Ik ging met 5 cm nog naar t geboortcentrum (vrijwillig) noooooit meer wat een hel met zulke weeen in de auto. Nee de volgende is lekker thuis
Ik wilde ook poliklinisch maar ben medisch geworden en ik lag (gelukkig achteraf gezien) al in het ziekenhuis. Ik had al 5 cm een uur nadat ik de eerste weeën voelde, ik wist dat ik weeën had want kon ze op de monitor zien maar zelf dan voelde ik ze niet! Een half uur later stond ik kotsend van de pijn in de verloskamer... Het ziekenhuis had ik wel gehaald moest ik thuis zijn begonnen maar ik ben zoooooooo blij dat ik niet met een weeënstorm een half uur in de auto heb moeten zitten!! Het maakt me wel superbang voor een volgende bevalling, ik moet in het ziekenhuis bevallen vanwege de complicaties de vorige keer. Hopelijk krijg ik dan wel iets meer waarschuwing dat het begonnen is!
Nou, ondertussen kan ik meepraten Ze hebben na twee keer strippen thuis mijn vliezen gebroken (bloeddruk nam toe dus ze wilden graag dat ik ging bevallen zodat ik niet ingeleid hoefde te worden en had al wat ontsluiting), uur daarna begonnen de weeen, direct om de 2, 3 minuten dus gauw dochter op bed en gebeld, mochten direct naar het zhuis komen. Kwartiertje later was mijn moeder er om op te passen ik had echt zoiets van we gaaaan nu! Autorit was vreselijk, weeen al om de minuut ofzo... Na twee uurtjes weeen had ik al 8 cm en nog een uurtje later was ons zoontje al geboren! Ik had steeds al het gevoel dat áls het zou gaan gebeuren dat het ook snel zou gaan.
Ik teijfelde heel erg thuis of poliklinisch. Nou mn vliezen braken en binnen een uur had ik weeen om de min van 1.5 min lang. Eerst langs de vk praktijk (zit aan het ziekenhuis) want dit ging ik niet nog 6 uur redden zonder pijnstilling. Daar had ik toen 3 cm (een uur ervoor nog gecheckt door de vk en had toen nog niks) na een half uur ctg zat ik al op 9,5 dus dat ging bizar snel en geen tijd meer voor iets tegen de pijn. Nu geloof ik niet dat dit standaard is voor een eerste. Maar als ik ookt voor een tweede ga ga ik direct bij het breken van de vliezen richting ziekenhuis.
Ik was er ook een beetje bang voor.. maar bij mij begon het op zaterdagochtend.. dit was volgens de gynaecoloog alleen de slijmprop en werden we weer naar huis gestuurd om 1100 uur.. achteraf had ik al lichte weeën.. eenmaal thuis begonnen rond 1300 uur de heftigere weeën.. om 1715 uur zat ik weer in t ziekenhuis.. voor mijn gevoel en metingen kwamen ze regelmatig.. om de 4 min. Dit bleek in t ziekenhuis om de 5 min te zijn.. ik en mijn vriend hebben gewoon gebeld om te overleggen.. en zij stellen de vragen en uiteindelijk zeggen ze dan wel of je moet komen ja of nee.. toen ik in t ziekenhuis aan kwam had ik redelijk heftige weeën.. wij konden de kortere route (via spoedeisende hulp) nemen richting triage.. we kwamen voornamelijk ziekenhuispersoneel tegen.. ik kon de weeën redelijk weg puffen dus nee achteraf gezien niet vervelend ervaren.. en niet gillend door t ziekenhuis toen ik daar aankwam bleek ik 6 cm te hebben.. t is ook fijn om t grootste gedeelte thuis op te vangen vond ik achteraf.. ik lag alleen maar vast aan apparaten en kon al vrij snel geen kant meer uit.. mocht douche bij binnenkomst op de verloskamer en kon nog een paar x plassen maar daarna hield t vrij snel op..
Ik zou met ong 6 cm thuis rustig mn spullen pakken en dan samen met de vk naar het ziekenhuis gaan. Alleen ging mn onsluiting ineens heel snel met 7,5cm moesten we opschieten anders moest het thuis. Na een half uurtje in het ziekenhuis had ik mn kleine man al in mn armen
Bij de 3e zodra de vliezen gebroken waren en bij de 4e toen ik een ingeving kreeg dat het weleens begonnen kon zijn. Bij beiden heb ik geen weeen gehad dus dat was lastig in te schatten... zat wel goed met mijn gevoel want ben met beiden binnen een uurtje bevallen. Ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan.
bij nr1 ongeveer 2u nadat vliezen waren gebroken ivm niet goed ingedaald + hij had gepoept (uiteindelijk ks geworden dus niet meer poliklinisch), had toen we in het ziekenhuis waren 3weeën gehad bij nr2 vrijdags rond 12u (voor)weeën gekregen, zaterdagochtend naar het ziekenhuis, zondagochtend geboren. Gebeld omdat het al zo lang bezig was en het zeerder begon te doen, mocht weer terug naar huis maar wilde ik niet bij nr3 braken om half 1 mn vliezen, om 4u ziekenhuis gebeld omdat weeën gemiddeld om de 3min kwamen maar nog niet echt pijnlijk maar omdat het de derde was moesten we maar rustig aan vast komen bij alle 3 gewoon naar de verlosafdeling kunnen lopen (bij de eerste wel in de rolstoel gezet door de vk volgens mij)