Vroeg mij dat eigenlijk af. Ben nu 37 weken en bijna heel m'n zwangerschap is m'n hond zelden of nooit in m'n buurt. Terwijl ze er voor regelmatig bij me kwam liggen. Maar vandaag is ze niet uit m'n buurt weg te slaan. Als ik nog maar een voet verzet loopt ze kwispelend achter me aan. Of ze springt tegen me op. Het is niet dat ze dan iets moet hebben (buiten, of eten of zo), want als dat het geval is, loopt ze in de richting van waar ze iets moet. Daarnet nam ik ze op, en begint ze te likken gelijk een zot. Moet wel zeggen dat ik buiten regelmatig wat harde buiken, niets merk van een eventuele beginnende bevalling.
Dieren kunnen zeker veel aanvoelen, zo ook een naderende bevalling. Ik hoop voor je dat de bevalling snel begint
Ik weet t ook niet maar denk wel dat dieren iets aanvoelen... Dat heb ik met onze kat... ben nog niet uitgerekend nog 7 weekjes.. maar 3 weken geleden ben ik s'avonds in het ziekenhuis opgenomen met te veel langdurige harde buiken maar die dag ervoor liep de kat ook heel de dag achter mij aan... Nu was het gisteren zoooo dat hij weer heeeeeel de tijd achter mij aanliep het liefst op me hahaha Dus ik al bang van ojee wat gaat er nou komen... Nou sinds gisteren avond weer giga veel buikpijn en harde buiken kan niet meer doen als rust nemen dus dat doen we maar.. maar dan lig ik eindelijk een beetje in te dutten springt de kat weer op me (als ik de deur dicht doet springt ie gewoon de deur open)!! Maar denk wel dat dieren 'iets' aanvoelen hoor!!
Ik denk dat onze boxer inderdaad wel iets heeft gevoeld. Ze was ook inderdaad de hele zwangerschap veel aanhankelijker naar mijn partner toe dan naar mij. Maar op een woensdagochtend liep ze me elke stap achterna en kwijlde ze ontzettend (waterplassen in de woonkamer), iets wat ze anders nooit doet. Die dag om 17.00 uur begonnen de weeen.
hier was het loos alarm denk ik m'n hond heeft maar ene dag zo raar gedaan. is nu terug de oude en hier nog niet echt tekenen van een aankomende bevalling.
Ik heb hier, behalve extra aanhankelijkheid, nog niets van onze drie hondjes gemerkt. Van een vriendin met een Sint Bernard hoorde ik dat hij haar hele zwangerschap aanhankelijk was en ineens de dag van de bevalling totaal niet bij haar in de buurt wilde zijn!
tijdens mn zwangerschap van alyssa was onze kater heel aanhankelijk toen ik net zwanger was (goede zwangerschapstest bleek achteraf). vanaf een weekje of 8helemaal niet en moest ie niet zoveel van me hebben. met 36weken kreeg ik voorweeen en werd ie weer wat aanhankelijker en de avond voor mn bevalling was ie niet bij me weg te slaan. helaas wilde hij zo graag aandacht tijdens mn bevalling dat ie op de overloop behang heeft lopen krabben en tijdens mn kraamtijd ook. nu had de kat eerder door dat ik zwanger was dan ikzelf en weer vanaf een week of 8 moet ie niet zoveel meer van me hebben. hij komt nu wel weer steeds vaker bij me en ik heb nu ook regelmatig harde buiken dus dat verklaard het wel weer. ben benieuwd of ie weer zo goed aangeeft wanneer mn bevalling begint. liefs doris
ik ben erg benieuwd of dit idd gaat gebeuren, sinds ik zwanger ben is onze Akita Inu (hond dus) enorm aanhankelijk...wil vaker knuffelen en is enorm waaks over me...ben echt benieuwd of ze de bevalling ook aanvoelt en hoe ze daarop reageert..