Hoi meiden Volgende week vrijdag met 38 weken zwangerschap heb ik een tweede afspraak staan bij de gyn en dan gaan ze voelen of ik inleidbaar ben. Tuutje van mijn baarmoeder is al weg en het is mijn tweede kindje. Hoeveel kans heb ik op een verweekte baarmoedermond en misschien al ontsluiting tegen die tijd? Is het zo dat als ik inleidbaar ben ze mij meteen daar houden? Zo ging het bij mijn vorige zwangerschap wel. Kon ik meteen daar blijven. Hoe gaat het meestal in zijn werk bij zo n afspraak? Graag ervaringen! Liefs
Geplande inleiding doen ze in mijn ziekenhuis altijd direct in de ochtend. Het kan dan wel zijn dat ze je opnemen aansluitend aan je afspraak, maar inleiden dan de volgende dag. Met 38 week en een tweede kindje kan je best al voldoende ontsluiting hebben om ingeleid te worden. Veel succes!
Valt niks over te zeggen. Ze wilde mij strippen met 39-40 weken van mijn 2de kindje. Was de slijmerig al verloren vanaf 34wk en toch zat ik potdicht Ik ben uiteindelijk ingeleid middels een ballonkatheter die overigens geplaatst wordt in de avond! Die wordt het smorgens uitgehaald en als je 3cm of meer ontsluiting hebt worden de vliezen gebroken en de bevalling verder ingeleid. Moet je in de morgen aanwezig zijn dan leiden ze je in middels gel of tabletjes. Spannend meid!!
De gyn had t zelf over een ballon ja! En ik moet om half 2 aanwezig zijn.. k hoop niet dat k weer naar huis kan
Die werkwijze verschilt overigens per ziekenhuis. In het ziekenhuis waar ik ingeleid word gebruiken ze bijvoorbeeld helemaal geen tabletjes of gel, daar wordt gestart met de ballonkath. als je nog niet voldoende ontsluiting/verweking hebt, die plaatsen ze 's ochtends. 24 uur later wordt gekeken wat de stand van zaken is, en dan wordt besloten of je a.) voldoende verweking/ontsluiting hebt om je vliezen te breken, b.) nog eens 24 uur de ballonkathet. krijgt of c.) een hormoonveter/tampon krijgt ingebracht. Ik zou het gewoon even navragen als ik jou was. Heel erg veel succes .
Zal ook afhankelijk zijn hoe druk het in het ziekenhuis is. Ben jij heel dringend, dan zullen ze ook inleiden wanneer er niet voldoende ontsluiting is... ben jij niet dringend, dan zullen anderen die wel dringend zijn, voor gaan.... Kan goed zijn dat je zaterdag of maandag moet bellen 's ochtends of er plek is... Succes!!
Spannend dus!komt t veel voor dat je bij 38 weken inleidbaar bent bij een 2de kindje? En zegt het wat dat mijn tuitje van de baarmoedermond al weg is ofzo?
Hier hebben ze eerst gevoeld en daarna afspraak gemaakt voor een paar dagen later. Denk niet dat je die vrijdag wordt ingeleid als je zo laat de afspraak hebt, het is dan tenslotte ook bijna weekend.
Houden ze rekening met t weekend ja? Ook als t om medische redenen van mezelf gaat? Ik vind t spannend!!
Hoe bedoel je? Als er geen gevaar is dan gaan ze je (hier) niet op vrijdagmiddag inleiden. als het medisch noodzakelijk is dan wel maar goed dat weet ik bij jou niet.
Mag ik vragen waarom je ingeleid wordt? Hier met de eerste met 38 weken gestript had ook al 1 cm opening.
Ik heb hele erge trombose in aambeien.. wel 5 stolsels die pas geleden open zijn gesprongen. Zit met open wonden die niet dicht gaan door de druk. Kan niet voor of achteruit en slik elke dag medicatie en zelfs af en toe slaappillen.dat is de reden..
Oei dat klinkt niet prettig. Maar ga er inderdaad vanuit dat inleiden dan pas maandag wordt. Misschien kan die je al wel strippen en komt het uit zichzelf op gang
Bij 36+6 had ik 1 cm ontsluiting en het ging om een 2de zwangerschap. Eerste was een spoedkeizersnee en toen was nog geen sprake van ontsluiting. In de ochtend om 11 uur ballonkatheter, weeën startte een uur later, rond middernacht braken spontaan mijn vliezen en rond 14 uur is de kleine geboren. Dus kan zeker. Bij mij was sprake van zwangerschapsvergiftiging dus moest na een controle gelijk blijven. Geen idee of ze in jouw geval het naar de maandag zullen verplaatsen. Geef iig aan dat elke dag nu erg zwaar is en dat jezelf graag wil beginnen! Wie weet. Veel succes iig!
Ik heb een geplande inleiding op een zaterdag gehad met 38 weken precies. Dit was wel van te voren besproken.
Denk ook niet dat ze je vrijdag al gaan inleiden dan. zou zeker rekening houden met maandag (als ze dan plek hebben)
De verloskundige dacht dat ze me zouden houden daar ook ivm minder leven. Zit heel vaam in het ziekenhuis momenteel. Ik ben benieuwd hoe t allemaal gaat lopen en wat ik kan verwachten
Ben bij me zoontje met 37.6 ingeleid. Waren de dag er voor op controle, gyn belde de afd wanneer er plek was, toevallig was dat de dag er na al. Je hoeft maar 1cm ontsluiting te hebben, dan ben je al inleidbaar. Op afspraak gaat altijd in de ochtend.