Polio-epidemie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Brezjika, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brezjika

Brezjika Bekend lid

21 mei 2007
    782
    1
    18
    Vrouw
    Manager Huize Herrie
    Noord Holland
    Paul Mertens, gepromoveerd arts uit Gouda, laat in zijn proefschrift over polio weten dat we in Nederland leven 'op een tijdbom met grofweg 100.000 niet-ingeënte kinderen'. Hij is van mening dat ouders door de overheid verplicht moeten worden om hun kinderen in te laten enten tegen de ziekte.

Met name groepen gereformeerden en antroposofen laten hun kinderen niet inenten, aangezien hun geloofsovertuiging dit niet toelaat. Een polio-epidemie zal zeker leiden tot ongeneeslijke verlamming en sterfte. De laatste uitbraken van de ziekte in Nederland waren in 1978, 1992 en 1993.

Aangezien er veel topics zijn over wel en niet inenten, is dit nieuws toch wel belangrijk.

Bron: Fok.nl

2. Amom22

Amom22 Niet meer actief

1. Ik zie nergens ook maar iets van feiten...hoe komt hij daarbij?
    2. En waar moeten die inge-ente kindjes bang voor zijn? Ze zijn toch ingeent...of werkt het toch niet zo goed :)
    3. Misschien als ze normale ingredienten gingen gebruiken, dat er heel wat meer mensen zouden vaccineren

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    @ amom. volgens mij heb je het niet goed gelezen. hij heeft het over 100.000 kinderen die een groot risico lopen op deze ziekte, juist omdat ze niet zijn ingeent. de wel ingeente kinderen, daar zegt hij toch niks over.

ik neem aan dat hij deze cijfers echt wel uit registers heeft gehaald, het staat geregistreerd of je wel of niet wilt dat je kinderen ingeent worden.

dat niet alles goed is wat in vacinaties zit, daar geef ik je wel gelijk in. maar liever dat als dat mijn kindje één van die vreselijke ziektes krijgt.

groetjes, Miranda

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ben het ermee eens. Waarom je kind gevaar laten lopen.
    Ik sta nu ook niet 100% achter de entingen, en ben zeker voor kritisch enten. Maar beter wel dan niet (is mijn mening)

Ik twijfel niet aan de cijfers, dat zal wel kloppen.

Ik denk dat ze dit vooral zeggen om die ouders die bewust niet enten te waarschuwen, want het `gevaar` is er wel degelijk. Hoe verschrikkelijk zou het zijn als er een epidemie uitbreekt wat heel wat kinderleventjes kan kosten?! En alleen omdat God het wil? nee sorry.

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik ben ook van mening dat we onze kinderen gewoon moeten laten inenten.

straks gaan er in Nederland 100.000 kindjes dood aan polio, dat zou toch middeleeuws zijn?

hij geeft tevens aan dat het alleen voor polio verplicht zou moeten worden, alle andere ziektes zoals TBC enzo noemt ie niet en dat breekt ook nog regelmatig uit onder de niet-ingeenten.

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Gewoon verplichten die inentingen. Lekkere redenering van die gereformeerde mensen: als mijn kind ziek wordt is het de wil van god. Dus niet inenten. Doe ze dan ook niet naar school! Want als je kind dan dom blijft, is het ook de wil van god?

Waarom heeft God mensen het vaccin laten ontwikkelen dan? Kan er met mijn pet niet bij, die gedachtengang. Wel superzielig voor al die kleine kindjes die straks wellicht in een rolstoel door het leven moeten, omdat pa en ma een kronkel in hun kop hebben...

Verder wat Astrid zegt. Kritisch okee, maar niet inenten uit principe? Stop dan ook met autorijden, met een gedrukte bijbel lezen, en een huis wonen want dat zijn ook allemaal dingen die door mensen zijn uitgevonden :evil:

7. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Een vaccinatie tegen TBC is niet echt standaard toch? Dus dat kunnen de meeste mensen krijgen.

