Is er iemand die ervaring heeft met een sluitband en/of sluitlaken dragen na de bevalling? Ik zit erover na te denken om er een aan te schaffen, maar ben benieuwd hoe andere mensen dit ervaren hebben. Het zou helpen om je baarmoeder en buik steun te geven na de bevalling? Ook heb ik gelezen dat het kan helpen je buik "platter" te maken..
Niemand? Jij had er ook over gehoord Mags? Ik ben benieuwd naar ervaringen, lijkt alleen hier niet zo bekend te zijn, of niemand die het geprobeerd heeft..
Ik ken het van verhalen van vroeger... Tegenwoordig wordt het niet echt meer gebruikt. Je zou er luie buikspieren van krijgen werd toen gezegd. Maar of dat waar is?! Het lijkt me wel fijn iets straks om je buik na de bevalling. Ik droeg ook graag corrigerende slips die je hoog kon optrekken over mijn buik na de bevalling.
Hier werd het ook afgeraden ivm luie buikspieren...t wordt sneller platter end idd, maar op de lange termijn gaat je buik juist flabberen omdat je buikspieren totaal lam liggen
Ik heb dat inderdaad ook gelezen, dat je er luie buikspieren van zou krijgen, maar als je daarnaast ook gaat sporten (zodra dat weer kan natuurlijk) zou dat wel mee moeten vallen lijkt me? En corrigende slips, dat is inderdaad ook een optie, maar dit lijkt me veel makkelijker en ook veel prettiger zitten..
Ik had echt niet zonder gekunt! Ik vond het gevoel van die pas bevallen slappe buik echt vreselijk... Mij werd aangeraden om gewoon zo vaak als je eraan denkt je buikspieren aan te spannen en als het lukt snachts de band af doen. Ik had na 4 weken mijn oude (strakke) buik terug en geen slappe buikspieren.
Ik heb m ook gebruikt beide keren. De eerste paar weken regelmatig, niet constant, om gehad. Vond het erg prettig zitten, gaf wat steun en je voelde die 'lege' buik niet zo. Mijn buik is even plat als voor de kinderen, maar ik ben van nature slank dus zal niet alleen aan de band liggen. Daarna gewoon gaan sporten en ook geen slappe buikspieren hoor.
Ik had zo'n band besteld ( belly nog iets?), maar niet gebruikt. Mijn buik was al vrij snel plattig. En ik vond dat ding toch vervelend zitten... Dus weer doorverkocht, overigens aan iemand die er wel erg blij mee was, dus het is vast persoonlijk!