Dag moeders en medezwangeren. Met 24 weken ben ik opgenomen geweest met premature weeën. Dit hebben ze met weeënremmers gelukkig kunnen stoppen. Ik heb daarnaast ook longrijping gehad. Ik ben momenteel 26 weken zwanger. Ik ben harstikke blij dat ik alweer twee weken heb kunnen rekken, maar de kans dat ze zich voor de 37 weken meldt is groot. De artsen zijn al heel tevreden als ik 32 weken haal. Ik ben op zoek naar ervaringsverhalen mbt vroeggeboorte. Ik kan op internet vooral veel oude verhalen lezen van bijv. 2008, maar ik ben benieuwd hoe het er nu aan toe gaat. Met hoeveel weken ben jij bevallen, hoe was de start van je kindje en hoelang moesten jullie nog in het ziekenhuis blijven?
Hai, Dat is schrikken! Heb je nu bedrust?hier 2x een vroeggeboorte gehad, m'n oudste is met 35weken geboren, weeën begonnen en toen ik de vk kwam had ik al 6cm.zoon moest 10dagen in het ziekenhuis blijven, heeft onder de lamp gelegen voor bilirubine. Bij de 2e, mijn dochter kreeg ik met 30weken weer ineens weeen, meteen met ambulance naar Utrecht vervoerd, weeenremmers en longrijpers gekregen, bedrust..heb 1week in het ziekenhuis gelegen en daarna thuis bedrust, uiteindelijk is ze met 33weken geboren.uiteraard in de couveuse gelegen maar mocht al na 2weken!!mee naar huis.vaak mogen ze pas met 37weken naar huis maar ze deed het zo goed dat de kinderarts de rust thuis beter vond dan de prikkels in het ziekenhuis, ook m'n dochter heeft er niks aan overgehouden.mijn kindjes waren wel flink voor de termijn, zoon met 35weken 2915gram, dochter 2610gram.veel sterkte!
Mijn eerste is met 36 weken geboren, die deed het meteen super goed. Hij moest alleen onder de lamp voor zijn bili. Bij mij 2e kreeg ik met 28 weken weeen, kunnen rekken tot 30.3. Toen kreeg ik toch weer weeen en bleek ik al 2cm ontsluiting te hebben om 6.00 uur, ondanks de weeenremmers om 20.00 uur 6 cm. Hij lag in stuit en ik kreeg een keizersnede. Gewicht was 1840. 1 dag aan de cpap, daarna een snorretje. Hij mocht na 5 dagen van de nicu naar de high care in het streekziekenhuis, met 31 weken dus. Hij deed het supergoed en mocht met 35.2 mee naar huis. Is wel uitzonderlijk, meestal tussen de 36-37 weken of zelfs later Het is eng, zwaar, emotioneel. Maar hij is het allemaal waard. Heel veel succes en elke dag in de buik is mooi meegenomen.
Jeetje, dat is schrikken zeg! Hopen dat ze nog even lekker bij je blijft. Mijn zoon is geboren na precies 32 weken. Met 21 weken en 4 dagen braken mijn vliezen. Heb direct longrijping en weernremmers gehad. Toen ze daarmee stopten ben ik ook diezelfde dag bevallen. Mijn zoon heeft al met al maar 3,5 week in het ziekenhuis gelegen, waarvan 2 weken in de couveuse. Zo goed deed hij het! Het was een pittige periode, je gaat ineens in een sneltrein waar je voorlopig niet meer uitkomt. Gelukkig is tegenwoordig alles goed geregeld, bestaan er goede medicijnen en kunnen ze van alles. Geen lamp, geen beademing, geen gekke dingen gelukkig. Hij kreeg prematuur voeding (bv kwam niet op gang) en daar is hij super op gegroeid. Nu een binkie van 3 jaar waarbij je totaal niet kan zien dat hij maar 1900 gram woog en 45 cm lang was.
Bedankt voor jullie verhalen, die geven me goede moed! Ik had eerst bedrust met alleen wassen en plassen maar mag nu ook wel een wasje vouwen en brood smeren etc. Verder lig/zit ik dus wel de hele dag op de bank. Ik ben blij dat ik vanaf de weeenremmers alweer 2 weken verder ben. Ik heb as woensdag weer controle bij de gyn en hoop dat de baarmoedermond nog rustig is gebleven . Fijn dat het nu zo goed gaat met jullie kindjes!!
Wat spannend candle! Hoop met je mee dat je kindje nog lekker bij mamma in de buik blijft! Mijn zoontje is geboren met 34.3 weken. Totaal onverwacht braken de vliezen en na een weeenstorm van 2 uur heb ik (wegens stuitligging) een spoedkeizersnede gehad. Ondanks heftige bevalling zou ik het zo 20 keer overdoen. Mijn zoontje was 2740 gram en 46 cm. Best al flink voor zijn termijn. Na 2 dagen couveuse en in totaal 11 dagen ziekenhuis mocht hij lekker meer naar huis. Dat ging meteen goed. Groeicurve ging bijna recht omhoog en hij zat na een paar maanden op de +1 lijn waar hij nu nog op zit. Het is een flinke kerel van 20 mnd. Waar na een half jaar al niks meer aan te merken was dst hij 6 wkn te vroeg was
Mijn vliezen braken met 35+2 en mijn zoontje kwam met 36+2. Ik had in mijn bevalplan staan dat ik hem gewoon op me wilde, mits er geen medische noodzaak was om hem weg te halen. Hij heeft dus een uur op me gelegen en daarna pas is hij meegenomen naar de kraamafdeling.
Ik ben opgenomen met 29 weken. Week erna over geplaatst naar Groningen met spoed. Hele dag cth en paar keer aan het infuus gelegen voor een keizersnee wat dan uiteindelijk toch niet hoefde. Met 36 weken is ze spontaan geboren met bijna 1700, Gram. Ze heeft nog 2 maanden in de couveuse gelegen