(Gaat verder niet over het onderwerp van het topic, maar wilde alleen hier even op reageren. Wij laten onze dochter gewoon vaccineren).

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Eén van mijn collega's heeft als kind polio gehad. Ze loopt met krukken, dat wel, maar je moet niet zien hoe. Haar voeten, benen en heupen zijn vergroeid en heeft daar erg veel last van..Als ze als kind geënt was tegen deze ziekte, had ze deze ellende niet hoeven ondergaan :(

Ik vind het ook heel erg dat mensen het risico van enten boven deze vreselijk nare ziektes zetten...

9. Amom22

Amom22 Niet meer actief

misschien een beetje meer respect, vind je stukje gewoon respectloos!
    het gaat mij niet om dat vaccinaties door mensen zijn gemaakt... maar de ingredienten zijn gewoon misselijkmakend! En het gebruik van geaborteerde babies hun cellen voor vaccinaties...dat kan ik gewoon niet gaan steunen.. hoe moeilijk datm isschien te begrijpen is. Als ze andere ingredienten zouden gebruiken zou ik vooraan staan bij de vaccinaties.
    Geloof me, ik vind het doodeng al die ziektes, maar ik vind mijn kind vaccinaties toestoppen nog enger!

10. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    En wat als jouw kindje polio krijgt? Ben je dan nog zo blij dat je het niet hebt laten vaccineren? Vraag ik me dan af. Of is het dan huilen en het ziekenhuis platlopen en boos zijn als de dokters je kind niet beter kunnen maken?

11. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Valhalla heeft op haar manier zeker wel gelijk, vind een beetje meer respect op zijn plaats, maar gelijk heeft ze.

En weet je wat misselijkmakend is?
    Als je de gevolgen weet van een bepaalde ziekte en daarvoor een inenting is te verkrijgen het dan gewoon niet doet! dat is misselijkmakend!

Toch schrik ik van je reactie over geaborteerde kindjes, is dat bewezen?
    Had hier nog nooit eerder van gehoord.

Mijn kinderen hebben alle inentingen gehad, niets engs aan...
    prikje vervolgens voor het slapen gaan een paracetamolletje en klaar.
    Doe je ook bij koorts en dergelijke!
    Natuurlijk zijn er kinderen die er gevoeliger voor zijn, maar 1 week ziek weegt niet op tegen 1 leven lang!

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    En je kunt je afvragen of je kind er later blij mee is dat jullie ervoor gekozen hebben om hem niet te vaccineren...Polio komt nu in het nieuws aan de orde, maar wat dacht je als je zoon hebt en op wat latere leeftijd bijvoorbeeld de bof krijgt? Grote kans dat hij onvruchtbaar wordt, wat dan? Dat zal hij zijn ouders niet in dank afnemen....

Inentingen zijn inderdaad niet zaligmakend, maar het heeft er wel voor gezorgt dat veel heel nare ziektes in ons land zo goed als uitgebannen zijn. Er bezwijken minder kinderen aan intentingen dan vroeger aan de ziektes waarvoor ze nu ingeënt worden....Nu weet ik wel dat besmetting veel kleiner is als toen, omdat de meeste kinderen WEL ingeënt zijn. Makkelijk dan hè, meeliften op de keuze van wèl enten door die ouders......

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik kan me volledig vinden in de gedachtengang van Valhalla, en sluit me dan ook zeker bij haar aan!

