baarmoeder.

Deel Deze Pagina