Ik ben zojuist bij de verloskundige geweest en vroeg me af of meerdere meiden hier een hogere bloeddruk hebben aan het einde van de zwangerschap. Ik zat normaal zo rond de 120 /125 en 60 /75 en nu zat ik op 125 / 80 de verloskundige zei dat het normaal is dat aan het einde van de zwangerschap de bloeddruk wat omhoog schiet, zolang het onder de 95 blijft, het geen probleem is maar ik het wel even in de gaten moet houden. Niet teveel hoofdpijn, vocht vast gaan houden etc. Geen zorgen zei ze een paar keer maar hou me er toch wel een beetje mee bezig nu.............
Ik had de hele zwangerschap een extreem lage bloeddruk, (90 om 60/55), maar op het einde werd ie weer wat hoger. Dat hoort bij een normaal verloop van een zwangerschap, dus in jouw geval zou ik me er geen zorgen over maken en enkel in de gaten houden of je idd geen hoofdpijnklachten etc krijgt. Zolang dat niet zo is, is er niets aan de hand
dit is heel mooi hoor ik heb altijd 120/70 120/80 en nu 150/90 dus das wel een doorschieter maar hij blijft nu al 2 weken stabiel en ik word goed gecontroleerd zolang ik geen klachten krijg en hij blijft stabiel is t prima maak je maar geen zorgen hoor meis en goed klachten in de gaten blijven houden
Ik heb heel de zwangerschap al ongeveer dezelfde waarden als jij, alleen vorige week ook opeens een iets hogere onderwaarde van 80/85. Omdat ik ook flinke hoofdpijn heb ben ik even doorgestuurd naar het ziekenhuis de volgende dag, daar aan de ctg gelegen, urine getest en bloeddruk meerdere malen gemeten, maar alles was en is gewoon prima in orde. Ik zou je gewoon niet druk maken zolang hij netjes onder de 95/90 blijft!
Bij mijn eerste zwangerschap liep mijn bloeddruk zelfs op tot 180/120 en mijn dochter werd helemaal gezond geboren en zelf heb ik er ook niets aan overgehouden. Dus voorlopig zou ik me nog lang geen zorgen maken!
Hier net zo. Ze houden het wel extra in de gaten en ik moet zelf ook opletten of ik geen hoofdpijn krijg, bandgevoel om de buik, misselijk en dat soort dingen.