14. Amom22

Amom22 Niet meer actief

http://www.nujij.nl/vaccinaties-een-dod ... 9026.lynkx

en ff een kleine quote: Human diploid cells, gemaakt van menselijke foetus weefsel Veel mensen hebben een mening over wel of geen wetgeving rondom abortus, maar vrijwel niemand is zich bewust wat er gebeurd met al die dode foetussen. Nou, ik kan u melden dat er levendig in gehandeld wordt, de meeste dode foetussen belanden dus in vaccinaties, de rest als collagen in gezichtcrèmes (kijkt u maar eens op de verpakking en weet dat u cellen van een dode foetus op uw gezicht smeert). Het is niet alleen een walgelijk gegeven, maar er is ook nog eens sprake van kannibalisme, ronduit gruwelijk. Wederom, wat doet een foetus in een vaccin?

dan vinden de wetenschappers het gek dat sinds de vaccinaties het aantal gevallen met ADHD en autisme de pan is uitgerezen.... nee de kans op polio is zoveel kleiner dan de kans op een gevolg van vaccinaties..maar dat zullen de artsen niet toegeven!

http://www.theosofie.net/sunrise/sunris ... natie.html

15. Amom22

Amom22 Niet meer actief

De meeste mensen zijn zich niet ervan bewust dat vaccins vele andere giftige ingrediënten bevatten zoals aluminium, ethyleenglycol (gebruikt in antivriesmiddelen), formaldehyde (staat bekend als een kankerverwekkende stof), fenol (een zeer giftige stof verkregen uit steenkolenteer), en ingrediënten zoals streptomycine, glutamaat, neomycine en gelatine die bekendstaan als stoffen die bij sommige mensen allergieën veroorzaken. Bovendien worden de virussen van veel vaccins herhaaldelijk op een kweekbodem geplaatst om ze te verzwakken. Kweekbodems die voor dit doel worden gebruikt zijn o.a. menselijke cellen (sommige afkomstig van geaborteerde foetussen), apennieren, varkenshersenen, kippenembryo’s en andere dierlijke weefsels. Het is algemeen bekend dat miljoenen doses poliovaccin die tussen 1954 en 1962 werden toegediend het Simian-virus 40 (SV40) bevatte, dat door veel schrijvers in verband is gebracht met een hoge mate van optreden van kanker, waaronder kinderleukemie en de soort longkanker die algemeen in verband wordt gebracht met blootstelling aan asbest. Cecil Fox, die van 1973 tot 1991 een vooraanstaand wetenschapper was bij het National Institute of Health (een soort Rijksinstituut voor Volksgezondheid), heeft gezegd dat ‘wanneer je gemalen ingewanden van apen in kinderen injecteert er allerlei dingen kunnen gebeuren’ (What your Doctor . . ., blz. 145). Op kweekbodems kunnen virussen verontreinigd raken waardoor vaccins onbekende virussen en bacteriën kunnen meebrengen die volgens sommige onderzoekers leiden of bijdragen tot auto-immuunziekten zoals astma, artritis, en diabetes; chronische infecties zoals bronchitis, oorinfecties en griep; abnormaal schreeuwen en voortdurend huilen van baby’s; beroerten en shocktoestanden, stuiptrekkingen, epilepsie, ontstekingen van verschillende delen van de hersenen, en nog vele andere. Een toenemende hoeveelheid bewijsmateriaal wijst erop dat vaccins waarschijnlijk een aanval inhouden op het onontwikkelde immuunsysteem, waardoor het wordt verzwakt, met als gevolg dat gevaccineerde mensen vatbaarder zijn voor allerlei soorten ziekten.

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Tja, het kan allemaal best zo zijn, maar toch doen die vaccinaties meer goed dan kwaad....

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Maar wat als je kind polio krijgt omdat het niet ingeent is? Wat ga je dan doen?

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Je kunt hier zoveel linkjes neerzetten die negatief vertellen over vaccinaties, daartegenover staan net zoveel stukken die positief vertellen. Het is maar net wat je wìl geloven....

19. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Ik geloof ook niet dat mijn epilepsie en artritis de oorzaak is van het inenten maar meer een erfelijke kwestie, maar dat terzijde.....

20. Amom22

Amom22 Niet meer actief

en jij leest zeker alleen de positieve...dat noem ik dan nog eens je van de domme houden....

Deel Deze Pagina