Ik ging om 00:00uur naar bed. Om 00:30uur werd ik wakker met buikkramp ik baalde enorm want ik dacht dat ik buikgriep kreeg, shit dacht en dat net voor mijn verjaardag en kerst verdorie...dus ik dacht ga maar even naar de wc dan trekt het wellicht weg.....ik was net een half uur 37 weken en 3 dagen dus ik was helemaal nog niet bezig dat het weeen konden zijn.... De 'kramp' trok niet weg dus ik dacht maak mijn vriend maar wakker, hij vertrouwde het niet en belde de verloskundige. Die kwam toch maar even kijken en ondertussen had ik zelf ook wel door dat het toch echt weeen waren. Zij was er een kwartiertje later, ze keek en constateerde dat ik al op ruim 5cm zat. Omdat we graag in het ziekenhuis wilde bevallen moesten we meteen gaan! gelukkig had ik alles klaarstaan. Vanaf moment dat de vk mijn vliezen braken heb ik aan een stuk weeen gehad. Eenmaal in het ziekenhuis 10 min later zat ik al op 8cm en een half uur daarna op 10cm 20 min persen en ze was er. Van de allereerste 'buikkramp' (wee dus) totdat ze op mijn buik lag was in 2,5uur tijd super snel! Even in het kort. 00:30uur eerste wee 2:53uur dochter geboren in het ziekenhuis 6:00uur lagen we met zijn drieën thuis weer in bed. We vonden het beide goed zoals het gegaan is. Of een evt volgende ook in het ziekenhuis geboren gaat worden....? Geen idee ik zou het meteen weer willen vind het gewoon een fijn gevoel. Maar of ik dan het ziekenhuis nog haal bij een tweede wist de vk ook niet..maar goed dat zien we dan wel weer.
Officieel op medische indicatie, maar mijn 1e was wel een poliklinische bevalling. Om 3:00 uur in de nacht de eerste weeen, meteen regelmatig en flink pijnlijk om de paar minuten. Twijfels of mijn vliezen gebroken waren (achteraf bleek, nee, nog niet op dat moment) en omdat baby niet ingedaald was meteen gebeld en mocht komen. Ik denk dat we rond 4:15 uur in het ziekenhuis waren. Aan het CTG, flinke weeen, hard moeten puffen, ik had het gevoel dat het snel ging. Op aandringen van mij toch eindelijk tegen 5:15 uur een eerste inwendig onderzoek: 8 cm ontsluiting! Kort daarna braken de vliezen (geen twijfel meer ) en rond 6:55 uur had ik volledige ontsluiting en kon ik persen. Zoonlief is om 7:17 uur geboren, totale bevalling dus ruim 4 uur. Gehecht, gewassen op bed, beschuitje eten, familie op bezoek. En toen wachten op eerste keer plassen. Als ik voor 13:00 uur zou plassen, mocht ik daarna naar huis. Gelukt en we waren om 14:00 uur thuis. Binnen 10 minuten na thuiskomst kwam de kraamhulp en die heeft ons aan de hand genomen, want we hadden echt geen idee wat te doen met die kleine frummel die in de maxicosi zat, ha ha ...
Even kort maar krachtig: 11.00u 2 cm ontsluiting bij controle afspraak vk 15.30u 3 cm ontsluiting kwam vk bij mij thuis 16.30u aankomst ziekenhuis 17.30u vliezen gebroken 19.00u 9 cm ontsluiting na weeenstorm van anderhalf uur 19.20u persen 20.09u bevallen van een jongetje 3040 gram, 48 cm 20.19u placenta geboren 23.00u weer thuis Dus vanaf het moment dat het echt pijnlijk werd elf uur sochtends bij vk tot we weer thuis waren zat er 12 uur tussen 38 weken en 4 dagen zwanger
Zaterdag 6.00 gebroken vliezen Rond 17.00 naar het ziekenhuis Zondag 7.21 dochter geboren dmv keizersnede
7:00 in het zkh 1 cm. 20:00 nog steeds 1 cm ondanks de heftige weeën. 21:00 ruggenprik 22:00 volledige ontsluiting. 23:18 is onze dochter geboren. Ik kon me duidelijk in het ziekenhuis niet ontspannen ,ik ben er van overtuigd dat ik dat thuis wel kan en dus in ieder geval de ontsluiting sneller zal vorderen. Dus wil graag volgende keer thuis bevallen als alles mee zit en ik überhaupt nog een keer zwanger mag raken.
