Kan je ei ook eerder springen (ondanks pregnyl)?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Linda, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hai meiden, even een vraagje:

Vanochtend FM gehad en follikel van 20 mm, vervolgens dus de Pregnyl.

Inmiddels steekt het constant in mijn zij. Ik weet dat het eitje tussen de 36 en 48 uur daarna springt. Kan het alleen ook van zichzelf eerder springen?

Ben ook de arts vergeten te vragen waarom ik (in mijn geval bij Puregon) wel pregnyl nodig heb, maar bij clomid niet. Weet iemand dat?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hoi Linda,

Je zou in principe inderdaad eerder je eisprong kunnen hebben, maar ik zie dat je follikel 20 mm was. Ik denk dat hij nog niet op springen heeft gestaan, als hij uit zichzelf springt dan zijn ze meestal nog wat groter. Dus ik denk dat het wel wat zal meevallen.

Ik kreeg altijd Pregnyl om de eisprong op te wekken, zowel bij Clomid als bij de Menopur en Puregon. Het heeft in principe niks met de voorgaande medicatie te maken, meer met de behandelmethode van je gyn en de reactie van jouw lichaam.

Succes!

Groetjes,
    Jippie

3. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Ja helaas kan een eitje ook eerder springen.
    Ik heb dat 2 x gehad; 1 keer toen m'n eitje al 24 mm was, toen sprong hij 4 uur na de pregnylinjectie. De andere keer sprong het eitje ongeveer 10 uur na de injectie, toen was-ie iets kleiner.
    Ik reageer erg sterk op hormonen en dan kan dat blijkbaar.

Maar steken in je zij hoeft niet te betekenen dat het ook echt je eisprong is, kan ook gewoon de uitwerking van pregnyl zijn. Krijg je nog een nacontrole of niet?
    Op je 2e vraag kan ik je geen antwoord geven. Succes!

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jep, kan zeker.
    Bij de ivf in eigen cyclus gebeurd het helaas met enige regelmaat (heb het zelf gelukkig nooit gehad).
    Succes!

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Bedankt meiden, nou in ieder geval gister ook maar voor zekerheid geklust dus het zekere voor het onzekere genomen.........

Deel Deze Pagina