Baby ligt laag dus extra echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Corry, Jan 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Corry

Corry Bekend lid

Aug 14, 2012
    622
    0
    0
    Hallo, Vandaag de 20 weken echo gehad! En wat hebben we genoten!
    de baby is nu perfect gemiddeld met alles, en wat is dat fijn om te weten.

Maar er was wel 1 ding waarom ze met 32 weken nog een extra echo wildde, en ik vroeg me af of er hier meer zijn die die ervaring hebben. De baby lag erg laag, en vandaar dat ze een extra echo wildde. gewoon om te kijken hoe de baby dan zou liggen. Maar waarom? is er een gedachte achter? is het niet goed als de baby laag ligt? zijn er dan kans op complicaties?

Graag jullie ervaringen!

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hoi!
    Gefeliciteerd dat alles goed is met jullie kindje!
    Raar verhaal, een extra echo omdat het kindje laag ligt.
    Daar heb ik nog niet van gehoord.
    Ik krijg hier standaard nog extra's echo om de groei van het kindje bij te houden. Met 30 weken gehad, met 34 weken en uiteindelijk de laatste met 36 weken.
    Ik loop wel bij de gyn in het zh, maar verder geen medische indicatie ofzo dat dit allemaal nodig is. Gewoon standaard procedure. Zou me er niet druk om maken en genieten van zo'n extra echo straks!

3. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

Nov 13, 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee waarom. Wij hadden gister 3d echo, en ons kindje ligt ook heel erg laag, ze zei hier verder niks over.

4. Corry

Corry Bekend lid

Aug 14, 2012
    622
    0
    0
    Ja ik snapte er niks van, en ze zei ook niet dat het erg was of dat ik ergens rekening mee moest houden. Haar woorden waren: Het mooiste is om met 32 weken nog een extra echo te maken zodat we dan zien hoe het kindje dan ligt.
    Ik maak me er verder ook niet echt druk over, maar vraag me af waarom we dan een extra echo krijgen (mij lijkt het niet dat ze zomaar extra echo's doen). maar al met al, ik ben blij met de extra echo als het verder dan ook niks betekend.

5. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Wat fijn dat alles goed is met jullie kindje.
    Ik vind het ook een rare reden voor een extra echo..
    Ziva heeft heel de zwangerschap heel lag geleden, onprettig voor mij maar het kon geen kwaad zei de gyn. Ook geen extra kans op vroeggeboorte enzo.

Maar goed een keer extra kijken is niet erg toch ;)

6. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    allereerst super dat alles goed is met je kindje. lekker genieten.
    sommige vk's maken standaard een liggingsecho tussen de 32 en 34 weken of dit bij jou ook zo is dat weet ik niet.
    hier krijg je het standaard.

7. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Idd raar...
    Ik heb tot nu toe alleen maar gehoord dat mijn kindjenlaag ligt ( heb meerdere echo's ivm het ook lopen bij de gyn) maar nog nooit gehoord extra echo...
    Ik heb er nog een echo op 30 weken maar dit is puur controle bij de gyn en op 35 ivm lichingsecho....
    Maar nooit ivm te laag liggend kindje, kun je anders niet bellen waarom dit is zodat je gerustgesteld bent?

8. Corry

Corry Bekend lid

Aug 14, 2012
    622
    0
    0
    Hoi,
    Ik zou nromaal gesproken maar 2 echo's krijgen. Heb er intussen drie gehad, omdat ze er 1 voor de tien weken hadden gedaan (terwijl achteraf bleek dat dit niet voor de tien weken was :S) Maar al die tijd is alles goed geweest. En nu dus ook weer! En dat is super fijn! En het is fijn om te horen als je kindje het precies zo doet volgens de gemiddeldes!
    Maar de extra echo krijgen we dus omdat het kindje laag ligt, zo zei de echoscopiste het. Ik heb de 18e een afspraak bij de verloskundige en dan ga ik het dus vragen aan haar.
    Een vraagje want zoals ik begrijp zijn jullie ervaren met laagliggende baby's, is dit de rede dat bukken enz. niet prettig is? en lang wandelen is ook niet aangenaam meer.

9. tuc

tuc Niet meer actief

hmm nog nooit van gehoord nee. Maar fijn dat verder alles goed is.

Hier ook een baby die al heel lang laag ligt...geen ongemakken van gehad, pas bij het indalen werd bukken enz vrijwel onmogelijk;)

10. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Misschien ligt je placenta laag. Als ze dat zien met de 20weken echo krijg je later inderdaad nog een echo om te kijken of deze niet voor de ingang ligt.

Fijn dat de kleine het goed doet en mooi op schema groeit.

11. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    4,149
    154
    63
    Ik vind het niet raar. waarschijnlijk heb je een laagliggende placenta?
    Had ik ook bij de 20 weken echo. Moest met 32 weken weer terugkomen om te controleren of hij nog steeds laag lag.
    maar alles was goed gelukkig.

12. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Heb zelf geen last met bukken en lopen, loop zelfs nog heel veel met de hond...
    Meerk wel dat de bandenpijn sneller opkomt en meer last van de darmen en blaas als hij trapt...

Share This Page