Ik werd om 4:15 naar het ziekenhuis gestuurd met net gebroken vliezen en 3 centimeter ontsluiting. Wat spulletjes gehad en uiteindelijk om 5:15 in het ziekenhuis. Vk was er nog niet, zij zou rond 6 uur komen. Ze is gebeld omdat ik al persdrang had. Ze kwam om 5:45 binnen en 5:49 is onze dochter geboren. Was blij dat ze er was, anders had ik iemand anders onze dochter laten opvangen...
6,5 uur tussen de eerste wee en de rit naar het ziekenhuis. Daar na ruim 3 uur bevallen. Ze heeft me wel gestript toen de ontsluiting niet opschoot (weet niet meer of dat thuis was of in het ziekenhuis). Toen ging het ineens heel snel. Vliezen braken niet zo lang voor de geboorte.
De eerste heeft 18 uur geduurd... Thuis begonnen om 1 uur s nachts. Het schoot niet op en voor de vo,gende dag stond al een inleiding gepkand omdat ik dan 42 weken zou zijn. Ze is s avonds om 7.30 uur pas geboren.
Vrijdagnacht om 23.30 uur braken mijn vliezen. Ziekenhuis gebeld, maar we moesten nog maar even gaan slapen. Is mijn vriend wel gelukt, maar mij niet. Om 07.30 weer gebeld dat ik weeën had en we mochten rustig hun kant op komen. Om 08.30 stapte we het ziekenhuis binnen en verdwenen mijn weeën. Heb een paar uur aan de ctg gehangen, maar er was geen weeenacitiviteit meer. Om 12.30 uur naar huis (lekker geluncht bij de MAC. GEEN aanrader) en daarna nog even een uur geslapen. Weer wakker met weeën, dus weer terug naar het ziekenhuis. Daar waren we rond 15.00 en toen had ik 2cm ongeveer. Het duurde erg lang en ik was kapot. Eerst nog even in bad en toen aan het pompje. Heerlijk spul, maar ik moest er vreselijk van spugen en dat heb ik de rest van de bevalling gedaan. Om 23.30 kon ik de pijn niet meer aan want ik was zo moe, dus toen heb ik een ruggeprik gekregen. Toen tussen het vele spugen door een beetje geslapen. En had om 05.50 volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. En om 06.10 was ze geboren. De gyn stapte net de drempel over want ze moest er nu ook echt uit. Gelukkig lukte dat met alleen een knip. Helaas moest ik wel 48 uur blijven ivm langdurig gebroken vliezen en dat vond ik verschrikkelijk. Ik lag met 1 of 2 net bevallen dames op de kamer en kreeg dus weinig rust. Vooral de tweede nacht was een ramp. Ook de hulp met bv was een ramp in het ziekenhuis en het was nog wel een lactatiedeskundige. Maar deze bevalling doe ik wel weer in het zkh. Hoop alleen dat het vlotter gaat en ik direct daarna naar huis mag. Maar als ik pijn heb wil ik direct voor een ruggeprik gaan, dus dan moet je volgens mij sowieso een nachtje blijven. We zien het wel. Elke bevalling is anders.
Ff kijken 2:15 naar het ziekehuis gestuurd. Daar aangekomen meteen persdrang 45 min later was onze meid er. Half 4 geboren, waren rond 10:30 thuis. Ik had best wat bloed verloren en ze wilde dat ik eerst wat at voordat ik zou gaan. Maar het ontbijtje kreeg ik wat laat. (wisseling van de wacht en drukte op de afdeling) ook duurde het even voordat ik kon plassen.
Toen ik na 24 uur "gerommel" duidelijke weeën kreeg en deze regelmatig kwamen (middernacht) heb ik ze n uur opgevangen op de wc. toen de vk gebeld en zij was er zo'n half uur later. Ik zat toen al op 5 cm en omdat de weeën vrij heftig waren heeft zij mij geadviseerd om naar het ziekenhuis te gaan. Eenmaal in het ziekenhuis werd het alleen maar heftiger en na een weeenstorm van ruim een uur had ik 10 cm en mocht ik gaan persen. Een half uur later was ze er, rond 4 uur 's ochtends. Om half 10 stonden we al weer buiten.